Skocz do zawartości
IGNORED

Wzm.HEXFET - Giesbertsa (elektor 950077)


msfalcon

Rekomendowane odpowiedzi

msfalcon, 1 Wrz 2006, 10:56

 

BLAD! Zabezpieczenia masz na schemacie dokladnie na odwrot. Zenerki od zrodel przez diody w kierunku zasilania. Diody do siebie przy kanale P i diody od siebie przy kanale N !!!

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

borysgo2 1 Wrz 2006, 11:11

 

Czy oby na pewno? Przecież źródło (a co za tym idzie i podłoże) kanału N jest na -44V, natomiast bramka na potencjale wyższym. Dioda zenera jest włączona zaporowo do napięcia Ugs i zacznie przewodzić dopiero w momencie gdyż napięcie na Ug będzie większe od np. -24V (dla zenerki 20V). W odwrotną stronę to nie miałoby sensu, gdyż teoretycznie zenerka stabilizowałaby ujemne napięcia względem podłoża, co w tym układzie nie wystąpi (nie wystąpi napięcie poniżej -Ucc). Analogicznie sprawa ma się z kanałem P.

Jakbym włączył tak jak proponujesz - to zabezpieczenia równie dobrze mogłoby nie być, gdyż zwykła dioda blokowałaby cały czas przepływ prądu, niezależnie od potencjału bramki. Ponadto, w tym układzie jak wspomniałem w zasadzie wystarczyłaby tylko zenerka:)

msfalcon, 1 Wrz 2006, 11:19

Uklad pracuje drenami do siebie wiec tak jak napisales trzeba sciac wszystko powyzej np 12V Ugs. Ja napisalem tak jak ja mam, czyli prawie tak samo z ta roznica ze mam diody zamienione kolejnoscia, ja mam zenerki przy zrodlach a ty masz krzemowe przy zrodlach (stad gafa).

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

borysgo2 1 Wrz 2006, 11:39

W porządku, w takim razie myślę, że płytka w aktualnej postaci jest dobra, chyba masz jeszcze jakieś uwagi, które nasunęły Ci się podczas uruchamiania układu?

Przepraszam za gafe ale to z rozpedu.

Pomysle dzisiaj, zreszta tez plytki dobie do niego. Jeden z forumowiczow pisal tez ze przyczyna oscylacji jest zle rozprowadzona masa po plytce, zrobil nowa i ponoc jest dobra. Niektore osoby moga sie przyczepic do stosowania bd139/140, takze mozna pomyslec cos w tym kierunku, mi one jednak nie przeszkadzaja. Odnosnie uruchamiania to bez oscyloskopu bedzie ciezko choc da sie sprawdzic pewne rzeczy. Roznicowka jest ograniczona dosc wysoko 6,5MHz ale stanowic problemu nie powinna. Mozna by zwiekszyc rezystory bramkowe, oraz te w kolektorach wtornika sterujacego (troche to wzmacniacz spowolni, moze i dobrze). U mnie wzmacniacz dziala poprawnie z takimi wartosciami elementow jakie sa ale dla bezpieczenistwa i pewniejszej stabilnosci moze warto niektore rzeczy pozmieniac. To chyba wyjdzie przy roboscie zreszta. Wydaje mi sie ze plytka jest ok, choc dodatkowy punkt lutowniczy dla potenciometru wieloobrotowego moze by sie przydal (ja mialem tylko takie z ustawieniem w jednym rzedzie, nie wiem czy sa takie z trojkatnym).

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

borysgo2 1 Wrz 2006, 12:02

Dzięki za wskazówki, przydadzą się podczas uruchamiania - oscyloskop i inne niezbędne oprzyrządowanie jest, także nie powinno być problemu wykryć i wyeliminować ewentualne wzbudzanie się, choć mam nadzieję, że jednak nie będzie takiej konieczności:). Właśnie także wstawiłbym helitrima zamiast potka montażowego, tylko, że te co mam mają umieszczoną śrubkę tak, że regulacja odbywa się poziomo, co tutaj z racji na położenie byłoby niewygodne. A takiego ze śrubką u góry nie mam i nie wiem jaki ma rozstaw nóżek. No nic, może znajdę jakąś dokumentację techniczną w necie, a może ktoś ma i mógłby go zwymiarować?

