Skocz do zawartości
IGNORED

Paradigm Monitor 3 -upgrade


Gość hero

Rekomendowane odpowiedzi

1) częstotliwość podziału ma się nijak do obszernego basu bo niskotonowca obcnia tylko z góry - z dołu tego nie robi

2) podział na 1,8 kHz nie jest może szczytem marzeń ale duże głośniki mają swoje prawa i zbyt wysoko nie powinno się ich obcinać ze względu na rezonanse, zniekształcenia itp.

Gość Hero

(Konto usunięte)

1. czest. podzialu ma b.duze znaczenie dla poziomu basu, ponieważ poprzez jej obnizenie głosnik niskotonowy zyskuje wiekszą sprawnośc w nizszym zakresie częstotliwosci, przy jednoczesnym wycofaniu "średnicy",

w Paradigmach głośnik nisko-średnitonowy ma odciecie na poziomie 800hz,

natomiast wysokotonowy ma odcięcie od 2000hz, a wiec zakres pomiedzy 800-2000hz jest sztucznie wycofany co powoduje efekt dudniacego basu i sybialantow, wartości czest. podziału podane przez producenta to tylio uśrednianie faktycznych parametrów zwrotnicy.

2. ja właśnie wczoraj przeprowadziłem próbny uprade zwrotnicy,

zwiekszylem czestot.podziału do 3000hz, a efekt - PIĘKNY, soczyty dźwięk, żadnych zniekształceń w całym paśmie, brak sybilantów, dźwięk naturalny i szczegółowy, basy sprężyste i głębokie ale nie dudniące i nie przykrywające szczegółów, przestrzeń i holografia, słowem grają o niebo lepiej , poruwnywalnie z głosnikami z 4x wiecej.

Moim zdaniem czestot. podziału ma decydujące znaczenie i wpływa na ostateczny charakter brzmienia.

Nie wiem co kierowało konstruktorami tych kolumn ale moim zdaniem dali "ciała". A moze chodzi o zabieg marketnigowy - tańsze maja byc gorsze od droższych modeli?

  • 10 miesięcy później...

Jeśli to nie jest tajemnicą, to pochwal się jak dokonać takiego upgrade-u Paradigmów. Sam jestem właścicielem Monitor 3V3 i staram się poskromić bas. Eksperymentuję z kabelkami głośnikowymi i może tracę czas. Będę wdzięczny za informację. Technicznie jestem zielony i nie mam pojęcia na czym to polega.

Mogę zrobić takie upgrady, to naprawdę jest skuteczne. Faktycznie niektórzy producenci celowo pogarszają dżwięk tańszych konstrukcji żeby była wyraźna różnica na korzyść droższych. Jak ktoś ciekawy proszę przeczytać ''o mnie'' i na priva...

Wymieniłem okablowanie i wytłumiłem obudowę i poprawa była :) ale nie od razu. W zwrotnicy nic nie wymieniałem bo nie mam doświadczenia a na forum nikt mnie nie poratował z podpowiedzią na jakie elementy i jakich firm wymienić.

Okablowanie, dodatkowe wytłumienie i wymiana elementów zwrotnicy na lepsze o tych samych wartościach pojemności i indukcyjności to najprostsze modyfikacje mozliwe do wykonania bez doświadczenia, i dajace niewielką, ale jednak poprawę. Tylko uwaga z wytłumieniem: aplikacja wzmocnień i dodatkowych elementów wewnątrz obudowy zmieni jej pojemnosć i w skrajnych wypadkach może doprowadzic do rozstrojenia bassrefleksu, co wymaga korekty. Nastepnym krokiem mogacym dać już bardzo spektakularną poprawę jest opracowanie na nowo zwrotnicy, aby wykorzystać cały potencjał głośników, gdyż producenci zestawów budżetowych i klasy średniej często świadomie psują ich brzmienie aby na ich tle zestawy droższe bardziej się wyróżniały. Efekt ten moze też być spowodowany oszczędnościami dokonywanymi przez producentów na tańszych konstrukcjach. Jakby nie było, są możliwe bardzo skuteczne modyfikacje. W tej chwili pracuję nad gruntownym tuningiem Avance Omega 509mkII, wkrótce zamieszczę wątek ze zdjęciami i komentarzem do poszczególnych modyfikacji i jakie efekty przyniosły. Ew. pytania na priva.

