Skocz do zawartości
IGNORED

Śliczne kasety audio


k.mik

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym niedxwiedziem nieciekawa sprawa, taki już jest człowiek niestety pastwi się gdy jest w grupie i tylko nad słabszymi.

 

A pozostawając w temacie czy te taśmy są coś warte? Czy są wykonane w całości z przeźroczystego plastiku?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bo nie ma lepszego skręca mnie niewierną świnie na różne reporterskie Sony Marantze i JVC ale 240 jest nie do przeskoczenia mimo, że ma tylko kasującą i uniwersalną ale jak mi zależy to nie miauczę tylko biorę uczciwe kilogramy UHER-a 4200 MONITOR - ładuję 13-tkę EMI, MAXELLA, AMPEXA [bo takowego też mam od przyjaciela z Kielc] lub chrom z ciętych na pół taśm 1/2" i idę nagrywać przesuw 19.05cm/sek najczęściej jednak olewam super jakość i stwierdzam, że nawet 9.5 cm/sek na takich wykonawców to zbyt wiele, ale zostaję rozrzutny przy niej i nie schodżę już niżej a mam jescze dwa pięterka w dół

Pozdrawiam

Zbyszek

myślę że Maxell UR będzie lepszy i cena jest dobra

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest rozwiązanie zwłaszcza, że kaseta naprawdę świetna zawsze mialem słabość do Hitachi i tego nie kryję pracuję przeważnie na Sony, bo tak się dziwnie składa, że nie ma takiego pchlego targu abym się nie napatoczył na SONY UX-S mam nawet pudełeczko walizeczkę Basfa [czarne z lewej strony kwadrat a w nim spirala i napis BASF z prawej MASTER białe litery na czerwonym tle] na 12 gołych kaset zawsze pełne, ale Maxella ani nie przepuszczam ani sobie nie odpuszczam poprostu mam, zdarza się często, że zostawiam w spokoju AGFĘ BBC i inne europejskie jeśli to są chromy przywykłem poprostu do chromu skośnookiego pozdrawiam.

Zbyszek.

Słonecznego dnia

PS.Mam tak zwany syndrom CK [Ciężką Kurwicę - bo za oknem leje]

Kurrrrr wszedłem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) patrze zeta no to gazem sie loguje kup teraz i dopiero dostałem komunikat że aukcja prywatna.Ojjjj ja głupi a tak sie napaliłem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jest ale trzeba się im bardzo dobrze przyglądać one tak samo jak kasety wideo zawierają dodatek środków poślizgowych i jakby byly jakieś problemy z przesuwem należy przemyć rolkę dociskową i głowice benzyną a następnie Vieo 90 lub izopropanolem, może być również zwykły etanol spirytus sprzedawany w sklepie monopolowym

Pozdrawiam

Zbyszek

Ja metalu nie lubię ale wiem co należy w awaryjnych sytuacjach robić [do typów I i II środków poślizgowych się nie dodaje [pocenie taśmy] dodawany jest do kaset video,kaset DAT i kase DDS]

Od kilku godzin DAT jest u mnie już w domu nagrywam już na nim ale jest to jeszcze tak zwane raczkowanie a nie normalna praca.

to jeszcze raz JO czy posiada ktoś z Was taką kasetę czyszczącą poluje na nią jak na kreta i gawno

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam pytanie:

 

Czy ktoś wie, jakie taśmy były w kasetach TDK z serii Optima, sprzedawanej chyba na rynku USA - chodzi mi o Optima 1, Optima 2 i Optima 4. W Optima 4 pewnie była MA, bo TDK "niższej" metalowej nie robiło, ale na opakowaniu Optimy 1 widziałem napis "Dynamic cassette, Low Noise, High Output", co sugerowałoby, że to taśma typu D w trochę lepszej obudowie, stosowanej np. w AD czy AR.

>>> funland, ja wolę zrobić to ręcznie - odpowiedni alkoholol, szkielko i oko ... wtedy wiem, że jest jak powinno być ... a takie smyranie po wałkach mnie jakoś nie przekonuje ...

