Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  351 członków

Grundig Klub
IGNORED

Klub Miłośników Starych Grundigów


Rekomendowane odpowiedzi

Warto sprawdzić/skorygować prąd spoczynkowy tranzystorów wyjściowych. Czasami to powoduje brum. Wartości prądu  podane są, o ile dobrze pamiętam w serwisówce.

Sprawdzone -napięcia na rezystorach emiterowych są ok wg serwisówki.

Ten brum nie jest jakiś bardzo głośny tylko po prostu wyraźnie słyszalny. W środę powinienem mieć V1700- to się przekonam osobiście jak to jest w Grundigach z tym zagadnieniem...

W sumie to trochę zasugerowałem się Gregiem , bo kiedy mi stuningował ten  V1850 i zapytałem go czy mu nie przeszkadza ten brum-to powiedział ,że nie zwrócił na to uwagi. Dlatego pomyślałem ,że może ten model tak ma (tzn jest trochę więcej brumu , ale nie tragicznie). I dlatego w sumie zacząłem szukać V1700...kolejny eksperyment 

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

W Grundigach/Sanyo nie ma dużych zasilaczy. To słabeusze pracujace w płytkiej klasie B.

Na niskoskutecznych kolumnach  ( wszyskie G-BOXY)  nie słychać brumu. Na wysokoskutecznych- brumią. Taki ich budżetowy urok.

Zleciłem badanie tego V1850 , w sumie to chyba widać wpływ filtracji na ch-kę f...ale w Ja220 jest podobnie , a gra inaczej (lepiej)

Już myślałem czy czasem Sanyo ma jakiś prosty sposób na "wyciszenie" szumów bez sygnału ? 

 

dynamics.thumb.png.fa97353e2b7efa9a8f3131a680a8b411.png

A dla porównania gość od napraw Audio wysłał mi charakterystykę Yamahy RS7000...obrazki same za siebie mówią...dynamics.thumb.png.dc4196bdb7787163d91b4542c78bdc67.png 

Edytowane przez bobrow

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

50Hz i harmoniczne od zasilania...

Swojego czasu próbowałem używać ja220 jako słuchawkowca. Nie dało się- mocno brumił.

Wg mnie cały urok grania  systemów Grudig to dobrze zaprojektowane, jak na tamte czasy kolumny- szczególnie 650tki ze średniotonową kopułką oraz charakterystycznie grające ( z dużą ilością harmonicznych) wzmacniacze.

W dzisiejszych czasach trudno znaleźć zamiennik- nowoczesne, dobre kolumny z obudową zamkniętą. Są trochę passe- nie maja basu.

Edytowane przez jurek
12 minut temu, jurek napisał:

W Grundigach/Sanyo nie ma dużych zasilaczy. To słabeusze pracujace w płytkiej klasie B.

Na niskoskutecznych kolumnach  ( wszyskie G-BOXY)  nie słychać brumu. Na wysokoskutecznych- brumią. Taki ich budżetowy urok.

Jurek - ja chyba bym odważył się stwierdzić ,że w tym naszym systemie to jednak ok 70% zasługi fajnego brzmienia jest od kolumn (dla mnie kultowych 650 prof-mam dwa zestawy). Kolega "audiozłomiarz" przynosił mi różne wynalazki i też fajnie grało (np stary ciężki Philips z przekaźnikami na końcówkach).

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

13 minut temu, bobrow napisał:

Jurek - ja chyba bym odważył się stwierdzić ,że w tym naszym systemie to jednak ok 70% zasługi fajnego brzmienia jest od kolumn (dla mnie kultowych 650 prof-mam dwa zestawy). Kolega "audiozłomiarz" przynosił mi różne wynalazki i też fajnie grało (np stary ciężki Philips z przekaźnikami na końcówkach).

Patrząc na pomiary- Grunie sieją harmonicznymi na potęgę. 

Podejrzewam, że zmieniając lekko prąd spoczynkowy można uzyskać trochę inny stosunek H2/H3.  Czyli można szukać swojego Graala.

Osobiście z gruniowych gratów zrezygnowałem dawno- nie moja bajka.

Ale sentyment został...

Warto pamiętać, że np. V1700 ma bardzo niski DF (bezpieczniki na wyjściu)- emuluje trochę lampowca.

