Skocz do zawartości
IGNORED

POMOCY!jakie triody 845, aby nie bolało


artPaw

Rekomendowane odpowiedzi

Do lamp dołączono aż dwie kartki, obydwie troszeczkę nieczytelne, ale nie ma tam nic o mocy.

 

0.088A x 1250V=110W przy us1=-200V duŻo za dużo wg.noty katalogowej.

Proponowałbym 1250x0.070A=88w tak jak np.w AN ankoru.

Gość nosferartur

(Konto usunięte)

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Shuguang / SuperTNT 845M Tubes - Dirstein 06:58:06 01/22/05 (2)

 

In Reply to: REVIEW: Shuguang / SuperTNT 845M Tubes posted by Ed Sawyer on January 2, 2005 at 18:36:05:

 

Very informative. Thanks.

A question about biasing if I may. You noted that you set your Electronluv for 70 ma. I'm using the ASL AQ1006's with 845B's installed and biased at 850. I know you've had a lot of experience with the AQ1006 and these tubes and now you have me wondering if I should bias a little lower. What do you think is ideal?

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

I'd try a little lower - Ed Sawyer 20:17:25 01/22/05 (1)

 

In Reply to: Shuguang / SuperTNT 845M Tubes posted by Dirstein on January 22, 2005 at 06:58:06:

 

...I think the ASL runs @ about 910v B+, so 85ma is likely ok, I'd try 75 or 80 to extend life a bit - the range may be limited, adjust up and down to see what is possible. The meter shows mv which is the ma of bias x 10, so 850 on meter = 85ma.

Good luck,

 

-Ed

 

 

To, z kolei znalazłem na Audio Asylum.

--------------------------------------------------------------------------------

Shuguang / SuperTNT 845M Tubes - Dirstein 06:58:06 01/22/05 (2)

 

In Reply to: REVIEW: Shuguang / SuperTNT 845M Tubes posted by Ed Sawyer on January 2, 2005 at 18:36:05:

 

Very informative. Thanks.

A question about biasing if I may. You noted that you set your Electronluv for 70 ma. I'm using the ASL AQ1006's with 845B's installed and biased at 850. I know you've had a lot of experience with the AQ1006 and these tubes and now you have me wondering if I should bias a little lower. What do you think is ideal?

--------------------------------------------------------------------------------

I'd try a little lower - Ed Sawyer 20:17:25 01/22/05 (1)

 

In Reply to: Shuguang / SuperTNT 845M Tubes posted by Dirstein on January 22, 2005 at 06:58:06:

 

...I think the ASL runs @ about 910v B+, so 85ma is likely ok, I'd try 75 or 80 to extend life a bit - the range may be limited, adjust up and down to see what is possible. The meter shows mv which is the ma of bias x 10, so 850 on meter = 85ma.

Good luck,

 

-Ed

 

To, z kolei znalazłem na Audio Asylum.

 

Nadal uważam, że przepalasz lampę. Zauważ, że Ed użył sformułowania I think ASL runs @ about 910V B+, ze schematu wynika 970V - to robi ładnych kilka Watt różnicy.

Wersja 845C ma moc maksymalną 70W. Poniżej załączam kilka obliczeń z użyciem SE AmpCADa autorstwa TubeLAB. Założyłem, że trafo głośnikowe ma impedancję 7k - wybrałem model Tango, który dawał podobne wartości napięć i miał odpowiedni zapas mocy (30W).

 

Zwróć uwagę na pola Wp idle - to moc wydzielana przez lampę w spoczynku. W polach wyboru zmieniałem odpowiednio:

Vin - zakładane napięcie siatkowe utrzymując poniżej maksymalnego (ujemnego) o wartość 2-3V (pole Vg min).

mA - prąd anodowy

B+ - napięcie zasilania

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - stan wyjściowy 85mA, 970V, -130V -> ok. 82W

 

post-9373-0-75665100-1305108836_thumb.gif - stan po zmniejszeniu prądu - 77mA, 970V, -133V -> ok. 75W

 

post-9373-0-39678300-1305108842_thumb.gif - stan po kilku godzinach pracy - 73mA, 970V, -135V -> ok. 72W

 

wersja z zasilaniem B+ na 910V

 

post-9373-0-39740100-1305108850_thumb.gif - 85mA, 910V, -119V -> ok. 76W

 

post-9373-0-45915700-1305108856_thumb.gif - 77mA, 910V, -122V -> ok. 70W

 

 

Bez otworzenia wzmaka i zmierzenia napięć nie wiadomo, czy schemat jest bliższy rzeczywistości, czy "I think" Eda. Osobiście sam dla siebie starałbym się zmniejszyć prąd tak, by C nie pracowała na granicy.

