Skocz do zawartości
IGNORED

[projektor] Czy jestem skazany na LCD?


maac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Niebawem sie przeprowadzam ale nowy pokoj zaprojektowalem w zeszlym roku uwzgledniajac w nim projektor lcd z funkcja LS. Teraz, po lekturze forum nieco sie pozmienialo i raczej wolalbym projektor w technologii dlp.

 

Problem polega na tym, ze miejsce przeznaczone na projektor znajduje sie na wysokosci 2m i w odleglosci 4m od sciany, na ktorej zamierzam wyswietlac. Projektor najlepiej gdyby stal na polce ale w ostatecznosci moge go zawiesic odwrotnie na specjalnym uchwycie mocowanym do sciany.

4m to dokladna odleglosc od konca lufy projektora do sciany, a 2m to dokladna wysokosc polki.

 

Czy jest jakis projektor dlp, ktory dalby rade wyswietlic z takiej pozycji obraz o podstawie ok. 2m (+/-20cm), przynajmniej te 50-60cm od ziemi (wazne, zeby upchac pod nim elektronike) i ktory kosztowalby w okolicach 7kpln lub mniej ?

 

Kalkulator mitsubishi (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) pokazuje, ze dla modelu HC3100 jest to teoretycznie niemozliwe. Podobnie jest z optoma HD72i. Powodem jest zbyt duzy offset i ograniczona mozliwosc regulacji.

 

Na forum odpowiedzi na moje pytanie nie znalazlem, w weekend profesjonalne sklepy zamkniete a w marketach itp sie na tym nie znaja zatem prosze Was o pomoc.

 

 

z gory dzieki i pozdrawiam

 

 

/M

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/32443-projektor-czy-jestem-skazany-na-lcd/
Udostępnij na innych stronach

Mało jest projektorów DLP z lens shiftem (poziomym i pionowym).

Częściej można spotkać takie, które pozwalają na przesuwanie obrazu tylko w pionie.

Do 7 tys. nie znajdziesz DLP z LS, no chyba, że coś używanego.

Optoma H79 ma takie możliwości, ale nie sądzę, aby ktoś sprzedawał go tak tanio. Nawet jako sprzęt z drugiej ręki.

Dzieki za odpowiedz. Uzywka dla mnie odpada. Za to wreszcie dodzwonilem sie do sklepu, ktory sprzedaje optomy. Powiedzieli mi, ze w modelu hd72i bez problemu bede mogl sobie ustawic obraz. Troche to dziwne bo na stronie producenta w opisie modelu nic takiego nie ma. Po pracy zamierzam do nich podjechac i zobaczyc co rozumieja poprzez "bez problemu".

Podejrzewam, ze chodzi o przechylenie projektora i korekcje trapezowa :/

A moze jednak optoma da rade sie 'zmiescic' na sciane i obraz nie wejdzie mi na podloge. Sprawdze to i dam znac bo moze ktos bedzie mial ten sam problem.

Optoma h72i daje bardzo ladny obraz (az sie zdziwilem) ale niestety w salonie w sali projekcyjnej projektor byl ustawiony pod kątem lufą w dol. Powstaly trapez byl oczywiscie skorygowany ale mimo to widac bylo jasna ramke wokol.

 

Teraz kwestia pakowac sie w korekcje trapezowa, czy pozostac przy lcd i roznice wydac na lepszy ekran i kabel?

Musisz wybrać pomiędzy funkcjonalnością (LCD) a jakością obrazu (DLP).

HD72i nie ma lens shiftu, a problem z ustawieniem projektora można skorygować tylko poprzez korekcję trapezową - odradzam!

W nowum Audio-video jest test ostatnich modeli LCD. W punktacji oba projektory (TX-300 i AX100) wypadają bardzo dobrze, tylko daltego, że ... muszą. Gazeta musi się sprzedawać, a dystrybutor nie może sobie pozwolić nanegatywne recencję. Dla czytelnika, którego nie fascynują cyferki podawane przez producentów, ale rzeczywista jakość jaką może mu dostarczyć konkretny sprzęt powinien spróbować czytać między wierszami.