Ja mam taki jak na fotce (srobka z boku badz z gory) rozstaw nozek co 2,5mm.

 

Odnosnie wzbudzania to jak wzmak przy zasilaniu okolo 36-38V bierze wiecej jak 35mA to cos napewno jest nie tak.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

OK, znalazłem zwymiarowane helitrimy w tme

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i wg. nich dodałem pady. Także ostatecznie płytka wygląda tak jak poniżej. Jeśli ktoś jest zainteresowany to proszę się wpisywać na listę (gruba miedź i laminat, solder maska, maska opisowa). Płytka mimo że jednostronna, jest dość duża, na razie trudno podać cenę, gdyż nie wiadomo ile osób będzie zainteresowanych, jednak w razie potrzeby wezmę więcej sztuk, tak by cena nie przekraczała powiedzmy tych 20zł.

post-6722-100006856 1170299330_thumb.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

zgadza się. 2,54mm odstępy między nóżkami. ale niepotrzebnie widzę, bo już macie własne dane :).

no to ja pierwszy na liście:

 

1. tomant - 4 szt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

witaj msfalcon :) widze kolejny fajny projekcik sie szykuje! gratuluje! mimo ze ja juz powoli wypadam z DIY ze wzgledu na kompletny brak czasu :( to pisze sie na 4 plytki :) moze jak skoncze symasyma to uda mi sie zabrac za tego klocka w wersji zbalansowanej :) Mialem ten wzmak poskladany dobre 6, 7 lat temu... albo i wiecej ... gral super! :) ten co mialem mial bardzo przyjemne cieple brzmienie - fajnie sie tego sluchalo :) mialem poskladany wedlug pierwszego oryginalnego projektu z Elektora z roku chyba 95' na IRF540/9540 - pojedyncza para dawala rade tak ze sasiedzi tez mogli posluchac :))) niestety wzmak sie kilka razy spalil :( i po ostatnim razie juz nie udalo mi sie odratowac jednego kanalu :( plytka byla kompletnie spalona :( Powodem byly jakies dziwne stany nieustalone podaczas wlaczania :((( normalnie startowal bez problemow ale kilka razy stalo mi sie tak, ze podacza wlaczenia dochodzilo jakims cudem do przebicia bramki MOSFETow mocy i prad zwarciowy plynacy przez rezystor bramkowy i dalej do masy powodowal samozapalenie sie tych rezystorow :))) szczegolnie tego wiekszego :))) Od czsasu kiedy wzmak sie calkiem wypalil to zawsze chcialem go odbudowac :) wreszcie moze sie uda - szczegolnie ze zostalo mi kupe czesci do niego :))) wiec dopisuje sie do listy:

 

1. tomant - 4 szt.

2. yuras - 2 szt.

3. ChUmI - 4 szt.

Witam "grzebaczy".

Miałem ten wzmacniacz (a właściwie częściowo jeszcze mam). Pisałem troszkę o tym w poście 27188. Grał bardziej analitycznie niż obecny mój CA-A500, bas też miał lepiej kontrolowany, wysokie jak trzeba, wokal czysty, przestrzeń dobra, dynamika też. Warto go robić "słuchowo", ale koszt elementów (tranzystory IGBT Toshiby "for audio applications" GT20D101 i GT20D201 kosztują w TME ok. 70zł sztuka, trafa, radiatory, skrzynka itp) - taniej wyjdzie kupić dobry używany używany (choć ten może lepiej grać).