 

Tutaj masz kilka uwag na temat żywotności i problemów lamp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość nosferartur

(Konto usunięte)

Madly, chciałbym Cię przeprosić, wygłupiłem się. W popłochu wkleiłem schemat, który ściągnąłem kiedyś z Internetu. Zamieściłem go bezmyślnie, bez porównania z tym dołączonym do moich końcówek, a nie są one takie same. Gdyby nie Twoja uwaga o ujemnym sprzężeniu zwrotnym, nigdy bym ich pewnie z sobą nie porównał. Ciekaw jestem, co powiesz o tym załączonym poniżej, czy prezentuje się lepiej? Zmniejszyłem też nieco napięcie, w tej chwili w momencie załączenia wzmacniacza woltomierz wyświetla 740-750mV niestety jest to kres mojej regulacji niżej nie zejdę.

post-25816-0-67295800-1305133708_thumb.jpg

Witam .stałem sięszczęśliwym posiadaczem pierwszego wzmacniacza lampowego I to na lampie 845 , I mam pytanko czy ktoś wie coś na temat lamp Full Music . Napisze też że znalazłem producenta lamp 845 jest to Create Audio ,chińczycy , robi je dal nich Szuguang, ale cena pond 600 €.

Madly, chciałbym Cię przeprosić, wygłupiłem się. W popłochu wkleiłem schemat, który ściągnąłem kiedyś z Internetu. Zamieściłem go bezmyślnie, bez porównania z tym dołączonym do moich końcówek, a nie są one takie same. Gdyby nie Twoja uwaga o ujemnym sprzężeniu zwrotnym, nigdy bym ich pewnie z sobą nie porównał. Ciekaw jestem, co powiesz o tym załączonym poniżej, czy prezentuje się lepiej? Zmniejszyłem też nieco napięcie, w tej chwili w momencie załączenia wzmacniacza woltomierz wyświetla 740-750mV niestety jest to kres mojej regulacji niżej nie zejdę.

 

Ten schemat podoba mi się zdecydowanie bardziej. Nie ma ujemnego sprzężenia zwrotnego oraz wtórnika anodowego za lampą wejściową. Jest kilka potencjalnych miejsc do niezłego ulepszenia konstrukcji ale nie jest źle :D, pod kilkoma względami fajna konstrukcja.

 

Odnośnie mocy. Jaka moc wzmacniacza ma Twoja wersja (spotkałem się z 12W i 22W)? Miałem problem z doborem transformatora głośnikowego, który dawałby tak duży spadek na pięcia na uzwojeniu pierwotnym, dobrałem 14k Tango FW20-14S - ten transformator na pewno nie został wsadzony du AS1006, bo ma maksymalny prąd anodowy 65mA ale do celów obliczeniowych zasymulował mi układ. Dla prądu anodowego 85mA moc statyczna wydzielana na lampie 845 to ok. 78W, dla prądu 75mA to ok. 69W. Na granicy, fajnie było by ciut mniej ale nie powyżej mocy maksymalnej.

 

Czekamy na opis różnic wersji C, przypominam się :D.

 

@misio1973 - witamy w klubie.

Gość nosferartur

(Konto usunięte)

