Skocz do zawartości
IGNORED

Totem Mite, Staff, odsluchy, schematy


systex

Rekomendowane odpowiedzi

lancaster, 16 Sie 2006, 18:06

 

>Zybel, ale pomiarówki pod ręką czasami nie masz?

 

Kupiłem je z rok temu na allegro. nie były w oryginalnych pudełkachale niektóre sklepy internetowe sprzedające te głośniki mają wykresy pomiarowe. Nieczasowy jestem więc nie mam czasu poszukać

I jeszcze taki opis. Może po kawałku dojdziemy do szczegółów

 

Totem Acoustic, whose floor-standing design Sttaf was supplied for review with the Bijou units. This slim, two-way design employs a 127mm (5in) plastics-coned bass midrange unit and a 25mm (1in)woven fabric dome tweeter, both flush-mounted high up on the baffle and retained with Torx screws. The cabinet is made of 14mm thick balanced veneered Medrite, its joints 'lock-mitred' with the front and rear panel edges gently bevelled, exposing the MDF, which is stained to match the veneer - a surprisingly elegant effect. The appearance is conservative, almost retiring had the units been covered (no grille is supplied) but the high quality materials and care taken in the construction are evident throughout.

It is on the inside where this intriguing design hides its credentials. Rather than line the cabinet with bitumen and/or stuff it with absorptive wadding or foam, Totem has painted all internal surfaces with a NASA-developed damping material, borosilicate, a titanium-rich suspension which is claimed to be unequalled for micro-energy dissipation. The cabinet is braced by a heavily perforated MDF panel set at an angle just below the LF driver, and by a sloping partition a little way up from the base. The latter divides the cabinet to form a lower compartment which can optionally be filled with ballast such as lead shot or sand to add physical stability (although Totem and Audio Synergy prefer the sound with the compartment unfilled). The cabinet sits on small spiked plinths which increase its footprint and hence stability, particularly on carpeted floors. The recommended medium for fixing plinth to cabinet is that stalwart audio assistant, Blu-Tack. Bass loading is defined by a 45mm diameter rear-firing reflex port. This plastics tube is cut at some 45 degrees on its internal end, presumably to smooth the air flow's transition. A tiny foam-covered hole at the top of the input terminal panel apparently relieves back pressure on the LF driver cone, increasing its dynamic capability (though I fail to see how).

The bi-wirable crossover is hard-wired on two fibreglass modelling boards mounted on the reverse of the input panel. A simple second-order circuit centred on 2.2kHz, it uses very high quality components including an air-cored inductor and an oil-filled metallised polypropylene capacitor in the low-pass pole. Point-to-point wiring is made with Teflon-coated silvered OFC copper. The gold-plated terminals cater for bare wire ends or 4mm plugs.

McGyver, 16 Sie 2006, 18:52

 

zostaw lepiej te GDNy bo przy twoich problemach z czytaniem nie będziesz potrafił nawet nalepki na magnesie odczytać :)))

 

 

Jak na razie twierdzenie o bezsenie pochylania kolumn dokładnie potwierdziłeś. Najpierw pierdolac swoim zwyczajem jakie to ma ogromne znaczenie żeby słuchacz siedział w osi bo kolumny sa niskie a potem pochylając je o całe 4 stopnie (LOL) żeby dało się ich słuchać z odległości czterech metrów :))) Czyli praktycznie ich nie pochylając :)))

 

Widzisz - masz problem bo bredzisz i nie wyczuwasz nawet kiedy.

 

Zadziwiać takimi teoriami to mozesz szczyli ze swojego podwórka.

A więc narazie wiemy, że Sttaf to:

GDN 10/40/2 8 omów

GDWK 11/100

 

zwrotnica:

2. rzędu

kondy olejowe

cewki powietrzne

lutowana punkt-w-punkt

podział 2,2 MHz

 

Buda:

14 mm mdf z borosilikatem

20 litrów netto

BR - srednicy 45 mm ścięty pod kątem 45 stopni

wymiary zewnętrzne:

wys: 900mm

szer: 160 mm

gł: 240 mm

zamontowany pod kątem (unoszacy się od przodu w strone tylnej ścianki (??) wieniec z 4 wielkimi otworami tuż poniżej midbasa

przegroda skośna kilkanaście cm ponad podstwaą , ustalająca pojemność na 20 litrów

 

Okablowanie:

solid core miedziany, srebrzony w teflonie

qubric

"Jak zobaczą że to po raz drugi szykuje się takie zamówienie od tego samego klienta to się schowają do szafy i bedą udawać że nikogo nie ma :)))"

hehe, wiesz ja sie nie mam zamiaru drugi raz zajmować zbiórką kasy i wysyłkami, chyba, ze tym razem to będzie załatwione normalnie;)

A w razie czego poznałem tam zupełnie normalnego gościa, więc bedzie z kim rozmawiac.

