Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofony szpulowe.


Rekomendowane odpowiedzi

i tu ciekawostka, na kanadyjskim (chyba) Ebay-u:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a w zasadzie różne ciekawostki, przede wszystkim różne głowice

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dziękuję :-) Na razie wszystko jest w porządku, jedna pełna strona szpuli 26" grała i jest ok, również lewy napinacz prawidłowo :-) Tak że chyba jest ok ale zajrzę potem pod kątem tych rezystorów o których pisze Forecast88. Magnetofon jest kawałem kloca, faktycznie rączka "daje radę" ale serce mocniej bije i asekuruję od spodu :-)), kable owszem upakowane i sztywne...widocznie tak został zaprojektowany by służyć bezawaryjnie długie lata bez konieczności naprawy :-))Zimne luty po tylu latach to już chyba w większości sprzętów - kto nie wierzy niech weźmie lupę i przy dobrej lampce przejrzy to i owo w sprawnym sprzęcie :-) Można zapobiec awarii...

 

O kropkach na wyświetlaczu dotyczących stabilizacji obrotów nawet nie wiedziałem :-) Lubię takie nowości w sprzęcie które posiadam już jakiś czas :-DD

 

Co ja bym bez Was zrobił ! :-)Dzięki !!

Witam,

czy mogę wyczyścić głowice jedynie spirytusem etylowym? czy może mi do tego posłużyć benzyna ekstrakcyjna lub rozcieńczalnik ekstrakcyjny? Czy jeżeli potencjometr od głośności trzeszczy przy zmianie poziomu to znaczy, że jest juz po prostu zepsuty i trzeba wymienić czy jest jakiś sposób?

Przepraszam za, dla niektórych, tak banalne pytania, ale dopiero raczkuję :)

Pozdrawiam

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Witam,

czy mogę wyczyścić głowice jedynie spirytusem etylowym? czy może mi do tego posłużyć benzyna ekstrakcyjna lub rozcieńczalnik ekstrakcyjny? Czy jeżeli potencjometr od głośności trzeszczy przy zmianie poziomu to znaczy, że jest juz po prostu zepsuty i trzeba wymienić czy jest jakiś sposób?

Przepraszam za, dla niektórych, tak banalne pytania, ale dopiero raczkuję :)

Pozdrawiam

 

Do czyszczenia głowic używamy czystego alkoholu lub innych środków specjalnie przeznaczonych do czyszczenia głowic magnetofonowych. Oczywiście rozpuszczalników żadnych stosowań nie wolno. Potencjometr znaczy należy wyczyścić specjalnym środkiem do czyszczenia potencjometrów, a jeśli czyszczenie nie da poprawy, potencjometr należy wymienić. Czy jest jakiś sposób na co?

 

GM

Do czyszczenia głowic używamy czystego alkoholu lub innych środków specjalnie przeznaczonych do czyszczenia głowic magnetofonowych. Oczywiście rozpuszczalników żadnych stosowań nie wolno. Potencjometr znaczy należy wyczyścić specjalnym środkiem do czyszczenia potencjometrów, a jeśli czyszczenie nie da poprawy, potencjometr należy wymienić. Czy jest jakiś sposób na co?

 

GM

 

Wlaśnie podałeś mi sposób, dziękuję, o to właśnie mi chodzilo :)

 

Mam jeszcze jedno pytanie: mam Sony TC-777A i nie wiem dlaczego gdy włączam 'play' ('0'), prawe ramię już sobie taśmą dociągam, żeby wlączyla się rolka do przesuwu taśmy i wszystko jest ok, silniki się kręcą, muzyka z taśmy gra, ale tylko gdy trzymam klawisz 'play', gdy go puszczam, gumowa rolka dociskająca się podnosi, głowice rownież.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, Łukasz

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Wlaśnie podałeś mi sposób, dziękuję, o to właśnie mi chodzilo :)

 

Mam jeszcze jedno pytanie: mam Sony TC-777A i nie wiem dlaczego gdy włączam 'play' ('0'), prawe ramię już sobie taśmą dociągam, żeby wlączyla się rolka do przesuwu taśmy i wszystko jest ok, silniki się kręcą, muzyka z taśmy gra, ale tylko gdy trzymam klawisz 'play', gdy go puszczam, gumowa rolka dociskająca się podnosi, głowice rownież.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, Łukasz

 

Pytania oczywiście nie ma. Głowice się podnosić nie mogą. Magnetofon jest uszkodzony.