Pierwsze, co przychodzi mi do głowy, przy próbie opisania różnic między Valve Art i lampą C, to efekt przemycia oczu tuż po przebudzeniu. Obraz się wyostrza, ale paradoksalnie przestaje razić. Lampy różnią się na tyle, że odnoszę wrażenie, iż stałem się posiadaczem zupełnie innego wzmacniacza. Po zmianie i załączeniu muzyki, analogowej płyty Cheta Bakera „Chet”, odczułem sporą utratę mocy. Pomyślałem, że jest to zgodne z wcześniej przeczytanymi recenzjami, a ponieważ nie odebrałem tego jako niekomfortowe, pojawiły się elementy, które nie manifestowały wcześniej swojego istnienia, postanowiłem nie ruszać się z miejsca i nie zmieniać położenia potencjometru. To, co stało się po chwili, solo Bakera, a później Adamsa, przeszło moje wyobrażenie. Musiałem zmniejszyć głośność by nie nadwyrężać cierpliwości sąsiadów. Podobne efekty w wypadku analogowego „The Planets” Gustava Holsta, Eugene Ormandy i The Philharmonia Orchestra. Dynamika, dynamika, niczym nieskrępowana dynamika. Przyrosty napięć i ich spadki na poziomie wprost nieprzyzwoitym. Lampa tworzy sobie odpowiednią przestrzeń by to pokazać i przy całym zróżnicowaniu wrażeń nie robi tego ordynarnie. Gdy zmiana pojawia się błyskawicznie i kończy oddaniem dużej mocy, nie ma strat na polu precyzji, momenty zagrane cicho nie tracą na barwie i detaliczności. Instrumenty brzmią naturalnie (naprawdę bardzo niedaleko im do rzeczywistości) i wyraziście w całym swoim zróżnicowaniu. Moja wkładka nie faworyzuje żadnych częstotliwości, a prezentuje je w sporej rozpiętości, lampa wydaje się do niej idealnie dopasowana. Nie zauważyłem na tym polu jakiejś szczególnej tendencji do przejaskrawienia któregoś z podzakresów. Niesamowita jest również szczegółowość i organizacja przestrzeni. Odsłuchiwaniu kilku płyt Coltrane’a w poprzedniej aplikacji towarzyszył efekt grania saksofonu z mikrofonem w czarze, co przy szerokości moich kolumn burzyło wrażenie naturalności sceny, dęciaki nadmiernie przybliżane były również na takiej „Kind of Blue” Davisa. Teraz koniec z tym, instrumenty mają swoje logiczne położenie. Nie do końca przekonany byłem też wcześniej co do mikrodynamiki swojego systemu, spokój burzył mi CD-ek. Grał analogowo, ładną barwą, znakomicie przestrzennie, z niezłą ogólną dynamiką, ale ta mikrodynamika…. Po zmianie lampy nie mam więcej zastrzeżeń, Poprawiła się również przy cichym słuchaniu, korzystam z cyfrowej regulacji głośności, więc nie jest to bez znaczenia. Lampa mistrzowsko oddaje wszelaki dialog między instrumentami, napięcia między nimi, ich koloryt bez jakiegokolwiek śladu sztuczności. Muzykę „do kotleta”, czy do relaksującego przysypiania w fotelu trzeba wybierać teraz z odrobinę większą precyzją, jeżeli w nagraniu uznanym wcześniej za jedno z tych klimatycznych istnieje zmiana dynamiki, to zostanie ona zauważona i zaprezentowana z całą pewnością, z wszystkimi detalami jej towarzyszącymi. W rocku (analogowe: „czarna”Metallica, Korn „Life is Peacky”) pewne niedobory mocowe i dosyć specyficzną prezentację niskich częstotliwości, w moim systemie, nadrabia ogromną ekspresją, jestem przekonany, że wielu akurat taki sposób prezentacji mógłby przypaść do gustu (szczególnie tym, którzy nie słuchają głośno). Reprodukcja bezwzględnie przyciągnie uwagę słuchającego. Jej rozdzielczość i barwa nasuwa mi porównania do mniejszych triod, przy ewidentnym zachowaniu nad nimi przewagi mocowej. Jest liryczna, ale nie sentymentalna. Lampę Valve Art zachowałem jako „back up”, w razie czego, ale wprost nie wyobrażam sobie konieczności jej użycia. Było by to, w tej chwili, jak wpuszczenie barbarzyńcy do Edenu.

Mam 22W wersję końcówek.

noooo... po takim opisie nabiera się chętki na wersję metalową ;-)

Czy lampa świeci znacznie mocniej, niż klasyczna?

Swoją drogą Valve Art to podobno rebrandowane Shuguangi - budową przypominają wersję zwykłą, czy B?

Gość nosferartur

(Konto usunięte)

Lampa C świeci o wiele jaśniej niż klasyczne 845-ki, spora ilość światła wydostaje się swobodnie przez sześć podłużnych otworów w blasze. To wystarczy by stworzyła kameralny klimat bez dodatkowego „bur…duarowego” oświetlenia. Wygląda podobnie, chciałoby się rzec, tak samo, jak podstawowy Shuguang. Nie zauważyłem też czegoś, co wskazywałoby na jakieś wielkie różnice w brzmieniu. Nie mogę tutaj wypowiadać się autorytatywnie Shuguanga znam z aplikacji w innym systemie. Możliwe, że są to nawet te same lampy. Ja natomiast wyczytałem kiedyś, że Valve Art to firma kupiona przez Shuguanga.

  • 2 miesiące później...

