Skocz do zawartości
IGNORED

Zagadka ;-)


Astaroth

Rekomendowane odpowiedzi

dudivan, 3 Cze 2007, 13:41

 

>Wyobraź sobie że do startu samolotu NIEZBĘDNA jest jeszcze KATAPULTA.

>Parowa.

>

>To białe to nie spaliny z silnika a wyrzut pary wodnej ze szczeliny w której mknie wystrzelony

>zaczep.

>

>UWAGA: ta ścianka z tyłu nie jest po to żeby się było od czego odepchnąć!

 

No patrz!

A ruskie sobie radzą bez katapulty

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tylko nie mów że to dlatego że pod tym podjazdem siedzi mały rusek który kopie samolot z półobrotu ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/8/#findComment-784527
Udostępnij na innych stronach

Astaroth, 3 Cze 2007, 15:55

 

>

>No patrz!

>A ruskie sobie radzą bez katapulty

>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>Tylko nie mów że to dlatego że pod tym podjazdem siedzi mały rusek który kopie samolot z półobrotu

>;-)

 

Wez tez pod uwage, ze nadwyzka ciagu jaka dysponuja Su-27 jest nieporownywalna z ta, ktora posiada F-14...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/8/#findComment-784540
Udostępnij na innych stronach

Astaroth, 3 Cze 2007, 16:16

 

>Heh fakt, Su-33 ma też zdaje się jakieś właściwości STOL ;-)

 

No tak, dzieki nadwyzkom ciagu, rzedu 1.2 - 1.4, mysliwce startuja na prawde z krotkich rozbiegow. Na Le'Bourget czy ILA zazwyczaj prezentuje sie Eurofighter, ktory startuje z rozbiegu rzedu 200m albo i mniej. W powietrzu pokazuje IMO mniej niz Mig 29 ale 2xEJ 2000 od MTU pozwalalaja zupelnie przecietnej konstrukcji na calkiem sporo :-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/8/#findComment-784577
Udostępnij na innych stronach

Qubric, 3 Cze 2007, 18:04

 

>Su-33 (albo któraś jego wersja) chyba również sterowanie wektorem ciągu.

 

Tak, wektoryzowane dysze to juz w zasadzie standard. Kto tego nie ma, nie sprzeda swoich samolotow.

 

Su-30, 32, 33, 35, 37 itd. to tak naprawde konstrukcje wyprowadzone ze slynnego Su-27. W ogole na przykladzie tych samolotow dosc dobrze widac, co zmienialo sie w aerodynamice mysliwcow od czasu kiedy zaczeto uzywac niestatecznosci statycznej oraz skrzydel pasmowych i jak cala ta idea ewoluuje. U Rosjan zaczelo sie to na seryjna skale wlasnie od SU-27 oraz MiG-29, w USA od F-15.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/8/#findComment-784680
Udostępnij na innych stronach

dogon, 3 Cze 2007, 15:06

 

>>Parantulla

>Bajki sadzisz.

>

>Bez prędkości [dodatniej ] celem wytworzenia ciśnienia samolot nie wystartuje i tyle.

 

Gadasz jak nakręcony w kółko to samo, ale chyba sam nie czytasz co piszą inni. Te Twoje prawdy objawione były w tym wątku już wyjasniane przynajmniej dziesięć razy i NIKT nie twierdzi, że jest inaczej. Pytanie brzmi co ma z tym wszystkim wspólnego bieżnia i jej prędkość oraz szybkość obracania się kół samolotu, które do latania akurat nie są mu potrzebne.

Pytanie pomocnicze, na które nie raczyłeś udzielić odpowiedzi brzmi: Jakim cudem, według Ciebie jest możliwy start z lustra wody samolotu wyposażonego w płozy (pływaki) zamiast kół? Słuchamy.

 

>Co do hamowania na lotniskowcach to kochanieńki napisałeś bzdurkę. Która nie ma nic wspólnego z

>tematem owego wątku. Pomijam już fakt że gwałtowne zatrzymanie maszyny skończyło by się trwałym

>naruszeniem struktury płatowca , innymi słowy zniszczeniem. Nawet bezpilotowce przechwytywane są

>elastycznie.

 

A czy ja cos wspominałem o betonowej ścianie wyskakującej z pokładu okrętu? Zgaś w końcu te google i rusz głową, a zacznij może od ćwiczeń z czytania ze zrozumieniem. Na razie.

Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/8/#findComment-784685
Udostępnij na innych stronach

MWP05, 3 Cze 2007, 00:19

 

>No ja przepraszam. A tak poza tematem dlaczego trzmiel lata? Na dyscowery usłyszałem że według

>jakiegoś tam wzoru nie powinien bo wielkość skrzydeł do masy ciała ......cud? Nie, trzmiel po

>prostu o tym nie wie i lata.

>

>Pozdrawiam

 

Nosnonsc wirowa. Pomysl wykorzystany juz w latach 70tych w samolotach mysliwskich. Realizacja nieco inna niz u trzmiela, ale skrzydla hybrydowe/pasmowe czy krotkosprzezone dwuplaty (Grippen, Rafale), ktore ludzie czesto myla z klasyczna kaczka wykorzystuja ten pomysl. Cena dosc wysoka - ogromny opor przy malych liczbach macha (przy sporych, czyli powyzej ok. 0.5 wiry nad skrzydlem sa dosc szybko niszczone) - wymusila zastosowanie silnikow o ogromnym ciagu.

 

Pelna analogia oczywiscie nie jest poprawna, bo warunki lotu trzmiela sa nieco inne - inne Re oraz Ma.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/8/#findComment-784700
Udostępnij na innych stronach

Astaroth, 2 Cze 2007, 04:03

 

>Na pasie startowym stoi samolot gotowy do startu. Pilot zaczyna start,

>daje pełną moc na śmigło.

>Okazuje się, że to nie jest zwykły pas startowy, tylko taśmociąg jadący

>do tyłu z prędkością taką jaką powinien mieć startujący samolot.

>Kto wie jak będzie wyglądał start? czy samolot wystartuje?

 

Nie wystartuje...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/8/#findComment-784703
Udostępnij na innych stronach

dogon, 2 Cze 2007, 13:44

 

>>Nowy40

>Też , ale to już jest nie więcej jak 20% do 45% ogólnej. Zależy to od profilu skrzydeł ,prądów

>opływowych itp.

 

Charakterystyki skrzydla nie zawsze zaleza od profilu - to jest ciekawe. Im wieksze wydluzenie skrzydla tym bardziej charakterystyka zalezy od profilu, im mniejsze - tym mniej. Efekty indukowane na koncowce oraz wiry zaczynaja dominowac. Przy bardzo malych wydluzeniach w zasadzie zaostrzona plytka bedzie sie zachowywac tak samo jak wiekszosc cienkich profili.

 

W ogole aerodynamika malych wydluzen i skrzydel deltowych jest malo intuicyjna.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/33906-zagadka/page/8/#findComment-784704
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.