 

GM

panowie - normalnie masakra prawie

po kilkugodzinnej walce udało mi się "zaimplementować" głowicę odczytującą Teaca (z tego mostka Ampexa/Teaca kupionego na Ebay-u) w miejsce głowicy Revoxa w moim Koncercie; "sajgon" niezły, bo kilka problemów technicznych jest do rozwiązania, ale uparłem się i na razie "powiało optymizmem" - po podłączeniu kabelków tor odczytu działa; pozostanie porawne jeszcze ustawienie, ale to po założeniu pozostałych głowic; ponieważ są to dwuślady, więc będzie z tym trochę zabawy - na razie kanał L jest głośniejszy od P o kilka dB, a w nagraniu ze strony B odtwarzanym od tyłu podobna różnica jest dla kanału P, więc reulacja "zgrubna " jest ok (korzystam z nagranej wcześniej takiej mojej "taśmy matki", czterościeżkowej niestety)

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

panowie - normalnie masakra prawie

po kilkugodzinnej walce udało mi się "zaimplementować" głowicę odczytującą Teaca (z tego mostka Ampexa/Teaca kupionego na Ebay-u) w miejsce głowicy Revoxa w moim Koncercie; "sajgon" niezły, bo kilka problemów technicznych jest do rozwiązania, ale uparłem się i na razie "powiało optymizmem" - po podłączeniu kabelków tor odczytu działa; pozostanie porawne jeszcze ustawienie, ale to po założeniu pozostałych głowic; ponieważ są to dwuślady, więc będzie z tym trochę zabawy - na razie kanał L jest głośniejszy od P o kilka dB, a w nagraniu ze strony B odtwarzanym od tyłu podobna różnica jest dla kanału P, więc reulacja "zgrubna " jest ok (korzystam z nagranej wcześniej takiej mojej "taśmy matki", czterościeżkowej niestety)

 

Żadnych szczegółów technicznych jak zwykle nie podasz do wiadomości P.T. Publiczności? Bo te radosne okrzyki pisane ciurkiem, są raczej i jak na razie, zupełnie bezwartościowe dla innych.

 

GM

Edytowane przez G.Mark

szczegółów technicznych jak zwykle nie podasz do wiadomości

liczba i średnica wywierconych dziurek w ekranie to szczegóły techniczne?

na poważnie - to dopiero próbne podejście, jak skończę ten eksperyment to będzie wtedy można mówić o efektach

 

ps. to nie radosne okrzyki, napisałem, że powiało optymizmem; do pełnej satysfakcji jeszcze droga daleka

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

liczba i średnica wywierconych dziurek w ekranie to szczegóły techniczne?

na poważnie - to dopiero próbne podejście, jak skończę ten eksperyment to będzie wtedy można mówić o efektach

 

ps. to nie radosne okrzyki, napisałem, że powiało optymizmem; do pełnej satysfakcji jeszcze droga daleka

 

Skończyłeś kiedyś prace nad układami Dolby w "Koncercie" i pokazałeś jedynie efekt zewnętrzny. Nic więcej co mogło by dać coś innym. Dlatego pytam jak będzie teraz? Może ktoś będzie zechciał powtórzyć Twój wyczyn?

 

GM

Edytowane przez G.Mark

Może ktoś będzie zechciał powtórzyć Twój wyczyn?

ani redukcja szumów, ani zamiana głowic to żaden wyczyn; nikt nie dopytywał się szczegółów, a większość problemów opisałem na znanym portalu na "e" (wcześniej tam założyłem swoje konto niż tutaj), szukając jednocześnie porad i odpowiedzi na pojawiające się wówczas problemy - nie widziałem więc sensu ponownego "klepania" tego samego tutaj (sądząc po liczbie odsłon, ktoś tam zerka od czasu do czasu)

 

żeby było ciekawiej, wymontowana głowica odczytująca okazała się być zapisującą (ma czerwoną kropkę); ktoś kiedyś już coś kombinował z tym egzemplarzem

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

ani redukcja szumów, ani zamiana głowic to żaden wyczyn; nikt nie dopytywał się szczegółów, a większość problemów opisałem na znanym portalu na "e" (wcześniej tam założyłem swoje konto niż tutaj), szukając jednocześnie porad i odpowiedzi na pojawiające się wówczas problemy - nie widziałem więc sensu ponownego "klepania" tego samego tutaj (sądząc po liczbie odsłon, ktoś tam zerka od czasu do czasu)

 

żeby było ciekawiej, wymontowana głowica odczytująca okazała się być zapisującą (ma czerwoną kropkę); ktoś kiedyś już coś kombinował z tym egzemplarzem

 

Bardzo dziękuję za wyjaśnienia.