Autor wyraźnie daje do zrozumienia, że w detaliczności ciemnych scen oraz dynamice obrazu projektory LCD wciąż przegrywają z DLP.

Zresztą wystarczy uruchomić pierwszą z brzegu płytkę do kalibracji, aby przekonać się o ograniczeniach w zakresie oddawania pełnego pasma przez projektory LCD (od bieli do czerni, rozróżnianie poziomu +2).

Aby uzyskać szczegóły ciemnych scen musi podwyższyć jasność. To z kolei wpływa na dynamikę i głębię obrazu. Z kolei dla szczegółowości jasnych scen musimy obniżyć kontrast.

Wybieramy więc z reguły kompromis, tzn. obcinamy górę i dół, i okazuje się, że często zakres czerni zaczyna się na +6, a zakres bieli na +4.

Dodatkowo - im lepszej klasy projektor, tym na jakość obrazu ma wpływ ekran. Nie daj się zwieść banialukom, że wystarczy pomarańczowa ściana. Tym ludziom tylko się wydaje, że posiadają kino domowe.

W tej chwili jestem na poszukiwaniu ekranu do IN78EX. Sam jestem zaskoczony, jakie różnice może oddać powierzchnia Matt White od Matt Grey.

Wyglada na to, ze musze kupic lcd TX-300 lub AX100. Funkcjonalnosc jest dla mnie na chwile obecna wazniejsza a jakosc obrazu nie bedzie chyba czyms, czego bede sie wstydzil - zwlaszcza, ze to bedzie moj pierwszy projektor. Tragedii nie ma bo za rok/dwa, jak bede zmienial sprzet to pewnie juz dlp beda mialy LS (w przystepnej cenie) albo lcd beda mialy jakosc dlp ;)

Jakos to bedzie.

 

Mam ten numer audio-video, o ktorym piszesz. Ogolnie rozbawil mnie nieco test tych projektorow (podobnie jak test kolumn, gdzie wygrywa mission a tuz obok wesolo sobie stoi reklama firmy, ktora je sprzedaje i udostepnila je do testow), w punktach i testach wszystko wyglada ladnie ale z opisu wynika co innego.

 

Optome widzialem na wlasne oczy i wiem co potrafi ale zanim bede sie wypowiadal o jakosci lcd musze jakis projektor z tego gatunku obejrzec w akcji. Byc moze z dobrym ekranem i po kalibracji nie bedzie tak zle. Byleby t nie byla wielka przepasc. Pomarańczowa (choc pewnie chciales napisac 'bezowa';) sciana odpada bo nie bede wyswietlal slajdow dla dzieci na dobranoc na zabawkowym wyswietlaczu tylko zamierzam ogladac filmy.

 

Natomiast czytanie (i dyskusja) o ekranach jeszcze przede mna.

 

Wielkie dzieki za pomoc !

>maac

Przy testowaniu projektorów nie daj się zwieść sprzedawcom. Sprawdź na własnych płytach, na filmach które znasz. Nie daj sobie wmówić żadnej płyty dostarczanej przez producenta.

Do testu wybieraj sceny trudne - ciemne, o małym, jak i dużym kontraście. Dobrym materiałem są filmy o Batmanie, Harry Porterze. Przetestuj jak są generowane zarówno sceny nocne, jak i te kręcone pod światło.

Każdy średniej klasy projektor sceny kręcone w dobrych warunkach oświetlenia (np. w plenerzem przy dziennym słonecznym świetle) wyświetli prawidłowo.

Dobrze, abyś przed prezentacją, sceny które będziesz oglądał na projektorze zobaczył także na telewizorze (najlepiej CRT, bo LCD nie będzie dobrym sprzętem do porównania).

Może oczywiście wybrać LCD, ale może okazać się, że po zachwytach nad dużym ekranem przyjdzie czas na analizę jakości obrazu. A wtedy lepiej unikać sklepów z modelami DLP, aby uniknąć konfrontacji. Bo prawda może być bardzo bolesna.

O jakości projektora duże znaczenie jak już pisałem ma ekran...

