Skocz do zawartości
IGNORED

DTS-HD MA i Dolby TRUE HD smutna prawda


marcin9999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wątek będzie smutny :-)

ale się smieje bo w kilku odtwarzaczach piszą że posiadają wewnętrzne dekodery DTHD i DTS HD MA i oczywiście piszą że mają analog outpu typu 5.1 lub 7.1. wydawałoby się że po prostu mająca jakikolwiek amplituner z wejsciem 7.1 typu ext.in znowu mamy fajną zabwkę mimo że taki dekodera w sobie nie posiada.

Niestety wziąłem na tapetę po kolei:

panasonic dmp-bd 10 ak - mimo wyjsc analogowych 7.1 dekoduje na nie tylko dolby truehd ( w ogole to nie prawda ze to format loseless),

sony bdp- s 1 i s-300 - to samo

samsung bd-p1400 tutaj troche lepiej bo dthd i dts-hd HR chodzi ale dts-hd ma ( ten namniej stratny) już tylko po koaxialu lub hhdmi.

podsumowując ten krótki przeglą - fajnie bedzie mieć amlituner z wejsciem hdmi 1.3 albo czekac na odtwarzacza z pełnymi dekoderami i wyjsciem wszystkich formatów na analog 7.1.

Wnioski - poczekam z kupnem BD jeszcze co najmniej rok mimo że ceny są już przyzowite. Druga sprawa - wszystkei odtwarzacze puszczające sygnał 24psf ( taka odmiana 24 p - progressive segmented video ) - puszczają go po componencie - co przy 7 metrowej odleglosci projetora od odtwarcza jest smieszne.

To tyle - ja sobie na razie z BD daje siana. ( oczywiście HD DVD tak samo albo jeszcze bardziej ).

---->

>Myślę, że jednak jeśli nie posiadają owych dekoderów, to nie piszą, że je mają ;-) Może przeoczyłeś

>drobne napisy "Digital out" przy logo danego kodeka? ;-)

 

niestety nie jest tak- przeczytaj instrukcje obsługi do sonego, panasa i samsunga - szczegolnie dotyczy tego ze dts hd chodzi po analogu a dts-hr nie mowiac juz o ma. Skoro tak ufasz producentom to proponuje zabys zaufal temu co pisze w materialach producenta i kupil...wtedy zobaczysz albo uslyszysz...albo nie uslyszysz....:-) dlatego zlaozylem ten watek

Gość maciejk

(Konto usunięte)

>> dolby truehd ( w ogole to nie prawda ze to format loseless) >dts-hd ma ( ten namniej stratny)>wszystkei odtwarzacze puszczające sygnał 24psf ( taka odmiana 24 p - progressive segmented video )

puszczają go po componencie - co przy 7 metrowej odleglosci projetora od odtwarcza jest smieszne

"maciejk, 18 Paź 2007, 22:13

 

>>> dolby truehd ( w ogole to nie prawda ze to format loseless)

>a skąd to przeświadczenie ? masz szpiega w Dolby Lab ?

>

>>>dts-hd ma ( ten namniej stratny)

>ten, jak i DolbyTrueHD jest również BEZSTRATNY.

>

>>>wszystkei odtwarzacze puszczające sygnał 24psf ( taka odmiana 24 p - progressive segmented video

>)

>puszczają go po componencie - co przy 7 metrowej odleglosci projetora od odtwarcza jest smieszne

>chyba raczej po HDMI. Dla componentu 7m to pikuś, dla HDMI może byc problem, specyfikacja HDMI mówi

>chyba o 5m, a potem to potrzebny jest driver."

wiec do do loseless dla dolby hd - to podlega kompresji i rozkodowaniu po kompresji wiec nie jest to zadne loseless tylko ma wieksza przeplywnosc niz poprzednie dolby - do tego nie potrzeba żadnych szpiegow w dolby jak piszesz,

co do tego co piszesz o komponencie to uzywam 15 metrowego hdmi za 100 zł z allegro i przy full hd 1080p nie ma zadnych problemow ( czytaj dalej specyfikacje to ci schudnie portfel ),

a co do komponentu to na 10 metrowym rozmazanie obrazu bylo potezne stosunku do 3 metrowego na kablu wireworlda za 1800 zł.

dlatego pisze ze problemem jest puszczanie sygnalu 24 psf po componencie na duze odleglosci co oferuje wiekszosc nowych odtwarzaczy bd i hd dvd . ale ty pewnie nie widzisz roznicy pomiedzy 24 p a 24fps i 24psf...coż....powodzenia...

chociaz znalazlem rozwiazanie - na puszczenie sygnalu 24psf po hdmi do vpl-hs60 - ktore na dodatek dziala.

