Skocz do zawartości
IGNORED

Sprzęt studyjny do domu


lenam

Rekomendowane odpowiedzi

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Monitoring to odsluch z anteny. Wiadomo ze pasmo jest wtedy ograniczone. Profesjonalny odsluch to taki ktory ma na celu wsluchanie sie w jakosc prezentacji. Rozglosnia radiowa to nie studio gdzie inzynierowie i realizatorzy dzwieku wsluchuja sie w niuanse - tam musi byc naprawde dobry sprzet zapewniajacy optymalny efekt koncowy.

Witam

 

Miałem przyjemność odsłuchu na naprawdę dobrym sprzęcie w studio nagrań

 

Lenam troszku widział ,ale do rzeczy muza leciała albo z G5 lub z Studer A827 Gold Edition z G59 (komputer roomosobne pomieszczenie) kolega pokazywał mi co może Apple nie mogłem uwierzyć ,a całkiem powalały mnie nagrania z owego Studera ,wszystko było zasilane z ogromnych wzmacniaczy tranzystorowych( Które były w osobnym pomieszczeniu) oczywiście mnleye lampa przedwzmacniacze tez brały w tym udział

Takjak pisze discomaniac71 cyt .Profesjonalny odsluch to

>taki ktory ma na celu wsłuchanie sie w jakosc prezentacji

A jeśli chodzi o dobre monitory studyjne polecam z Westlake Audio pozdrawiam:)))

audiomagia.blogspot.com

MAG, 21 Lut 2007, 11:58

 

>Lenam troszku widział

 

A widziałem, widziałem :-)) imponująca fota (na marginesie: miałeś wpaść do Krakowa i co? wino wywietrzeje). Oczywiście sprzęt w studio nagraniowym oraz radiowym to zupełnie inna bajka, a w tym wątku chodzi raczej o ten pierwszy. Z tego, co piszecie, to jako CD króluje Studer - czy są jakieś nowe godne polecenia modele, no ile ile takie cudo kosztuje?

zwolennik łagodności

discomaniac71, 21 Lut 2007, 10:03

 

>Monitoring to odsluch z anteny. Wiadomo ze pasmo jest wtedy ograniczone. Profesjonalny odsluch to

>taki ktory ma na celu wsluchanie sie w jakosc prezentacji. Rozglosnia radiowa to nie studio gdzie

>inzynierowie i realizatorzy dzwieku wsluchuja sie w niuanse - tam musi byc naprawde dobry sprzet

>zapewniajacy optymalny efekt koncowy.

 

Wręcz przeciwnie - zwróciłbym uwagę na to, że w studiu istnieje jeszcze coś takiego jak mikrofony. Dobry realizator słucha więc tego, jak zbierają one to, co mówią poszczególne osoby w studio, to zajęcie wymaga właśnie normalnego odsłuchu - tak jak w studiach nagraniowych. Dotyczy to oczywiście tylko Polskiego Radia (Dwójka, Trójka, Bis), które jest jedynym znanym mi radiem w kraju, które do dźwięku i głosów na antenie przywiązuje jeszcze jakąkolwiek wagę. Sądząc po jakości emisji nawet RMF i Zetka na realizację audycji nie wydają już wiele, a i kompaktów bym tam nie wypatrywał, he, he.

Aha, i nie wliczam Rd, to nietypowa stacja jak na PR. De facto komercyjna przybudówka Polskiego Radia.

Tonsile - pojawiają się i w Dwójce, i w Trójce nawet, choć jako uzupełnienie, słuchawki dla gości. Ale są. :-)

discomaniac71, 21 Lut 2007, 10:03

 

>Monitoring to odsluch z anteny. Wiadomo ze pasmo jest wtedy ograniczone. Profesjonalny odsluch to

>taki ktory ma na celu wsluchanie sie w jakosc prezentacji. Rozglosnia radiowa to nie studio gdzie

>inzynierowie i realizatorzy dzwieku wsluchuja sie w niuanse - tam musi byc naprawde dobry sprzet

>zapewniajacy optymalny efekt koncowy.

