Skocz do zawartości
IGNORED

C4 dlaczego taki be.. :-/


Horst

Rekomendowane odpowiedzi

>cir

 

>spłycasz problem

 

Podałem fakty, świadczące o unifikacji poprzez stosowanie tych samych norm, wspólnych dostawców czy grupowanie marek w ramach jednego koncernu.

 

>silniki ,osprzet,elektronika zazwyczaj maja jednego ojca bo inaczej sie nie opłaca

 

to jest argument za czy przeciw?

 

>temat jakosci to jednak co innego a norma ISO nie musi oznaczac jakosci produktu finalnego tylko

>100% utrzymanie norm ktore przyjąłes ze utrzymasz przy produkcji czy projektowaniu

>norma ISO nic nie znaczy jesli z załozenia zanizasz poziom

 

No i kto z założenia zaniża poziom a kto nie?

gdyby przyjąć założenia Cir, to np. koncern Volkswagen produkuje ten sam silnik na tej samej linii ale do Skody gorszej a do Seata lepszej jakościy? Takie ruchome ISO mają?

Jakos słabo sobie mogę wyobrazić unifikację części bez unifikacji ich jakości. Nadzwyczajne awaryjności konkretnych marek aut rodzą się przede wszystkim jako plotki salonowe - w salonach sprzedaży konkurencyjnych marek.

 

Daewoo to były samochody do dupy, psuły się, rdzewiały, za dużo paliły, były za ciężkie i w ogóle takie jakies kiepskie i pokraczne... Ale kiedy im zmienili znaczek na Chryslera to od razu się przestały psuć, rdzewieć - co tam, z czasem nawet zaczynają lśnić srebrem, a jakie mają nowoczesne silniki! (niewtajemniczonym polecam porównanie parametrów silników Chryslera-Korea z KIA).

Qubric

w obrębie tego samego koncernu na temat ISO nie wypowiadam sie /np skoda i seat/

ale pomiędzy roznymi koncernami roznice w kontroli sa i dlatego z linii Volksvagena samochod nie zjedzie ze zle zamontowanym bakiem paliwa a z PSA tak i oba koncerny maja ISO na projekt i produkcje.

 

statystyki awaryjnosci aut są jak statystyki medyczne wpierw trzeba je zgłaszac aby statystyka miała sens.

Polskie statystyki sa do banii bo tylko ASO zgłaszaja reszta nie

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

podział w koncernie aut na odpowiednie półki cenowe /np Volkswagen / prowdzi do smiesznych sytuacji

 

Kolega ktory rozbił miske olejowa w Pasacie został wysłany przez pracownika ASO volkswagen na druga stronę ulicy do ASO skoda po miske olejowa o połowe tanszą oczywiscie taka samą ale wysłali go nie z dobroci serca /kasa/ ale tylko dlatego ze tam ta miska była na stanie a oni musieliby zamawiac

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

cir, 2 Wrz 2007, 22:16

 

>ale pomiędzy roznymi koncernami roznice w kontroli sa i dlatego z linii Volksvagena samochod nie

>zjedzie ze zle zamontowanym bakiem paliwa a z PSA tak

 

A jakie są te różnice w kontroli? Podziel się wiedzą cir.

dlaczego Vladowi ?

własnie pisanie tutaj ma swoja granice ktorą stanowi rozsadek, Vlad tez nie pisze wszystkiego a to co chce.

 

Zbig na projektowanie kazdy ma ISO --jesli twierdzisz ze jest takie samo to dlaczego sa regularne wpadki ze złym np ABS /znow PSA 2 lata temu/ - programy naprawcze ze sciaganiem aut.

Niektorzy maja te wpadki częściej niz inni

 

Na montazu skad wiesz co ktory samochod jest sprawdzany i ile punktow ma sprawdzane na koncu linii produkcyjnej ?

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

>cir, 3 Wrz 2007, 00:10

 

>Zbig na projektowanie kazdy ma ISO --jesli twierdzisz ze jest takie samo to dlaczego sa regularne

>wpadki ze złym np ABS /znow PSA 2 lata temu/ - programy naprawcze ze sciaganiem aut.

>Niektorzy maja te wpadki częściej niz inni

 

Nie wiem, nie liczę. Nigdzie nie powiedziałem że jakiekolwiek normy zapewniają pełną unifikację. W przypadku norm dotyczących zarządzania to tym bardziej nierealne. Moi dwaj koledzy w pracy wybrali sobie Audi jako samochody służbowe i zapytani o jakość tych aut wyrażają się niezbyt pochlebnie. Z rankingów TUV lub Dekry też nie wynika aby niemieckie marki cechowały się szczególnie wysoką jakością, wyjąwszy najdroższe modele, które zwykle mają małe przebiegi co daje im fory w porównaniach aut x-letnich.

 

>Na montazu skad wiesz co ktory samochod jest sprawdzany i ile punktow ma sprawdzane na koncu

>linii produkcyjnej ?

 

No to ja się Ciebie pytam skąd wiesz. Kontrola na końcu linii produkcyjnej to przeżytek. Po pierwsze jak każda kontrola nie jest 100% skuteczna, po drugie nie wykryje większości wad, które wyjdą dopiero po jakimś okresie użyrtkowania auta. Kluczowa dla jakości jest technologia i organizacja samej produkcji, tam gdzie jakość powstaje, a nie kontroli tego co już zrobiono.

po prostu jak czytam to wybrzydzanie na cytrynki, to mam wrażenie że dużo dużo lepsze są polonezy czy lanosy, i tylko ze snobizmu zamiast tych autek co poniektórzy ładują grubą kasę w np. C4- dużo dużo bardziej awaryjne i badziewne

 

kiedyś słyszałem zdanie że fani citroena, należą do najwierniejszych klientów danej marki

 

i to na jednym przykładzie by mi się zgadzało, mam sąsiada, inteligentny facet, bardzo szanowany i dobrze życiowo "ustawiony", teraz ma Xantię i właśnie takie ze 2 generacje starsze cytrynki zawsze kupował, używane oczywiście i bardzo to sobie chwalił

 

pierwszy jaki pamiętam to miał GS (piekne auto), potem BX, teraz ta Xantia, sorry czyli coś może w tym być, skoro się nie zraża a kupuje wciąż cytryny

 

a do napisania tego topicu skłonił mnie ten post z tego forum: darkul"Panowie TDA1514 to C4 w audio!Niewypal wsrod scalakow audio,nienamawiajcie "mlodego"kolegi na strate kasy i co gorsze czasu!"

 

nie wiem, może źle zrozumiałem i "C4" to nie chodziło darkulowi o auto.. :-)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.