>Konrado

Śmiem postawić tezę, że im lepszej klasy projektor tym większe znaczenia ma ekran. Bardzo mnie zdziwiło, że ekran HighContrast sprawuje się w przypadku IN78EX nie najlepiej.

Obraz z Infocusa nabiera życia i właściwej dynamiki dopiero na powierzchni Matt White. Teraz wiem, że muszę wymienić ekran Projecty, tylko jak do tego przekonać żonę?

Zresztą podobno od szarych ekranów zaczyna się odchodzić. Euforia po ich wprowadzeniu na rynek pomału odpada.

Co się traci na szarej powierzchni? Przede wszystkim na białym kolorze, co przedkłada się na kontrast i dynamikę obrazu.

Na VizArt obraz jest wciągający, bardzo dynamiczny. Nie ma mowy o żadnej mgiełce, a sceny "pod światło" wyglądają bardzo dobrze. Obraz po prostu żyje.

Z kolei HighConrast poprawia odwzorowanie czerni, ale wg mnie robi to i tak na tyle mało efektywnie, że w zasadzie nie widzę plusów dla tego materiału.

Poprzedni projektor (AE900) jest po prostu za słaby, aby można było TAK WYRAŹNIE wychwycić różnice.

Zastanawiam się tylko co wybrać - Matt White S czy Matt White M?

Po świętach zdam relację co wybrałem.

Kiedy w domu zapuściłem IN78E, to w pierwszej chwili myślałem, że mam uszkodzony model. Obraz był zupełnie inny niż w sklepie -matowy, bez życia.

Dołącze się do dyskusji. Nie chcę zakładać nowego wątku, a ponieważ myślę powoli o projkektorze chciałbym zadać kilka pytań.

Po pierwsze dlaczego lampy do projektorów są tak drogie? Czy to zwykła polityka producentów?

Czy gwarancję są jakoś pod tym kątem sporządzone?

No i czy często zdarza się, że lampy spalają się przedwcześnie? Znacie takie przypadki?

Dlaczego lampy są drogie, oto dobre pytanie. Dlaczego w Polsce wszystko jest drogie, to następne. Dzisiaj byłem np. w Media Markt i stwierdziłem, że ładowarki do baterii są w wielu przypadkach 3 RAZY droższe jak w USA rok temu !! I to nawet Z wieloma produktami jest podobnie. To jest zgroza! Nie ma nawet co mówić o relacji zarobków.

Meloman ja też kiedys myślałem że szary jest lepszy (głównie zainspirowany wypowiedziami na forach tu i ówdzie). Jednak jak przyszło mi co do czego porównałem wszystkie powierzchnie u mnie w domu gdzie świeci projektor (szary, mat white (g=1) mat white (g=1.2), high gain i jeszce jakieś wynalazki).

 

okazało się że najlepszy obraz dla mnie był mat white g=1 i taki kupiłem. A projektor mam LCD sanyo Z4 więc dla takich sprzętów biały też może być najlepszy.

 

Aaaa, i żona kategorycznie powiedziała NIE na szary. Obraz był za ponury a ona lubi pozytywne obrazy:)

>Konrado

Oczywiście doceniam Twój wybór projektora, ale naprawdę można lepiej.

To co mnie drażni w technologii LCD to słaba dynamika obrazu, płaskość sceny, brak umownej trójwymiarowości, rozdzielenia pierwszego i drugiego planu.

Poza tym nie udaje się uzyskać pełnego spektrum, bez jakiegoś kompromisu. Albo kosztem jasności, albo kosztem kontrastu.

Detaliczność też jest lepsza na DLP.

No tak, ale brak lens-shiftu jest problemem dla niektórych, w tym dla maaca.

