Skocz do zawartości
IGNORED

sampler HFiM


Luc

Rekomendowane odpowiedzi

=>mood

Twój wpis też przedstawia myślenie z naszego kręgu kulturowego. Oczywiście nie ma nic złego w tym, że pochodzimy z tego kręgu, jednak niezrównoważenie, w którąkolwiek stronę nie jest dobre.

Mam na myśli to, że nieuzasadnione krytykanctwo to jedna strona, ale "niechętne patrzenie" na osoby otwarcie wyrażające swoją opinię to druga. Przykład (jeden z wielu, może nie najlepszy, ale dobrze obrazuje): polski student na amerykańskiej uczelni uznawany jest często za osobę bez charakteru, własnego zdania, zamkniętą w sobie i może niezbyt bystrą, dla odmiany amerykański student w polse uznawany jest za pyszałkowatego zarozumialca. W obu przypadkach działa brak tolerancji na inność kultur. (Niestety) większe sukcesy nie tylko materialne w ostatnich kilkuset latach odnotowują społeczności oparte na kulturze ekspansywnego poczucia wartości jednostek. Nie musimy się zgadzać z czyimiś opiniami, ale krytykowanie otwartego ich wyrażania też nie jest dobrą praktyką.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-49948
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki...

Spróbowałem być pracowity i wyciąć sobie okładkę płyty testowej... Niestety wpadka - ktoś źle zwymiarował okładkę i zabrakło ok. 5mm na jeden zaginany boczek tylnej okładki... Szkoda.

 

Choc sama płyta jest dla mnie O'K i chwalę HFiM za inicjatywe i trud włożony w jej przygotowanie, to jednak brakuje jej tego ducha, który emanuje z płyty fadeovera :) Ale to już wrażenia metafizyczne.

Pozdrowionka!

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-49981
Udostępnij na innych stronach

->pw - teoretycznie masz racje, ale rzecz w sposobie wyrazania opinii, a nie w samych opiniach jako takich.

mood i Hienka -> ja wszystko rozumiem i zgadzam sie z wypowiedzia mooda, ale przeciez ustalalismy, ze nalezy pewne rzeczy po prostu ignorowac, bo inaczej powstaja pyskowki, zamiast merytorycznych dyskusji.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50036
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. Irytującą sprawą jest jednak dyletanctwo nie w zakresie wiedzy i merytoryki przedmiotu, lecz w zakresie sposobu prowadzenia dyskusji a nawet, powiedziałbym, w zakresie analizy tego co przyjąć za wiedzę, a co za mniemanie. Mniemanie to nie wiedza. Wiedza to informacja uświadomiona. Czasem brnimi jakiejś teorii nie będąc do tego przekonanym. Wynika to z wewnętrznego zadufania we własne zachwyty i spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50050
Udostępnij na innych stronach

do Pana Stryjeckiego: cieszę się, że płytka nie była tłoczona w firmie TAKT. Jeżeli ma Pan szerokie znajomości wśród polskich artystów, to warto promować postawę anty TAKTOwą. Dlaczego M. Jopek wytłoczyła w takcie? Często muszę wymieniać zakupione płyty pochodzące z tej wytwórni. Np. zespół 1,2,3 tłoczył się w EMI - to miłe, pomijając fakt, że płyta w moim odczuciu jest nagrana rewelacyjnie, porównując do gwiazd światowych. Może to jest problem mojego transportu, ale chyba nie... Muszę powiedzieć że płytka dodana do nowego HIFI u mnie prawie nie działa wziąłem z innego egzemplarza i to samo... I to jest audiofilskie wydawnictwo?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50055
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to forum nie jest miejscem na udowadnianie sobie nawzajem, który dźwięk jest prawdziwszy i który lepszy ani kto ma lepszy słuch (w domyśle - wszyscy inni z mety do laryngologa).