 

Wręcz przeciwnie - zwróciłbym uwagę na to, że w studiu istnieje jeszcze coś takiego jak mikrofony. Dobry realizator słucha więc tego, jak zbierają one to, co mówią poszczególne osoby w studio, to zajęcie wymaga właśnie normalnego odsłuchu - tak jak w studiach nagraniowych. Dotyczy to oczywiście tylko Polskiego Radia (Dwójka, Trójka, Bis), które jest jedynym znanym mi radiem w kraju, które do dźwięku i głosów na antenie przywiązuje jeszcze jakąkolwiek wagę. Sądząc po jakości emisji nawet RMF i Zetka na realizację audycji nie wydają już wiele, a i kompaktów bym tam nie wypatrywał, he, he.

Aha, i nie wliczam Rd, to nietypowa stacja jak na PR. De facto komercyjna przybudówka Polskiego Radia.

Tonsile - pojawiają się i w Dwójce, i w Trójce nawet, choć jako uzupełnienie, słuchawki dla gości. Ale są. :-)

discomaniac71, 21 Lut 2007, 10:03

 

>Monitoring to odsluch z anteny. Wiadomo ze pasmo jest wtedy ograniczone. Profesjonalny odsluch to

>taki ktory ma na celu wsluchanie sie w jakosc prezentacji. Rozglosnia radiowa to nie studio gdzie

>inzynierowie i realizatorzy dzwieku wsluchuja sie w niuanse - tam musi byc naprawde dobry sprzet

>zapewniajacy optymalny efekt koncowy.

 

Wręcz przeciwnie - zwróciłbym uwagę na to, że w studiu radiowym istnieje jeszcze coś takiego jak mikrofony. Dobry realizator słucha więc tego, jak zbierają one to, co mówią poszczególne osoby w studio, a to zajęcie - i zgranie dźwięku ze studia z muzyką - wymaga właśnie normalnego odsłuchu - tak jak w studiach nagraniowych. Dotyczy to oczywiście tylko Polskiego Radia (Dwójka, Trójka, Bis), które jest jedynym znanym mi radiem w kraju, które do dźwięku i głosów na antenie przywiązuje jeszcze jakąkolwiek wagę. Sądząc po jakości emisji nawet RMF i Zetka na realizację audycji nie wydają już wiele, a i kompaktów bym tam nie wypatrywał, he, he.

Aha, i nie wliczam Rd, to nietypowa stacja jak na PR. De facto komercyjna przybudówka Polskiego Radia.

Tonsile - pojawiają się i w Dwójce, i w Trójce nawet, choć jako uzupełnienie, słuchawki dla gości. Ale są. :-)

bach

 

Dotyczy to oczywiście tylko Polskiego Radia (Dwójka, Trójka, Bis),

>które jest jedynym znanym mi radiem w kraju, które do dźwięku i głosów na antenie przywiązuje

>jeszcze jakąkolwiek wagę. Sądząc po jakości emisji nawet RMF i Zetka na realizację audycji nie

>wydają już wiele, a i kompaktów bym tam nie wypatrywał, he, he.

 

Pozwolę sobie napisać bez ironii iż nie zgadzam się z przedmówcą ,że przynajmniej RMF nie łoży na sprzęt realizacje itp a wiem co pisze ,gdybym miał napisać gdzie są i bedą robione ,montaże ,audycje,muzyka, słuchowiska,dubbingi, itp na najwyższym poziomie to powiem ze w RMF właśnie .

Myśle a nawet jestem pewien ze to sprzęt najlepszy w europie a wiem bo rozmawiałem i rozmawiam z ludżmi pozdrawiam

audiomagia.blogspot.com

  • 9 miesięcy później...

Witam.

