Skocz do zawartości
IGNORED

VOLVO czy SAAB ?


kobayashi

Rekomendowane odpowiedzi

_XTRM

o mnie | ignoruj | PW

 

stat: 1002 / 3123 / 2 7 Paź 2007, 11:21

>gdy do silnika wpada gęste, zimne powietrze bogate w tlen to spalanie benzyny jest mniejsze?

 

jest, a właściwie może być.

 

 

 

no wlasnie slucham Ciebie.............to jak to w koncu jest,i dlaczego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - to chyba proste - zimne powietrze - zwiększona moc i sprawność silnika, a więc możlwie i niższe spalanie dzięki efektywniejszemu spalaniu i trzeba być *******żeby licytować się jak to jest nie potrafiąc samemu wytłumaczyć dlaczego tak nie jest :)))))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ja nie musze tlumaczyc jak jest,niech wytlumaczy to ten ktory taka teze stawia,ze im zimniejsze powietrze tym mniej auto spala paliwa.co oczywiscie jest totalna bzdura.

czekam na konkrety.

czy ktos ma tu problemy z czytanie ze zrozumieniem??????

 

wyniku sprężania powietrza w sprężarce (adiabatyczne) następuje wzrost jego temperatury. Ponadto napędzana gorącymi spalinami turbina mocno się nagrzewa, ciepło przez elementy konstrukcyjne przepływa do sprężarki, gdzie powoduje dodatkowy wzrost temperatury powietrza. W wyższej temperaturze powietrze ma mniejszą gęstość. Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika. Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność i moc silnika. Intercooler może być jednocześnie wykorzystany do chłodzenia układu recyrkulacji spalin [1].

tomek7776, 8 Paź 2007, 10:51

 

>ja nie musze tlumaczyc jak jest,niech wytlumaczy to ten ktory taka teze stawia,ze im zimniejsze

>powietrze tym mniej auto spala paliwa.co oczywiscie jest totalna bzdura.

>czekam na konkrety.

a kto powiedział, ze spala, moze spalić mniej, bo to że moc wzrasta nieznacznie to pewne :-) Wrzucisz sportowy wkład filtra powietrza i juz moze być 1-2 KM więcej, a przy okazji mniejsze zużycie paliwa, ale wcale nie musi, bo tu nie ma nic pewnego jak w audio i zasady funkcjonowania układow wtryskowych nie mają tu nic do rzeczy ;)))))

tomek7776, 8 Paź 2007, 10:53

 

>czy ktos ma tu problemy z czytanie ze zrozumieniem??????

>

>wyniku sprężania powietrza w sprężarce (adiabatyczne) następuje wzrost jego temperatury. Ponadto

>napędzana gorącymi spalinami turbina mocno się nagrzewa, ciepło przez elementy konstrukcyjne

>przepływa do sprężarki, gdzie powoduje dodatkowy wzrost temperatury powietrza. W wyższej

>temperaturze powietrze ma mniejszą gęstość. Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w

>intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości.

>Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika. Jednocześnie sprężanie

>chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność i moc silnika. Intercooler

 

Zwiększa sie sprawność - większe ilości paliwa są lepiej spalane, a więc defacto silnik przy większym obciążeniu spala mniej, chodzi o efektywne spalanie :-) Spalanie większej ilosci paliwa - efektywne spalanie, w wyższej temperaturze częśc paliwa jest marnowana, bo spalanie nie jest tak efektywne :-) Ja jestem laikiem technicznym o dużym wykształceniu humanistycznym ;))))))więc mogę się mylić i potrafię się do tego przyznać, co niektórzy to jednak uważają się za wszechwiedzących i nieomylnych co mnie śmieszy, bawi i zastanawia ;))))))

zyzio

jesli lubisz silniki jak ja kiedys --musisz solidniej sie wesprzec podstawowa wiedza techniczna i niestety historia motoryzacji bo rzeczy o ktorych mowimy zazwyczaj juz ktos w przeszłosci przerabiał.

