Skocz do zawartości
IGNORED

RCA 5U4GB jako zamiennik 5Z3P

janeczek

Rekomendowane odpowiedzi

Uprzejmie proszę o radę i wyjaśnienie (jestem prawie laikiem w tej dziedzinie). Jestem posiadaczem preampa Ming Da MC 7-R, gdzie jest lampa chińska prostownicza 5Z3P. Doradzono mi kupno RCA 5U4GB, ale po zakupie okazało się, że ma ona pięć nóżek, gdy chińska tylko 4, ale wchodzi do preampa. Czy jej użycie jest bezpieczne, albo uzależnione od innych okoliczności (parametrów). Z góry dziękuję.

https://www.audiostereo.pl/topic/39060-rca-5u4gb-jako-zamiennik-5z3p/

Z moich danych wynika że:

a) są to dwie różne lampy, choć obie to prostowniki pełnookresowe

b) 5U4G jest następczynią 5Z5

c) lampy mają zupełnie różne cokoły: 5Z3 - kołkowy, 5U4G - oktal, co oznacza ze nie ma szans wepchnąć jednej w podstawkę przeznaczoną dla drugiej.

Chyba że chińczycy zmienili 5Z3 cokół. Napisz czy pośrodku jest plastikowy bolec z takim krótkim piórem (kluczem). czy nie ma?

Nie ma lepszej foty 5Z3P ale na pewno jest kompatybilna z 5U4G i CV841.

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

Faktycznie - oba oktale.

Kitajcy "ulepszyli" 5Z3.

Wyszedlem z założenia że to kopia oryginalnej lampy AMERYKAŃSKIEJ o tym oznaczeniu, z lat 30-tych (czyli epoki 300B itd.).

A to tak naprawdę może jakaś rosyjska prostowarka prądu. :)

Dziękuję za dotychczasowe wypowiedzi. Lampę 5U4GB mogę włożyć do preampa bez problemu. Jeśli ktoś mógłby wypowiedzić się na temat jej parametrów elektrycznych (brak opisu na wskazanej stronie) i dźwiękowych. Ze swoich wrażeń się podzielę, jeśli odważę się jej użyć, co chyba uczynię wkrótce po otrzymanych, dzięki Panów uprzejmości, opiniach.

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) tutaj masz data sheets

Ukryta Zawartość

• 1 rok później...

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość