Skocz do zawartości
IGNORED

wrazenia HD-DVD i Blu-Ray nowa jakosc


americano

Rekomendowane odpowiedzi

>>cinematic

ciekawe teorie podajecie na stronach www.

pierwszy raz spotykam się z tezą, że dynamiczna przesłona typu Iris jest kontrowersyjna w działaniu.

bardzo proszę o rozwinięcie myśli i podanie FAKTÓW.

ja rozumiem, że marketing, ale nie wciskajcie ludziom kitu, tylko dlatego, że większość projektorów jakie sprzedajecie to DLP, notabene wg mnie w mało atrakcyjnych cenach (nawet tych nazywanych promocyjnymi)

UWAGA - może być długie :)

 

>Meloman

Jeśli z jakiś względów po raz pierwszy spotykasz się z tą teorią - odsyłam do 2 następujących serwisów:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) oraz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ponadto, dobrze jakby udało Ci się kiedyś trafić na magazyny Widescreenreview i The Perfect Vision.

Kopalnia wiedzy na temat wizji.

Ponieważ, z tego co piszesz nie spotkałeś się z „kontrowersyjnością” dynamicznej przesłony - zatem po kolei w telegraficznym skrócie.

 

Fenomenem dynamicznej przesłony jest możliwość uzyskania wysokiego kontrastu On/Off dla IRE0 i IRE100. Taki fenomen ma sens tylko przy "laboratoryjnym pomiarze", w rzeczywistości nie ma w wyświetlanym materiale scen w 100% czarnych lub w 100% białych, bo nie miałoby to sensu. Skoro wszystko byłoby jednakowo czarne to jak cokolwiek można zobaczyć?

Przechodząc do pomiarów bardziej naturalnych dla projekcji, przyjmuje się że najbardziej miarodajnym jest pomiar ANSI. W skrócie polega on na zbadaniu miernikiem światła jasności w sąsiadujących obok siebie kwadratach na przemian czarnych i białych (szachownica). W ten sposób na jednej planszy wyświetlane są zarówno białe jak i czarne plansze. Jest to bliższe rzeczywistości, elementy te mieszają się na jednej scenie. Aha, kontrast to oczywiście stosunek bieli do czerni.

To tytułem wstępu i zarazem wyjaśnienia, dla tych którzy nie wiedzieli.

 

Przechodząc do cyferek i faktów.

Aby porównanie miało sens musi być przeprowadzone w tych samych warunkach i wg. tych samych założeń (stosuje się zarówno różne szachownice, jak i różne pomiary On/Off - przy Full IRE i Window IRE).

 

Dla przykładu wg. pomiarów ekipy The Perfect Vision dla LCD-ków z 5-tej generacji zwykle kontrast ANSI oscyluje w okolicach 20-50:1. I tak dla przykładu Panasonic AE900 ma 39:1, podczas gdy Hitachi TX200 ma 57:1. Natomiast projektory DLP mają kontrast ANSI w okolicach 40-150:1. Wartość 130:1 ma np. Yamaha DPX-1300. Sharp XV-Z12000 ma nawet jeszcze wyższy, podchodzący pod 200:1.

Pomiary były robione przez ekipę The Perfect Vision, którzy są certyfikowani przez ISF. Dla wyjaśnienia, nie są to amatorzy z jakiejś stronki internetowej, tylko znani w branży fachowcy dysponujący profesjonalną aparaturą pomiarową. Dokładną metodologię i opis pomiarów znajdziesz w wydaniu #68 oraz #67.

Ponadto, żeby nie było, że tak niskie wyniki pojawiają się tylko w tym jednym czasopiśmie i nigdy nie spotkałeś się z takimi wynikami – sprawdziłem swoje notatki. Podczas szkolenia sprzed kilku miesięcy (w którym braliśmy udział) pt „Specifying and Assessing Projected Image Quality”, które prowadził Produkt Manager z DNP, podał on dokładnie te same średnie wartości dla kontrastów ANSI przytoczone jak powyżej. DNP należy do stowarzyszenia w ramach którego również bada i opomiarowuje projektory (nie pamiętam nazwy, ale to niezależna organizacja).

