Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Właśnie,czy może ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tymi wzmacniaczami cyfrowymi?

Jak one w ogóle się sprawują dźwiękowo w porównaniu z normalnymi...

Dziwna jest też podawana moc.Przeważnie jest napisane dużo więcej niż zestaw pobiera.

Jak się do tego ustosunkować?

Przecież to nie perpetum mobile...

generalnie ważna jest sprawność wzmaków czyli ile z pobranej jest w stanie wydać na głośniki mocy a drugim efektem z tym powiązanym jest specyfika brzmienia/grania pewnych klas wzmaków, nie koniecznie cyfrowe muszą grać metalicznie jak są dobrze zaaplikowane coraz więcej jest robionego w tej chwili sprzętu budżetowego na cyfrowych przedwzmacniaczach a pewnie niedługo i pełno wymiarowe też będą robione, pod szyldem eko green itd ;)

Focal + Naim

generalnie masz podawaną moc wzmacniacza w specyfikacji czyli ile wyrzuca z siebie na głośniki przy pewnym obciążeniu a to ile do tego wytworzenia pobiera z sieci to już bardziej ekologia

Focal + Naim

Na cyfrowych wzmacniaczach producenci podają największe przekłamania, tzn często moc z sieci dla max (nie ciągłej) a oddawana w którejś z klas między rms a pmpo w zależności od wyobraźni. Jest b.wiele możliwości. wszystko zależy od przyjętej normy pomiaru. Moc z sieci równa (niewspominając o większej) oddawanej jest nierealna nawet w klasie D choćby dlatego że żaróweczki, wyświetlacze, napędy itp itd czymś zasilić trzeba i coś na stratymósi iść... Jest b.wiele możliwości. wszystko zależy od normy. Osobiście nigdy bym niekupił czegoś opartego na cyfrze. Pewnie coraz więcej urządzeń będzie budowanych w tej klasie ale na szczęście większość przypadków to będzie klasa budżetowa.

Szlag mnie trafia jak takie coś widzę.To lepiej już wygląda (przynajmniej dla mnie) moc pobierana 100W oddawana 2x30W,niż te ich cholerne mataczenia typu pobór 100W oddawana 2x100W.Przecież to jest k...a nienormalne obojętnie jaką normę się weźmie...Często producenci te normy ze sobą mieszają i wychodzi z tego jakiś zajebisty misz-masz.Najlepsze jest to,że nawet w droższych mini na normalnych wzmacniaczach często już to się powtarza...

Później wkleję link do artykułu z Audio gdzie dobrze, krótko i rzeczowo omówili różnice między cyfrowym a nie cyfrowym wzmacniaczem. W pełni się z Nimi zgadzam.

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Klasy wzmacniaczy:

"A - wzmacniacze, w których cały sygnał wzmacnia jedna lampa lub tranzystor, pracujące w płaskiej części swojej charakterystyki. Sprawność wzmacniacza jest rzędu 10-25%

B - wzmacniacze przeciwsobne, w których pół sygnału wzmacnia jedna lampa lub tranzystor, pracujące w płaskiej części swojej charakterystyki, a drugie pół druga. Sprawność wzmacniacza jest rzędu 78%. Największe zniekształcenia występują przy przejściu sygnału przez 0, dlatego tak klasa częściej jest stosowana w sprzęcie estradowym niż w w HiFi.

AA - Jest to sposób budowy wzmacniacza "dwa w jednym", czyli dobrej jakości wzmacniacz małej mocy, pracujący w klasie A, i drugi, który pracuje w klasie B, o większej mocy. Oba wzmacniacze są połączone specjalnym mostkiem tak, aby przy małych sygnałach pracował ten o mniejszej mocy, przy większym zaś sygnale płynnie włączany jest drugi, mocniejszy. Wzmacniacze takie mają niskie zniekształcenia nieliniowe i bardzo małe przesunięcia fazowe. Wzmacniacze takie propaguje m.in. Technics. Jest to bardziej klasa marketingowa, niemająca wiele wspólnego z tradycyjnym podziałem wzmacniaczy na klasy.

AB - wzmacniacze przeciwsobne, w których część sygnału wzmacnia jedna lampa lub tranzystor, pracujące nie tylko w płaskiej części swojej charakterystyki. Sprawność wzmacniacza jest rzędu 50-75%

C - wzmacniacz wykorzystuje się całą szerokość charakterystyki, także tą nieliniową. Wzmacniacze takie dają dużą moc. Nie używane powszechnie w technice audio ze względu na wysokie zniekształcenia

D - wzmacniacze impulsowe używane w technice audio o wysokiej sprawności energetycznej, często nazywane wzmacniaczami cyfrowymi. Sprawność wzmacniacza wynosi 90-95%.