Tobie polecam puszczac sobie 1080/24psf po componencie na 15 metrow - .....pozdrawiam

Gość maciejk

(Konto usunięte)

>>wiec do do loseless dla dolby hd - to podlega kompresji i rozkodowaniu po kompresji wiec nie jest to

>zadne loseless tylko ma wieksza przeplywnosc niz poprzednie dolby - do tego nie potrzeba żadnych

>szpiegow w dolby jak piszesz

Ad. lossless, maciejk ma rację, kompresja stratna charakteryzuję się utratą pewnej części informacji, przykładami mogą być mp3, jpeg. Kompresja bezstratna zakłada użycie takiego algorytmu, który przy odczytywaniu informacji (dekodowaniu, dekompresji itp.) nie traci żadnych informacji. Co w przypadku np. audio oznacza przeniesienie pełnej fali.

 

Ad. standardy, wiesz po co są określane standardy? Po to, aby w przypadku wystąpienia problemów łatwiej było określić przyczynę, jeżeli za jakiś czas lub w określonych warunkach zaczniesz mieć problemy z kablem 15m, to możesz napisać reklamację do samego siebie. Poza tym rozwiązania typu extender świadłowodowy dla HDMI nie są wiele droższe niż ten super kabel z Allegro, a napewno o niebo tańsze od pseudofilskich rozwiązań za kwoty przekraczające 1000PLN.

 

Ad. DTS vs. DD - wojna formatów na poziomie, Intel vs. AMD, nVidia vs. ATI, czy też mój szwartz jest większy niż twój. Obie firmy opracowały różne pod względem matematycznym algorytmy kodowania dźwięku co nie ma wpływu na fakt, że różnica między nimi jest co najwyżej teoertyczna.

-> maciejk - popatrz na specyfikacje dolby truhd- strumien wyjsciowy po rozkompresowaniu jest mniejszy od wejsciowego o okolo 20 % - to jest te towje loseless - dla mnie loseless to wtedy keidy suma kontrolna pliku zgadza sie przed i po operacji.

 

-> co do moje uszyczpliwości - to jest o niebo mniejsza niż towje znawstwo.

 

 

-> macpiciu - co do roznic miedzy dolby d i dts - piszes zz esa czysto teoretyczne - to teraz ci powiem buhahahahahaha - albo mas zbeznadziejny amplituner albo nie slyszysz tego ze dts to 300% tego co dolby digital...

to byloby panowie na tyle.. ja opisalem praktyczne wrazenia z trzech odtwarzaczy ktore mialem w rekach, przetestowalem pod kątem obsługi formatów dzwięku. napisalem ten wątek po to żeby się ludzue nie łapali na dziwne niedomowienia w specyfikacjach na wczesnym etapie zycia formatu. Coż skoro jestescie tacy madrzy to kupcie - sluchajcie wszystkich tych formatów. przeiceż pisze w reklamach że są - tyle że jak sobie dokupicie ampli z takim dekoderem :-))))) to jest wiec moaj uszczypliwośc.

mozecie pisac co chcecie te playery sa na razie gowno warte. dobranoc

Najlepiej kupic sam transport..i ampka :)

Z BD Denon cos zaprezentowal..z HDDVD nie mam pojecia.

Pozostaje decyzja jaki format zapisu.

 

A tak offtop.

 

Jak dla mnie..osoby znajacej angielski ale nie na tyle aby komfortowo ogladac filmy..kupno odtwarzacza jest

mocno przedwczesne.

ps.

Myslalem tez o zlozeniu Media center..zeby cieszyc oko i ucho ...ale..o ile oko bylo by zadowolone..

To nowe formaty audio..mialy by problem z przejsciem z kompa do ampa.

Drogą cyfrową raczej na dzisiaj nie ma jak..a analog hmm oczywiscie nie testowalem kart muzycznych..ale

czy nie bylo by za duzo zaklucen generowanych przez komputer?.

24psf ( taka odmiana 24 p - progressive segmented video ) pewnie nie widzisz roznicy pomiedzy 24 p a

24fps i 24psf...coż....powodzenia...

