Skocz do zawartości
IGNORED

co wam gra (w duszy, w pracy, w domu)?


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez stench,

Rekomendowane odpowiedzi

>broy

Z tego, co mówił prowadzący Hawryluk J. wynika, że pragram z Savallem i z projektem jerozolimskim będzie retransmitowany. Tak samo jak koncert sobotni z Wieliczki. Chyba w Mezzo będą ruchome obrazki z Savalla ;)

Kim jest mój przyjaciel, który jest nieprzyjacielem?

w ogóle nie dysponuję kablówką ;)

na pocieszenie p. Bregy opowie nam, o czym jest `Salomon` Haendla :)

Kim jest mój przyjaciel, który jest nieprzyjacielem?

fine airs ;-)

-------------------

 

 

Mr Abel’s Fine Airs

Music for solo viola da gamba

 

Abel:

 

 

Adagio WKO189

 

Vivace WKO190

 

Allegro

 

Tempo minuetto WKO154

 

Adagio WKO209

 

[Arpeggio] WKO205

 

[Tempo di menuet con variazioni] WKO203 & WKO204

 

[Moderato] WKO208

 

[Adagio] WKO187

 

Fuga WKO196

 

Sonata in G major for viola da gamba

 

Allegro WKO198

 

Tempo di menuet WKO202

 

Andante WKO191

 

[Arpeggio] WKO194

 

Allegro WKO207

 

Tempo di menuet WKO188

 

[Andante] WKO199

 

[Allegro] WKO195

 

Allegretto WKO211

 

Allegro WKO212

 

Susanne Heinrich (viola da gamba)

 

Carl Friedrich Abel (1723–1787) was a contemporary of J C Bach, and a fashionable performer and promoter in London in the eighteenth century. By that time the viola da gamba was a rarity, but Abel’s performances sparked a revival of interest among performers and audiences. The works recorded on this disc (six of which have never been previously recorded) can be seen as musical expositions of sensibility, inhabiting the same tragic world as the gamba solos in J S Bach’s Passions. Abel’s contemporary Charles Burney commented on the musician’s ability to ‘breathe’ the notes as he played them, and this extraordinary sensitivity is present too in the beautiful playing of Susanne Heinrich.

 

The first time I put this disc in my player, I wasn’t in the mood. I tried again a few days later and was absolutely entranced. Carl Friedrich Abel was a pupil of Bach’s and the influence shows, but the younger composer’s own breadth of invention is breathtaking. As are the dark, velvety colours that viola da gamba player Susanne Heinrich finds in his long lines. A really special album, this. - Gramophone Magazine

 

“Susanne Heinrich rises ably to the challenge of understanding this 18th-century Jekyll-and-Hyde figure, heightening to fine effect the music's light and shade, energy and indolence. Her readings are effortlessly poised and imbued with an almost vocal lyricism...” BBC Music Magazine, February 2008 ****

 

“Heinrich brings… exactly the right blend of emotional involvement and earnest good taste, and find pleasing resonance and smoothness in her instrument… An unsuspected and atmospheric gem…” Gramophone Magazine, Janurary 2008

 

GGramophone Awards 2008

 

Finalist - Baroque Instrumental

 

GGramophone Awards 2008

 

Editor's Choice

 

GGramophone Magazine

 

Editor's Choice - January 2008

David Lee ROOTH "Eat'Em And Smile", "Skyscraper"

Niezliczone pokłady pozytywnej energii... świetna, na swój sposób oryginalna i do dzisiaj "świeża" muzyka rockowa...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-20981-100008319 1239085564_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szkoda(lub nie),że odejście DLR z VH przeniosło tych ostatnich w niebyt.

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

A na fabryce Jackie Lomax - Is this what you want (taki skład,takie warunki wokalne a tu tylko 2 dobre numery pamiętane z malutkiego Sharpa sprzed prawie 40 lat), na osłodę - Eagles - Best of.

 

W biurach Manta Oberon rulez !

Wczoraj na MP:

"Na ten koncert wszyscy czekaliśmy. Niektórzy, mimo że bilety rozeszły się na długo przed festiwalem, jeszcze wczoraj próbowali dostać się do Opery Krakowskiej. A tam muzycy z Palestyny, Izraela, Armenii, Turcji, Syrii, Iraku, Afganistanu, Włoch, Maroka, Grecji i Hiszpani – ramię w ramię na jednej scenie. Wszyscy skupieni wokół wielkiej idei Jordiego Savalla opisania muzyką dziejów Jerozolimy. Wszyscy – wraz z chórem rozsadzających niemal mury trąb jerychońskich – głoszący pieśń na rzecz pokoju. To było duchowe przeżycie.

 

Projekt „Jérusalem” to niezwykły hołd dla miasta, które przetrwało tysiące lat i niezliczone wojny. To zarazem dowód, że ludzie różnych kultur i wyznań są gotowi wsłuchać się w siebie, we wspólnie tworzoną muzykę. Do tej pory został wykonany w zaledwie pięciu miastach. Po raz pierwszy w Polsce zabrzmiał na 6. Festiwalu Misteria Paschalia. I było to wielkie muzyczne misterium.

Wybrane i recytowane przez Manuela Forcano, wybitnego poetę, pisarza i tłumacza języków hebrajskiego i aramejskiego, teksty dowiodły, że mimo wielu okrucieństw, które spotkały Jerozolimę, w tym mieście powstały też strofy dające nadzieję na życie w pokoju. Wybrani do projektu przez Jordiego Savalla artyści, pokazali z kolei, że przedstawiciele skonfliktowanych od lat narodów, są w stanie zjednoczyć się w muzyce.

 

Od pierwszych dźwięków zrekonstruowanych przez Savalla trąb jerychońskich do ostatniej przejmującej fanfary „Jérusalem” aż drżało od napięcia i emocji, które każdemu, kto kiedykolwiek odwiedził to miasto są doskonale znane. Naznaczona obecnością głównych religii monoteistycznych – żydowskiej, chrześcijańskiej i muzułmańskiej muzyka Jerozolimy stanowi bowiem odzwierciedlenie jedynej w swoim rodzaju historii, w której najokrutniejsze wojny i najbardziej zagorzałe konflikty trwały w tym samym czasie, co najbardziej wzniosłe i uduchowione zdarzenia w całej historii ludzkości. I właśnie tę niezwykłą rolę, a zarazem moc muzyki pokazał podczas koncertu Savall.

 

Festiwalowa publiczność na ponad dwie godziny dała się wciągnąć w wielobarwną opowieść, snutą przez fantastyczne głosy kantorów, muezinów, sufitów przy wtórze arcybogatego instrumentarium, złożonego z cytr, szofar, anafir, oud, kemencze, szałamai. Zachwycała się niebiańskim głosem Montserrat Figueras w Wyroczniach sybillińskich do muzyki armeńskiej, przejmującymi Psalmami Dawida i balladami sefardyjskimi w wykonaniu Liora Elmalicha z Izraela, surami Koranu przekazywanymi fantastycznie melizmatycznym śpiewem Muwafaka Shahin Khalila, tańcem Derwisza Khaled Abu Alego, poruszającym Lamentem nad miastem Ani armeńskiego śpiewaka Razmika Amyana i tekstami talmudycznymi, otomańskimi z przejęciem recytowanymi przez Manuela Forcano. Głębokie wzruszenie wywołało odtworzenie oryginalnego zapisu modlitwy „El male Rachamim” rumuńskiego Żyda Schlomo Katza, która ocaliła go przed egzekucją w Auschwitz (nagrania dokonał w 1950 roku).

 

Ujęta w siedem głównych części muzyka przedstawiła Jerozolimę jako miasto żydowskie, chrześcijańskie, pielgrzymów, arabskie. Ziemię wygnania i schronienia. Jedna z etymologii nazwy miasta tłumaczy ją z hebrajskiego, jako „miasto dwóch pokojów” – niebiańskiego i ziemskiego. Ale – jak zauważa Jordi Savall – tak naprawdę Jerozolima nigdy nie zaznała żadnego z nich. Stąd też swój projekt ujął w ramy tekstów, mówiących o nadziei zbawienia i obowiązku szerzenia pokoju na świecie. W finale wszyscy przedstawiciele wielkich tradycji monoteistycznych wspólnie w języku hebrajskim, arabskim, armeńskim i łacinie zaśpiewali modlitwę o „Pokój dla Jeruzalem”, a tak naprawdę dla całego świata. Siły przesłaniu nadała fanfara odtworzonych specjalnie dla tego projektu trąb jerychońskich. Dysonansowy, przejmujący chór starych trąb orientalnych i schofar (baranich rogów Abrahama) to symboliczne wezwanie artystów do burzenia murów i barier wyrosłych poprzez tysiąclecia między narodami.