 

GM

powiało jeszcze większym optymizmem - udało się zainstalować głowicę zapisującą (już szybciej poszło, jak się jest bogatszym o doświadczenia) oraz kasującą razem z orginalnym zawieszeniem Ampexa (jest możiwość regulacji położenia); najważniejszy moment - próba zapisu i niespodzianka - wszystko działa i nic nie poszło z dymem; ustawienie +/- dobre - po odwróceniu taśmy słychać wysokie tony; oczywiście same głowice wymagają jeszcze precyzyjnego wyregulowania, a tor foniczny sprawdzenia oscylskopem (zwłaszcza prąd podkładu i kasowania - czy głowice zapisująca i kasująca pasują elektrycznie); efekt odsłuchowy jest bardzo pozytywny (nawet poziomy sygnału mniej więcej zgadzają się)

Edytowane przez geelo07

tak to wygląda z przezroczystą rozbiegówką

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

teraz mała zagadka do rozwiązania - miałem zamienione miejscami głowice rec/play (jeszcze w fabryce czy później ktoś dłubał - tego nie wiem) - jaki to mogło mieć wpływ na mierzone parametry; być może dlatego były słyszalne przesłuchy "przeciwbieżne", z którymi bezskutecznie walczyłem (a może zużycie głowic zwiększało tą dolegliwość)

kiełkuje też (cicha na razie) idea wstawienia głowicy play "4-ro ścieżkowej" między rolką a ostatnim kołkiem (zamiast tego grubego "walca" - wówczas możnaby odtwarzać też i take taśmy

Witam, nabyłem ARIĘ 2412, sprzęt jest w drodze a ja juz myslę o akcesoriach. Mam parę pytan znowu jako laik i fan szpuli z odzysku. Jako nastoletni gnojek miałem Arie, którą kupił tata w okolicy 1986 roku. MIelismy paczkę Stilonówek różnej wielkosci.

 

1. Czy do Arii używa sie szpul 7 calowych czy mozna tez wieksze?

2. Czy do mojego wzmacniacza typu Marantz gdzie wejscia sa typu "czincz" łatwo dostąc jest przejściowke?

3. Moja dawna Aria miała dwa wskazniki zapisu obok a ta którą nabyłem ma taki jakby łączony pionowo. Czy którys z tych dwóch modeli uchodzi za lepszy i ewentualnie dlaczego?

 

Z góry dziękuje kolegom i koleżankom bogatszym w wiedze o odpowiedź.

 

Jak już odpalę sprzęt to chyba ryknę w rękaw... ach te wieczory płytowe, Tomasz Szachowski i nagrywanie całych płyt...

Chyba kryzys wieku sredniego to sie nazywa.

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Witam, nabyłem ARIĘ 2412, sprzęt jest w drodze a ja juz myslę o akcesoriach. Mam parę pytan znowu jako laik i fan szpuli z odzysku. Jako nastoletni gnojek miałem Arie, którą kupił tata w okolicy 1986 roku. MIelismy paczkę Stilonówek różnej wielkosci.

 

1. Czy do Arii używa sie szpul 7 calowych czy mozna tez wieksze?

2. Czy do mojego wzmacniacza typu Marantz gdzie wejscia sa typu "czincz" łatwo dostąc jest przejściowke?

3. Moja dawna Aria miała dwa wskazniki zapisu obok a ta którą nabyłem ma taki jakby łączony pionowo. Czy którys z tych dwóch modeli uchodzi za lepszy i ewentualnie dlaczego?

 

...

 

Ad. 1. Nie można dużo większych, można mniejsze. Większe można, ale niewiele większe, bo inaczej się nie zmieszczą.

Ad. 2. Łatwo jest dostać.

Ad. 3. Nie wiem.

 

GM

Edytowane przez G.Mark

Witam, nabyłem ARIĘ 2412, sprzęt jest w drodze a ja juz myslę o akcesoriach. Mam parę pytan znowu jako laik i fan szpuli z odzysku. Jako nastoletni gnojek miałem Arie, którą kupił tata w okolicy 1986 roku. MIelismy paczkę Stilonówek różnej wielkosci.