Czy zdarzyło się komuś, że lampa przyszła z Chin zniszczona ? Co w tej sytuacji robiliście ? Reklamować u dostawcy ? Proszę o informację.

 

nie z Chin ale z Rosji przyszły kiedyś uwalone GM70. Procedura reklamacji na ebay (o ile kupowałeś na ebayu) masz na wniesienie sporu 45 dni. W moim przypadku sprzedający wysłał dobre lampy.

Nie wszystko high-end co się świeci......

Tak , na ebay. Od razu wnosić spór czy pisać do sprzedawcy ?

jak masz jeszcze trochę czasu to pisz ale pamietaj, że po 45 dniu nic mu juz nie zrobisz - no może dasz odpowiedni komentarz.

I tak bym wniósł spór nawet jak sie zadeklaruje wysłać. Bo jeżeli powie, ze wyśle a minie 45 dni i paczki nie dostaniesz to znowu zostajesz z kwitkiem w ręku. Jak dojdzie 2 paczka to spór możesz wycofać.

Jakaś wartościowa przesyłka? Pewnie 845?

Nie wszystko high-end co się świeci......

  • 5 miesięcy później...
Gość Dink

(Konto usunięte)

W zasadzie chodzi mi o potwierdzenie czy Filament Heating (prąd i napięcie) są dla B i C takie same.

Jedynie chyba KR845 się odróżnia i ma niższy prąd - 1A

 

Czołem, mierzyliśmy razem włókno żarzenia i jest takie samo dla C i B. Nie można zaminnie wstawiać lampy 845C zamiast 845B Mają zgoła inne napięcia siatki sterującej. Przynajmniej nie można zamiennie wstawić do MA845 i do poprzedniego AQ. Tego drugiego schematu nie mogę powiększyć i nie wiem, jaki jest zakres regulacji biasu. Jeśli nie uzyska się napięcia -200V, to po prostu przy napięciu -145V nie tyle skróci się żywotność lampy, co diabli ją wezmą prawie zaraz. Anoda zrobi się biała z gorąca. Warto o tym kolegów poinformować. Pozdrawiam Dink

Gość nosferartur

(Konto usunięte)

Cześć.

Moja reakcja nie jest może zbyt szybka, jakieś informacje związane z dłuższym użytkowaniem 845 C powinienem był zamieścić na długo przed powyższym wpisem… . Mea Culpa!

To, że regulacja w moim ASL-u jest niewystarczająca stało się zauważalne gołym okiem. Chociaż zredukowałem bias do absolutnego minimum dostępnego dla moich końcówek to po jakimś czasie, może po miesiącu, może więcej, zauważyłem to osławione rumienienie się anody. Nie było może tak dramatycznie jak w opisie Dinka niemniej jednak do gniazd wróciły, na moment, stare Valve Art, zastąpione finalnie lampami B. Choć wielu z Was, parających się elektroniką może odczuwać pewne rozczarowanie i niechęć do lamp C, i całego tego zamętu związanego z metal plate, brzmieniowo jednak, przynajmniej jak dla mnie, lampa C to zupełnie inna jakość. Szkoda, że mieszkam tak daleko i niełatwym będzie spasowanie elektroniczne moich wzmacniaczy tak by stworzyć warunki pracy dla tej lampy.

Gość Dink

(Konto usunięte)

Cześć.

Moja reakcja nie jest może zbyt szybka, jakieś informacje związane z dłuższym użytkowaniem 845 C powinienem był zamieścić na długo przed powyższym wpisem… . Mea Culpa!

To, że regulacja w moim ASL-u jest niewystarczająca stało się zauważalne gołym okiem. Chociaż zredukowałem bias do absolutnego minimum dostępnego dla moich końcówek to po jakimś czasie, może po miesiącu, może więcej, zauważyłem to osławione rumienienie się anody. Nie było może tak dramatycznie jak w opisie Dinka niemniej jednak do gniazd wróciły, na moment, stare Valve Art, zastąpione finalnie lampami B. Choć wielu z Was, parających się elektroniką może odczuwać pewne rozczarowanie i niechęć do lamp C, i całego tego zamętu związanego z metal plate, brzmieniowo jednak, przynajmniej jak dla mnie, lampa C to zupełnie inna jakość. Szkoda, że mieszkam tak daleko i niełatwym będzie spasowanie elektroniczne moich wzmacniaczy tak by stworzyć warunki pracy dla tej lampy.