 

Porównując z kolei pomiary z ogólnie dostępnego serwisu hometheatermag.com.

Dla AE900 mamy kontrast ANSI 232:1 (kontrast ze specyfikacji projektora 5500:1). Z kolei dla poprzednika Mitsubishi HC910 (modelu HC900, który już jest bardzo leciwym DLP-kiem i w specyfikacji ma 2000-4000:1) – 417:1.

Adresy:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To są fakty! Zatem to o co prosiłeś Melomanie.

 

Zatem podsumowując, na czym polega „kontrowersyjność” dynamicznej przesłony?

Ano na tym, że za pomocą trików tworzy się czysto teoretyczne wartości kontrastu.

Wielu potencjalnych klientów decydujących się na zakup projektora wyłącznie na podstawie broszur reklamowych będzie przekonanych, że Sanyo Z4 jest lepszy, bo ma kontrast 7000:1, niż Yamaha 1300 z kontrastem 5000:1. Owszem, taki kontrast dany projektor może i uzyskać (nawet da się taki na Z4 zmierzyć, jednak przy zupełnie zachwianej równowadze RGB wzdłuż całej skali szarości). Same wartości On/Off jednak nic nie mogą powiedzieć o „prawdziwym” kontraście wyświetlanego obrazu.

 

Abym nie był źle zrozumiany, nie neguję wartości i sensu dynamicznej przesłony. Uważam, że to dla LCD-ków najlepsze możliwe rozwiązanie. Jednak nie porównujmy kontrastów dynamicznych ze statycznymi, bo to wprowadza jedynie zamieszanie.

 

Jeśli dalej nie przemawiają wyjaśnienia i fakty, polecam recenzję Z4:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

> ale nie wciskajcie ludziom kitu, tylko dlatego, że większość projektorów jakie sprzedajecie to DLP,

Zgadza się, w większości oferujemy projektory DLP, a to z tego względu, że nie ma co ukrywać bardziej nam odpowiada ich obraz i mają naszym zdaniem większe możliwości.

TAK, na pewno przychylniej patrzymy na DLP, chociaż nie ukrywamy, że LCD-ki mają bardzo wiele atutów.

Generalnie mamy zasadę, że nie oferujemy czegoś, czego nie lubimy i co nam się nie podoba.

Jeśli uważasz, że wciskamy kit to powiedz w którym miejscu? Zawsze możesz wysłać do nas maila lub zadzwonić i zwrócić nam uwagę co Twoim zdaniem źle piszemy lub gdzie się pomyliliśmy. Jeśli masz szeroką wiedzę na ten temat – chętnie poszerzymy nasze horyzonty.

 

Mam nadzieję, że wyjaśniłem „kontrowersyjność” dynamicznej przesłony. Za wszelkie błędy i literówki przepraszam – bardzo późna pora.

Pozdrawiam.

 

Andrzej Gratkowski

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dziękuje za wyczerpującą odpowiedź.

zgadzam się, że marketingowy bełkot opisujący kontrasty w projektorach LCD to jawne przegięcie.

ale zauważ proszę, że z jednej strony sam przyznajesz się, że stosowanie dynamicznej przesłony to jedyne słuszne rozwiązanie, a z drugiej piszesz o jej kontrowersyjności.

rozumiem, że niskie kontrasty ANSI są spowodowane właśnie działaniem Iris?

ja nie neguję technologii DLP - uważam, że w kontraście i sposobie generowania czerni jest zdecydowanie lepsza niż LCD, ale to nie oznacza, że nie jest pozbawiona wad.

wolałbym, aby sprzedawcy opisywali zalety produktów, którymi handlują, a nie opisywali wady konkurencji.

Proszę bardzo.