Mój się zepsuł - w prawym kanale prąd spoczynkowy IGBT jest niestabilny i jak się trochę zagrzeją to rośnie bardzo szybko - pali bezpiecznik 1,5A a jak dałem 2,5A to spaliły się IGBT (OBA) - wymieniłem je, wymieniłem wszystkie elementy aktywne, wymieniłem pasywne w układzie regulacji prądu spoczynkowego, w stopniu wejściowym i kilka innych - jak spalił mi drugą parę IGBT dałem sobie spokój - leży na szafie (kanał lewy nadal jest sprawny).

Konstrukcja miała:

- 1 trafo dla obu kanałów - toroid 400W - zróbcie leiej 2 trafa i dual-mono po 150-200W każdy

- dodatkowy 10000µF i dławik z grubego drutu na kubku w zasilaczach + i - (ale wspólny dla obu kanałów)

- oddzieliłem część "napięciową" od "prądowej" (może niezbyt dobrze - jako "czysty amator" mogłem się pomylić) - dałem w masie rezystor 10ohm i w zasilaniach 15ohm + 1000µF (poszukam, może jeszcze mam schemat gdzie wstawiłem - ale wszystkie dokumenty dałem koledze który miał go robić ale nie zdążył - rak był szybszy i zostały w jego domu)

- dałem mały radiator - DAJCIE DUŻY RADIATOR - ok. 20cm długi, na wysokość "dużej wieży", żebra I_I_I_I_I_I wysokie na jakieś 4 cm. Musiałem obniżyć prąd spoczynkowy z 200mA w projekcie do 50mA - grzał się mocno (oba kanały były na tym jednym radiatorze). Przymocowałem do niego wentylator z zasilacza komputerowego zasilany z 8V i załączany przerzutnikiem (komparator), napiecie "przegrzania" dawał LM35 przyklejony do radiatora, tempreatury graniczne ustawiłem "na au" (czyli kiedy rękę przyłożoną do radiatora oderwie się z okrzykiem "au"). Przy normalnym słuchaniu w domu (2-3W, max 5W - zrobiłem mu wskaźnik mocy na LM3915) radiator był ciepły (ok. 30 stopni) i wentylator się nie załączał, przy graniu na 1/3 mocy po kilkunastu minutach, przy pełnej mocy po 2-3 minutach

- sygnał wejściowy z gnaizd cinch szedł na przełącznik wejść (MECHANICZNY obrotowy z solidnymi srebrzonymi stykami - z jakiejś maszyny przemysłowej) i na potencjometr 47kohm i z suwaka na końcówkę - I NIE POTRZEBA ŻADNEGO PRZEDWZMACNIACZA - po co psuć sobie dźwięk dodatkowym stopniem. Końcówka ma impedancję wejściową chyba też 47k, więc przy maksymalnej głośności ścieżka potencjometru będzie połączona równolegle do wejścia czyli impedancja spadnie do 22k (właściwoe rezystancja ale upraszczam) co i tak wystarczy żeby nie obciążyć zbyt mocno żródła a im głośność będzie ustawiona mniejsza tym bliżej 47kohm. Odradzam potencjometry 100k - szumią, 47k prawie nie słychać

- potencjometry montażowe warto dać wieloobrotowe - szczególnie ten od prądu spoczynkowego bo trudno go ustawić (mały skok-duża zmiana)

- nie dawałem żadnych dobrej klasy elementów (poza kilkoma rezystorami jeszcze z zapasów z giełd Unitry - np. typu ML, AF, AFL, AT, RMG), elektrolity "belejakie", tranzystory BD139/140 też "made in CEMI"

- rezystory emiterowe (WAŻNE) miałem nawinięte w postaci płaskich spirali ("wężyka") - znajomi w dawnej pracy załatwili mi kiedyś trochę drutu oporowego o dość dużej rezystancji właściwej i wyszedł "wężyk" który zmieścił się w miejscu na rezystory emitrowe na płytce i wysokość miał ok. 3 cm (uprzedzam pytania - nie mam już tego drutu). Można zwykłe drutowe (RDCO np) "oczyścić" z ceramiki i drut rozwinąć i ułożyć w "wężyka"