 

 

ROZBAWIŁEŚ MNIE NA CAŁEGO - DZIĘKUJĘ ! :)

 

Ty naprawdę nie wiesz o czym piszesz ! ! ! Mógłbyś rozwinąć te swoje skróty ?

 

24 FPS = 24 frame per second = 24p i każde dziecko o tym wiem , ale 24 psf mnie rozwaliło - co to ma być ?

 

Co do formatów HD AUDIO .

 

Póki co , to tylko najnowsza propozycja DENONA 3800 będzie mogła dekodować do analogu wszystko na pokładzie , ew. może jeszcze SAMSUNG BD-U5000 , trzeba czekać .

 

Ze względów licencyjnych większość odtwarzaczy potrafi zdekodować formaty HD , ale przed wypuszczeniem

ich na zewnątrz ogranicza ich jakość do zwykłego standardu DD lub DTS . Aby wyciągnąc strumień HD na

zewnątrz można wykorzystać 3 metody :

 

-podłączenie analogowe - uwaga jak wyżej , chwilowo brak sprzętu

-HDMI 1.1 i HDMI 1.2 - wewnątrz strumień jest dekodowany do PCM i tak wychodzi z niego na zew.dek. PCM

-HDMI 1.3 - strumień HD opuszcza napęd a ekodowanie zajmuje się zew. dekoder HD

 

 

I TO BY BYŁO NA TYLE .

Pierwsze słyszę o czymś takim jak "psf" - LOOOL

 

A 24 fps (24 frames per second - 24 klatki / sek) może być ( i zwykle jest ) tym samym co 24p (24 klatki bez przeplotu na sek ). Teoretycznie 24 fps może być 24i i 24p ale nie widziałem przeplatanego 24 fps ... chyba :P

 

Tak czy inaczej przeplot trzeba tępić ;)

Bodex- tak rozwalilem cie - a teraz cie rozwale jeszcze raz- tutaj sobie poczytaj jaka jes tróznica miedzy fps a psf - a dokladnie 1080/24psf czyli odpoiednik zlozenia dwoch progresywnych segmentow w wydlużonym czasie ., kiedy wyswietlisz dwie ale za to progresywne polowki obrazu tak jak w trybie 48i uzyskasz 24psf. na dole poczytaj sobie o formatach i nie pierdziele dalej bzdur.

 

 

W H I T E PA P E R

What is 24P?

TOTA L C O N T E N T D E L I V E RY S O L U T I O N S | M a n a g i n g c o n t e n t . D e l i v e r i n g r e s u l t s .

So many different formats are used today in highdefinition

production that it creates a great deal of

confusion. Part of this confusion arises because

the formats used in production are different than

those used for broadcast purposes.

This white paper lists all of the possible formats used

in production and provides an idea of what effect

the conversion between production and broadcast

formats will have on the quality of the image.

Q. What is 24P?

A. An electronically captured 24 frames

per second (FPS) video signal.

True, yet in any discussion about video in

today’s systems, it is important to understand

that there are many aspects to the definition

of a video signal.

Frame rate, scan type, the number of lines, the

number of pixels per line and bandwidth are

the terms used to describe visual formats.

Generally, “24P” signals are used for digital film

production or electronic cinema, and they typically

have 1080 lines by 1920 pixels with a bandwidth

of ~1.5Gb/s in the serial digital domain.

Although not used to any great extent, “24P”

signals with 720 lines x 1280 pixels also could

be used in digital film production; however,

the bandwidth, when uncompressed, is still

the same - ~1.5Gb/s.

In the following discussion on “24P,” scaling

between differing vertical and horizontal

resolutions is not discussed; however, differing

frame rates and scan types are explained.

SDTV Television frame rates are 25 I and 29.97 I.

Historical Perspective

“24P” emerged as a digital means of

capturing images for the film industry at the

same time as digital HD emerged for the

television industry.

“24P” provided for a 24 FPS motion capture,

as is preferred for movie production.

Although “24P” is electronic, it is not in the

same frame rate as is used for HD digital

television broadcasts.

Are there more “24P” Formats?

Yes. It is important to note that in PAL countries,

“25P” digital film production is possible.

So, “24P” and “25P” describe the frame rate

(24 FPS or 25 FPS) and the scan type, which is

P for Progressive digital film capture.

Now we have two possibilities that can be

considered for digital film format types.

And the possibilities continue. There is yet

another format that is used in NTSC countries.

This is the “off frequency” (1000/1001 x 24 FPS)

“23.976P,” which is typically named 23.98P.