 

>sam przyznajesz się, że stosowanie dynamicznej przesłony to

>jedyne słuszne rozwiązanie, a z drugiej piszesz o jej kontrowersyjności

Dokładnie. Takie rozwiązanie ma swoje zalety, jednak dobrze, aby klient wiedział co się za tym rozwiązaniem kryje. Gdyby nie wprowadzono tego typu rozwiązań, to zobacz jakie są same możliwości technologiczne paneli LCD:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ciężko byłoby skłonić klienta do zakupu pokazując te wartości w reklamówkach...

 

>zdecydowanie lepsza niż LCD, ale to nie oznacza, że nie jest pozbawiona wad.

Dokładnie tak, nigdy nie twierdziłem, że jest bez wad. Kwestia tego, co jest dla użytkownika ważniejsze.

 

>wolałbym, aby sprzedawcy opisywali zalety produktów, którymi handlują, a nie opisywali wady

>konkurencji.

Uwydatniając wady jednej technologii - automatycznie wskazuje się zalety drugiej. U nas w kraju jest przekonanie, że najlepszy obraz można uzyskać z Panasonica AE900 i potem długo nic. Często klienci nie chcą słyszeć o innych urządzeniach, ponieważ usłyszeli od znajomych co kupili na allegro 900-tke, że to najlepszy sprzęt na świecie. Pokazaliśmy jedynie, że za podobną kwotę można mieć projektor, który jest pozbawiony wielu ograniczeń LCD. Naszym zdaniem Mitsubishi HC910 to świetny produkt, biorąc pod uwagę, że jego jakość jest bardzo zbliżona do niezwykle popularnej Optomy H57.

W tym przedziale cenowym to wg. nas bardzo dobry zakup. Oczywiście nie pozbawiony wad i ograniczeń :)

 

Pozdrawiam

Andrzej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

sam używan AE900 i nie uważam, że to najlepszy sprzęt na świecie.

mam nie najlepszą czeń jak dla mnie, a doskonały zoom, świetnie oddaje szarości.

w ogóle - do kolorów nie mogę się przyczepić. ma scart co pozwoli mi na bezproblemowe puszczenie sygnału TV na czas mistrzostw świata.

nie obraź się, ale trudno porównywać produkt, który kosztuje o Was 13k zł (HC3000) z produktem za 6,5k zł (AE900).

Pomimo "promocyjnej" ceny wciąż należy się zastanowić czy jest wart takie dopłaty. Wg mnie nie...

W chwili obecnej AE900 zapewnia mi to co chcę... Nie oczekuję standardu na miarę Sim2...

Wystarczy mi świadomość, że za 6,5k zł nie otrzymałbym takiej satysfakcji na plazmie czy telewizorze LCD.

Zdaję sobie sprawę, że w PEŁNI satysfakcjonującu projektor kupiłbym za ok. 15-20 tys. mając na myśli zachodnie, ludzkie ceny...

Pisząc nieskromnie - może i stać by mnie było na takie urządzenie, tylko po? Lepiej zainwestować gotówkę (chocby w fundusze) niż powy projektor, bo naprawdę budzetowe już sporo potrafią.

I nie jest to świeża fascynacja obrazem z projektora....

Od 6 lat delektuję się tymi urządzeniami. Na początku w sklepach plazmy kosztowały 60 tys. a słowo "projektor" handlowcom z reguły niewiele mówiło.

Meloman a widzialeś Panasa 700 starszy model? podobno prawie prawie to samo. A tanszy od 900 około tysiąc złotych.