 

Czysto obiektywnie możliwości postrzegania zmysłami każdego z nas są zupełnie inne. Każdy inaczej słyszy, widzi, odczuwa smakiem, węchem, dotykiem. Co więcej, dla niektórych osób dźwięki o określonej barwie i charakterystyce brzmienia są nieznośne, a dla niektórych to miód na uszy, co można tłumaczyć między innymi wrażliwością ich aparatu słuchowego np. na dźwięk o danej częstotliwości czy widmie. To wszystko nie przeszkadza każdemu cieszyć się MUZYKĄ.

 

Może wypadałoby się wreszcie z tym pogodzić i przestać toczyć spory? Dla tych, którzy pasjonują się natomiast w potyczkach co jest lepsze i tego udowadnianiu polecam fora, gdzie mniejsi i więksi chłopcy chwalą się swoimi autkami (prawdziwymi i wyśnionymi).

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50109
Udostępnij na innych stronach

do pal55: OK. A wracając do merytoryki: moim zdaniem i chyba nie tylko moim, żeby określić realiz brzmienia nie wolno analizować jednego ogniwa z całego łańcucha elektro-akustycznego. Idealnym przypadkiem byłoby posłuchanie najpierw artysty, a następnie samplera. Jeżeli więc w sprzęcie odsłuchowym zmienimy kolumny na inne, okaże się, że uzyskujemy inne brzmienie - czy to oznacza, że płyta została źle nagrana? Oczywiście nie. To dowodzitezy, iż tak naprawdę musimy rozważać cały łańcuch elektroakustyczny jako całość - gra wiernie, lub nie. Ale i tu znajdą się osoby o innej percepcji akustycznej i zdania będą podzielone - na szczęście!!! Dlatego jak oceniam płytę tzw. audiofilską może mi się podobać lub nie, że dźwięk jest mniej lub bardziej nasycony barwą, ale nie określałbym, że coś jest nagrane źle. Złe nagrania w moim odczuciu dotyczą płyt gdzie pojawiają się nieprawdziwe informacje, np. jazgot, albo rezonans na wysokim basie. Jeżeli takie problemy nie występują, możemy jedynie spekulować na temat barwy, lub skali dynamiki - ale to nie są błędy, choć w skrajnym przypadku mogą być błędami.

To było tylko tak... na tematy ogólne...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50131
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując dyskusję na temat wiolonczeli. Ukończyłem szkołę średnią równolegle na tym instrumencie i fortepianie, a Adama Klocka słyszałem na żywo i w studiu, i w sali FN. Zrobiliśmy tak, by brzmiało jak najbliżej oryginału. W kwestii plebiscytu czytelników- właśnie Adam Klocek wygrywa miażdżąco w ilości zgłoszeń do nagrania solowej płyty, przysyłanych sms-ami na mój telefon. To tyle. O poziomie nauczania na Wydziale Reżyserii Dźwięku nie będę się wypowiadał. Powiem tylko tyle, że niedawno od wykładowcy usłyszałem, że odwarzacze CD nie różnią się między sobą. Bit, to bit.

Pozdrawiam studentów i życzę im mocnych nerwów.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50151
Udostępnij na innych stronach

A! Jeszcze jedno. Ten Stradivarius odróżnia się od większości "stolariusów" właśnie zdolnością przebicia się nawet przez skład mahlerowski. Panie Łukaszu, to nie jest zwykła wiolonczela między nogami prześlicznej pani z piosenki. Adam koncertuje teraz rzadko w Polsce, ma kupę grania w salach, których nazwy są zapewne Panu znane. Ale jak będzię występować w FN lub S1, to polecam szarpnięcie się na bilet. Będzie bez korekcji.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50154
Udostępnij na innych stronach