To wielkie przesłanie i wielką muzyczną podróż przez wielowymiarową historię Świętego Miasta publiczność polskiej premiery ekumenicznego projektu Savalla zakończyła owacją na stojąco."

ADA GINAŁ

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A retransmisja kiedyś tam...:[

 

Za to dziś można wkleić ucho w głośnik

 

21:30 PRII

 

François Couperin – Leçons de Ténèbres

François Couperin – Pompe funèbre

François Couperin – Les Idées Heureuses

 

Claire Lefilliâtre – sopran

Camille Poul – sopran

 

Le Poème Harmonique

Vincent Dumestre – dyrygent

post-16534-100008206 1239182150_thumb.jpg

post-16534-100008207 1239182150_thumb.jpg

post-16534-100008208 1239182150_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kim jest mój przyjaciel, który jest nieprzyjacielem?

W ramach powrotu do muzyki, której rzadko słucham:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Devo, cała Nirvana ich kochała

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Skąpski idzie na ambasadora, wysiada, rozumiesz? A jak on poleci, to poleci Korszul, poleci też Broński i zgadnij kto po nich poleci? Po nich polecę ja! To znaczy ja bym poleciał, gdyby nie Kazik i to dozorostwo."

Mr.G

Świetna płyta, jedna z najlepszych, duchowa uczta

"Skąpski idzie na ambasadora, wysiada, rozumiesz? A jak on poleci, to poleci Korszul, poleci też Broński i zgadnij kto po nich poleci? Po nich polecę ja! To znaczy ja bym poleciał, gdyby nie Kazik i to dozorostwo."

to było więcej niż dobre, mimo przerw w nadawaniu

słychać ukontentowanie w rzęsistości owacji

a jutro

o tej samej porze:

Giovanni Battista Pergolesi – Stabat Mater

Giovanni Battista Pergolesi – Salve Regina

Francesco Durante – Concerto in mi minore

Leonardo Leo – Concerto in re minore

 

Maria Grazia Schiavo – sopran

José Maria Lo Monaco – kontralt

 

I Sonatori de la Gioiosa Marca

 

"Apollińskie piękno i dionizyjska żywiołowość, ekspresyjna harmonika, upodobanie do kontrastów, mistrzostwo kontrapunktu i naturalność śpiewu. Niezwykły, intymny duet Stabat Mater Pergolesiego, pisany w zaciszu klasztoru franciszkanów w Pozzuoli w ostatnich tygodniach życia kompozytora, zabrzmi podczas festiwalu także we franciszkańskiej bazylice. Najpiękniejsze włoskie głosy: Maria Grazia Schiavo, która lekkością i przejrzystością swojego sopranu zdaje się potwierdzać, że wysokość dźwięku nie stanowi żadnej przeszkody, i aksamitny, nasycony kontralt Josè Maria Lo Monaco. Wspaniałe głosy splatają się w retoryczną emocjonalność, zmierzają do kulminacji, gdzie frazy rozpadają się na pojedyncze jęki. Ale ten koncert to także melodyjna śpiewność Salve Regina skontrastowana z pierwszym utworem słodyczą i prostotą melodyki oraz przejrzystością obrazu dźwiękowego realizowanego w dialogach ze skrzypcami. Prostota, zmysłowość śpiewu, niepowtarzalność interpretacji, prawdziwie niewymuszony styl odwołujący się do przyrodzonych ludzkich emocji i wzruszenia..."

Kim jest mój przyjaciel, który jest nieprzyjacielem?

Janis Joplin-Greatest Hits, dawno jej nie słyszałem.I ta specyficzna amerykańska sekcja rytmiczna.Basista świetny.

 

I na deser War Pigs Sabatów.Arcydzieło rockowe.Słusznie MOJO daje 5tkę całej płycie.

Figlarna płytka dołączona do bieżącego wydania `Tygodnika Powszechnego`:

"Wybitne wydarzenia muzyczne długo pozostają w pamięci melomanów. Z czasem jednak wyrazistość wrażeń maleje, szczegóły interpretacji sie zacierają. Pozostają jedynie czule prowadzona fraza kontratenora, cudownie agresywne dźwięki sopranistki, rozkołysane brzmienie zespołu. A później juz tylko wzruszenie, niekiedy okolicznosci koncertu, pogoda, uśmiech „współmelomana”, może gest śpiewaczki, energiczny ruch koncertmistrza.