Na bajerach mi nie zalezy. Głównie o rozdzielczosc do nowych filmow HD

No robi się ciekawie :) Muszę tu porozdzielać rację i Cinematicowi i Melomanowi. Jak zwykle, jest to kwestia kasy. Rzeczywiście, mierzony kontrast w LCD jest niższy. Rzeczywiście, dynamiczna przysłona sprawdza się np. w ciemnych ujęciach. Ale z mojej praktyki wynika, wystarczy, by scena była przeważająco ciemna a już świetnie widać jej dzialanie! Wypłynięcie staku w King Kongu olśniewa. Do tego ukłon w stronę Cinematica - kupiony u nich ekran znacznie podnosi „odczuwanie” czerni. Miałem okazję popatrzyć na Benqa 7700 i powiem, że nie zjadł mojego TW600 na śniadanie... Natomiast przy jasnych scenach i dobrym ekranie biel tak mocno „bije” po oczach (ale nie oślepia) że wrażenie czerni jest bardzo intensywne. Z kolei Melomanowi również muszę przyznać rację. Przy wyborze projektora nie ma do końca sensu kierować się tylko np. kontrastem. Jeżeli chcemy używać intensywnie projektora, to warto zwrócić uwagę na inne walory użytkowe. Sęk w tym, że prawie nikt nie dysponuje nieograniczonymi zasobami finansowymi i zazwyczaj okazuje się, że za DLP o podobnej np. jasności trzeba zapłacić o ok. 70-100% więcej niż za LCD. Byłem gorącym zwolennikiem DLP ale wyszło mi, że mogę przymknąć oko na pewne niedoskonałosci w zamian za korzystniejsza cenę. Jak się okazało, większość współczesnych DLP i LCD kinowych za cenę pow. 5000 oferuje już taki obraz, że błyskawicznie zapomina się o wszelkich zagadnieniach technicznych. Siedzi się tylko i przeżywa :) Dlatego, jak ktoś wysupłuje ciężką dla niego kasę i martwi się, że nie starcza mu na Optomę H79, to może spoko sobie kupić panasa lub hitachi i naprawdę nie będzie o tym pamiętał :)

>>Do tego ukłon w stronę Cinematica - kupiony u nich ekran znacznie podnosi "odczuwanie" czerni

hmmm - intryguje mnie Twoja wypowiedź. Ekrany Projecty to na pewno świetny wybór w zakresie niskobudżetowym.

Ja używam taniego włoskiego Sopara i czerń na nim jest mniej intensywna niż na szarawej tapecie.

Jak byś opisał to odczucie podnoszenia czerni... Czym jest spowodowane?

Próbowałem na początku zaoszczędzić. Przy rzucaniu na białą ścianę i niecałkowitym zaciemnieniu cienie były płytkie (choć jasność dobra), tak jak parę lat temu z projektorów lcd. Jedno co było ok, to biele i kolory. Pomalowałem więc ścianę na jasnoszaro. Cienie się poprawiły, ale niestety kosztem jasnych fragmentów i kolorów. Wyraźne wrażenie przydymienia. Teraz, jak mam ekran, to widać wyraźnie różnicę między ciemnymi fragmentami a nieoświetloną białą ścianą. Różnica spora mniej więcej tak jak przy ścianie szarej. Jednocześnie nie ma uszczerbku na kolorach i jasności. Przez co w mieszanych (z partiami ciemnymi i jasnymi) ujęciach subiektywnie czerń ulega pogłębieniu (tak jak w słoneczny dzień - cienie głębsze). Zgadzam się, że Cinematic średni. Ale przecież projektor też. A efekt i tak jest widoczny. Aha, ponieważ mieszkanie wynajmuję, wróciłem do białej ściany za ekranem, ale nie ODCZUWAM wyraźnego pogorszenia obrazu na ekranie. W bardzo jasne dni, gdy słońce świeci prosto w okna, efekt wnoszony przez ekran jeszcze się powiększa. Przypominam, że nie mogę całkowicie zaciemnić pomieszczenia np. przez rolety w prowadnicach (pewnie jak większość małżonków). Mi osobiście lepiej ogląda się w pokoju z białymi ścianami. Poświata powoduje u mnie mniejsze zmęczenie oczu. Dlatego kiedyś, gdy jeszcze miałem telewizor, umieszczałem z tyłu malą lamkę. Projektor ma taki zapas jasności, że mogę mieć białe ściany.

  • 2 tygodnie później...

no i już niedługo będą napędy do komputerów Blu-ray... i jak przystało na nowość cena przyprawia deko o zawrót głowy, no ale nośniki (25GB) już są i za 60zł można kupić jednokrotnego zapisu, a wielokrotnego tylko 10zł droższy jest :-)

 

tu można poczytać:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

pzdr

post-4289-100000713 1170294063_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

123... test

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.