Maac, wybór między TX300 a AX100 jest pozorny, TX300 poprostu odpada. Jeśli już to wybór między epson TW700 a panasonic AX100. Do epsona mam dostęp, jednak jest trochę droższy od AX100. Jest jeszcze epson TW1000, true HD 1920x1080 z wejściem HDMI 1.3, do PlayStation3 jak znalazł ;)

>dawid33

To było do przewidzenia i dlatego ciągle o tym piszę. Wg, mnie za jakiś rok full HD cenowo zajmie miejsce dzisiejszych 720p. I tak LDC będzie można kupić za ok. 6000 zł a DLP i D-ILA za jakieś 9000 zł. Przy okazji dokonuje się rewolucja jakościowa. Nowe panele LCD mają 3-krotnie wyższy kontrast rzeczywisty niż obecne. Można spokojnie rozważyć okazyjny zakup 720p za ok. 4000 zł na przeczekanie. Za rok sprzeda się go za 2500 zł i kupi znacznie lepszy wyświetlacz niż teraz za 14000 zł. Co do Epsona TW-700 chcę tylko zwrócić na jeden aspekt konsekwentnie przemilczany przy porównaniach na forum, a dla mnie bardzo istotny. TW-700 ma 3 lata gwarancji na lampę.

>Meloman.

Z tymi ekranami masz rację. Ma olbrzymie znaczenie. Podstawowe funkcje (czyli po prostu pokazanie obrrazu) realizuje byle ściana. Ale wszystkie zalety może wyłuskać tylko dobry ekran. Nie należy wg. mnie jednak szaleć i do projektora za 5000 zł kupować Grey Hawka za 13000 zł. Chyba że ma się na widoku nowy, lepszy projektor za rok.

Dziwią mnie opinie na temat smutnego obrazu na szarym ekranie. Po pierwsze, ta szarość to nie jest jakieś 20% czerni, tylko jakieś 3-5%. Po dostaniu ekranu zadzwoniłem i upewniłem się, że to ekran szary, bo wydawało mi się... że taki biały, tylko nie olśniewająco. I dodam, że odwiedzający mnie znajomi dopiero wtedy to dostrzegają, gdy im powiem :) Za to kontrast i kontrolę najjaśniejszych bieli i głębokość czerni mam o wiele lepszą. Próbowałem 3 rodzajów koloru ścian i 2 ekranów. Absolutnie nie widać „smutku”. Może jednak określony ekran pasuje do określonego typu projektora? A może też kwestia gustu? Dodam tylko, że najlepszy obraz jaki w życiu widziałem (bez względu na typ wyświetlacza), wyświetlany był na szarym ekranie.

Być może wybór ekranu jest kwestią estetyki wymuszonej przez agresywny obraz plazm i LCD-ów. Ja tkwię jeszcze w bardziej kinowej estetyce (bardziej analogowej). Tam cienie nie są neutralnie szare i masywne, tylko mają zabarwienie i zróżnicowanie. Kolory skóry nie są wściekle intensywne (jak w reklamach kosmetyków), tylko delikatne i zróżnicowane. Co mam na myśli, łatwo zobaczyć na ścianie wyświetlaczy np. w MM. Te obrazy są fajne może na chwilę. Ale w domu bardzo kiepsko rożnicują filmy, tak jakby wszystko nagrane było kamerą cyfrową. Ale to może być podstawą różnic w opiniach. Mnie obraz nie ma w pierwszej chwili olśnić. Ma pokazać jak najwięcej. Nie usiłuję dogonić plazm, gdyż wg. mnie, nie są wcale takie cudne.

Materiał HighContrast ma wyraźne szare zabarwienie. Na pewno nie można powiedzieć, że jest biały.

Kiedy nie miałem porównania do dobrej klasy Matt White, wydawało mi się, że obraz na HighContrast wypada kontrasowo. Ale tak niestety nie jest...

Jesli tx300 odpada no to pozostaje mi ax100 do ktorego sie przymierzalem od poczatku (w zeszlym roku to bylby jeszcze pt900ae). Problem w tym, ze obdzwonilem trojmiasto i nigdzie nie mozna tego projektora obejrzec w akcji. Suma sumarum bede zmuszony kupowac w ciemno (a raczej w jasno bo 2000 lumenow to jednak troche swieci ;), ale nie obawiam sie tej jasnosci poniewaz jest tez w nim tryb eco i wtedy lampa swieci ze znacznie mniejsza moca, dluzej dziala i wiatrak chodzi ciszej. Same plusy i do tego ta kuszaco niska cena...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.