E, F, S - wzmacniacze rezonansowe nie używane powszechnie w technice audio

H - wzmacniacze, w których pół sygnału wzmacniają dwa tranzystory, jeden niski sygnał od 0 do ½ napięcia, drugi od ½ do pełnej wartości napięcia. Analogicznie dwa tranzystory wzmacniają drugą połówkę sygnału. Zwiększa to sprawność i zmniejsza wydzielanie ciepła przez wzmacniacz.

T - jak Tripath - Są to wzmacniacze impulsowe, podobnie jak w klasie D. Stopień wyjściowy, zwierający tranzystory MOSFET, jest również sterowany przebiegiem prostokątnym. W odróżnieniu od klasy D, częstotliwość impulsów nie jest stała i zmienia się w granicach 50 kHz - 1,5 MHz. Bardzo skomplikowane są stopnie sterujące. Częstotliwość i wypełnienie są wyznaczane przez rozbudowane cyfrowe układy elektroniczne, według bardzo skomplikowanych algorytmów. Jedną z przyczyn występowania zniekształceń we wzmacniaczach klasy D jest niedoskonałość i rozrzut parametrów wyjściowych tranzystorów MOFSET. Sterownik wzmacniacza klasy T jest układem samo uczącym się, gdzie wszystkie parametry elementów są odczytywane a wszelkie niedoskonałości odpowiednio kompensowane. Przy zastosowaniu tak zaawansowanej obróbki cyfrowej, wzmacniacze tej klasy mają lepszą liniowość, mniejszy poziom szumów własnych i szerszy zakres dynamiki. Charakterystyka przenoszenia jest bardziej płaska i liniowa, a zakłócenia elektromagnetyczne generowane przez układ są minimalne. Udaje się uzyskać współczynnik zniekształceń THD+N poniżej 0,08%, a współczynnik zniekształceń intermodulacyjnych IMD poniżej 0,04%. Przy olbrzymich mocach uzyskiwanych przez taki wzmacniacz parametry te stawiają wzmacniacz tej klasy na równi z bardzo dobrymi wzmacniaczami klas A i AB. Sprawność energetyczna wynosi 80 - 92 %."

 

Źródło: Wikipedia

Co d tych Woodconów od JVC to mimo ,że są piękne nie zachwycają dźwiękiem. Tylko i wyłącznie do spokojnych nagrań akustycznych, jazzu i wokali. Wokale z tych pudełek urzekają ale podstawy basowej praktycznie brak...

Słuchałem z EX-A3 i AK1...

dla mnie nie ważne jaką ma sprawność wzmak, ważne żeby nie kaleczył ucha i tyle :)

 

 

co do wokali z wood cone to tak się domyślałem że średnicę mają świetną wysokie w mniejszej ilości a bass pewnie znikomy z takiej średnicy ale zawsze można woofem wspomagać ;)

Focal + Naim

Konio, 10 Kwi 2009, 16:16

 

>Co d tych Woodconów od JVC to mimo ,że są piękne nie zachwycają dźwiękiem. Tylko i wyłącznie do

>spokojnych nagrań akustycznych, jazzu i wokali. Wokale z tych pudełek urzekają ale podstawy basowej

>praktycznie brak...

>Słuchałem z EX-A3 i AK1...

 

posiadam (ex-a10), nie potwierdzam.

Moja opinia jest następująca, do 2k zł najlepsze kolumny podstawkowe które odtwarzają muzykę jazzową, spokojniejsze klimaty alternatywne, rockowe czy elektroniczne to Dali Ikon 1 i Triangle Stella ES. Jest to moja subiektywna opinia. Te kolumny mają najlepsze przetworniki wysokotonowe w tej cenie i najlepsze ich zszycie z przetwornikami średnitonowymi czy nisko-średniotonowymi.

 

Tu link(obrazek) do obiecanego krótkiego felietonu:

post-17052-100007940 1239374389_thumb.jpg

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

polecam np. posłuchać Three Cornered Hat na ex-a10...

 

zdecydowanie nie jest to system tylko do spokojnych nagrań akustycznych :)

post-17470-100007939 1239374599_thumb.jpg

dobra nie kłóćmy się jakie kolumny są najlepsze do 2tys bo ja napiszę że usher s520 bo mają najcieplejszą średnicę nie męczącą górę i całkiem niski i szybki basik i znikają w pokoju :) jak na takie paczki :)

