Skocz do zawartości
IGNORED

Właściwości18W8535 18W8542 XT18WH M18WH


lancaster

Rekomendowane odpowiedzi

ADSE -> no ja miałem inną kalkulację..ale fakt jeśli bierzesz w Audiocomponets to takie różnice cenowe są (aczkolwiek niewielke,a warto dołożyć do Etona i wywalić SS).

 

HenrykPiątek - oburącz popieram,SS to dziadek nad którym sie zachwycano kilka lat temu.

gipsy2, 9 Gru 2005, 18:54

Co prawda to akurat ten model Eton'a też nie jest zbyt młody, ale jego dzwięk, barwa itd. itp. sprawia właśnie wrażenie rześkości, świeżości ...

henrykpiatek, Można się po Etonie spodziewac barwnej i dynamicznej średnicy?

Po tegorocznym AS(i odsłuchu AA) całkiem poważnie zacząłem się zastanawiać nad połączeniam Etona z jakąs wstęgą. Raczej nie będzie to R2, bo jak dla mnie za kosztowny(nie mówie, ze nie wart swojej ceny).

lancaster -> do etona daj wstęgę etona :) ,tylko nieco kosztuje ... Alternatywą (i to dobrą ) jest ART (choć to tak nie dokońca wstęga) .. Ja niestety nigdy nie zapomne przeżyć i brzmienia mojej konstrukcji na audaxach i Ravenie (opis niedługo na forum) ....

 

HenrykPiątek -> no fakt ,Eton świeży nie jest,ale dziadkiem jak SS też niejest ...toż to może jego wnuk? Tylko nie z tego kraju :P

aha, Lancaster -> niedługo bedzie do posłuchania moja kolejna walka z Etonem 7-360 wraz z SS 9700,zapraszam na odsłuch,myślę że swobodny odsłuch połączony wraz z np różnymi pomiarami wiele Ci pomoże.

gipsy, z tego co kojarzę jesteś z Krakowa? Jeżeli tak to po nowym roku mam w planach pojechac tam na weekend i pozwiedzać. Nie ma kłopotu, żebym pobył dzień dłużej i skorzystał z zaproszenia. Bardzo chętnie.

Każdy konstruktor dochodzi w końcu do tego, że sztywne membrany są najlepsze. Niektórym zajmuje to mniej, innym więcej czasu.

Accuton i Excell to w tej chwili najlepszy wybór.

Jeżeli chodzi o Accuton'a to dla mnie w grę wchodzą tylko dwie kopułki, te większe ale nie diamentowe, miedzy innymi ze względu na kształt, sa wklęsłe. Wg. moich preferencji 18" SS są to bardziej glośniki niskotonowe,

mniej nadające się do grania na średnicy.Lepsze są Etony mniej grają basu za to lepiej zachowują się na średnicy, przez co lepiej się nadają do konstrukcji dwudrożnych-podstawowych.

Lancaster-->niedługo u mnie posłuchasz i Etona i tej XT18wh naraz (oba głośniki wraz z SS9700) , wstrzymaj się najlepiej, a umnie zadecydujesz co wybierzesz ,bo to poważna inwestycja. Zaprawszam na odsłuchy już niedługo.

A jaka jest różnica między sztywnymi i niesztywnymi membranami ? Chodzi mi o efekt drgań własnych...

Rozumiem że najlepszy to taki głosnik który wogóle nie posiada drgań własnych (nie wygina się) ?

 

Czy głośnik inaczej "produkuje" dźwięk w zależności od tego czy ma twardą czy miękką membranę ??

Każdy głośnik dzwięk "produkuje" w ten sam sposób, jedynie brzmienie - barwa są różne w zależności właśnie

od rodzaju materiału z jakiego jest wykonana membrana.

grafton, 9 Gru 2005, 15:57

>Oj Gipsy, coś nie za dobrze przeanalizowałeś. Poczytaj moje uwagi na temat 18W8542 i 18W8535.

 

Gdzie są te uwagi ?

 

> henrykpiątek

 

Hmm... A co to jest praca "tłokowa" głośnika ? Myślałem że głosnik może produkowac dzwięk np w taki sposób że różne jego fragmenty drgają w różnych fazach - a inne pracuja jak tłok....

Doczekamy się jakegoś sprawdzonego projektu tych głośników?