 

>>> Maciej, co do metalu optima czytałem gdzieś (chyba aukcja allegro) i jestem pewien, że było napsane MA-X (!?) prywatnie jakoś mi się nie chce wierzyć - stawiałbym na MA, jednak TDK prawie zawsze pisało co siedzi w środku - czasmi drobnym druczkiem, warto zapytać się kogoś jak sie pojawi na allegro co jest napisane. Co do Optimy I, to w owym okresie TDK lubiło wsadzać AR w tego typu wynalazki ... (nie wykluczałbym tego). Zresztą sam wiesz :)

Patrząc na wyniki mego szperactwa (kaset krótkich serii) ... to jeżeli metal to MA, chrom SF, SA (rzadziej), jezeli normal to D lub AR. Nie spotkałem wielu wyjatków ... znasz jakieś? Niektóre normale były opisane jako ferric i tyle ... (ale zwykle robieone dla sieci megapacki).

No i sama Optima typ IV ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na tym to jeszce nigdy nie nagrywałem ... TDK SD

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam tę O4, ale na opakowaniu napisane jest tylko że to taśma metalowa i nic więcej. Stawiałbym więc na MA. Kaseta jest taka jak w AR-X/SA/MA.

W opis w aukcji na Allegro (że to MA-X) nie wierzyłem od początku.

 

O2 mam, ale używaną, bez folii, więc nic nie wiem. Stawiałbym na SF/SD (SD to chyba SF robiona na rynek USA, a więc niższa niż SA). Kaseta jest taka jak w AD/AR/SF.

 

O1 też mam używaną i bez folii, więc brak źródeł pisanych. Myślałem, że to AD albo może AR, bo obudowa jest taka jak AD/AR/SF, ale na jednym ze zdjęć kasety zafoliowanej zobaczyłem opis jak na kasecie D (Dynamic cassette, Low noise, High Output), podczas gdy AD zawsze była opisywana jako Acoustic Dynamic cassette, Super Low Noise, High Output, a AR to Acoustic Response Cassette, High MOL, Low Noise, High Output. Wygląda więc na to, że do lepszej kasety wkładali gorszą taśmę - co jest trochę dziwne, bo jeśli już, to zwykle robili chyba odwrotnie (np. seria CD-ing).

 

W przypadku dawniejszych serii specjalnych "if" i "Cue" pisali wyraźnie, że "if" "uses the AR tape", a "Cue" "uses the SF tape", o ile pamiętam. Seria Optima nie jest tak jednak opisana jednoznacznie.

masz rację i szedł bym tym samym tokiem rozumowania ... Jeżeli chodzi o if - AR (to jest pewne), choć mam wrażenie że miałem w swoich rękach Cue z SA w środku (może ktoś ma?). Wiesz może jaki to rocznik (Optima)? Bo z tego co mi sie zdaje po 90/91 własciwie juz nie wsadzali AD do kaset (mylę się?). Dlatego stawiam na AR... cholera, żeby był jakiś prosty test na to :)

Sądząc po typie kaset, te Optima to 91-94 rok, i może jeszcze trochę później.

 

Mam białe O1 i O4 - są one najprawdopodobniej starsze, szpulki mają dużą liczbę małych otworów. O1 nie ma żadnych pasków na rozbiegówce, a O4 ma typowe dla C-90 paski niebieskie.

 

Mam też szare O1 i O2 - one są niemal na pewno nowsze o jedną serię, kasety są takie same jak biała O1 (typ AD/AR/SF), szpulki mają pięć wąskich, długich szczelin (wprowadzone chyba w 92/93 roku), a na rozbiegówce nie ma żadnych pasków.

 

Paski (co 4,75 cm, czyli co sekundę) stosowane były tylko do pewnego roku (chyba 92/93), i to nie we wszystkich kasetach - zależało to chyba także od wytwórni z której kaseta pochodziła.

 

Co do sprawdzenia - cóż, można porównywać kolor taśmy, a jakby sobie zadać trud, to można spróbować nagrywać na tym samym magnetofonie jakiś sygnał testowy i sprawdzać, przy jakim poziomie zaczynają występować wyraźne przesterowania. Ponieważ MOL taśm D, AD i AR jest różny, może coś dałoby się ustalić.