Edytowane przez jurek

Mam dla porównania jeszcze "nowe granie" na Arcamie gdzie w dużym salonie naprawdę (jak na moje drewniane uszy ) super to brzmi , także głośno (dirac live robi swoje) - ale ten stary system w niedużym koślawym pokoiku naprawdę ma swój urok i dobrze się słucha. Kolega przymierza się do Wiima amp pro i jak go dopadnie to obiecał spróbować u mnie na 650tkach...strasznie mnie ciekawi czy wyłapiemy różnice i jakie ...  

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

26 minut temu, jurek napisał:

Jak to się ma do Twoich JMA?

 

W salonie 650 i sanyo przeciętnie graja i nie ma to porównania do JMA (jednak powietrze musi być w dużej ilości przepompowane przy dużej kubaturze), ale w małym pomieszczeniu z rezonującą szafką na której stoi stary sprzęt brzmi to ciepło , pełnie tj basy i soprany wg mnie są ok (+1 do +2dB max). Nie wnosiłem frontów z salonu na piętro , bo cholera są  strasznie ciężkie wielkie.

Ale mam jeden utwór Chrisa Rea tj Fool (If You Think It's Over) , który na tym samym źródle lepiej brzmi na starociu...to chyba zasługa "grającego" długiego poziomego regału z książkami.

I dodam jeszcze ,że w REW mam obmierzony wszystkie graty i jednak wykresy nie grają...np 650tki dość przeciętne mają chaki w tym zagraconym pokoiku , a brzmienie super...

A to dla porównania pomiary z REW tylko kanał R (przy 0dB basy i soprany we wzmakach) , podziałka 1/12 :

1. Sanyo JA 220 i Boxy 650 prof 

RsanyoJA220i650prof.thumb.jpg.3b1d682ef175657221bf916e367ffe6c.jpg

2. Arcam i JMA pomiar sote bez korekcji 

RArcamiJMAbezkorekcji.thumb.jpg.915c77428176905f6735376cd6a1a84c.jpg

3.Arcam i JMA z korekcją Dirac Live (basy +8,5dB , wysokie +ok 1dB)

RArcamiJMAkorekcja.thumb.jpg.9a9363c7ada8a1718a3a8c88ce71f2b9.jpg

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

Wrzucam jeszcze pomiar tętnień Sanyo JA220-jak na taki prosty zasilacz i na 40 lat chyba nie jest aż tak źle jeśli jest 50-60mVAC ?

SanyoJA220ttnienia.thumb.jpg.528cb7e463d24b79e526294b4255b40c.jpg

Jeszcze odnośnie testów na 650tkach...kiedyś kolega przyniósł chyba pierwszą gen Cambrige Azur i nie grało to ładnie wcale...dźwięk matowy , bez charakteru-nawet korekta nie dawała oczekiwanych efektów. Oczywiście to tylko moja opinia (i kolegi) ,ale jestem świadomy też tego ,że ten wzmak może na innych kolumnach i w innym pomieszczeniu zagrać dobrze tj wg naszego gustu...i tak to jest w tym Audio Wordzie...nie wszystko i nie wszędzie zagra jak powinno i nawet jak gra u innych ...

Edytowane przez bobrow

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

Niezła akustyka pomieszczenia- nawet bez korekcji. Aż za dobre :)

Kalibrowałeś poziom SPL?

Mogłbyś kiedyś przy okazji pomierzyć każdy głosnik oddzielnie 650tek w bliskim polu?

 

Jurek…ale mnie ubawiłeś…ten mój salon jest nieakustyczny ,mały dywanik, kafle na podłodze,dwa okna i podwójne dzwii tarasowe…jedyny ustroj to pianka w obrazach.

A zacieszam tak ,bo koledzy audio znaw(f)cy mnie nie raz pojechali za takie rozpiżdżone charakterystyki…

A pomiarów robiłem bardzo dużo i przeróżnych (odległości,dywany,kołdry i materace fruwały…nic praktycznie na pomiarze nie pomagało-tylko dirac wyraźnie leczy).Bliskie pole chyba nieświadomie także robiłem.

Niestety nie wiem na czym polega kalibracja poziomu SPL-po prosu ustawiam na 75dB 

Pogłos mam ok 600-750ms, lubię falujące brzmienia np blues i to fajnie się słucha.R jest w rogu dłuższego boku, L jest przy 1.5 dziurze czyli wejściu z holu i charakterystyka jest trochę gorsza.Dirac oprócz obcięcia górek (czyli dudnień basowych) dosypuje ile może w dołkach.Ale ogromną robotę robi przy równym ustawieniu L i R ,bez tej korekcji czadowej to rozjazd jest straszny…ale jak to w naszym audio żywocie brzmi nie najgorzej… 

 

Edytowane przez bobrow

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

U mnie z v30 wychodziło około 5 mV. Oj nie zajarzyłem pomiaru. Z viekawości ile jest napięcia na wyjściach głośnikowych ? Zaraz sprawdzę podobny pomiar w V1700 na zasilaczu.

