Skocz do zawartości
IGNORED

Karta grafiki do obróbki video i zdjęć

Falco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy ta karta nadaje się do obróbki wideo?

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Moja wątpliwość rodzi się stąd, że ma ona na pokładzie 32MB RAM, a powinno być min 256MB przy obróbce video.

Nie wiem w jaki sposób ona zarządza i komunikuje się z RAMem systemowym w PC.

W komputerze jest 4GB RAM i można wydzielić np 1GB na obróbkę Video.

Pytanie czy ta karta potrafi korzystać z RAM systemowego i czy ma to sens? np ze względu na czasy opóźnienia (nie mam doświadczenia z szyna PCI Express x16)

pozdrawiam F

Ukryta Zawartość

pozdrawiam F.

Karta zajmuje się tylko wyświetlaniem obrazu ew. liczeniem renderów, nakładaniem tekstur itp głupot w grach.

Obróbką gfx i wideo zajmuje się CPU.

Z RAMu systemowego korzytstały tylko niekróre karty gfx w laptopach - co spowalniało system i było to fatalne rozwiązanie - coś jak pamięc Chip w Amidze.

Pewnie karta jest tak szybka ze 32 MB RAM jej wystracza - to dość do pokrycia obszaru widzialnego ekranu, reszta to już efekt komunikacji PCU - pamięć- karta.

Od dziesięciu lat do profesjonalnej pracy z grafiką używam tylko kart Matrox. Po prostu najlepiej odwzorowują kolory. Demonami szybkości nie są, ale przy takim zastosowaniu nie jest to najistotniejsze. W tej chwili nalepiej jest zaopatrzyć się w model Parhellia, jest nawet taki z pamięcią 256.

zwolennik łagodności