- koniecznie zróbcie układ "miękkiego startu" - ten w artykule jest ok (piszę "w artykule' bo projekt ukazał się w polskim wydaniu "Elektronik Elektor" - mam ksero), działał bez problemów - bez niego mój toroid 400W przy załączeniu palił bezpiecznik 5A

- układ opóźnionego załączania wyjścia też trzeba zrobić. Są w nim (i na płytce) punkty "B" i "C" - normalnie powinny być zwarte (to przygotowanie pod układ zabezpieczenia głośników rozłączający przekaźniki przy np. napięciu stałym na wyjściu) - ja wykorzystałem je do podłączenia dodatkowego tranzystora (osobnego dla każdego kanału ale z bazą sterowaną wspólnie) , znalazłem w sklepie gniazdo złuchawkowe z dodatkową parą styków niezależną od sygnałowych rozłączaną przy włożeniu wtyku słuchawek - ten styk rozłączał polaryzację tych dodatkowych tranzystorów (normalnie przewodziły) i odłączał przekaźniki głośników przy włączeniu słuchawek - sygnał dużych prądów do głośników nie przechodził przez dodatkową parę styków jak w "standardowych" gniazdach. Słuchawki podłączone były do wyjścia końcówki "na chama" - przez rezystor szeregowy 200ohm (nie pamiętam dokłądnie - mozna dobrać sobie indywidualnie).

- przewody zasilania i wyjściowe - dałem zwykły "elektryczny" (w przezroczystej izolacji - ale takie "beleco") 2,5mm2

 

To tyle z doświadczeń. Projekt dobrze grający, choć problemy z prądem spoczynkowym miałem chyba nie tylko ja (w poście 27188 jest link do forum elektrody z wpisami na ten temat). Poprzednio miałem wzmacniacz Klapczyńskiej z "Radioelektronika" chyba 85 rok rozważany w wątku 25987 (mój pierwszy PA-1801 Diory pomijam - nie warto wspominać) i jak uruchomiłem ten na IGBT to żona stwierdziła, że gra "czyściej i wyraźniej) - a kolumny miałem Mildtony 70W...

 

I jeszcze linki jakie mam do omawianego projektu IGBT - może sie przydadzą:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

było tego jeszcze kilka, ale wywaliłem jak wzmak się spalił.

 

 

A TERAZ PONAWIAM MOJE PYTANIE Z POSTU 27188 - CZY KTOŚ ZROBIŁ PROJEKT Z EE - PLIK 970043.pdf - też projekt Giesbertsa (sądząc po tym który miałem to G. ma dobre pomysły), też na IGBT, parametry lepsze (szczególnie DF - może warto zrobić ten nowszy z 970043 zamiast tego o którym piszemy - może zagra jeszcze lepiej ???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

P.S. nie przesadzajcie z "płytkami dokładnie wg. projektu" - ja zmieniłem nieco układ ścieżek (musiałem wcisnąć 2 dodatkowe elektrolity i 3 rezystory), jak macie potencjometry o nieco innym rozstawie to przecież można nieco podgiąć nóżki (moje 2 są długie na 5 cm i stoją pionowo przyklejone Distalem a 2 są mniejsze ale za to ruskie a właściwie jeszcze "radzieckie"), ścieżki można też nieco inaczej poprowadzić - na brzmienie to nie wpłynie dopóki wysokoprądowe nie będą zbyt blisko wejścia sygnału. I nie bójcie się "samodieła" - wiem, że nie chce się każdemu robić płytek, ale ja swoje zrobiłem sam - grafion (takie 2 blaszki ze szczeliną między nimi do rysowania tuszem po kalce jakby kto nie wiedział - to z czasów jak nie było komputerów i Autocada) + lakier mojego pomysłu (lakier nitro np. czarny + trochę kleju nitro (np. do modeli) - lepiej się trzyma miedzi + nieco żywicy epidian (ale bez utwardzacza) - jest elastyczny, poprawki mozna robić nawet miesiąc po namalowaniu) i trawienie w chlorku żelazowym (miałem "załatwiony" bezwodny z laboratorium metaloznawczego w pracy).