McGyver chyba Vifę już gdzieś przedstawił, może ktoś jeszcze pochwaliłby się sprawdzoną, przyzwoicie grającą konstrukcją.

Pozdrawiam

Głośnikowe Dwie Lewe Ręce

W odpowiedzi JFSebastian na:

>Myślałem że głosnik może produkowac dzwięk np w taki

>sposób że różne jego fragmenty drgają w różnych fazach - a inne pracuja jak tłok....

 

- Tak się właśnie w prakyce dzieje , a powinno być tak:

 

Zniekształcenia dopplerowskie – zniekształcenia modulacji częstotliwości (dopplerowskie) to zniekształcenia z którymi mamy niezwykle często do czynienia. Wystarczy posłuchać klaksonu mijającego nas samochodu. Gdy jedzie w naszym kierunku klakson brzmi wyżej niż gdy nas minie i zaczyna się od nas oddalać. Jak to zjawisko ma się do głośnika ? Wyobraźmy sobie, że nasz głośnik odtwarza ton o częstotliwości 25 Hz z dużą amplitudą. Po czy „każemy” mu odtworzyć jednocześnie ton o częstotliwości 1000 Hz. Na skutek nakładania się tych tonów poruszająca się 25 razy na sekundę tam i z powrotem membrana drga jednocześnie w mniejszym zakresie 1000 razy na sekundę. A zatem źródło dźwięku o częstotliwości 1000 Hz wędruje 25 razy na sekundę w przód i w tył. W rezultacie następuje modulacja tonu wysokiego (1 kHz) tonem niskim (25 Hz). Modulowany ton brzmi tak jakby był odtwarzany z nierównomiernie przesuwającej się taśmy magnetofonu. Zniekształcenia modulacji częstotliwości są tym silniejsze im większe są wychylenia membrany (amplituda). Efekt Dopplera (jego intensywność) rośnie zatem wraz z mocą tonu niskiego (modulującego). Wniosek z tego, że zniekształcenia dopplerowskie występują intensywniej w przypadku głośników o małym przekroju membrany, w których by wyemitować odpowiednią moc potrzebna jest większa amplituda membrany. Ponadto warto zwrócić uwagę na fakt, że im szersze pasmo przenosi głośnik tym większe są omawiane zniekształcenia.

 

Zniekształcenia nielinearne – występują wtedy kiedy ruch membrany staje się nieliniowy na skutek wysunięcia się cewki z jednorodnego pola magnetycznego lub mechanicznego ograniczenia wychylenia membrany przez jej zawieszenia.

 

Zniekształcenia te skutkują powstaniem wyższych harmonicznych tonu podstawowego będących całkowitą wielokrotnością jego częstotliwości. Tym samym są one trudne do wychwycenia z pomocą słuchu gdyż jak wiemy instrumenty muzyczne emitują wielotony (ton podstawowy z harmonicznymi).

 

Zniekształcenia intermodulacyjne – są powodowane także przez nieliniowe ruchy membrany głośnika, lecz znacznie bardziej uciążliwe. Jeśli membrana ma emitować jednocześnie dwie częstotliwości – np. 25 Hz i 1 kHz to wyższy ton zostanie wyemitowany z dużymi zniekształceniami gdy wychylenia membrany będą nieliniowe w tonie niższym. Powstaną przy tym dodatkowe częstotliwości mieszane będące sumą i różnicą częstotliwości tonu niskiego i wysokiego. A zatem pojawią się nam „obce” tony o częstotliwościach 975 Hz i 1025 Hz. Powoduje to znacznie zniekształcenie brzmienia ponieważ częstotliwości te nie występują w sygnale oryginalnym. Pamiętajmy, że zniekształcenia te (podobnie jak zniekształcenia dopplerowskie) występują tylko wtedy gdy wyemitowana zostanie większa ilość tonów. Zniekształcenia intermodulacyjne są bardzo uciążliwe ze względu na fakt pojawiania się częstotliwości oryginalnie nie występujących w sygnale elektrycznym.

