Skocz do zawartości
IGNORED

Obudowy rezonujące - Rondo,Cello,Solovox


nookie736

Rekomendowane odpowiedzi

Piękne , jak byś mieszkał koło Szczecinia :). Z całym szacunkiem, ale akurat Solovox jest trochę inną konstrukcją i wynika że ścianka przednia jest wcześniej formowana.

app_5.jpg

Schallwand zaprezentował ostatnio nową konstrukcję - Shabhala, jest troszkę węższa i niższa. Szkoda że tak mało informacji jest na ten temat ;(.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Decyzja podjęta ;) - będzie to obudowa typu Sangreal. Elementem pozwalającym uzyskać odpowiednie naprężenie konstrukcji jest wewnętrzna poprzeczka i jej długość. Jeszcze muszę tylko zdecydować się na materiał. W związku z tym iż słucham głównie wykonawców takich jak Clapton, Knopfler zależy mi najbardziej na brzmieniu gitary. Znalazłem ciekawy wątek o materiałach użytych do produkcji gitar i ich wpływ na dźwięk.

 

Najpopularniejsze drewna do

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :

Jesion

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) brzmi twardo, ostre i jasne. Dobrze radzi sobie z mostkami typu vibrato. Z wbudowanym przetwornikiem single-coil łatwo uzyskuje się charakterystyczny, dźwięczny dźwięk bell-tone.

Lipa amerykańska, (baswood)

doskonała do ostrej muzyki, równomierne i pełne wybrzmiewanie, dźwięk dobrze zbalansowany, dobra współpraca zarówno z przetwornikami typu single jak i

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

Olcha

uniwersalne drewno o równym wybrzmiewaniu, zbalansowanym brzmieniu i umiarkowanym ataku.

Klon

silny atak, szybki wybrzmiewanie, przejrzyste i jasne brzmienie, czysty w wysokich częstotliwościach.

Mahoń

brzmienie ciepłe, pełne i śpiewne, długie wybrzmiewanie, mocne niskie i środkowe częstotliwości.

Topola

głębokie niskie tony, równomierne wybrzmiewanie, miękkie środkowe częstotliwości, bardzo lekka.

 

nie dziwię się że do produkcji Cello większość stosuje Topolę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 1 miesiąc później...

Odkopuje temat, bo interesują mnie postępy prac.

Chętnie "wprosiłbym się" na odsłuch :-) bo nie ukrywam, że jestem żywo zainteresowany tym typem obudowy (ogólnie Resonance box)

Pozdrawiam Ape

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

  • 3 tygodnie później...

ja mam na stanie cala kolekcje wszelkiej masci Isophonow z ktorych chcialbym skleic 3 drozny system do lampy. Zastanawiam sie czy w obudowe typu solovox mozna zaadaptowac 3way?? Chodzi mi np. o adaptacje oryginalnego projektu isophona z roku 1963 jak nastepuje. Iosphon P30 przez cewke 3mh, isophon P21/25 przez kondensator 100uf, na gorze hm10 przez konda 4uf. W oryginale mialo to grac w BR 140 litrow z otworem stratnym 250cm, ja wolalbzm cos otwartego..jakies sugestie co do sensu takiego rozwiazania??

nie podejrzewam by to wydało, zwrotka była liczona do innej obudowy a tu tył i boki będą dokładać dużo więcej prócz basu

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

A sa jakiekolwiek przeciwwskazania do stosowania wiecej niz jednego glosnika?? Tak sie zastanawiam bo praktycznie wszystkie kolumny tego typu graja na jednym kosksjalnym lub szerokopasmowcu, nie pamietam zebym gdziekolwiek widzial system dwu lub trojdrozny...Wiem ze z isophonow ktore mam zaden nie nadaje sie do grania solo, a nie mam w planie kupowania Isophon Orchester, zostaje zatem albo pudlo zamkniete albo dalsze proby walki z odgrodami i brak basu. Chyba nie pozostaje nic innego jak wycieczka do Obi po drewno i proby na wlasnej skorze...

w/g mnie to średni pomysł

obudowa, pomimo że otwarta, to jednak tylko częściowo, więc jest to rezonator strojony zapewnie na FS głośnika, nie da się tego pogodzić dla kilku różnych głośników, o różnych parametrach FS i do tego mających jeszcze pracowac w różnych pasmach.