Added up, there are now three possibilities for

digital film production:

1. True 24P

2. 23.98P

3. 25P

So far, each of these formats uses a progressive

type scan.

Early digital HDTV equipment that supported

interlaced formats for television production

was introduced into the market with the ability

to manipulate a progressively scanned image

at the input and output. This is called

“Progressive Segmented Frame” or “PSF.”

In other words, the PSF format is progressively

scanned at capture and display, but moved in

the temporal domain in an interlaced fashion.

Are you keeping up?

OK — Now there are six possibilities for

electronic film production in 1080 x 1920!

1. True 24P, 24PSF

2. 23.98P, 23.98PSF

3. 25P, 25PSF

Not including 720 x 1280 resolutions, there

are six possible formats that could be

considered to be “24P.” (Of course, if 720 x

1280 were to be considered, there would now

be twelve formats types to deal with!)

Let’s not stop now.

Since progressive scanned material is preferred

in production due to the increased spatial

resolution, there are other frame rates used for

production purposes:

1. 29.97P, 29.97PSF

2. 30P, 30 PSF

There are 12 formats that can be considered 24P

and another eight formats possible for a total of

20 formats used in production.

a jest to o tyle ważne że niektóre projektory ktore nie przyjmuja sygnalu 1080p przyjmuja 1080/24psf i wtedy to niezla korzysc szczególnie kiedy posiadasz odtwarzacz BD . np. sony vpl hs60

Sony VPL-HS60 Projector Specifications

(show english units)

Product Sheet

Street Price (USD) : $ 1,295

MSRP (USD) : $ 1,799

Brightness (Lumens) : 1200 ANSI

Contrast (Full On/Off) : 1200:1

Variable Iris: Yes

High Brightness:

ANSI Lumens: **

Contrast Ratio: 1200:1

High Contrast:

ANSI Lumens: **

Contrast Ratio: 10000:1

Audible Noise: 23.0 dB

Weight: 5.6 kg

Size (cm) (HxWxD) : 13.5 x 34.8 x 36.1

Std. Lens: Focus:

Manual

Zoom: Manual, 1.50:1

Throw Dist (m) : 3.6 - 6.0

Image Size (cm) : 203.2 - 508.0

Optional Lenses: No

Digital Zoom: **

Keystone Correction: Digital

Lens Shift: Vertical

Networking: Wired:

No

Wireless: No

Warranty: 2 Years

Performance:

H-Sync Range: 19.0 - 72.0kHz

V-Sync Range: 48 - 92Hz

Compatibility: HDTV:

720p, 1080i, 1080/24pSF, 575i

575p

EDTV/480p: Yes

SDTV/480i: Yes

Component Video: Yes

Video: Yes

Digital Input: HDMI (HDCP)

Personal Computers: Yes

Display: Type:

1.9 cm 3LCD

Native: 1280x720 Pixels

Maximum: 1280x720 Pixels

Aspect Ratio: 16:9 (HD)

Lamp: Type:

135W UHP

Life: **

Quantity: 1

Speakers: No

Max Power: 260W

Voltage: 100V - 240V

FCC Class: B

Special: **

Status: Out of Production

First Ship: Nov 2005

Last Ship: Sep 2007

bodex co do formatow dzwieku to jakby bylo tak jak piszesz to 7.1 lpcm daloby sie w formie nieskompresowanej przeslac do amplitunera z hdmi po hdmi 1.1 lub 1.2 a da sie tylko po 1.3 , a to co piszesz o wersji 1.3 wlasnie bez problemu zrobis na 1.1. prosze cię przeczytaj cosdokladnie zanim napiszesz, a drugie miałem te odtwarzacze u siiebie i nie jest kolego tak kolorowo jak sobie to wyobrażasz. co do denona dv-3800 bdci to oferuje tylko nieskompresowany lpcm , i na tym sie w tym odtwarzaczu skonczy bo nie bedzie w ogole w ofercie. do oferty chodzi dv-2500bdci.

jak chcesz link to Ci chetnie wkleje. oczywiscie moge ci przyznac razje co do dziweku ale pod warunkiem ze pokazes zmi jak przesylasz nieskompresowany 7.1 lpcm po hdmi chocby 1.2 do amplitunera i to dziala.

PSF to po prostu wyświetlenie linii parzystych i nieparzystych po złożeniu których wychodzi jednolita progresywna ramka i opisuje raczej technologię radzenia sobie z progresywnym materiałem podczas używania "przeplatającego sprzętu".

