Skocz do zawartości
IGNORED

Lampowy Fan-Klub Amplifona ;-)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam do kolegów takie pytanie. Wiem oczywiście, że gra system a nie sam wzmacniacz, ale... Osobiście nigdy nie miałem lampy i teraz zamierzam ją sobie w końcu kupić. Ostateczną decyzję podejmę oczywiście po odsłuchu ale już na tym etapie wolałbym pewne rozwiązania wykluczyć aby zaoszczędzić sobie czasu.

Przechodząc do sedna sprawy. Zastanawia mnie ta rozbieżność na temat opinii dotyczących Amplifona WT40. Część osób uważa, że gra doskonale, a pewna część jego zwolenników podkreśla jednak jego problemy z kontrolą i dynamiką basu. Czy waszym zdaniem jest to faktyczny problem Amplifona który stawia go jednak w niższej linii wzmacniaczy lampowych czy niedobory te w zakresie niskich częstotliwości grania tego wzmacniacza są wyolbrzymione?

Tak na marginesie, to kolumny do których szukam wzmacniacza będą oparte na Esotecu + iluminatorze ze Studia 16 herz z którym kolumny te ponoć lubią się z Amplifonem.

Amplifon WT 40 II moim zdaniem brzmi wyśmienicie (musi 30 minut pograć zanim pokaże swój potencjał)przerabiałem parę wzmacniaczy w tym lampowych i Amplifon jest jednym z najlepszych wzmacniaczy jakie słuchałem , jest lepszy od mojego drugiego wzmacniacza Luxman L 550 A .Amplifon ma bardzo potężny i niski bas ale potrzebuje albo łatwych do wysterowania kolumn albo dobrych kabli głośnikowych .P.A. Piwowarczyk jak był u mnie z Amplifonem wziął ze sobą interkonekt (nie pamiętam nazwy ani firmy) oraz kable głośnikowe ,które kiedyś mu zrobił P.Waszczyszyn , Amplifon z przewodami pana Andrzeja miał świetną kontrolę w basie bezmała jak wzmacniacz tranzystorowy .Szkoda ,że p.Waszczyszyn nie robi kabli .P.A.Piwowarczyk zalecał mi do Amplifona kable głośnikowe RED DAWN (ale są drogie)

Nie znam żadnej tańszej alternatywy ,może KLOTZ ????

W każdym innym aspekcie Amplifona uważam za wybitny wzmacniacz i nie ma wzmacniacza ani tranzytorowego ani lampowego (nowego) do kwoty 10 000 zł. który ma tak wyrafinowaną średnicę ,wysokie tony ,separację dźwięku ,stereofonię i w całości wyjątkowe brzmienie .Ja mam kolumny 2,5 drożne na scan-speakach rewelatorach wersję 4 omową.Jest to wzmacniacz ,którego można słuchać godzinami bez zmęczenia .Piotr Pawelec ze Strykowa.

 

Dopowiem jeszcze ,że brzmienie Amplifona WT 40 II znacznie bardziej mi się podobało niż wzmacniacza Delta Studio na lampach KT 88 czy Ayona (też wersja na lampach KT 88 )jest o klasę lepsze ,bez porównania bardziej wyrafinowane .

Piotr

Zakładamy jednak, że pomieszczenie ma stworzyć odpowiednie środowisko, jeśli jednak sam Amplifon nie potrafi wygenerować odpowiedniego dźwięku, to pomieszczeniem tego już chyba nie zmienisz?

 

Jest odwrotnie, wzmacniacz wygeneruje odpowiednie dźwięk, ale "złe" pomieszczenie to zdegraduje.