Edytowane przez Rambo

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Na wyj nie mierzyłem jeszcze

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

25 minut temu, Rambo napisał:

U mnie z v30 wychodziło około 5 mV.

Offset w tego typu wzmacniaczach zależy  od sparowania tranzystorów różnicowych pod względem hfe.

Podaj jak mierzyłeś to napięcie tętnień. Chcę porównać ale nie wiem w jakich warunkach i do czego doczepiłeś sondę.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Na prostowniku mierzyłem podstawa 50mV i 2-5ms, masa z obudowy

Edytowane przez bobrow

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

A zmierz na kondensatorach głównych .... może być dioda zasilająca je i wyjście masy kond. Teraz pomierzyłem co u mnie wychodzi z V1700 z wyjścia głośnikowego - 9 mV i 28 mV.

Edytowane przez Rambo

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Ten V1850 jest teraz w pracy, jak dotrze V1700 to wtedy pobawię się dalej tym piewrszym.

A diody wymieniłem na nowe tj GP15D

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

Po prostu obawiam się że zrobiłeś zły pomiar. Ściągnąłeś masę śmieci z otoczenia i to nie jest tętnienie zasilacza.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Na kondensatorach też robiłem-jak zobaczyłem ,że jest to samo co na obudowie to tak już mierzyłem

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

no to podobnie zmierzyłem dla porównania. Wartości wyszły zbliżone.

20250407_222809 (1).jpg

Edytowane przez Rambo

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

GBC 14.1505.00. wyglądają "słabo". Produkcja chińska, tj. Włoch zleca produkcję na zewnątrz i "przykleja" swoje logo. Zobaczymy jak zagrają. Coś mi się wydaje, że ich jakość soniczna zależy od przypadku, tj. od tego, jaką starą oponę chińczycy przerobili na osłonę kabla. Może się mylę ... test w weekend, bo chcę żeby byli bezstronni słuchacze.

RCA.jpg

Edytowane przez Rambo

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Witam Towarzystwo,

"nowe" graty doszły tj V1700 i T1700 +oryginalna antena FM (jakiej w życiu nie widziałem tzn symetryk z papierem i folią alu) + dwa szare oryginały kable RCA. Wzmak z opisem : made for Grundig in Japan , końcówa mocy Sanken C1827 47Y + A769 460.

Stan ogólny bardzo dobry , bardzo czysty (szczególnie w środku-delikatnie odkurzyłem pędzelkiem ) , potencjometry nie trzeszczą (choć muszę dokładnie posprawdzać jeszcze).

A teraz to co mnie pozytywnie zaskoczyło-bardzo niskie (jak na moje dotychczasowe testy kilku gratów ) tętnienia tj niecałe 30mV. Brumu nie ma , jest tylko "normalna" praca końcówki mocy. Miałem dreszczyk emocji , bo cholera ześliznęła mi się końcówka pomiarowa i zwarłem na chwilę zasilanie (+ i -) -na razie wygląda , że jest ok...

Teraz mam szybkie pytanko- sprawdziłem prąd spoczynkowy i było na dwóch kanałach ok 4mV (wiem ...śmieszne- prąd spoczynkowy i mV...) , a w dtr jest 1-2mV ( i tak ustawiłem). Zastanawia mnie jednak czy ta wartość nie powinna być inna ze względu na wyższe napięcie sieciowe  (u mnie jest ok 240V).Dodam tylko ,że wszystkie graty tego typu tj Sanyo czy Grundig jakie mi wpadły w łapki miały tak samo...  

A wygląda to tak :

photo_2_2025-04-10_18-47-07.thumb.jpg.704f7d5a8b6ffb01adcfba4888576ea8.jpgphoto_1_2025-04-10_18-47-07.thumb.jpg.b33a076f4319a47244ea12ea03d80607.jpgphoto_5_2025-04-10_18-47-07.thumb.jpg.94e60c6f778468fe90de69134b923c52.jpgphoto_3_2025-04-10_18-47-07.thumb.jpg.79bcfe4875c226578c95e12e1b1419b2.jpg

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

A odnośnie tunera to jest jest to typowy analogus...raz ,że trzeba kręcić gałką aby zmienić stację...a dwa żeby się do niej dostroić-to dramat...o ustawieniu anteny już nie wspomnę...