Qubric, to, że to pochylenie scianki nic nie zmienia, bo można sobie równie dobrze wyregulowac kolcami prosty front to nie kłopot. Przy okazji spojrzałem w tablice i przejrzałem zależnosci w trójkącie, same pożytki;)

Poprostu myślałem, ze taki ściety front coś może dodatkowo kaszanic. Wychodzi na to, ze nie, a do tego jak dla mnie dosć interesująco wygląda. Przyznaj, że Tobie same obudowy też się podobają.;)

Pozdrawiam

PiMi, 16 Sie 2006, 19:15

 

Podział chyba ma 3,2khz. I gdybym miał go z takim robić to już góra byłaby 18db/okt.

 

Sądząc z opisu tych super części i okablowania to już trochę woodoo. Więc spodziewam się że swrotnica jest tak samo dziwna jak w Mite.

 

A swoją drogą, gdyby to Tonsil zrobił kolumny o takich parametrach jak te Mite, to zostałby zjedzony żywcem przez różnych takich recensentuff...

lancaster, 16 Sie 2006, 19:36

 

No obudowy ładne som... powinien na nich poprzestać :)))

Taki front kaszani wyrównanie czasowe. Normalnie niweluje je zwrotnica ale w układzie D'Apolito - wystarczy przeprowadzić płaszczyznę przez centra akustyczne głośników żeby to zobaczyć. Czasy dolotów będą rózne w miejscu odsłuchu tak samo jeśli kolumna jest za niska jak i jeśli jest pochylona. To normalna bolaczka układów symetrycznych.

Własnie z tego powodu w AUDIO robiono pomiary wg normy i pomiar na wysokości odsłuchu dla sprawdzenia czy producent nie zastosował innego wyrównania czasowego.

 

Jm Lab i Elac miał kolumny o układach odwróconych woofer na górze a pod nim tweeter - w kolumnach o wysokości 85cm. I całkiem miło grały. Także na 25cm podstawkach.

 

Te trójkąty które rysowałeś a McGyver podchwycił to raczej sie nadają żeby je w kibelku palcem na scianie mazać;) Fala akustyczna jakos cię nie chce tak rozchodzić po tych trójkątach ;)

 

Natomiast pochylona ściana przednia uniemozliwia prawidłowe postawienie kolumn wzgledem słuchacza, bo juz podnoszenie jej nic nie da. Jest więc spieprzona bardziej niż zwykła, tylko za niska. A to mija się z zapewnieniami wielkiego miszcza ze robił kolumny bardziej bezkompromisowe niż takie zwykłe proste. I o to mi stale chodzi i za to go szarpę.

 

Bardziej bezpompromisowe to były np. Któreś symetryczne ARL o wysokości 125cm czy podobne Elacki bo miały już oryginalnie ustawienie wymuszające odpowiednią pozycję głosników względem słuchacza.

Witam,

Mietki przyjechaly wczoraj do mnie pozyczone od fotoarkadego za co mu bardzo dziekuje.

Bardzo kultularne glosniczki,chce je! Do sypialni beda jak znalazl.

 

Pytanie: czy ktos moze bedzie jeszcze zamawial parowane przetworniki z Tonsilu?

Chetnie bym sie podlaczyl do zamowienia:)

>lancaster, 16 Sie 2006, 19:36

 

Ale - jeszcze jedno - MG tak naprawdę tych kolumn praktycznie pochylił. Dla kolumn asymetrycznych pochyłosć musi wyrównać centra akustyczne i naprawdę ma sens w granicach od 7 do 12 stopni.

A te jego 4 stopnie z regulacją o 10 stopni oznaczają że to tylko taki bajerek dolepiony dla ucuechy ludu, który jak mi nie bedzie słychać to zobie podkręci na kolcach i będzie tak jak z "normalnej" tylko że za niskiej kolumny.