Używam komputera do słuchania muzyki. Obecnie jest to RME 98/6 PST. Wcześniej była Juli@, która nie miała startu do RME jeśli chodzi o jakość dźwięku. Mam pytanie: Czy wymiana karty na inną, lepszą, przyniesie wyraźną poprawę w jakośći dźwięku? Właściwie nie interesuje mnie czy to będzie pod USB, FireWire czy PCI, liczy się jakość. Potrzebuję tylko jedno wyjście stereo i to wszystko. Reszta mojego toru audio jak w "o mnie", ale to ciągłe zmiany.

Chcę osiągnąć dźwięk naturalny, ale w kierunku ocieplenia - nie wiem czy sprzęt pro może coś takiego zaoferować.

>można bezpośrednio podpiąć coś do

>komputera. A wymieniony dell D800 spośród dużej ilości laptopów, które przerobiłem gra dobrze.Dalej

>napisałem żeby gadać o czymś lepszym a nie o CDromach i Bechringerach bo zrobi się jakościowe mydło

>i powidło. Także odtwarzanie z hdd ma swoje minusy..techniczna "papierowa" góra i jak niektórzy

>mówią trąca cyfrą taki dźwięk. Jak wiesz w studio dokonuje się nierzadko konwersji do domeny

>analogowej aby wyeliminować z produkcji to cyfrowe brzmienie.

 

Przepraszam kolego ale skąd masz takie "wiadomości"? Szczególnie ta "papierowa góra" mnie ubawiła! Chcesz powiedzieć że z napędu CD do przetwornika C/A dociera "lepszy" ciąg zer i jedynek niż z HDD? Hehe! Jeśli już to odwrotnie.

 

Sekundo: Na płytach głównych laptopów montuje się różnej jakości karty dźw. ale gwarantuję że żadna nie dorówna przetwornikom Motu czy RME. Co do Motu 828 to w jej cenie są m.in. 2 preampy mikrofonowe - raczej nieprzydatne audiofilom, no i przede wszystkim dożo (bodaj ok. 10) przetworników A/C C/A. Lepiej wybrać kartę stereo z przetwornikami tej jakości. Ja znam 4 producentów, co do których gwarantuję wysoką jakość: Motu, RME, Lynx i Apogee - aczkolwiek co do tej ostatniej nie wiem czy są wersje nadające się dla audiofila. W przypadku Motu ludzie też narzekają na kapryśne sterowniki.

 

Tercjo: Co do konwersji do domeny analogowej - również pudło. Owszem, czasami nagrywa się jeszcze na taśmę, szczególnie gary, ale niewielu stać na ten luksus - kilkadziesiąt minut takiego nagrania to ok. 1000 zł jakiś czas temu, myślę że teraz już drożej (coraz mniejsza produkcja taśmy, rosną koszty utrzymania magnetofonów studyjnych). Potem z tej taśmy i tak ślady lądują na HDD i tam są dalej miksowane i domeny cyfrowej już nie opuszczają (baaaardzo rzadko mastering analogowy).

 

Po czwarte: W dobrej reżyserce (neutralna akustyka, dobre - analityczne monitory) niewielu płyt słucha się z przyjemnością. Dobre monitory są zbyt detaliczne - służą producentowi a nie konsumentowi. Chyba że słuchamy tylko produkcji "audiofilskich". Ale co w takim razie z całą resztą świetnej muzy??

  • 5 lat później...

Czy może mi ktoś powiedzieć, czy jest sens zabawy w zastosowanie lampowych pre Behringera do domowego audio? Wiem, że Ziljdjan stosował Behringera Ultragain T1953, co mnie b. zaciekawiło i zastanawiam się, czy obok/alternatywnie nie możnaby zastosować też:

Behringer Ultragain Mic 2200

albo

Behringer Mic 200 lub 100

 

Czy aby uzyskać lampową barwę warto się tym zainteresować?

Powrót po dłuższej przerwie...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.