Edytowane przez Imacman
Gość Roxi

(Konto usunięte)

23031970

 

Z Ciebie to taki koń trojański z tym Luxmanem. Kupiłeś go chyba tylko po to aby gnębić kolegów z klubu Luxa:) Nie wiem tylko po co trzymasz ten klocek za tyle siana jak większość Twoich wypowiedzi to narzekanie na niego. Choć kiedyś jak rozmawiałem z jednym miłośnikiem audio i zapytałem po co mu te parę klocków stojących bezużytecznie to usłyszałem, że ... "mam bo lubię" i słowa więcej nie powiedział. Ciebie również musi jakaś więź emocjonalna z luxem łączyć, bo wygląda na to, że słuchasz Amplifona, a Luxman to Twój straszak na konkurencje:)

dodam od siebie ,że robiłem dziś eksperyment z podwójnym okabowaniem, na górę dałem srebrzoną miedz a na dół gruby cordial(tani kabel) i nastąpił duży przyrost basu w minasach ale z lekka sią zmulił a cały przekaz stracił na klarowności,średnica się schowała,więc powróciłem do pojedyńczego i jest tylko srebrzonka

Problem z basem występuje jedynie na słabo zrealizowanych płytach

 

To prawda, też zauważałem to zjawisko. Na dobrze zrealizowanych nagraniach bas jest potężny, tam gdzie trzeba.

P.A. Piwowarczyk jak był u mnie z Amplifonem wziął ze sobą interkonekt (nie pamiętam nazwy ani firmy) oraz kable głośnikowe ,które kiedyś mu zrobił P.Waszczyszyn , Amplifon z przewodami pana Andrzeja miał świetną kontrolę w basie bezmała jak wzmacniacz tranzystorowy .Szkoda ,że p.Waszczyszyn nie robi kabli .P.A.Piwowarczyk zalecał mi do Amplifona kable głośnikowe RED DAWN (ale są drogie)

 

Jesteś pewien, że chodzi o P. waszczyszyna a nie kable Andrzeja Waseńczuka z S.A.P.R. KON-TECH?

 

Salon Audio 'Przy Ratuszowej'

ul. Ratuszowa 11

03-450 Warszawa

tel. (22) 818 98 59

(budynek Instytutu Tele- i Radiotechnicznego, parter, pok. 35)

 

Wydawało mi się, że o tym producencie wspominał p. Piwowarczyk, a przynajmniej o tym sklepie. Ale te kable też do budżetowych nie należą.

 

Tu fragment wywiadu z P. Waseńczukiem (http://www.hi-end.pl/index0.php?id=g1skle&ia=17):

 

Co zaproponowałby Pan klientowi gotowemu wydać na zakup systemu 20 000 zł?

A. W.: - Polskie wzmacniacze lampowe, np. Amplifona, w cenie 3700 - 7500 zł. Ze wzmacniaczami lampowymi dobrze sprawdzają się odtwarzacze CD firmy Audio Analogue. W zależności od upodobań dźwiękowych klienta oferujemy wiele modeli kolumn, np. firmy Zoller, nieco "pastelowe" brzmieniowo kolumny HGP, uniwersalne kolumny firmy Phonar lub ESA. Na ile tylko mogę, zwracam uwagę na to, jak dany typ kolumn sprawdza się we współpracy z oferowanymi przeze mnie wzmacniaczami lampowymi. Efektywność kolumny nie jest w typowych polskich warunkach czynnikiem krytycznym. Nie da się zresztą powiedzieć zbyt wiele o "spasowaniu" kolumny ze wzmacniaczem bez obecności klienta, który ma pewne oczekiwania związane z brzmieniem, i one są w tym momencie najważniejsze. Jeżeli chodzi o okablowanie, możemy pochwalić się skonstruowaniem we współpracy z Instytutem Radiotechnicznym czterech zupełnie różnych udanych modeli, charakteryzujących się dobrą jakością i niską ceną. Instytut jest w tej dziedzinie dobrym partnerem, bo ma duże doświadczenie w badaniu elementów pasywnych i materiałoznawstwa. Spoza naszej oferty mamy jedynie kable firm Analysis i Purist Design, których ceny zaczynają się tam, gdzie ceny naszych się kończą. Wybrałem je do oferty, bo dobrze sprawdzają się we współpracy z urządzeniami lampowymi.

 

 

I jeszcze pytanie, czy ktoś z Was wie, jak jest realizowana funkcja auto-bias w Amplifonie wt-30? To osobny układ elektroniczny, czy prosty R/C?

Rozmawiałem ostatnio z konstruktorem z Sonus Olivy i zwrócił uwagę na ten szczegół. Podobno ten prosty R/C znacząco degraduje dźwięk.

Edytowane przez ktm777

Jesteś pewien, że chodzi o P. waszczyszyna a nie kable Andrzeja Waseńczuka z S.A.P.R. KON-TECH?