Qubric, w płaszczyxnie pionowej to faktycznie wygląda dupiasto, ale w płaszyźnie nazwijmy ja macgyverowej(bo nie widziałem nigdzie wiecej takiej konstrukcji) wygląda rozsądnie.

Jak zwykle lancaster będzie musiał skombinować pomiarówkę;) i zmierzyć gdzieś jak to w praktyce wygląda, bo teorie są dwie.

Nie wiem jak bardzo kierunkowe są mikrofony? np WM61? W razie czego dam MA fory i pomierzę je z róznych odległosci.

Jak dla mnie pomiar nie jest jedynym wskaxnikiem jakosci brzmienia, ale dosć waznym, jeżeli cos jest nie tak.

Pozdrawiam

Qubric, o wyrównaniu centr akustycznych nie ma sensu wspominać w przypadku tej konstrukcji, bo wiadomo, ze czegoś takiego tam nie ma, a jeżeli juz(kolce) to między dolnym wooferem, a tweeterem. Natomiast górny midbas w tej koncepcji byłby bez sensu.

Przyjmuje do wiadomości motywy MG, zakładam, ze wszystko bedzie OK i kombinuję pomiarówkę, bo i tak mam zamiar zbudować jakiegos hajenda;)

Pozdrawiam

lancaster, 16 Sie 2006, 20:13

 

Człowiek się porusza. Jesli jst wyrówananie w płaszczyżnie pionowej to może się zblizać i odsuwać od żródła w dość dużym zakresie bez utraty symetrii. A jeśli jest w płaszczyżnie "mcgyverowej" to musi siedzieć sztywno jak kołek - co przeciez McGyver dokładnie wykazał - podając odległość z której musisz słuchać tych głośników.

 

Przeczytaj dokładnie jego wpisy - kłóciliście tylko o kąt pochylenia a nie o to że wyrównanie czasowe jest tylko w pewnym punkcie. To akurat McGyver przyznał - pieprzył tylko okatach pochyłu i mozliwości regulacji kolcami.

 

W praktyce wystrczy że ruszysz głową do przodu i juz wychodzisz z osi symetrii.

 

Jest jeszcze jedna kwestia - wczene odbicia od podłogi. Dla układu D'Apolito wysokość tez ma znaczenie. A poza tym głosniki winny byc bardzo małe, zblizone do siebie i odpowiednio filtrowane bo w załozeniu ma on zblizać się do żródła fali o czole kulistym i dawać lepsze własciwości przestrzenne. Wiec takie układ jest psu na buty - róznie dobrze mógł ustawić głosniki jeden pod drugim - mniej więcej taki sam sens to ma.

PANOWIE dajcie sobie trochę luzu!! Lancaster widzę że nerwy Ci puściły ... na Mietki czekałeś grzecznie ale musiałeś to gdzieś zgubić... Aż nie poznałem Ciebie ;))

 

Pzdr

lancaster, 16 Sie 2006, 20:17

>mam zamiar zbudować jakiegos hajenda;)

 

Niestety ale Totemy to inna szkoła jazdy. Bardziej psychoakustyczna. Tak cudownie brzmiały np. AE Evo1 - tylko że przez pierwsze pół godziny, dopóki nie posłuchałem bardziej zrównowazonych tonalnie.

 

Jeśli chcesz hajenda, to weź dwa GDN13/40/2 w układzie 2.5drożnym i z niskimi podziałami - możesz nawet pochylić przednią sciankę ;)

saczek, zaraz tam nerwy pusciły, nie lubię przegięc. Jezeli ktoś chce koniecznie zaznaczyć swoja obecność, to niech to zrobi w sposób twórczy, pożyteczny i madry. A jak czytam o klonach mite bez użycia zastosowanych w nich głosników i zwrotnic, to sorki.

Na głośniki tez nie czekałem tak grzecznie...ale czekałem, bo był cel.

A tu proszę masz wątek o klonach mite i kilka ostatnich stron to madrosci na temat odległy(poza GDNem)od nich.