 

1. Czy do Arii używa sie szpul 7 calowych czy mozna tez wieksze?

2. Czy do mojego wzmacniacza typu Marantz gdzie wejscia sa typu "czincz" łatwo dostąc jest przejściowke?

3. Moja dawna Aria miała dwa wskazniki zapisu obok a ta którą nabyłem ma taki jakby łączony pionowo. Czy którys z tych dwóch modeli uchodzi za lepszy i ewentualnie dlaczego?

 

Z góry dziękuje kolegom i koleżankom bogatszym w wiedze o odpowiedź.

 

Jak już odpalę sprzęt to chyba ryknę w rękaw... ach te wieczory płytowe, Tomasz Szachowski i nagrywanie całych płyt...

Chyba kryzys wieku sredniego to sie nazywa.

 

1. 7 cali czyli 18 cm to największe szpule, które wejdą na Arię. Następny rozmiar to 22 cm i już się nie zmieszczą.

2. Przejściówek z DIN na Cinch (RCA) jest duży wybór w każdą stronę, choćby na allegro albo w sklepach wysyłkowych

3. Podwójny wskaźnik w jednej obudowie był importowany i montowany tylko na początku w modelach 2407/2408, bo potem go zastąpiono dwoma osobnymi wskaźnikami produkcji krajowej. Jest lepszy, bo rzadszy :-). Może też wygląda mniej topornie.

 

Ważniejszy jest przełącznik ścieżek - na początku był suwakowy, potem zmieniono go na klawisze, bo suwak często się psuł. Pokaż zdjęcie, jak już dostaniesz swoją Arię.

 

Dopóki nie kupisz sobie kabrioletu i nie zaczniesz farbować siwizny, kryzysem wieku średniego się nie przejmuj.

pytanie "na szybko":

z jakim poziomem głowica dwuśladowa odczyta sygnał 0dB z zapisu czterościeżkowego; dla uproszczenia chodzi mi tylko o lewy kanał, bo wiadomo, że prawy będzie cichszy; zamontowane przeze mnie głowice Teaca dają większy sygnał (w zasadzie to gł. odczytująca) i nie mogę "złapać" 0 dB - jak ustawiłem wg taśmy 4-ro ścieżkowej, to po nagraniu próbnym wraz jest za dużo o 3dB - czyli albo za duży poziom odczytu, albo zapisu albo i jedno i drugie

pytanie "na szybko":

z jakim poziomem głowica dwuśladowa odczyta sygnał 0dB z zapisu czterościeżkowego; dla uproszczenia chodzi mi tylko o lewy kanał, bo wiadomo, że prawy będzie cichszy; zamontowane przeze mnie głowice Teaca dają większy sygnał (w zasadzie to gł. odczytująca) i nie mogę "złapać" 0 dB - jak ustawiłem wg taśmy 4-ro ścieżkowej, to po nagraniu próbnym wraz jest za dużo o 3dB - czyli albo za duży poziom odczytu, albo zapisu albo i jedno i drugie

 

 

Zrobiłem eksperyment na Philipsach N4520 / N4522. Taśma Quantegy 632, nowa i nie nagrana.

Zapis czterościeżkowy, sinus 1 kHz, 0 dB w obu kanałach.

Odczyt na dwóch ścieżkach: lewy kanał -15 dB, prawy - poniżej -20 dB, ledwo coś słychać.

 

Powtórzyłem nagranie w drugą stronę, czyli zapis dwuścieżkowy 0 dB. Tu już było bardziej przewidywalnie, bo przy odczycie czterościeżkowym - lewy 0 dB, prawy -7 dB.

 

Oba magnetofony są sprawne, własne nagrania odczytują bez zarzutu.

 

Lewy kanał powinien być cichszy, bo głowica dwuścieżkowa odczytuje znacznie szerszy ślad, niż zapisała głowica czterościeżkowa, więc sygnał użyteczny jest słabszy. W prawym kanale ta relacja jest jeszcze gorsza. Jeśli ustawiłeś odczyt na 0 dB na podstawie czterościeżkowej taśmy, to jest po prostu za głośno.