 

Salon Audio 'Przy Ratuszowej'

ul. Ratuszowa 11

03-450 Warszawa

tel. (22) 818 98 59

(budynek Instytutu Tele- i Radiotechnicznego, parter, pok. 35)

 

Wydawało mi się, że o tym producencie wspominał p. Piwowarczyk, a przynajmniej o tym sklepie. Ale te kable też do budżetowych nie należą.

 

Tu fragment wywiadu z P. Waseńczukiem (http://www.hi-end.pl/index0.php?id=g1skle&ia=17):

 

Co zaproponowałby Pan klientowi gotowemu wydać na zakup systemu 20 000 zł?

A. W.: - Polskie wzmacniacze lampowe, np. Amplifona, w cenie 3700 - 7500 zł. Ze wzmacniaczami lampowymi dobrze sprawdzają się odtwarzacze CD firmy Audio Analogue. W zależności od upodobań dźwiękowych klienta oferujemy wiele modeli kolumn, np. firmy Zoller, nieco "pastelowe" brzmieniowo kolumny HGP, uniwersalne kolumny firmy Phonar lub ESA. Na ile tylko mogę, zwracam uwagę na to, jak dany typ kolumn sprawdza się we współpracy z oferowanymi przeze mnie wzmacniaczami lampowymi. Efektywność kolumny nie jest w typowych polskich warunkach czynnikiem krytycznym. Nie da się zresztą powiedzieć zbyt wiele o "spasowaniu" kolumny ze wzmacniaczem bez obecności klienta, który ma pewne oczekiwania związane z brzmieniem, i one są w tym momencie najważniejsze. Jeżeli chodzi o okablowanie, możemy pochwalić się skonstruowaniem we współpracy z Instytutem Radiotechnicznym czterech zupełnie różnych udanych modeli, charakteryzujących się dobrą jakością i niską ceną. Instytut jest w tej dziedzinie dobrym partnerem, bo ma duże doświadczenie w badaniu elementów pasywnych i materiałoznawstwa. Spoza naszej oferty mamy jedynie kable firm Analysis i Purist Design, których ceny zaczynają się tam, gdzie ceny naszych się kończą. Wybrałem je do oferty, bo dobrze sprawdzają się we współpracy z urządzeniami lampowymi.

 

 

I jeszcze pytanie, czy ktoś z Was wie, jak jest realizowana funkcja auto-bias w Amplifonie wt-30? To osobny układ elektroniczny, czy prosty R/C?

Rozmawiałem ostatnio z konstruktorem z Sonus Olivy i zwrócił uwagę na ten szczegół. Podobno ten prosty R/C znacząco degraduje dźwięk.

KTM 77 bardzo możliwe , że jest jak piszesz ,z p.Andrzejem rozmawiałem ponad 2 lata temu i możliwe , iż przekręciłem nazwisko ,sorry za pomyłkę .

Piotr

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich Klubowiczów, jako nowy... khm... członek.

 

Jakieś 4 godziny temu dotarł do mnie mój nowiutki WT-40II. Póki co stoi obok jeszcze w kartonie, nie mogę się doczekać aż wyjdę z pracy i go podłączę :) Ale wcześniej kolega będzie musiał mi pomóc wnieść go na 3 piętro. Ech...

 

Na razie będzie grał z tym co mam, nowy zestaw do niego (źródło i kolumny) jest w trakcie kompletowania...

 

Obowiązkowe fotki wpisowe dorzucę w najbliższym czasie ;)

Edytowane przez Kaumaha

Witam. Chciałem ponownie zapisać się do klubu z czwartym już w mojej "audiofilskiej przygodzie" Amplifonem WT40. Pogrywa sobie on obecnie z Sonus faber electa amator 1 i będzie mi towarzyszył do momentu ukończenia wzmaka SE również na diabełkach.

Pozdrawiam

Na razie będzie grał z tym co mam, nowy zestaw do niego (źródło i kolumny) jest w trakcie kompletowania...

 

 

Zapytam, co masz na oku do WT40II? :)

 

Witam. Chciałem ponownie zapisać się do klubu z czwartym już w mojej "audiofilskiej przygodzie" Amplifonem WT40. Pogrywa sobie on obecnie z Sonus faber electa amator 1 i będzie mi towarzyszył do momentu ukończenia wzmaka SE również na diabełkach.

