Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

foxbat, 4 Kwi 2009, 23:44

 

>ale z paliwem... mi chodzi o wage samych autek...

 

 

Jeżeli chodzi Ci o wagę samego auta to jest różna. Auto ma ważyć po wyścigu razem z kierowcą 605kg. Koniec kropka. Wszystko jeno czy ma Kers czy nie. Oczywiście auta po wyścigu baki mają prawie puste.

Im lżejszy kierowca tym ma lepiej bo może więcej balastu rozłożyć. Dlatego konusy mają lepiej a Robercik jest już chyba anorektykiem.

 

KERS dodatkowo pogarsza sytuację roślejszych kierowców bo raz podnosi środek ciężkości dwa ujmuje tyle balastu ile waży. Balast rozkładany jest nisko i w określonych miejscach bolidu. KERS o kloc który siedzi wysoko i w jednym miejscu. Takie auto trudniej zbalansować, jest bardziej chimeryczne.

foxbat, 4 Kwi 2009, 23:51

 

>>pół miliarda Euro

>

> tyle to pewnie kosztuje podwozie do jednego B2 ;)

 

Jeszcze raz powiem. To juz nie chodzi o koszty, wiadomo, że kilka F-22A po 140mln sztuka to nie przelewki. Chodzi o to, ze inżynierowie F1 pracują ze związanymi rękami, czynią cuda i pracują nad mikro niuansami. Po jaką cholerę AIRBUSOWI zysk 0,3sek w nawrocie? A dla bolidu F1 to jest make or break

Oczywiscie. To logiczne.

 

Jest szansa, że Kubica nie straci za wiele punktow jeżeli wyścig nie zostanie wznowiony.

 

Ale widzę nacisk lobby prowadzących, aby wznowić rywalizację.

Bez względu na ciągły deszcz oraz postępujace zaciemnienie.

gg, 4 Kwi 2009, 23:46

 

>Ferrari wydaje od lat ok pół miliarda Euro rocznie na ulepszanie boilidu. Toyota jeszcze więcej.

>

>Jakie niecodzienne rozwiązania areodynamiczne posiada A380? Które z nich nie są najbardziej prosty

>ilogicznym rozwiązaniem. Kto im ogranicza parametry z góry?

>

>W F1 nie tyle chodzi o wynik ale o ograniczenia jakie mają aby zrealizować cel aerodynamiczny. FIA

>co roku rzuca im kłody pod nogi aby zwolnić samochody a one są ciągle szybsze. Właśnie to jest

>najpiękniejsze jak oni potrafią w wąskim kanale wyznaczonym prze FIA czynić cuda.

>

>Jeszcze raz powtórzę, technika aero lotnicza nie jest tak rozwinięta jak w F1.

 

Cóż, pozwolę się z Tobą nie zgodzić, z tego co wiem, to roczny budżet Ferrari w poprzednich latach to było coś ok. 200 mEuro, więcej miała tylko Honda.

 

W technice lotniczej masz oczywiście pewne ograniczenia, które nakłada IAAF, także niektórych rozwiązań nie wolno stosować w lotnictwie cywilinym, inne trzeba. Samoloty 2-silnikowe muszą spełniać normy dyrektywy ETOPS, jeśli mają latać na wszystkich trasach itd., itp.

 

Lotnictwo wojskowe to już zupełnie inna bajka. Pamiętajmy też, że to co Ty (zakładam, że nie pracujesz w branży lotniczej) widzisz na co dzień, to jest to, co weszło do produkcji seryjnej, pamiętajmy wszakże o tym, co pozostaje w fazach prototypowych, a potem jest ograniczane ze względu na koszty (mogę podać kilkanaście przykładów, część z własnego doświadczenia zawodowego). Wyścigówki F1 należałoby odnieść jednak raczej do konstrukcji prototypowych, nie podlegają one zwykłym procedurom zapewniania jakości itd.

 

Moja uwaga nt. KERS była rzeczywiście głupia, nawet gdyby nie było ładowane, to przecież można go naładować na okrążeniu warm-up'owym.

 

Pozdr.

Zwięzłe podsumowanie dzisiejszego wyścigu - w formie rysunkowej :-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ocasek, 5 Kwi 2009, 12:37

 

>Oczywiscie. To logiczne.

>

>Jest szansa, że Kubica nie straci za wiele punktow jeżeli wyścig nie zostanie wznowiony.

>

>Ale widzę nacisk lobby prowadzących, aby wznowić rywalizację.

>Bez względu na ciągły deszcz oraz postępujace zaciemnienie.

 

Nie po to sponsorzy bulą dziesiątki milionów dolarów za miejsce na reklamę,

żeby im wyścig przerywać w połowie ;) Dlatego lepiej pokazywać bilboardy i plecy mechaników, a przy okazji zapełnić czymś brakującą godzinę zakontraktowanego czasu transmisji, niż wyłączyć kamery i zostawić wszystkich z palcem w ... a jeszcze później płacić odszkodowania za niewywiązanie się z umowy z reklamodawcami, stacjami telewizyjnymi i cholera wie kim tam jeszcze :)

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.

gg

>Auto ma ważyć po wyścigu razem z kierowcą 605kg

 

nie ma wazyc, a moze MINIMALNIE tyle wazyc... a to spora roznica...

„Tak samo jak ludzie, Funky, bez żadnej różnicy” | VITUPERATIO STULTORUM LAUS EST

foxbat, 5 Kwi 2009, 15:44

 

>gg

>>Auto ma ważyć po wyścigu razem z kierowcą 605kg

>

>nie ma wazyc, a moze MINIMALNIE tyle wazyc... a to spora roznica...

 

Fox pytałeś to Ci odpowiedziałem. Każdy zespół celuje tak aby na koniec było 605kilo.

vinylec, 4 Kwi 2009, 17:47

 

>>Tench

>Ferrari i Massa jednak przekombinowali.

 

Bywa:) w Chinach bedzie lepiej:) sezon sie jeszcze nie konczy:P

 

@gg To jakie sa mieszanki jest narzucone odgornie, zespoly moga wybierac tylko miedzy dwoma typami wybranymi na dany wyscig.

gg, 5 Kwi 2009, 12:34

 

>vinylec, 5 Kwi 2009, 12:22

>

>>Na pewno wygra Ferrari.

>>Mają super strategów.

>>Pewnie z NATO.

>

>Jeśli wyścig puszczą wygrać może każdy. Ferrari - po raz kolejny strategia rodem z PRL

 

Przynajmniej przejechali wiecej niz 2 okrazenia toru;)

Do czasu ;)

Mam jakieś takie przeczucie (graniczące z pewnością) że na dniach będziemy świadkami kolejnej "afery" w F1 a wszystko przez idiotyczne przepisy i bezsensowny regulamin, którego sami twórcy dobrze nie znają i stąd ciągłe zawirowania z różnymi karami czy "niedopowiedzeniami".

Z tego co zrozumiałem, to rzekoma nielegalność dyfuzorów polega głównie na tym,

że bolidy mają być wolniejsze, a dzięki dyfuzorom stały się niechcący szybsze... tak w skrócie.

Znaczy nie ma przepisu, który wyraźnie zabrania ich stosowania, więc są całkowicie legalne.

Tyle tylko, że PRAWDOPODOBNIE dzięki nim bolidy stały się zbyt szybkie, a to już jest... zabronione?

Gdzie tu sens, a gdzie logika :)

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.