AD była produkowana dość długo - na pewno mam AD z serii z końca lat 90-tych!

 

A te białe i szare Optimy różnią się jeszcze sprężynką z filcem dociskowym. Białe mają starszą, z dwoma "resorami", typową dla lepszych kaset TDK, a szare mają już zwykłą, pojedynczą.

Przepraszam, pomyłka: szara O1 ma zwykłą sprężynkę; szara O2 ma jeszcze stary, podwójny typ.

 

Sądząc po kolorze taśmy, jest to taśma D - lekko matowa, brązowa z szarawym odcieniem, praktycznie taka sama jak D z lat 92/93. AD z tego okresu jest wyraźnie ciemniejsza i jest to głęboki, wyraźny brąz, podczas gdy AR ma jeszcze trochę inny odcień, minimalnie bardziej szary niż AD, ale bardzo zbliżony. D (i O1) różni się się od nich wyraźnie.

A więc niestety, wszystko wskazuje na to, że O1 to po prostu D w lepszej kasecie...

Co AD ok, produkowali później - ale w tego typu liniach wsadzali AR - mówię to o kasetach NIE AD (wiesz o co mi chodzi). Nie znam późniejszych "limitowanych" z AD inside ... Co do sprężynek i innych doadatków jeszcze do końca lat 80ych magisterium mozna bylo zrobić - śledząc zależności, serie, roczniki. Póżniej wszystko się pomieszało - mam kilka AR i praktycznie wszystko jest inne w "galanerii" ;) A co do odcienia taśmy - miałem taką myśl po czym wyciągnąłem 4 serie AR i cztery różne odcienie ...

Ja specjalnie sięgnąłem po serię 93/94, czyli mniej więcej z tego samego rocznika co Optimy. Kolor zdecydowanie zbieżny z D i inny niż AD i AR. Co więcej, D i O1 jest zdecydowanie szaro-matowa, podczas gdy AD i AR są lekko przezroczyste.

 

Nie znam żadnej serii limitowanej z taśmą AD. Jedyna bardziej znana to była "if" z taśmą AR, co zresztą było wyraźnie napisane na opakowaniu.

 

Nie wiem, co z taśmą CDing 1 - z początku parametry wskazywały na to, że to AD w obudowie D, ale później wyglądało na to, że to D w obudowie D, tylko z innym napisem. Ale nie mam pewności.

 

Podobnie zrobiło Sony z CDit I - z początku była to taśma HF-S, a później HF... (można to sobie wyczytać w broszurach).

 

Ogólnie można zaobserwować uproszczenia - zrezygnowali ze znaczników czasu na rozbiegówce, w D przestali stosować rozbiegówkę zmatowioną (chyba trochę czyszczącą), potem zrezygnowali z podwójnego resora w sprężynce dociskowej, potem zmniejszyli folie ślizgowe, itd. Miało być prościej i taniej.

ja stawiam, że CDing 1 to D

Co do odcieni AD i AR - AR jest lekko rudawa a AD wpada w klasyczny brąz - może by kiedyś zrobić skale porównawcza kolorów ;)

 

SONY miało też serię HIP HOP - wkładka była w korze niebieskim (chyba zielonym też itp) "wzorek jak rozbita szyba" - nie wiem co było w srodku ...

Faktycznie później chłopaki poszli na cięcie kosztów ...

 

Szukałem kiedyś stron, które w jakiś sposób katalogowałby kasety rocznikami, modelami i ewentualnymi modyfikacjami - niczego takiego nie znalazłem ... może czas na nas ;)

HIP POP, a nie HIP HOP. Było ich pięć. Czerwona nosiła symbol Hip R, zielona Hip N, niebieska Hip L, żółta Hip Y, i czarna Hip B. Moim zdaniem była to taśma HF w obudowie HF. Wzorek na wkładce był inny, zależnie od koloru.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Masz rację - z tym HOPem, coś mnie w nocy zamroczyło ... a moze wszędobylski HIP HOP uszkodzil mi co nieco ...