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

ja mam na stanie cala kolekcje wszelkiej masci Isophonow z ktorych chcialbym skleic 3 drozny system do lampy. Zastanawiam sie czy w obudowe typu solovox mozna zaadaptowac 3way?? Chodzi mi np. o adaptacje oryginalnego projektu isophona z roku 1963 jak nastepuje. Iosphon P30 przez cewke 3mh, isophon P21/25 przez kondensator 100uf, na gorze hm10 przez konda 4uf. W oryginale mialo to grac w BR 140 litrow z otworem stratnym 250cm, ja wolalbzm cos otwartego..jakies sugestie co do sensu takiego rozwiazania??

Nie zebym naciskal, ale moze proba z OBTLs? Moze warto sprawdzic cos "zupelnie" innego. Ewentualnie bas w Alpha TL Schultz'a. Z BR daj sobie spokoj.

W projektowanie podobnego typu obudowy brał także udział sam Joachim Gerhards, pokazał dla DIY obudowę „Diffusorbox“

dla malutkiej Vify 10BGS, obudowa jest, jak na rozmiary głosnika "słusznych rozmiarów" (40x30x35cm)

eksponuje pasmo w zakresie 100Hz-3kHz na tyle mocno, że Vifka nie potrzebuje dodatkowych filtrów RLC.

Ciekawe

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

  • 3 miesiące później...

Witam, trochę tak dla zabawy zrobiłem coś takiego jak na zdjęciu. Wymiary 46X59cm, sklejka 10mm, na dole fullrange Saba 26 cm 25-260 5248U35, bardzo wdzięczny głośniczek, który sprawdził się u niemców w Cello. Nie znam się za bardzo na pomiarach i nie mam do tego sprzętu, ale gra to bardzo fajnie i to mi wystarczy. Klei się druga sztuka i dojdą jeszcze maskownice, jeśli chodzi o stylizację to wzorowałem się trochę głośnikami Brauna L2. Standy pożyczyłem od Bose 901 i nawet pasują :). Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy te obudowy są z tyłu otwarte? Przybliż trochę bardziej konstrukcję, wydaje się być ciekawa, wzorniczo trochę mniej, ot taka "pralka" wyszła :-)

ale, spójrz na foto poniżej: "Quadraflex" - wygląda jak ikona pop-artu

 

PS, jak "skleisz" drugą sztukę to chętnie wproszę się się na posłuchanie.

Będę mógł przytachać i swoje "potworki" :-) jeżeli się zgodzisz i będziesz zainteresowany

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Gość StaryM

(Konto usunięte)

na dole fullrange Saba 26 cm 25-260 5248U35, bardzo wdzięczny głośniczek

A skąd je zdobyłeś? Z tyłu będziesz miał sklejkę z podłużnymi otworami? Jakieś wytłumienie dajesz?

 

"Quadraflex" - wygląda jak ikona pop-artu

 

Fajne. TRochę podobny pomysł chyba jak te obudowy RJ dla Supravox.

Hehe, pralka :), to samo powiedziała moja połówka. Z drugiej strony jednak to może było odwrotnie, producenci pralek w obecnym kształcie skorzystali z projektu Dietera Raamsa, który zaprojektował głośniki L2 dla Brauna w 1958roku :).

W tej chwili z tyłu obudowy mam przykręconą sklejkę z nawierconymi otworami fi16mm o łącznej powierzchni membrany głośnika X 2, ale jak zrobię drugą sztukę to jeszcze pokombinuję i spróbuję wstawić dwie pionowe sklejki pod kątem, coś w stylu Sangreal. Kupiłem też gąbkę z piramidkami, którą zamierzam wytłumić podstawę skrzynki od środka, ale zobaczę jak będzie lepiej. Myślę że przy tego typu konstrukcjach wytłumienie powinno być ograniczone do minimum lub zera. (w końcu jest to obudowa rezonująca).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość StaryM

(Konto usunięte)

Hehe, pralka :), to samo powiedziała moja połówka. Z drugiej strony jednak to może było odwrotnie, producenci pralek w obecnym kształcie skorzystali z projektu Dietera Raamsa, który zaprojektował głośniki L2 dla Brauna w 1958roku :).

W sumie to te "brzydactwa" nie są wcale takie złe. Kontrast między białym i czarnym, drewniane boki. Mnie to się nawet podoba.

Chyba mamy nieco skrzywione gusty tą modą na wąskie słupki z małymi głośniczkami.

Pozwolę sobie wstawić fotkę znalezioną w sieci :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.