 

najważniejsze że każdy jest zadowolony se swojego wyboru tym bardziej że każdy ma inne preferencje i nie słuchał każdego monitora do 2tys żeby mieć obiektywną opinię ;) osobiście słuchałem triangli ale nie modelu który posiada dawid i z inną elektroniką i jak dla mnie nie są to monitory do relaksującego "ciepłego wokalu" czy muzyki instrumentalnej do słuchania godzinami,, wtedy jak ich posłuchałem to bardzo dobrze znikały w pomieszczeniu, miały konturowy dźwięk dynamiczny ale dla mnie troszkę za mocno ofensywny na granicy ostrości (podobnie jak miałem b&w), dlatego ciężko obiektywnie ocenić dany produkt tylko po jednej recce lub opinii nawet kogoś obeznanego, każdy ma swoje uszy dlatego koledze wcześniej napisaliśmy listę do odsłuchu żeby potem nie miał żalu że miało być dynamicznie a jest kluch lub miało być ostro a jest ciepło itd :)

Focal + Naim

dawid to są twoje titusy?

http://www.audio.com.pl/index.php?page=testy&act=html&katId=1&id=258

jest tam jakaś mała dziurka w paśmie więc z tym zszyciem chyba nie do końca ;)

 

http://www.audio.com.pl/index.php?page=testy&act=html&katId=1&id=198

w s520 jest troszkę bardziej gładko ;)

Focal + Naim

Miałem na myśli kolumny które słuchałem z Piano Craftem, słuchałem między innymi Kef IQ1, Yamahe NS333, Wharfedale 9.1, Ushery(były bardzo blisko do Dali Ikonów 1 i Triangli Stelle ES w tym względzie, miały lepszy bas i cieplejsze brzmienie co pewnie sprzyja lepszej uniwersalności brzmieniowej)...zgadzam się że każdy ma własne preferencje słuchowe i to że dana kolumna gra inaczej różne gatunki muzyczne, jak i to że dany dźwięk w danym pomieszczeniu może brzmieć inaczej. Co do moich kolumn to recka jest tu(zgadzam się że kolumny najlepiej sprawują się w muzyce akustycznej, jazzie, klasyce, spokojnych klimatach..):

http://www.highfidelity.pl/artykuly/0710/triangle1.html

 

Jeśli chodzi o te Titusy to tej dziury się nie słyszy, bo jest ulokowana w tak dobrym dla ucha paśmie.

Jeszcze raz powtórzę że to moje subiektywne zdanie.

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

W tym roku chce właśnie jeszcze dokupić polecane okablowanie Supry(będzie też na przyszłość) ;)

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Hmmmm...

Kurcze,sam nie wiem co mam powiedzieć po tym felietonie o wzmacniaczach i ich klasach...

ALTON - jakie są twoje odczucia po odsłuchach tego mini Sony?Napisałeś,że dźwiękowo nie różni się od Piano ze standardowymi kolumnami.A jakie odczucia co do tej "cyfryzacji" dżwięku,dynamiki barwy i wogóle?

Po tej wstępnej recenzji ALTONA skojarzyłem sobie odsłuch plastikowego mini z cyfrowym wzmacniaczem z konkretnymi kolumnami tak powiedzmy do 1500pln...Czy takie coś miało by rację istnienia:)...?

Co do cyfrowych wzmacniaczy Sony to ich slynne S- Master Digital mial jedna powazna wade( nie wiem czy to sie tyczy obecnych modeli) ale wiem ze to byla wlasnie przypadlosc S-Masterow Sonego zreszta sam kiedys posiadalem taki wynalazek :) Co do tej wady to specyficzne syczenie w glosnikach nie sposob to uslyszec w sklepie.Mozna to latwo sprawdzic wystarczyc podkrecic ciut potecjometr i potem wsluchac sie w glosnikach wtedy slychac specyficzne syczenie ktore wydobywa sie niezaleznie od ustawionego poziomu glosnosci to wlasnie specyfika S-Master Sonego to naprawde wkurzajace a sluchanie przez sluchawki to dopiero katastrofa bo wtedy slychac to bardzo wyraznie.

Ja jestem tradycjonalistom,dlatego wolałbym coś klasycznego,bez cyfrowych niespodzianek...

Nie lubię też plastikowych mini sprzętów.Fakt,niektóre to dość udane konstrukcję...

Zastanawia mnie fakt czemu coraz częściej widać nawet na dość drogich i solidnych sprzętach,że producenci kręcą z podawaniem ich mocy (chodzi o to,że pobór mocy przez wzmacniacz dużo większa niż może oddać).Niedługo żeby wiedzieć jaką moc ma wzmacniacz trzeba będzie chodzić do sklepu z miernikiem...

Te dzisiejsze czasy...

A ja wlasnie przed chwila z ciekawosci sprawdzalem czy tez slychac ten syk w glosnikach w mojej mini z kuchni oczywiscie tez S-master zraszta Sony to wszedzie wciska ta ich cyfrowa rewolucje :) no i tez slychac to syczenie.Mysle ze to wlasnie specyfika tych wzmacniaczy niestety.

post-21568-100007924 1239385680_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.