Skocz do zawartości
IGNORED

Kącik samochodowy- ciekawy test


wasylak

Rekomendowane odpowiedzi

a masz jakas wiedze zwiazana z wykształceniem lub posiadaniem sportowego wozu czy tak teoretyzujesz po edukacji na youtubie i gazetkach ?

felga 19 cali to max i jednoczesnie kompromis,gdyby pozwolono im na wiekszy docisk to zakładaliby mniejsze opony

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Hehe, cir, błądzisz po omacku i na nic rzeczowe argumenty. Jak na razie, nie stać Cię nawet na przyznanie racji wobec praktyki wykształconych i posiadających sportowe wozy- mi możesz nie wierzyć, ale tym z DTMu i WRC też powiesz, że teoretyzują po edukacji na jutjubie i gazetkach, więc lepiej założyć 13ki, bo im się opór i masa nieresorowana zmniejszy? Nie widzisz jednocześnie, że kłócisz się nie ze mną, a z faktami, które da się przytoczyć sięgając po to, co sprawdzone przez innych? Praktyka to samochody na drogach i w sporcie, a nie plątanie dziedzin. Wkładanie do jednego worka F1 z GT to brak rozeznania w podstawowych kategoriach. Do piaskownicy też chodzisz się wykłócać z dziećmi, że umiesz lepiej babki stawiać? Pewnie, są rzeczy na niebie i ziemi, o których, etc. i kto wie, w końcu na 13" lepiej, więc skoro nie ma efektu, to po co przepłacać?

A tak potraficie?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Karolka, 10 Gru 2008, 13:02

 

>A tak potraficie?

 

Albo Tak:?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

National Geographic- film o GTR.

Historia modelu, od projektu, po prezentację i rywalizację na torze.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

wnętrze limuzyny..

super

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-21447-100009301 1229116251_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dla sceptyków:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

cir, kola we wspolczesnych samochodach sa dlatego tak duze, zeby sie zmiescily pod nimi hamulce, ktore beda w stanie zatrzymac taki samochod i nie trzeba ich wymieniac raz na tydzien, razem z lozyskami w piastach.

gdyby wloskie auta nie byly takie psujki i...

 

 

zeby w tym samochodzie zrobili porzadnoe swiatla z tylu i z przadu to bym se takiego juz dawno fundnal...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

kubanczyk

tu zblizasz sie do prawdy jedynie hamulce sa ta tajemnicza przeszkoda . Supercar mclaren 1200kg.ponad 600 Km i 400 km/h i na jakich felgach jezdził ?

niemozliwe , niewiarygodne i niepojete według niektorych ale na 17

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Z drugiej strony, źle robimy (osobiste mea culpa), że się tak ostro tutaj atakujemy, zamiast pozwolić mówić faktom i przykładom (a nie metaforom i ironii). Lubimy motoryzację i mamy swoje typy, a ja tu w tym wątku chciałem przybliżyć ciekawy samochód.

 

Pozdrawiam

 

wasylak

  • 3 tygodnie później...

Jeszcze w starym roku- TopGear w końcu przetestował Veyrona na torze. GTR'a również. I Koenigsegg'a , oraz mocniejszą Zondę.

 

Ehhhh, nysan nie dał im rady...ale jak się dobrze przyjrzeć tablicy wyników, był szybszy niż Carrera GT i prawie wszystkie Ferrari (z wyjątkiem Enzo), Lambo LP 640, i żeby być precise- Koenigsegg też przegrał, szybsza była jedynie jego wersja CCX2 (dodany spojler z tyłu).

 

Czasy:

Zonda C: 17,8s

Veyron: 18,3s

Enzo: 19s

GTR: 19,7s

LP 640: 19,8

 

PS.A jeśli faktycznie pojawi się poprawiony GTR?

 

--------

 

Materiał wideo jest tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Zonda/Veyron

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ... GTR

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ... CCX

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ... CCX ze spojlerem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ciekawe jak by wpadł ten:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To fajtycznie jest szybki:)

 

Tak czy inaczej- osiągi GTR'a to absolutna czołówka światowa. Po mojemu- już jest legendą. I aż strach pomyśleć, co wyjeździ wersja 2009.

"Przecieki" na temac GTR V-spec mówią, że auto będzie lżejsze od standardowej wersji, a silnik pozostanie bez zmian. Zmiany dotyczą też zawieszenia.

Na torze "Sendai Highland Raceway" V-spec był 2 sekundy szybszy od standardowego GTR'a.

  • 2 miesiące później...

Trochę czasu minęło, ale nowe wieści o jednym z najciekawszych aut sportowych są:

 

"Nissan GT-R V-Spec intrygował już w Paryżu

 

Model ten pokazano juz w Paryzu w wersji koncepcyjnej, teraz w Genewie jasno świeciła wersja przedseryjna. Sprzedaż ma ruszyć w serii limitowanej w 2010 roku. Wyjątkowym kolorem najszybszego GT-Ra jest odcień nazwany "Ultimate Black Opal". GT-R V-Spec zaopatrzono w lekkie, stylizowane, aluminiowe obręcze kół, opracowane specjalnie do tego modelu i sprzedawane przez Nissan Motorsports International (NISMO).

 

Mniejsza masa nieresorowana wynikająca z zastosowania nowych obręczy, zwiększona skuteczność hamulców oraz zmodyfikowane zawieszenie i niskoprofilowe opony Bridgestone o podwyższonej przyczepności gwarantują wyjątkowe osiągi V-Spec.

 

Dodajmy, iż w najszybszej wersji Nissana zastosowano tylko dwa fotele Recaro z kevlaru, o tylnej kanapie z miejscem na laptopa i ewentualnym kapeluszu partnerki możecie tylko pomarzyć.