Panie Nadredaktorze, zgłaszam niniejszym na płytkę autorską cedek obywatela Klocka, najlepiej od razu 2 płyty: ze Suitami Janka SB. Gra i brzmienie wioli z samplera jest w pełni audiofilskie (cokolwiek to znaczy) - facet jest spox i bardzo skromny człowiek!. Zapłacę za ukochane hajfaj nawet ze cztery dychy ;-) A poważnie: czy zostały wydane Suity grane przez Klocka?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50192
Udostępnij na innych stronach

p.Stryjecki- Przepraszam za wszystkie slowa mogace uchodzic za obrazliwe wzgledem tworcow nagrania, moze istotnie przesadzam, ale bede sie upieral, ze poglos na wiolonczeli moglby miec ladniejsza barwe wybrzmienia :-)

Bardzo chętenie posłucham p.Klocka w S1, wogóle chętnie zobaczę na zywo tą salę :-)

A przy okazji Rezyserii...Czy jest moze na forum ktoś ze studentow tego wydzialu ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50216
Udostępnij na innych stronach

Muszę również przyznac ze oba nagrania wlasnie ze studia S1 brzmia naprawde swietnie(chociaz zastanawiajaca jest dysproporcja "przestrzeni" pomiedzy glosem a fortepianem)-to i jeszcze puzony to chyba najmocniejsze punkty tego samplera

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50218
Udostępnij na innych stronach

Panie Stryjecki, od czasu jak śledzę karierę Adama Klocka grał on na instrumencie sygnowanym „Guarneri , 1732” czyżby nie wkradł się błąd?

Podpowiedź;

- instrument ten musiał wykonać ostatni z rodu - Gesu.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50292
Udostępnij na innych stronach

Panie Nadredaktorze! Wszystko juz Koledzy skrytykowali (mniejsza o to czy słusznie czy nie) i suchej nitki nie zostawili. No prawie. Mi pozostały chyba tylko samochody:)

No wiec czepiam się samochodów: Dlaczego Fordy??? Toż to całkowity brak polotu! Co jest wyrafinowanego w "klangu" rzedowej czwórki?

W następnym samplu proponuję:

1. Subaru Impreza (ta bez turbo) albo jakaś starsza Alfa 145 (z boxerem).

2. Jeszcze ambitniej: Porshe 911 (wrsja z turbiną) - starszy model z chłodzony powietrzem - Konieczne! Motocykl Ducati 916 (albo 748) z desmo.

 

Ma sie to do dźwięku Fordów jak Stradivari do "stolariusa".

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50675
Udostępnij na innych stronach

ja też jestem ciekaw dlaczego pan Stryjecki umieścił dżwięki akurat tych dwóch pospolitych modeli? czyżby auta redakcyjne? :)

 

też chętnie posłuchałbym boxtera subaru (ja wole z turbiną)

-a na deser jakiś old car np. skoro redakcja lubi fordy to polecam Mustanga, no może być chevrolet corvette rocznik 67!!! :)

pozdrawim

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50677
Udostępnij na innych stronach

Fakt można znależć ładniej brzmiące silniki..

Tak swoją drogą to przyznam się do mojej drugiej pasji (fioła) obok audio. To jest formuła 1. I silniki tych bolidów dopiero dają czadu. Szkoda, ze nie ma ich na samplerze. Brzmienie silnika F1 na zywo jest czymś niesamowitym. Jeśliby rozpatrywać je w kategoriach audiofilskich to muszę powiedzieć, że wrażenia są podobne do tych które wywołuje grzmot pioruna. Pewien rodzaj grozy i namaszczenia. Jakby za chwilę coś miało się stać.

 

Ktoś jeszcze lubi F1?

 

ps. M.Schumacher to dupek, tak dla jasności

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50686
Udostępnij na innych stronach

gg>

lubie F1 i powiem że co do dźwieku silnika to się zgadzam co do Shumiego nistety też jakkolwiek jest on niestety najlepszym kierowcą na świecie i właściwie szkodą że taki palant

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/3284-sampler-hfim/page/3/#findComment-50693
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc później...
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.