 

PSF to właściwie ciekawostka (stosowana lata temu na sprzęcie analogowym) i można ją wymazać ze swojego słownika.

marcin9999, 23 Paź 2007, 00:30

 

>skoro vpl-hs60 ( polySi 3 lcd) i vpl vw-100 ( full hd sxrd) to sprzet analogowy i muzelany to

>oczywiscie ze tak.

 

Wątpię aby te projektory nie potrafiły pracować w trybie progresywnym ... a jeśli potrafią pracować czysto progresywnie to po co mieszanie z PSF ??????

No chyba że chcesz uzyskać zjawisko PSF wprowadzając analogowo przeplatany sygnał 48i materiału 24p - tylko po co ... ? To przykład jak pogorszyć jakość obrazu ... Nie lepiej użyć od razu cyfrowego HDMI 24p bez potrzeby konwersji C/A ???

wlasnie cała rzecz w tym że wpl hs 60 nie przyjmuje 1080p ale przyjmuje 1080/24psf. Stad całe zamieszaie, vpl vw100 przyjmuje 1080p. Widze że z Tboą można prowadzić rzeczową rozmowe przynajmniej. Pozdraiwam

  • 2 tygodnie później...

no teraz to juz moge zmienic tytuł watku- mam wersje DMP BD-10a Panasonica i dekoduje wszystko wypuszczając do pcm na portach rca 7.1. Tyle że i tak lepsza jakosc daje 7.1 kanałowy lpcm na kazdym filmie na plycie BD. Ale swietnie problemy sie rozwiazaly. a projekcia jest powalająca. Pozdrawiam i polecam BD

No to teraz uważaj !!!

 

Na chwilę obecną nie ma ŻADNEGO odtwarzacza , który dekoduje do analogu wszystkie formaty HD .

Jeśli znasz zasady działania tego typu sprzętu , to powinieneś wiedzieć o wersji CORE i zasadach

dekodowania dźwięku HD w odtwarzaczach - to co słyszysz , to nie jest HD Master Audio .

 

Wpadnij na hdtvpolska.com.pl

 

A przy okazji spójrz tutaj :

-

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdrawiam.

 

BoDeX

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DVD był znacznie lepiej przygotowany do premiery.

takie czasy, że robi się pieniądze na bublach i z wielkim medialnym szumem wprowadza nowości w sprzęcie który od początku to powinien mieć.

Przypomina to cenniki nowych samochodów w Polsce - lusterka w kolorze nadwozia.

 

Czy są filmy w BD czy HDDVD które mają ścieżki w nowych formatach 7.1?

BodeX

nie chodizlo mi ze wszystko - myslalaes pewnie o dts-hd ma - z kotrego na pcm wypusci tylk ozwykly dts.

chodzi m i o to ze wypuszcza pcm z dts hr i true hd. a ma olewam bo i tak nie slyszalem zadnej roznicy w sotsunku do lpcma 7.1 kiedy wypuscilem dziwek z francuskiej edycji krolestwa niebieskiego przez hdmi 1.3 do denona kolegi ktory dekoduje dts-hd master audio . miomo wiekszej przeplywnosci lpcm sie obronil ez poblemu - nie lsyszelisy zadnej roznic mimo ze amplituner wyswietlil ze przyjmuje dts-hd master. mnie wystarcza lpcm 7.1 wypuszczony z aanalogow w dmp-bd10a i wpuszczone ext.in do denona 3805. Jest naprawde jak w prawdziwym kinie. dla mnie to finisz. zostaje przy tym co jest bo jest naprawd edobrze. pozdrawiam

>mnie wystarcza lpcm 7.1 wypuszczony z aanalogow w dmp-bd10a i wpuszczone

>ext.in do denona 3805. Jest naprawde jak w prawdziwym kinie.

 

Teoretycznie powinno być lepiej niż w prawdziwym kinie bo w kinie przecież mamy skompresowane DD/DTS 5.1 :)A prawda jest taka że w głównej mierze dźwięk zależy od sprzętu nagłaśniającego i akustyki.

Nie traktuje powaznie ludzi "slyszacych" brzmienie kabli USB...

Od tego są procesory żeby rozdzielić dźwięk na te wszystkie głośniki. Technicznie nie jest to żaden problem. Myślisz że do kin zapisują dźwięk w systemie 40.1? :)

Nie traktuje powaznie ludzi "slyszacych" brzmienie kabli USB...

  • 11 miesięcy później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.