 

Super, prosimy też o fotki :)

Zapytam, co masz na oku do WT40II? :)

 

 

 

Super, prosimy też o fotki :)

 

 

Fotki dodam.

Za kilka dni dotrą do mnie czerwone jantzeny superiory - znam kilka osób które je bardzo chwalą , w sieci nawet krążą opinie że nie odbiegają od droższych olejaków.

W mojej wt40 obecnie siedzą olejowe mundorfy które chcę wyjąć z prostej przyczyny jaką jest zbyt wysoka temperatura. W przyszłej konstrukcji będą siedzieć olejowe audio note (jedne z najlepszych i najdroższych - gdybym je chciał wsadzić do amplifona musiałbym zainwestować równowartość tego wzmaka :)

Pozdrawiam.

Zapytam, co masz na oku do WT40II? :)

 

 

jestem jeszcze w trakcie rozważań, ale ostateczna decyzja już się chyba krystalizuje ;)

 

na jednej szali były kolumny Aries ze Studia 16Hz, albo podobna konstrukcja na Iluminatorach od Akustyka ILR 12 (tutaj tylko zestaw „kit” + przepiękne obudowy projektu i wykonania kolegi z forum – warto zajrzeć do Klubu kolumn Akustyka na tą stronę: http://www.audiostereo.pl/klub-kolumn-akustyka_48193.html/page__st__1000 i powzdychać... Tak, może i robię mini reklamę, ale nie mógłbym spojrzeć w lustro, gdybym mając okazję nie wsparł tego projektu ;) ). W tym drugim przypadku miodna strona estetyczna jest kusicielem zdecydowanie utrudniającym racjonalne podejmowanie wyborów… ;)

 

na drugiej szali są duże kolumny 3-drożne, opracowane i wykonane całkowicie na zamówienie i „pod lampę” w Sonus Oliva. Nie są tak piękne jak te podlinkowane (choć wcale niebrzydkie), ale chyba bardziej sensowne…. Ech, wybory…

Edytowane przez Kaumaha

W mojej wt40 obecnie siedzą olejowe mundorfy które chcę wyjąć z prostej przyczyny jaką jest zbyt wysoka temperatura. W przyszłej konstrukcji będą siedzieć olejowe audio note (jedne z najlepszych i najdroższych - gdybym je chciał wsadzić do amplifona musiałbym zainwestować równowartość tego wzmaka :)

 

Też myślałem o wymianie kondensatorów na Mundorfy Supreme, ale niepokoi mnie ta wysoka temperatura. W lecie jak grałem pond 2 godziny, to gałki były gorące. No chyba, że kondensatory poszłyby na zewnątrz wzmacniacza.

 

na jednej szali były kolumny Aries ze Studia 16Hz, albo podobna konstrukcja na Iluminatorach od Akustyka ILR 12 (tutaj tylko zestaw „kit” + przepiękne obudowy projektu i wykonania kolegi z forum

 

Faktycznie wzornictwo tych kolumn jest ciekawe i niebanalne. No to masz ciężki wybór :). Ja gram na Minasach IIIs.

Ze wszystkimi olejakami może być problem. W moim nowym wzmacniaczu będę miał założony niewielki wentylator w celu zapewnienia odpowiedniej temperatury pracy elementów.

Myślę ze czerwone jantzeny dadzą sporo lepszy efekt niż tanie icele czy w starszych wt40 SCRy . Kolega w swoim SE na diabłach testował różne kondy i wyraźnie jest słyszalna różnica w dzwięku -większa wbrew pozorom niż np po wymianie lamp sterujących. Najlepiej zagrały u niego olejowe audio note (choć w czasie wygrzewania te kondy różnie grają - po prostu muszą się "wygrzać i ułożyć".

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...

Mam do Was pytanie czy lampa ECC 82 Golden Lion jest lepsza (mam na myśli dźwięk) od JAN Phillips 5963 ,tj. ,lampa wejściowa oryginalnie zastosowana w Amplifonie WT 40 II dzięki za rady i opinie -Piotrek

Piotr

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.