Odczyt na dwóch ścieżkach: lewy kanał -15 dB, prawy - poniżej -20 dB, ledwo coś słychać.

aż taka różnica? ślad w zapisie 4-ro ścieżkowym ma szer. 1 mm, a w 2 ścieżkowym amatorskim bodajże 2,3 mm, więc różnica powiedzmy w przybliżeniu wynosi 2 , co daje nieco ponad 6dB, czyli można by się spodziewać dla kanału L (taśma 4, głowica 2) ok.-6/7 dB, zaś dla P ("pi razy oko") -12/15 dB (nie chce mi się już dokładnie rozważać, jaki będzie "urobek" dla kanału P

 

w przypadku zapisu dwuśladowego odczytywanego na głowicy 4-ro ścieżkowej też chyba sygnał kanału L będzie słabszy - ta sama ilość "pWb" jest rozłożona na większej powierzchni taśmy, a węższa głowica "zgarnie" ich w przybliżeniu połowę (to tak "na chłopski rozum"), więc spadek poziomu wyniesie 6/7 dB; odtworzyłem taśmę z zapisem dwuśladowym na Philipsie N7300 i L jest ok.0 dB, a P ok. -6 dB (w Koncercie jest tak +5 dB i więcej na obu kanałach)

 

Jeśli ustawiłeś odczyt na 0 dB na podstawie czterościeżkowej taśmy, to jest po prostu za głośno.

to wiem, pytanie tylko "ile"?

 

na marginesie - jak jest z żywotnością głowic Teaca - bardziej wytrzymałe niż Revoxa ?

Edytowane przez geelo07

w przypadku zapisu dwuśladowego odczytywanego na głowicy 4-ro ścieżkowej też chyba sygnał kanału L będzie słabszy - ta sama ilość "pWb" jest rozłożona na większej powierzchni taśmy, a węższa głowica "zgarnie" ich w przybliżeniu połowę (to tak "na chłopski rozum"), więc spadek poziomu wyniesie 6/7 dB; odtworzyłem taśmę z zapisem dwuśladowym na Philipsie N7300 i L jest ok.0 dB, a P ok. -6 dB (w Koncercie jest tak +5 dB i więcej na obu kanałach)

 

na marginesie - jak jest z żywotnością głowic Teaca - bardziej wytrzymałe niż Revoxa ?

 

"Chłopski rozum" w tym wypadku się nie sprawdza. Zapis 0 dB na całej szerokości taśmy powinien dać odczyt 0 dB głowicą o dowolnie mniejszej szerokości śladu. Sprawdziłem to taśmą kalibracyjną Dolby - w obu Philipsach jest zero w obu kanałach.

 

Oprócz różnicy w szerokości śladu znaczenie ma także trafienie w ścieżkę. Prawy kanał dwuśladu obejmuje nawet mniej niż połowę prawego kanału czterośladu. Załączony rysunek jest marnej jakości, ale coś tam widać (pochodzi z dokumentu firmy Teac).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Twój Koncert nie jest teraz skalibrowany do nowych głowic, więc nie sugeruj się jego wskazaniami. Potrzebujesz taśmy pełnośladowej, albo przynajmniej dwuśladowej, ale nagranej przez głowicę Teac, bo głowice europejskie miewają węższą przerwę między śladami - tak jest w moim Philipsie.

 

Nie wiem, czy głowice Teac są trwalsze od Revoksów, ale też są miękkie. Taśm radiowych raczej należy unikać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Forecast88

Zapis 0 dB na całej szerokości taśmy powinien dać odczyt 0 dB głowicą o dowolnie mniejszej szerokości śladu.

jeżeli tak to znaczy, że głowice Teac mają czułość ok. 5 dB lepszą niż głowice Revoxa - sygnał 0 dB (333Hz i 1kHz) nagrany na Koncercie głowicą 4-ro ścieżkową Revoxa jest odczytywany z poziomem ok. +5dB przez dwuśladową głowicę Teac (piszę o kanale L; kanał P pomijam z wiadomych względów; po odwóceniu taśmy to kanał P ma "pełne pokrycie", z tym że poziom odczytu jest o 1 dB niższy)

 

najlepsza byłaby oczywiście taśma kalibracyjna, ale jeszcze nie dorobiłem się takowej a Koncerta ustawiłem wg zaleceń serwisówki

 

spróbuję tak ustawić - 0dB odczyt wg mojej "tasmy wzorcowej" dla kanału L i próba zapisu - co będzie "za dużo" to obniżę sygnał na wejściu wzmacniacza zapisu; odwrócę taśmę i ustawię odczyt kanału P, zmierzę poziom sygnału na głowicy rec kan. L i wg tego ustawię kan. P; na razie innego wyjścia nie widzę