Martin, nie można bezkrytycznie kopiować zwrotnicy, która współpracuje z innymi głośnikami, nawet, gdy mają taką samą impedancję znamionową. Każdy głośnik wymaga indywidualnego doboru elementów, aby osiągnąć optymalny efekt.

to to ja wiem.

tylko trzeba miec sprzet pomiarowy i warunki aby zagłebić sie aż do takiego stopnia.

a przy kolumnach za 700zł szt nie ma to aż tak Wielkiego znaczenia.

pozatym prawie wszystkie firmy dają takie same zwrotnice w danym modelu.

pomijam tu firmy naprawde dobre , które stroją osobno każdą kolumne.

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Siedzę w tym od lat, kopałem już w wielu kolumnach, widziałem niezwykle udziwnione układy. A najwększa skala zmian na lepsze następuje właśnie w konstrukcjach budżetowych przez usunięcie zaaplikowanych przez producenta zamierzonych wad żeby toto za dobrze nie grało i żeby droższe na tle budżetówki wypadały zdecydowanie lepiej. I to nie są tylko zwykłe oszczędności materiałowe, tylko powszechna praktyka świadomego pogarszania dźwięku stosowana przez znakomitą większość producentów. Najczęściej druga generacja danej serii jest wyraźnie gorsza od pierwszej, która zdobyła renomę i nakręciła sprzedaż (np. Tannoy Mercury i później MX, ładniejsze ale gorsze). Wkrótce mój opis ze zdjęciami modyfikacji Avance Omega 509 mk II w osobnym wątku.

Z drugą generacją danej serii sie sgodze i przykład tannoya jest idealnym przykładem ale co do specjalnego pogarszania brzmienia kolumn sie nie moge przekonać.

gdyby w droższych wersjach stosowali te same głośniki to miałoby to sens

pozatym też stroją odpowiednio kolumny aby uzyskać zamierzone brzmienie przeznaczone do konkretnej grupy odbiorców, żadko sie zdarza kolumna która pasuje do wiekszości systemów

zastanawia mnie czym producent pogarsza dźwiek ?

Martin, jak przy Tannoyu jesteśmy: Revolution R3 za 3600zł i Mercury M4 za 1500zł mają dokładnie te same przetworniki w takim samym układzie, tylko w R3 zmieniono dla niepoznaki kształty koszy, a M1 i R1 z wierzchu różnią się tylko fornirem. Tuningowałem kiedyś Mercury M4 i uzyskałem rezultaty soniczne zbliżone do R3, tylko jaśniej grały bo właściciel tak sobie życzył (R3 raczej stonowane są). To tyle o celowym pogarszaniu. Zresztą swego czasu Magnat w serii Vector używał tychże wooferów, tym razem z koszem opatrzonym logo bulldoga. A dla każdego kto sobie zażyczy tajwański producent NMB wykona dowolną mutację tych głośników, widziałem (i z powodzeniem stosowałem, bardzo dobre były) z membrana z żółtego włókna szklanego z nadrukiem Sony na magnesie, polipropylenowe z logiem MB Quart, aluminiowe ALR Jordan, i inne.

Przez kilka lat byłem w zasadzie zadowolonym posiadaczem Paradigmów Monitorów nr 3 i na szczęście nie wiedziałem nic na temat częstotliwości ich podziału. Jedyne co mnie drażniło, to za bardzo wycofany środek w stosunku do basu i wysokich. Teraz słucham na Dynaudio Audience 42 (o których wcześniej wiedziałem, że mają taką właśnie częstoliwość podziału, chociaż w niczym nie wpłynęło to na moja decyzję, bo nie jestem specjalistą od podziałów:)) i na pewno (przynajmniej w moim odczuciu) środek nie jest wycofany, wręcz odwrotnie, często dźwięk lubi wyjść do przodu (co zresztą bardzo mi się podoba). Wiem, że ciężko porównać te kolumny, jak chodzi o wielkość głośników niskośredniotonowych, ale chyba w takim razie różnica w brzmieniu nie jest wynikiem częstotliwości podziału?