 

Cześć, nie mam żadnego stosunku do oceny lamp z anodą grafitową, czy metalową. 845 są w miarę dokładną repliką Amperexa zresztą, produkowaną nadal do Stanów. Lampy te są w dalszym ciągu stosowane w sprzęcie profesjonalnym - triody transmisyjne/modulacyjne. Metalowe anody - to raczej audiofilski wymóg. W Twoim wzmacniaczu jest jeszcze niższe ujemne napięcie siatki /-123V/, niż w poprzedniej wersji. Zastanawiałem się, jak to zmienić przystosowując do lampy 845C. Są dwie możliwości - zrobić podwajacz napięcia z tym, że napięcie ujemne zasilania lampy drivera /katoda/ należy zredukować do wymaganego - również stabilizować tranzystorem regulacyjnym, a dla biasu 845C wyprowadzić napięcie -200V z odpowiedniego dzielnika napięcia z regulacją napiecia biasu. Można nawet bardziej rozbudowć układ z przełączaniem na lampy 845/B - powrót do oryginalnego układu. Innym rozwiązaniem jest zastosowanie osobnego transformatora - niewielkich gabarytów. Na marginesie dodam, że w tych wzmacniaczach jest niepotrzebnie rozbudowana symetryzacja prądu lampy 845 /hum/ . Nic to nie daje, a zwiększa awaryjność układu. Właśnie kiedyś przerabiałem taki układ na prostszy z jednym potencjometrem i jednym rezystorem do masy. Pozdrawiam Dink.

Witaj, Dink :)

Przy okazji dołączę się do dyskusji z nieco innym pytaniem: czy ma sens rzeźbić we wzmacniaczu na 845 w celu zastąpienia biasu zewnętrznie regulowanego autobiasem ? Używam (z doskonałym skutkiem) MA 845 (modyfikowanego przez Ciebie) i pamiętam z wątku, poświęconego Aniołkowi, uwagę (później nie rozwijaną) dotyczącą takiej właśnie zmiany. Ponieważ teraz mam teraz trochę czasu i chęci na dalszy tuning wzmacniacza, ciekaw jestem Twojej opinii w tym względzie.

Pozdrawiam

dla mnie autobias w SET zawsze trochę "przymulał" dźwięk - ale jak kto lubi, może w rozwiązaniu Dinka się sprawdzi. jeśli chcesz grzebać to zastanowił bym się na wstawieniu grid choka - lepiej trzyma ma "mordę" lampkę a bonusem jest dodatkowa moc wzmacniacza (około 20% więcej).

Słucham tylko muzyki.

Dzięki za uwagi, Twój argument do mnie przemawia - zatem odpuszczam auto-bias. A w miejsce grid-choke'a mam już inny pomysł - trafo międzystopniowe. Planuję dość gruntownie przerobić stopień drivera i wrzucić takowe. Trafiła mi się ostatnio spora a ciekawa rzadkość - zwłoki drugowojennych amerykańskich nadajników BC-191, gdzie w torze modulacyjnym pracowały VT-4C (czyli 211-tki). Wszystko wskazuje na to, że połówką trafa sterującego (lewe na schemacie) można sensownie wysterować końcówkę na 845. W oryginalnym nadajniku driverem jest VT-25 (obecnie niedostępna), ale z szybkiego porównania charakterystyk wychodzi mi, że nieźle spisze się tu 6L6 pracująca z wysokim napięciem, a małym (do ok. 30 mA) prądem. Sprawa jest całkiem świeża, więc nie robiłem jeszcze żadnych pomiarów transformatorów, ale mam nadzieję, że wykonano je z wystarczającą jakością, by zapewnić niezbędne pasmo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość Dink

(Konto usunięte)

Witaj, Dink :)

Przy okazji dołączę się do dyskusji z nieco innym pytaniem: czy ma sens rzeźbić we wzmacniaczu na 845 w celu zastąpienia biasu zewnętrznie regulowanego autobiasem ? Używam (z doskonałym skutkiem) MA 845 (modyfikowanego przez Ciebie) i pamiętam z wątku, poświęconego Aniołkowi, uwagę (później nie rozwijaną) dotyczącą takiej właśnie zmiany. Ponieważ teraz mam teraz trochę czasu i chęci na dalszy tuning wzmacniacza, ciekaw jestem Twojej opinii w tym względzie.