 

a'propos szerokości śladów - wyczytałem w mądrej książce, że amatorskie to 2,3mm z odstępem między ścieżkami 1,7mm , a studyjne to chyba 2,6 mm z przerwą 1mm (mogę się pomylić o 1/10 część mm bo piszę z pamięci)

Edytowane przez geelo07

jeżeli tak to znaczy, że głowice Teac mają czułość ok. 5 dB lepszą niż głowice Revoxa -

Nie tyle czułość mają lepszą, co po prostu ich parametry są całkiem inne, induktancja przede wszystkim. Dokładna kalibracja jest konieczna zawsze, gdy zmieniasz głowice, a co dopiero, gdy są to głowice od zupełnie innego magnetofonu.

 

a'propos szerokości śladów - wyczytałem w mądrej książce, że amatorskie to 2,3mm z odstępem między ścieżkami 1,7mm , a studyjne to chyba 2,6 mm z przerwą 1mm (mogę się pomylić o 1/10 część mm bo piszę z pamięci)

tu jest

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) w różnych standardach dwuśladów i nie tylko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zapis 0 dB na całej szerokości taśmy powinien dać odczyt 0 dB głowicą o dowolnie mniejszej szerokości śladu.

poszedłem tym tropem - najpierw ustawiłem głowice w Koncercie tak, aby taśma odtwarzana do przodu i od tyłu dawała takie samo wskazanie (taśmą 4-ro śl. do przodu kan. L, a od tyłu kan.P); próba nagrania dwuśladowego i sprawdzenie od tyłu - zgadza się w obie strony; później ustawiam poziom odzczytu na (zapis 4 ś.) L na -6dB (ścieżka węższa, więc sygnał wyindukowany słabszy o połowę i tak samo kan P "od tyłu); próba zapisu i korekcja na wejściu wzm rec. do 0 na wskaźnikach, sprawdzam na N7300 - zgodnie z założeniem na wstępie i jeszcze ciut mało (-2/-3 dB);korekta w dół odczytu o 2dB i ponowny zapis dwuśladowy i poniesienie sygnału na wejściu wzm rec. do 0 na wskaźnikach; sprawdzenie na Philipsie - do przodu L = 0dB, P = -4dB, od tyłu L = -5 dB, P = 0dB; CHYBA TRAFIŁEM

INACZEJ TEGO NIE POTRAFIĘ WYREGULOWAĆ BEZ TAŚMY WZORCOWEJ

 

taśma Stilon A35 - najbardziej zbliżona do wzorca

Edytowane przez geelo07

Cieszę się ,że się tu coś dzieje.Ja byłem dwa tygodnie bez netu.

taaak, dzieje się....

zaraz szlag mnie trafi, bo nie zgadza mi się 1 dB po odwróceniu taśmy - do przodu jest równo, a od tyłu 1db różnicy między kanałami

taaak, dzieje się....

zaraz szlag mnie trafi, bo nie zgadza mi się 1 dB po odwróceniu taśmy - do przodu jest równo, a od tyłu 1db różnicy między kanałami

 

A wysokość głowic jest dobrze ustawiona? Bo ze zdjęcia wydaje się, jakby taśma była odrobinę za nisko w stosunku do ścieżek.

A wysokość głowic jest dobrze ustawiona? Bo ze zdjęcia wydaje się, jakby taśma była odrobinę za nisko w stosunku do ścieżek.

już "deko" opuściłem - wielce pomocna przy tym była właśnie taśma czterościeżkowa; zrobiłem "zwarcie" kanałów zaraz za głowicą play i będę szukał, gdzie pojawia się za duża różnica

 

lewy kanał strony A okazuje się mocniejszy o 0.5dB, gdy stanie się "prawym kanałem" strony B; podobnie jest z kan P, tylko że jest "słabszy" o 0,5dB po odwróceniu - stąd różnica 1dB

żeby nie było tak łatwo, to częstotliwość generatora ppik spadła z 95 do 85 kHz, napięcie na głowicy kasującej z 50 do 45V; także na głowicy rec. z 12V do 7 (dużo trochę); zakres regulacji "bias level" też się zmniejszył trochę; z dymem nic jeszcze nie poszło, nawet przy włączeniu opcji "EE" (tu np. npięcie na głow. kas. wynosi ok.80V)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.