Tak masz rację to były HFy - dzięki przypomniałem sobie wzorki - mam tylko niebieską - a tamtych jakoś nie pamietałem ...

Kiedyś grzebałem po necie i wszedłem na kilka fajnych, rzadkich kaset, których widokiem się dzielę ...

- TDK HX (extended high end high mol high output)

- YAMAHA - ślczna prawda ... to nie czasem konfekcjonowany TEAC? Nie pamietam by Yamaha produkowala kasety ...

- National DU Angrom - Pierwotnie Technics Angrom - nawet nie wiedziałem, że sprzedawali je pod nazwą Nationala

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-4300-100001533 1193293788_thumb.jpg

post-4300-100001534 1193293788_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ciąg dalszy ...

- SONY DUAD, SONY MetaLLIC chyba tylko rynek japoński ...

- TDK ARX i MAX 46, z dużymi rolkami ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-4300-100001530 1193294196_thumb.jpg

post-4300-100001531 1193294196_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i na deser rozbierane fotki TEACa z instrukca jak się OPEN casette bawić ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-4300-100001527 1193294877_thumb.jpg

post-4300-100001528 1193294877_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli chodzi o TDK O4 tę białą to nośnik ma na pewno inny niż w zwykłej MA ( z lat 90tych). Ustawianie biasu i korekcji poziomu są inne dla każdej z tych taśm. Inaczej też brzmią. Nie mam MA-X żeby porównać z O4.

 

TDK CD-ing Metal też ma inny nośnik niż O4 czy MA, nie mam pojęcia jaki.

TDK HX to była w niewielkich ilościach produkowana i chyba w ogóle nie sprzedawana w Europie kaseta z taśmą metalową, ale ustawioną do nagrywania jako Typ II. Później pojawiła się wersja HX-S.

Taśmy takie zaproponował też Denon (HD8), That's (EX, MG-X, CD-MH), Memorex (CRX) i Realistic (Supertape MII - chyba).

 

Yamaha sama chyba nie produkowała taśm i kaset. National/Panasonic/Technics też bazował na produkcji TDK (między innymi), podobnie jak Nakamichi. That's chyba też sam w produkcję kaset, a przynajmniej taśm, się nie bawił.

National jest jedną z marek koncernu Matsushita, z Europy została chyba całkowicie wycofana, ale cały czas funkcjonuje w Japonii i na Dalekim Wschodzie, o ile wiem.

 

Sony DUAD to chyba to samo co FeCr, tylko na rynku japońskim, a kaseta Metallic była też dostępna w Europie i USA.

 

Co do kaset 46, zwłaszcza z dużymi szpulkami, były chyba bardzo popularne na rynku japońskim. Ale rynek ten jest w ogóle bardzo ciekawy, bo bardzo bogaty pod tym względem - Japończycy kochali fajne kasety i na ich rynek była ich produkowana ogromna różnorodność, często pod zupełnie innymi nazwami. Np. Fuji obecnie znane jest jako Axia, marka JVC jest tam w ogóle nieznana - zamiast niej Victor. Itd.

cles, 25 Paź 2007, 16:59

 

>Jeśli chodzi o TDK O4 tę białą to nośnik ma na pewno inny niż w zwykłej MA ( z lat 90tych).

>Ustawianie biasu i korekcji poziomu są inne dla każdej z tych taśm. Inaczej też brzmią. Nie mam MA-X

>żeby porównać z O4.

>

 

Jak będę miał chwilę czasu, to spróbuję poeksperymentować. Ale nie wydaje mi się, by w czasie, gdy do O1 wkładali tanią taśmę D zamiast AD czy AR, do O4 wkładali drogą MA-X. Już prędej to jakąś uproszczona, tania metalówka.

 

>TDK CD-ing Metal też ma inny nośnik niż O4 czy MA, nie mam pojęcia jaki.

 

Niestety, nie mam żadnego CD-inga Metal; w Europie w ogóle nie były sprzedawane, tylko w USA i pewnie w Japonii.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.