W tym samym miejscu , na tej samej antenie tuner FM Pioneera z cyfrowym strojeniem śmiga jak złoto...

Ale to jak kto lubi...

Choć teoretycznie jest szansa dla takiego staruszka-właściwie jak coś już leci w radio to i tak jedna stacja tj Złote przeboje...

Dodam jeszcze ,że lepiej gra na kawałku drutu miedzianego od tej oryginalnej anteny.

Edytowane przez bobrow

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

Chyba piszę sam do siebie ...kurrarra...

Posłuchałem trochę w tym samym miejscu , na tych samych głośnikach (650 prof) , to samo źródło i ... jest jednak różnica między Sanyo JA220 a Grindig V1700...Oba nie dłubane  , Grundig wyprodukowany w Japonii pod giermańców...a jednak...

Źródło do CD Pioneer od Grega z jego kablem i z Sanyo gra dla mnie wzorcowo. Na tym samym i j/w V1700 gra jak by to ująć ...może tak : przepisowo , poprawnie , równo...ale bez polotu jak Sanyo...Lepiej tej różnicy chyba nie potrafię tu ująć (sorry).

Dodam jeszcze ,że ciut lepiej zagrał Grundig na oryginalnych szarych grundigowskich kablach RCA.

Jakie wnioski mi się nasuwają wstępnie ...może moje uszy lubią więcej harmonicznych przy słabej filtracji zasilania (bo Sanyo ma ok 60mV tętnień , a Grundig "tylko" niecałe 30mV)...może jednak Grundig jest bardziej "przypasowany do grundigowych klocków (bo zagrał ciut lepiej na grundigowym kablu)- ale z drugiej strony niby to klon JA220...

A może to jest trochę indywidualne dla każdego egzemplarza (hurra -czyli moje drewniane uszy uszlachetniły się trochę ...)...a może to placebo-to muszę posłuchać dłużej i powinno się to wyjaśnić...

A odnośnie prądu spoczynkowego -nasz Guru Greg napisał mi ,że ustawia 1,2mV dla bezpieczeństwa przy 4 Ohmach.

 

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

Tomecki - jeśli chodzi o cenę GBC, to kilka euro.

Bobrow -  też ustawiam blisko 1 mV. Tętnienie masz nieco niższe niż u mnie. W tym sprzęcie to największe znaczenie ma jaka wielkoś prądów zakłócających porusza się od np. CD do wzmacniacza, bo one tam degradują sygnał audio i dzieje się to w ekranie kabla audio. Prądy zakłócające są czesto większe niż właściwy audio. No bo o jakiej wartości prądu audio mówimy zeby na 47 k ohm wyszło 250 mV ? Jak będę miał siłę to opiszę dokładniej plus pomiary. Jeśli będziesz miał ochotę to zaproponuję na PW jeden bezpieczny eksperyment z omomierzem ze wzmakiem V1700. 

Ps. Jeśli chodzi o ścisłe CCI, to V1700 różni się od zJa220 grubością radiatora.

Edytowane przez Rambo

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

4 minuty temu, Rambo napisał:

Tomecki - jeśli chodzi o cenę GBC, to kilka euro.

Bobrów -  też ustawiam blisko 1 mV. Tętnienie masz nieco niższe niż u mnie. W tym sprzęcie to największe znaczenie ma jaka wielkoś prądów zakłócających porusza się od np. CD do wzmacniacza, bo one tam degradują sygnał audio. Jak będę miał siłę to opiszę dokładniej plus pomiary. Jeśli będziesz miał ochotę to zaproponuję na PW jeden bezpieczny eksperyment z omomierzem ze wzmakiem V1700. 

Świetnie-bardzo chętnie ,  z góry dzięki

Mój system ARCAM AVR10+DLBC+Umik1 , układ 5.1.2 (atmosy w suficie).Fronty z manufaktury JMA RQ900 (Scan Speak D2608/913000,SB Acoustics MR16P-8,Scan Speak 21W/8555-10),centralny  Dali Oberon Vokal , surroundy Dali on the wall , sub SVS SB-3000,atmosy Melodika 6BLI

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.