Pomyśl, czytasz/piszesz w wątku o wstędze DIY, a ktos Ci w niego włazi i zaczyna opowiadać, ze "tylko elektrostat", "jak robić to ODPOWIEDNIO", "dla mnie liczy sie dźwięk, a dla Ciebie?" i inne takie farmazony. Przy okazji było też kilka rzeczy ciekawych, ale bez tych wcześniejszych przemysleń byłoby do tego przyjemniej.

Qubric, mam trochę inne plany co do mojego hajenda. Moze bedę miał fajne głośniki (15cm) za rozsądną kasę. Jeżeli coś sie wykluje to napiszę co i jak. Narazie nie piszę bo sam dobrze nie wiem co to dokładnie będzie;)

A na górę to oczywiście aluminiowy Seas-polecam.

Pozdrawiam

lancaster

Kabinuj pomiarowke, to bardzo fajna i prosta sprawa. Pomiary w osi pionowej robilem i jak znajde gdzies to zamieszcze na forum, generalnie mozna sie przestraszyc schodzac w gore lub w dol z mic. No ale grac gra.............

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

borygo, bo te cholerne ch-ki kierunkowe w zestawach bywają kiepskie, zwłaszcza wieksze głośnniki mają tą ceche, ze skupiaja na osi. ale zwrotkę wypada też zaprojektować pod tym kątem, więc jest co robić;)

W sumie to mam w domu pomiarówkę wg Igoda, muszę sie za nią wziąść.

Moze nie bedę musiał kupowac Behringera.

Pozdrawiam

Po poprawkach:

 

GDN 10/40/2 8 omów

GDWK 11/100

 

zwrotnica:

2. rzędu

kondy olejowe

cewki powietrzne

lutowana punkt-w-punkt

podział 2,5 MHz

 

Proponowana przez lancastera zwrotka :

GDN13/40/2 - 8ohm cewka 1,5mH, kond 5,6uF

GDWK11/100 - rezystor 3,3ohm, kond 3,9uF, cewka 0,33mH

 

Buda:

14 mm mdf z borosilikatem wewnątrz

20 litrów netto

BR - srednicy 45 mm ścięty pod kątem 45 stopni

wymiary zewnętrzne:

wys: 900mm

szer: 160 mm

gł: 240 mm

zamontowany pod kątem (unoszacy się od przodu w strone tylnej ścianki (??) wieniec z 4 wielkimi otworami tuż poniżej midbasa

przegroda skośna kilkanaście cm ponad podstwaą , ustalająca pojemność na 20 litrów

 

Okablowanie:

solid core miedziany, srebrzony

Behringera do pomiarow wcele nie potrzeba.

Na pytanie co robic mozna odpowiedziec bardzo prosto - robic 2,5drogi. Zestawy MTM maja kierunkowosc i to wlasnie jest wykorzystane w glosnikach centralnych kina domowego tylko ze glosnik ow lezy poziomo - jest efekt, jest.

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

borygo, masz mozepomiary 11/100? Możnaby to zasymulować w SW? Jezeli masz pomierzony GDN 4ohm, to elementy zwrotnicy dla niego można skorygować na L=0,82 i C=12uF, zreszta komu ja to piszę;)

Pozdrawiam

2,5way, to juz zabawa na kolejny projekt. JAk dla mnie pełnym sukcesem byłoby zgrac dwa głośniki, tak by dxwiek był naprawdę wiarygodny. Mało jest takich, wiec robota niełatwa, ale powalczymy;)

Pozdrawiam

Czy jakis fachura od charakterystyk może zobaczyć wykresy innych totemów i wyciągnąć wnioski jaki np BR lub podzespoły zastosować w Sttafach ?

 

Rainmaker

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Forest

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dreamcatcher

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

na 2gim linku jest jakoś inaczej. Tam wygląda na to że BR strojony jest na 50Hz w 1. i 3. na 40 Hz, no i nie wiem czy mam ten wykres rozumieć jako przygotowanie pod kompensację Baffle Step. W ogóle to przebiegi są różne i to wyraźnie np między 1. i 2. Nie wiem czy to pomiary tych samych totemów

saczek_TRM

Te 3 linki dotyczą 3 różnych kolumn.

Przypuszczam że możnaby znaleźć analogię (ten sam twórca, może kieruje sie tą sama myślą) pomiędzy tymi trzema różnymi zestawami a czwartym - Sttafem którego staramy się rozgryźć.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.