Naim: DAC/TP XPS + Hi-Line + NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 + NAC A5 + Lipinski L-707 + Target Audio MR70B + (transport CA CXC)

Różnice w dźwięku wynikają z wielu czynników, najważniejszym jest klasa głośników (gówno nadaje się tylko do szamba, nie piję do niczego, to ogólna uwaga), a kolejnym ich umiejętne zastosowanie, w tym odpowiednio zaprojektowana obudowa i prawidłowo D O P A S O W A N A D O G Ł O Ś N I K Ó W Z W R O T N I C A . Jak te czynniki projektant spieprzy, to mamy shit nawet z hiendowych przetworników (nasrać się da i na perski dywan, również ogólna uwaga). Dlatego też kompetentny tuning jest skuteczny w tak wielu przypadkach.

Nie, no dobra, chodziło mi tylko o to, że w przypadku tych dwóch wymienionych przeze mnie kolumn konstruktorzy chyba podobnym torem "jechay", a końcowy efekt jest skrajnie różny. Wydaje mi się, że obydwa brzmienia są dobre (za punkt odniesienia mam adekawtny przedział cenowy). W moim subiektywnym odczuciu wyżej oceniam to z dynaudio, chciaż nie powiedziałbym, że jest to jakaś straszna przepaść jakościowa, po prostu inaczej, jakby "szlachetniej".

Naim: DAC/TP XPS + Hi-Line + NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 + NAC A5 + Lipinski L-707 + Target Audio MR70B + (transport CA CXC)

Nie zrozumiałeś. Spychacz ma diesla, niektóre mercedesy też. Efekty skrajnie różne. Czy to jazda podobnym torem? Przeczytaj mój wpis jeszcze raz. Nie projektuje się zwrotnicy, aby później podłączyć jakieś głośniki, tylko wybiera się głośniki, a do nich opracowuje się zwrotnicę, i m.in. częstotliwość podziału zależy od możliwości głośników, a nie od widzimisię (kompetentnego) konstruktora.

witam

zainteresowany tematem postanowiłem spróbować zmienić czest.podziału

razem z MARTIN-79 zmienilismy parametry zwrotnicy i okablowanie powiem tylko tyle:

rewelacja , nie te kolumny

graja świetnie, całe pasmo uległo poprawie a zwlaszcza bas

Możesz jeszcze usunąć ferrofluid ze szczeliny w tweeterze, bo podłej jakości on jest. Operacja (prawidłowo wykonana) jest zupełnie bezpieczna, a gdyby wzrosła ilość wysokich (skutek uboczny) to można stłumić rezystorkami.

A jakie kable włożyliście do Monitorów 3? Sam myslę o zamianie na DNM Reson mkII, zastanawiałem się także nad VDH The Wind mkII, choć sporo droższe.

Czy warto przepłacać i wkładać Windy, czy wystarczą (może sprawdzają sie lepiej) jednak Resony?

Pozdr.

głośnik basowy ma przetwarzać bas, wysokotonowy wysokie

wydaje mi sie że w cenie 37zł najlepszy bedzie monster cable mcx1s bo podbija znacząco skraje pasma a dawidowi zależało na basie a wierzcie mi monster ma go mnóstwo

i taki daliśmy

A czy ktoś próbował z innymi kablami? Chiałbym na ile jest to mozliwe "zaadoptować" Monitory 3 pod muzykę klasyczną - zwłaszcza barokową i renesansową, które obok jazzu najczęściej słucham? O kupowaniu nowych na razie nie myślę, obecnie i tak słucham najczęściej na słuchawkach. Może gdyby udało się ich brzmienie tak podciągnąć, to częściej słuchałbym na kolumnach.... Monitory faktycznie mają jakiś przymulony bas ale "mgła" spowiera generalnie chyba całe pasmo. Cudów się nie spodziewam, ale może sporo jeszcze można z nich wycisnąć...? Chciałbym coś z nimi zrobić, i to zanim zacznę podłączać je pod jakieś nowe kable głośnikowe.

Czy sądzicie, że mają potęcję by po odpowieniej "adaptacji" sprawdzić się w klasyce?

Pozdr.

No i mam dylemat...

Po przeczytaniu różnych opinii na forum na temat kabli wybrałem kilka które jak sądzę nadawałyby się na zamianę tych w Monitorach 3 ale nie przekraczając 100zł/m. Padło więc na Audioquesta Type4, DNM Reson mkII i Tara Labs Prism Nexa, chyba ze wskazaniem na Type4... ale bez pewnosci...

Może więc pomożecie mi wybrać - który z nich wsadzilibyście do Paradgimów?

 

Pozdr.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.