 

Bazowy silnik 3.8 V6 480KM (VR38DETT) poddano kuracji sterydowej, zmieniono ciśnienie doładowania turbosprężarek, wymieniono układ wydechowy i remapowano sterownik wtrysku. Dzięki temu udałło się pokręcić moc do 550KM (przy 6500 obr./min).

 

Nowe możliwości bolidu pozwala wykorzystać specjalny "nadbieg", który służy do chwilowego zwiększania mocy dwóch turbosprężarek i momentu obrotowego przy średniej i wysokiej prędkości obrotowej silnika. Rozwiązanie to zdecydowanie poprawia przyspieszenie, a jednocześnie umożliwia pracę silnika z mniejszą prędkością obrotową, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Jak podaje producent średnie zużycie paliwa nie przekracza 12-14 l/100 km.

 

Więcej mocy i lżejsze nadwozie z elementami wykonanymi z karbonu, to kolejna zmiana w stosunku do seryjnego protoplasty. Wzrósł także moment obrotowy do 596 Nm przy 3200-5200 obr./min. To wymusiło modyfikację układu hamulcowego. Teraz mamy ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe i 6-tłoczkowe zaciski pochodzące od Brembo, ale firmowane przez dział sportowy Nissana.

 

Jak pamiętamy seryjny GT-R pokonał okrążenie toru Nurburgring (Pętla Północna) szybciej niż Porsche 911GT2, Audi RS, MB SLR 722GT a nawet Bugatti Veyron, otrzymując tytuł najszybszego seryjnego ściganta wszech czasów. Nieco poźniej tytuł ten przeszedł we władanie Corvette ZR-1, która wykręciła 7min. 26 sekund (oraz Vipera). Fani Nissana wierzą, iż V-Spec będzie jeszcze szybszy.

 

Nasze wewiórki podpowiedziały, iż w Genewie nie rozmawiano o cenie supercara, ale mówi się o 130 tys. dolarów." (za: autoflesz/motorauthority)

 

Niesamowita jest ta najnowsza ZR-1, aż się wierzyć nie chce, że Amerykaniom wyszło coś tak szybkiego (w testach faktycznie jest szybsza od GTRa). Hamuje, skręca i przyśpiesza lepiej, niż Porsche i GTR...

Nic, tylko zcekać na testy na północnej pętli- być może już w marcu.

  • 8 miesięcy później...

Rywalizacji z GTR-em ciąg dalszy.

 

Przedwczorajszy AutoŚwiat (prawdopodobnie przedruk z AutoBilda) podał wyniki testu porównawczego między Nissanem, a najnowszym Porsche Tubro. Zapoznać się warto choćby po oszołomskiej prasie dla Porsche gościa prowadzącego na naszym rynku wydawniczym pisemko V12, który stwierdził, że swego czasu niby Włosi kupili nawet kilka egzemplarzy GTR-a, żeby go gruntownie przetestować i wyszło im, że z Porsche (poprzednim Turbo) nie ma szans. Ale ten gość i jego manie to jest w ogóle dziwny przypadek... (a bo mnie krew zalewa, jak pomyślę o tym całym Dante i bzdurach, które wypisuje w swoim magazynie, do tego z błędami różnej maści, pożal się Boże...)

 

Skupmy się lepiej na teście.

Cytuję: "Na niemieckim torze testowym w Gross Dolln odwzorowano najsłynniejsze zakręty świata. Projektanci tej trasy najwyraźniej wzorowali się na prawdziwych torach wyścigowych i na długości 2.4km upakowali wszystko, co najlepsze: trudne łuki, ciasne nawroty i niebezpieczne pagórki. Całość tworzy zbiór najtrudniejszych wyzwań i jest wystarczająco skomplikowana, by ujawnić najmniejszą słabość pojazdu".

(to apropos wyników z Nurburgringu z zeszłego roku, gdzie lepszy czas miał Nissan).

"(...)Teraz czas na rewanż(...)Na papierze wygląda to tak(...)Porsche ma o 15 KM więcej niż GTR(...)Lżejsze o 140kg Porsche po starcie przy użyciu Launch Control zostawia Nissana daleko w tyle(...)sprint o-100km/h /GTR/ przegrywa z 911-tką o 0,6s, a 200km/h pojawia się na jego liczniku prawie 2 sekundy później. W tej klasie aut to niemal przepaść. Jednak najważniejsze pomiary jeszcze przed nami- dopiero na torze okaże się, które auto naprawdę jest lepsze. Uprzedzając fakty, od razu napiszemy, że szybciej 2,4-kilometrowe okrążenie pokonał Nissan. GT-R odznacza się doskonałą elastycznością, skuteczniej hamuje, a jego skrzynia biegów zmienia biegi bardziej brutalnie i efektywnie. Co ważne, Japończyk jest znacznie lepiej wyważony i wybacza swemu kierowcy nawet dość poważne błędy.(...)Na mecie Porsche przegrywa z Nissanem o 0,6s (11:27,9 i 1:27,31)". Koniec cytatu.

 

Może jeszcze tyle, że Porsche jest znacznie głośniejsze od Nissana (przy 50/100/130kmh: 67/75/78dB vs. 65/70/72dB) i na autostradzie prowadzi się dużo bardziej nerwowo, choć Nissan jest z kolei dużo twardszy (i pali prawie 1l na setkę więcej:). Aha, średnicę zawracania też ma gorszą...

 

I na zakończenie jeszcze cennik.

Nissan (standard, czyli full opcja): 415k.

Porsche (po doposażeniu w tempomat i automatyczną skrzynię oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele): 761k. Prestiż w cenie.

 

PS.Nissan, w przeciwieństwie do Porsche, jest czteromiejscowy i aktualnie jest wpisany do Księgi Guinessa jako najszybszy czteroosobowy samochód świata.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.