Zgadzam sie z Andrzejem - tez byl bym raczej za zrobieniem klona tego wzmacniacza nazwanego w Elektorze "Kompaktowy Wzmacniacz Mocy" - bardzo ciekawa konstrukcja z pradowym sprzezeniem zwrotnym. Problemem i prawdziwym wyzwaniem bylo by sklonowanie tej plytki z Elektora - dwustrona :) Ale to mogl by byc hit :) msfalcon - co Ty na to - dasz sie namowic? :) Dla przypomnienia dodaje skany z gazetki :) Jak by ktos byl zaintertesowany to mam po angielsaku oryginalny artykul w pdf'ie - piszcie na maila :)

 

Andrzeju - z tego co wiem to tego wzmaka poskladal _Igod_ - gdzies na forum byly nawet fajne fotki :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3138-100006817 1170299384_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dzięki - poszukam wpisów, ale to tak "na przyszłość" - nie mam kiedy się tym bawić.

Płytka dwustronna - żadne wyzwanie, trzeba tylko czasy. Kiedyś robiłem "dwustronne" - w miejscu przejścia otwór i kawałek drutu lutowany z obu stron.

Ale można inaczej - program (eagle czy podobny - ja swój DAC robię w Autotraxie Protela - staroć pod DOSa ale darmowa). Wystarczy zdefiniować obudowy elementów w bibliotece obudów (część jak np. TO-220, TO-126 (do LM317 np) itp będzie już na pewno), postawić te elementy na płytce (rozstaw można zmierzyć z rysunku biorąc za odnośnik odstęp między nóżkami tranzystorów BD... np. - 2,54mm = 100 mils (dokładność mikronowa nie jest przecież potrzebna) i pociągnąć ścieżki ręcznie, przelotki między warstwami robi się dwoma klawiszami (p v - czyli Place Via) lub myszką jak kto woli.

Płytki dwustronne według takiego projektu zrobi kazdy warsztat. Ja do swojego DACa też muszę większość robić ręcznie bo program stary i robi "po swojemu" a możliwości konfiguracji ma bardzo mało. Ale nowy "współczesny" kosztuje 15000 euro.....

Dzięki - poszukam wpisów, ale to tak "na przyszłość" - nie mam kiedy się tym bawić.

Płytka dwustronna - żadne wyzwanie, trzeba tylko czasu. Kiedyś robiłem "dwustronne" - w miejscu przejścia otwór i kawałek drutu lutowany z obu stron.

Ale można inaczej - program (eagle czy podobny - ja swój DAC robię w Autotraxie Protela - staroć pod DOSa ale darmowa). Wystarczy zdefiniować obudowy elementów w bibliotece obudów (część jak np. TO-220, TO-126 (do LM317 np) itp będzie już na pewno), postawić te elementy na płytce (rozstaw można zmierzyć z rysunku biorąc za odnośnik odstęp między nóżkami tranzystorów BD... np. - 2,54mm = 100 mils (dokładność mikronowa nie jest przecież potrzebna) i pociągnąć ścieżki ręcznie, przelotki między warstwami robi się dwoma klawiszami (p v - czyli Place Via) lub myszką jak kto woli.

Płytki dwustronne według takiego projektu zrobi kazdy warsztat. Ja do swojego DACa też muszę większość robić ręcznie bo program stary i robi "po swojemu" a możliwości konfiguracji ma bardzo mało. Ale nowy "współczesny" kosztuje 15000 euro.....

sorry, poszło 2 razy - późno już...

