Skocz do zawartości
IGNORED

Programowanie C


Wajman

Rekomendowane odpowiedzi

witam. ostatnio ucze sie troche programowania w C (tzn jestem zobligowany do tejze czynnosci :)). pewne podstawy mam, a ostatnio 'zlecono' mi zrobienie chocby najprostszej 'gry w zycie'

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i nie wiem zbytnio jak sie za to zabrac....... moglby mi ktos pomoc? :) jakis ogolny zarys....? na razie wiem, ze trzeba bedzie zrobic 2 tablice ktore beda 'wspolgraly' ze soba. hmmm. help...? (:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29619-programowanie-c/
Udostępnij na innych stronach

na dobry początek popatrz sobie w kod źródłowy na tej stronie co podałeś - co prawda jest w javascripcie ale to prawie to samo

 

musisz mieć dwie tablice - jedna opisująca stan aktualny, druga w następnej iteracji

dla każdego punktu w bieżacej tablicy obliczasz ilość sąsiadów

w zależności czy pukt bedzie żywy czy martwy taką wartość wpisujesz do drugiej tablicy

po obliczeniu wszystkich punktów przełączasz tablice (tj. zapasowa staje się bieżącą, bieżąca zapasową)

i tak do usranej śmierci w kółko :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29619-programowanie-c/#findComment-649082
Udostępnij na innych stronach

-> Wajman

 

Ale w czym dokladnie jest problem? Czy w zrozumieniu samej gry, w zrozumieniu idei programowania strukturalnego (zakladam, ze korzystasz z czystego C), czy tez w samej technice poslugiwania sie jezykiem.

 

Jesli idzie o zrozumienie nieliniowej dynamiki gry, to moge odeslac np. do ksiazki J.P. Gollub'a na temat dynamiki ukladow nieliniowych.

 

Jesli chodzi o techniki programowania, to Kerningham i Ritchie tez dadza odpowiedzi na wiekszosc pytan.

 

Jesli chodzi o programowanie strukturalne, to w zasadzie jego podstawy sa niezalezne od jezyka programowania, tutaj moge tylko polecic pisanie jak najwiekszej ilosci programow, uwazne projektowanie algorytmow oraz budowanie schematow blokowych zanim zabierzesz sie do kodowania.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/29619-programowanie-c/#findComment-652058
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.