Pozdrawiam

 

 

Czołem, z gruntu jestem przeciwnikiem fixed biasu w układach PP. Trochę chyba audiofilski "sznyt". Nie ma żadnego uzasadnienia w układach przeciwsobnych do domowego użytku robić biasu nastawnego ze wszystkimi tego konsekwencjami - przede wszystkim, fixed bias wymaga lamp o bardzo dobrej symetrii. Obecnie produkowane lampy są takie, że każda jest z innej parafii. W auto-biasie lampy dobrze się symetryzują nawet przy znacznym rozrzucie parametrów. Williamson poszedł jeszcze dalej i dość rozbudował auto bias, ale bez kondensatora - twierdził, że kondensator wyraźnie gra. Zgoła inna sprawa jest z lampą 845. Próbowałem i podzielam opinię Koobala. Wiąże się to raczej z charakterystyką lampy, która projektowana była do pracy z fixed biasem, o bardzo szerokim zakresie regulacji od -115 do -145V /vide symulacje, które wyżej zamieścił Madly/. Poza tym, w auto biasie jest znaczna strata mocy i poniżej 20W szkoda każdego wata straty na oporniku katodowym. Pozdrawiam serdecznie Dink

Wiąże się to raczej z charakterystyką lampy, która projektowana była do pracy z fixed biasem, o bardzo szerokim zakresie regulacji od -115 do -145V

ile by człowiek nie żył, zawsze coś nowego ma szanse usłyszeć

 

na obrazku dobry przykład jak Wiliamson realizował fix bias w PP by przy okazji ominąć problem parowania lamp

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Gość Dink

(Konto usunięte)

ile by człowiek nie żył, zawsze coś nowego ma szanse usłyszeć

 

na obrazku dobry przykład jak Wiliamson realizował fix bias w PP by przy okazji ominąć problem parowania lamp

 

 

Memel, to nie jest Williamson pod żadnym względem. Coś Ci się pomyliło. Pozdrawiam Dink

Czołem, mierzyliśmy razem włókno żarzenia i jest takie samo dla C i B. Nie można zaminnie wstawiać lampy 845C zamiast 845B Mają zgoła inne napięcia siatki sterującej. Przynajmniej nie można zamiennie wstawić do MA845 i do poprzedniego AQ. Tego drugiego schematu nie mogę powiększyć i nie wiem, jaki jest zakres regulacji biasu. Jeśli nie uzyska się napięcia -200V, to po prostu przy napięciu -145V nie tyle skróci się żywotność lampy, co diabli ją wezmą prawie zaraz. Anoda zrobi się biała z gorąca. Warto o tym kolegów poinformować. Pozdrawiam Dink

 

Dink, masz może jakieś ch-ki i informacje do wersji C, z których wynika, jakie napięcia siatki dają jakie prądy anodowe?

Niezłe jaja, jak do tej poty nie rzuciły i się na oczy takie informacje, a powinno się je wypisywać wielką czcionką w kolorze czerwonym. To psi obowiązek producenta.

Gość Dink

(Konto usunięte)

Dink, masz może jakieś ch-ki i informacje do wersji C, z których wynika, jakie napięcia siatki dają jakie prądy anodowe?

Niezłe jaja, jak do tej poty nie rzuciły i się na oczy takie informacje, a powinno się je wypisywać wielką czcionką w kolorze czerwonym. To psi obowiązek producenta.

 

Przed świętami był u mnie Kryspin i Nosferatur. Mieli lampy 845C z metryczką. Ja nie interesowałem się tymi lampami, ale zmierzyłem rezystancję włókna żarzenia i jest taka sama jak dla 845 i 845B. Chodziło o to, czy ma mniejszy prąd żarzenia tak, jak lampy KR. Musisz się do nich zwrócić. Lampy 845 są jednak repliką ampereksa. B,C i KR nie. Znam Amperex, bo przed laty na PŁ robiłem na nich doświadczalne generatory do pieców indukcyjnych. Ampereksów było w bród, generatory raczej pracowały zakresie 50Hz. Wyobrażasz sobie parallelnie 10 845 ampereksów z anodami rozgrzanymi do czerwoności? Młotek w tyglu natychmiast zamieniał się w"surówkę". Pozdrawiam Dink

Znam Amperex, bo przed laty na PŁ robiłem na nich doświadczalne generatory do pieców indukcyjnych. Ampereksów było w bród, generatory raczej pracowały zakresie 50Hz. Wyobrażasz sobie parallelnie 10 845 ampereksów z anodami rozgrzanymi do czerwoności? Młotek w tyglu natychmiast zamieniał się w"surówkę". Pozdrawiam Dink

 

Wizja raczej apokaliptyczna :) . Uchowały się jeszcze jakieś zapasy materiałowe po tych experymentach ??? :)))

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.