 

Powyższa dawka teorii na temat zniekształceń znacznie ułatwi zrozumienie pojęcia Drgania Cząstkowe oraz konsekwencji jakie za sobą pociągają. W większości rozważań teoretycznych uznajemy, że membrana głośnika jest elementem idealnie sztywnym (nie podlegającym zniekształceniom geometrycznym) – wszystkie punkty membrany poruszają się ruchem posuwisto-zwrotnym o tej samej amplitudzie i zgodnie fazowo. Rzeczywistość jest jednak brutalna. W materiale membrany rozchodzą się także fale podążające od cewki do obrzeża membrany, gdzie są odbijane i pokonują drogę powrotną. Wiemy już, że w ten sposób może dojść do powstania fali stojącej i tak w istocie jest – w materiale membrany powstają fale stojące (drgania własne membrany). Następuje tzw. dzielenie się membrany – część powierzchni membrany przesuwa się do przodu, gdy w tym samym czasie inna jej część przesuwa się w tył. Poniższy rysunek pokazuje przykładowe obszary membrany pracujące w przeciwfazach (sposoby dzielenia się membrany):

 

Rezultatem tego zjawiska jest powstawanie obszarów zaniku emisji dźwięku, co z kolei skutkuje poszarpaną charakterystyką częstotliwościową ciśnienia akustycznego. Należy pamiętać, że zjawisko to występuje głównie w zakresie dużych częstotliwości.

Sposoby walki z tym zjawiskiem istnieją w zasadzie dwa: możliwie sztywna membrana lub membrana wykonana z materiału o dużym tarciu wewnętrznym, a co za tym idzie dużym tłumieniu drgań własnych.

 

Quester

 

Bilbliografia:

Friedeman Hausdorf - "Podręcznik budowy zestawów głośnikowych"

Jest to fragment , całość jest tutaj:http://audiomania.info/articles.php?id=23

>Lancaster

Jeszcze nic nie wiem. Może już dziś coś się dowiem. Może żródło coś milczy :/

>Jurek1

Nie bardzo mogę sobie wybrazić, jak połączyć te przełączników na 12 pozycji z jednego deka. Widzę, że dajesz Rwe stałe i zmieniasz tylko do masy rezystor (tak i ja zrobiłem - 2 kanaly na jednym deku, 6 pozycji).

Tylko się nie denerwuj :)

>lancaster

Popatrz tu i powiedz co by ci pasowało, zobaczymy ja z cenami.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A jak mam zrozumiec takie tekst:

Kolejna istotna sprawa to bardzo duży moduł Younga. Głośnik średnio-wysokotonowy pracuje jak tłok sztywny w paśmie akustycznym od zakresu średnich tonów, aż do ok. 20kHz. (tak jak w przypadku wysokotonowych głośników tytanowych, które nie potrafią odtwarzać tonów średnich). Tony średnie i wysokie są odtwarzane przez całą powierzchnię promieniującą głośnika średnio-wysokotonowego drgającą w tej samej fazie. Odtwarzane dźwięki są zatem czyste i również dynamiczne. W przypadku głośników wysokotonowych tkaninowych (np. z membraną jedwabną), membrana wpada w drgania własne już w zakresie od 4kHz do 10kHz. Głośniki stożkowe średniotonowe i nisko-średniotonowe odtwarzają praktycznie cały zakres tonów średnich i wysokich dzięki drganiom własnym membrany. Oznacza to, że słyszany dźwięk jest wypadkową dźwięków promieniowanych przez różne części membrany drgające w różnych fazach.

 

Chodzi mi o to stwierdzenie że głośniki odtwarzają dzwięki dzięki drganiom własnym membrany. A więc drgania takie nie są traktowane jako zniekształcenia tylko jako źródło dzwięku.... chyba ?

GRAFTON

Gdzie się wypowiadałeś na temat głośników ? Niektóre Twoje wpisy trudno odróżnic od wpisów McGyvera.

Piszesz że masz kolumny od McGyvera na Seasie. A McGyver w innym wątku napisał:

######

A kolumn w pełni mojej konstrukcji raczej nie słuchałeś. Jedyne co zrobiłem na Vifie i Seasie stoi u mnie w domu, i nigdzie nie było prezentowane. Gdybyś był u mnie na odsłuchach to bym o tym wiedział:-)))

Inna konstrukcja na Seasach i NMB jest u człowieka, który o istnieniu forum nawet nie wie, a jest moim sąsiadem. Zatem gdybyś był u niego, to też bym o tym wiedział. Żaden forumowicz nie ma moich kolumn na Seasie.

######

Zapomniał o Tobie ? Wypowiadasz się też bardzo pewnie o głośnikach jabys miał duże doświadczenie....

 

Musze powiedzieć że obawiam się że Grafton = McGyver :(

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.