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Niektóre samochody reagują na filterek inne nie - oczywiście jest to potwierzdane na hamowni :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) -polecam pierwszy pliczek w Wordzie :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

zyzio

 

nawet nie wiem co tam jest w tym pliczku ze strony tuning.pl

wiedze prawdziwą nie czerpie sie z artykułow internetowych tylko z obiektywnych recenzowanych publikacji a ty chcesz wiedziec wszystko od czytania gazetek w dodatku sponsorowanych

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Nio ja właśnie czerpię ze swoich doświadczeń - kiedyś przerabiałem wkład K&N i gówienko on dawał, obecnie piszę, że 1.8 iVTEC na VI-tym biegu przy 5000 obr/min spala 11 literków, bo taka jest prawda :-)

zyzio

cytat z linku

 

Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika

 

 

k**wa czy jest tu cos nie jasnego?

i to pisze w linku przez Ciebie podanym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sportowe filtry powietrza niszcza czesto przeplywomierze,efektem ich stosowania jest zazwyczaj zerowy wzrost mocy,i przyrost glosnosci auta.

mozliwe ze zmiana calego ukladu dolotowego,moze? dac jakies efekty.

podobnie jest z wydechem.

Przepływomierze padają w TDI - we wszystkich autach bawełniany wkład, nie mówiąc już o stożku przepuszcza wiecej syfu niż filtr papierowy :-) Wzrost głosności występuje przy stożkach, przy wkładzie jest raczej bez zmian :-)

=> Tomek

Nie denerwuj się kur.. :-))))))

Spoko, bez jaj panowie, CAI daje czasami ok 5 KM więcej, o 10-15 KM raczej nikt o zdrwych zmysłach nie pisze, nawet producent :-) Wkład zazwyczaj to granice błędu na hamowni ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

o Jezu tomek7776 czy Ty wszystko tłumaczysz tak jak Tobie pasuje?

 

>zyzio

>cytat z linku

>

>Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie -

>zawartość tlenu w jednostce objętości. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost

>mocy silnika

 

MOŻE to po pierwsze, po drugie kto powiedział o jakim silniku mówimy?! Kto powiedział że z turbosprężarką?

 

Pierwsze w ogóle pytanie to właśnie o typ silnika - czy gaźnik czy wtrysk, czy z/bez turbo, czy wyposażony w sondę lambda?!

 

Inaczej taka dyskusja nie ma sensu. Będzie tak, że ja i Ty będziemy mieli rację, ale pisali o innych typach silników.

Sonda lambda sprawdza dopasowuje odpowiedni stosunek paliwa-powietrza (zawsze dąży do tego samego stosunku). Jak powietrza jest wiecej to i paliwa pójdzie więcej. A czy to oznacza wg Ciebie większe zużycie paliwa? To po cholerę ją wprowadzono?!

Ale oprócz tego co napisaliście spełnia jeszcze ona jedno ważne zadanie - stara się, aby silnik pracował w jak najbardziej optymalnym, przy danych warunkach, punkcie pracy - nie ma niepotrzebnie zużytego paliwa (jak np w gaźnikach). Temat jest naprawdę obszerny i nie da się wszystkiego opowiedzieć w 1 zdaniu.

tylko do spalin i katalizatora, chyba nie podejrzewacie ze w silnikach do sportu ktos przejmuje sie sondą lambda i czystoscia spalin.

 

ale nawet w cywilnych samochodach przy max obrotach jest kompromis osiągi a czystosc spalin bo nie ma firm ktore odpusciłyby max moc silnika dla czystosci spalin

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

>>Cir

 

tak czy siak marka musi przede wszystkim spełnić wymagania co do czystości spalin i nie ma zmiłuj się. Dalej ich wolna wola. Głównym, podstawowym zadaniem sondy lambda jest właśnie dokładnie to. W Dieslach myślę że żeby nie tak całkiem dawno wymyślony katalizator cząstek spalin, moce tych silników byłyby mocno ograniczone - a tak w Audi (o ile się nie mylę) z jednostki 2.0TDi mamy 170KM. Nadchodzi era gdzie silnik spalinowy będzie powoli stawał się dodatkiem.

saczekXTRM

 

mam kolege ktory jeszcze sobie nie odpuscił

nalezy do klubu czubkow posiadaczy Leona o ile pamiętam to z 1.9 tdi ma 260 KM na hamownii ale z silnika firmowego wiele nie zostało i nie chce nic powiedziec na temat co ile ma remont kapitalny silnika.

 

a w temacie paliw jak zawsze rządzi duza gotowka wiec bedziemy jezdzic na tym na czym nam pozwolą :-)

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.