 

Mam 3 zdjęcia mojego 950077.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-272-100006812 1170299392_thumb.JPG

post-272-100006813 1170299390_thumb.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hej Panowie, nie przeczę, że ten wzmacniacz jest wart uwagi, jednak ja już się zdecydowałem na konkretny wzmacniacz zakładając ten wątek:) Także aktualnie interesuje mnie tylko ten z tematu i w pierwszej kolejności właśnie go zamierzam wykonać, może w przyszłości przyjdzie i czas na tego kompakta, ale nie teraz:) i w przyszłym tygodniu zamierzam oddać do zakładu płytki pod 950077:)

Wywiad na temat wzmacniaczy pana Gibstersa robilem juz dosyc dawno temu, ten tytulowy gra u mnie juz z 2 lata (teraz ma remont obudowy), nie mialem z nim zadnych problemow. Te nowe wersje (bylo ich naprawde pare, kompaktowy rowniez) graja ponoc jeszcze lepiej ale i problemy z nimi wieksze. Dawniej calymi nocami "darlem" z sieci plyty z Elektora wiec dokumentacje powinienem miec do wszystkich cala (nie wiem tylko czy w zrozumialym jezyku).

Wzacniacz rzeczywiscie ma taki lampowaty charakterek. Ja chcialem sie zabrac za ktorys z tych nowszych ale nie moglem sie zabrac za plytke dwustronna. Dziwi mnie tylko jeden fakt, tyle razy namawialem do budowy tego wzmacniacza bo jest naprawde dobry i dopiero teraz widze ze sie ktos za niego bierze.

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

Andrzej Stelmach 1 Wrz 2006, 23:24

 

Całkiem przyjemnie to wygląda:) Ja zamierzam wykonać na bazie 970055 same zbalansowane końcówki mocy. Do tego preamp już mam - będzie on załączał automatycznie wzmacniacz (przez wbudowany w preamp softstart) w momencie jego załączenia. Obudowy to będą takie "klocki" tylko z jakąś diodą sygnalizacyjną na froncie. Preamp jest zrobiony na PGA2310 i OPA1632, także są to niezłe układy, zwł. OPA1632:) i selektorze na przekaźnikach sygnałowych. Myślę, że całość zagra na naprawdę dobrym poziomie.

Tylko zastanawiam się nad obniżeniem napięcia zasilającego, bo w mostku ten wzmacniacz dla 8R będzie osiągał 292W przy 0.1%THD, a taka nie jest mi potrzebna:)

Właśnie przeczytałem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , ciekawe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Moim skromnym zdanie msfalcon wybrał gorszy wzmacniacz. Z tego co analizowałem, wyczytałem czy też dyskutowałem wzmacniacze które na wejściu mają parę różnicową mają doskonałe parametry ale w dążeniu do ultra symetri mają tendencje do większego tłumienia parzystych harmonicznych. Również wzmocnienie samej różnicówki jest ustalane na tyle duże że w efekcie całość w otwartej pętli ma wzmocnienie ogromne i koniec końców lądujemy z głębokim sprzężeniem zwrotnym. Jak to gra ? Dobrze, oczywiście że dobrze ale w poszukiwaniu Grala szukamy jeszcze lepiej. Wspomniany układ kompaktowego wzmacniacza zrywa z tendencyjną konstrukcją stopnia wejściowego, sprzężenie prądowe (płytkie), zresztą można sobie poczytać o konstrukcji w pdf-ie podanym przez Andrzeja Stelmacha. Koniec końców jak spojrzymy na wykres harmonicznych to przy doskonałych parametrach (porównywalnych z wzmacniaczem tytułowym) dominuje jednak druga (jeśli mam wybierać zło to wolę to mniejsze), dodajmy do tego płytkie sprzężenie (szansa na małe TIM) i mamy wspominany charakter lampowy. Oczywiście wzmacniacz jest kapryśny o czym wspomina cyku ale jak się go okiełzna to może być bardzo miło. Sam chce wykorzystać pewne pomysły z tego wzmacniacza ale wesprzeć się o doskonałe BUZ-y w stopniu wyjściowym. Co z tego wyjdzie... Ano zobaczymy.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.