 

Chcemy, aby choć cząstkę muzycznych doznań związanych z poprzednimi festiwalami Misteria Paschalia zachowali Państwo na dłużej. Dlatego na naszej płycie znalazły się nagrania arii Antonia Caldary, Giana Francesca de Majo, Alessandra Scarlattiego i Antonia Vivaldiego w interpretacji artystów, których pojawienie sie na krakowskich estradach zawsze wywołuje niekłamany entuzjazm. Liryczne wyznania i wzruszajace lamenty, wokalne ewolucje i koloraturowe akrobacje wykonają: Roberta Invernizzi, Lucia Cirillo, Emanuela Galli, Sonia Prina, Maria Grazia Schiavo, Romina Basso, Vivica Genaux i José Maria Lo Monaco. Śpiewakom towarzyszą zespoły pod dyrekcja wyśmienitych muzyków – Europa Galante i Fabio Biondi oraz Accademia Bizantina i Ottavio Dantone."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kim jest mój przyjaciel, który jest nieprzyjacielem?

Kaipa 1976 jeszcze po Szwedzku

Kaipa 2002 Notes from the past

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-8986-100008053 1239302295_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

kezlok >

Dzięki! Twoje wpisy z nt. Misteria Paschalia warto byłoby przenieść do osobnego wątku, tak sądzę... Zarówno festiwal, jego specyfika repertuarowa jak i najwyższa klasa wykonawców aż się o to proszą!

Co o ty sądzisz? Myślę, ze ramy czasowe festiwalu wcale nie muszą ograniczać czasu życia wątku.

 

Póki co, ja również nastawiam uszu i przełączam się na PR2 :-))

Pozdrawiam

Drogi daGambusie!

Aj waj! Mam nadzieję,że nie doszło do grubszego nieporozumienia ;) Wpisy opatrzyłem cudzysłowiem, jako że nie są mojego autorstwa. Autorka relacji z koncertu poniedziałkowego jest znana co zaznaczyłem pod tekstem, podałem i link. Występu Savalla i spółki posłuchamy w innym terminie z powodów bliżej mi nieznanych (tak samo będzie z koncertem sobotnim - zostanie nadany spektakl z Wieliczki z ubiegłego roku). Dzisiejsze wydarzenie postaram się opisac (choć nie tak górnolotnie i nie z takim znawstwem materii jak słyszany i lubiany Hawryluk J. albo dział prasowy MP ;) )

Zdjątka również z ich strony - podałem nawet link - autora nie podano (chyba że to również Ada Ginał. Wczorajszego wystepu Le Poème Harmonique z racji na przerwy w relacji, przez które myślałem o wywarciu krwawej pomsty na operatorach sieci przekaźnikowych ;) nie opiszę.

Zgadzam się - wątek o MP konieczny. Słucha tego siła Forumowiczów i Forumowiczka od baroku :) zatem będzie to platforma dla wymiany opinii o krakowskim festiwalu. Czemu nie ma tam żadnego szalejącego reportera od nas?

Kim jest mój przyjaciel, który jest nieprzyjacielem?

Polskie Radio także poświęca festiwalowi multimedialny serwis :

 

Misteria Paschalia Sensations -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

:-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Quando corpus moriétur, "A gdy ciało będzie zmarłe,

fac ut ánima donétur Spraw, niech duszy będą dane

Paradísi glória. Amen." Twoje nieba pełne chwał. Amen."

 

Reakcja publiczności mówo sama za siebie :)

 

Dla porównania inne wersje dziela Pergolesiego:

- Fabio Biondi i Europa Galante grają z Davidem "Malutkim-Z-Natury" Danielsem (od Virgin Classics);

- Christopher Hogwood (który napisał rzecz o Haendlu - od 25 IV w księgarniach) dowodzi The Academy of Ancient Music żeby Emma Kirkby mogła stworzyć wzorcowe partie(sumptem Decci);

- Les Talens Lyriques pod Roussetem, śpiewają Barbara Bonney i Andreas Scholl (też Decca).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-16534-100008031 1239311884_thumb.jpg

post-16534-100008032 1239311884_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kim jest mój przyjaciel, który jest nieprzyjacielem?

w PRI Wilki i `Z tobą odeszły anioły`

a w playerze po kolei: Mozart, Rubinstein i Queen

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-16534-100008016 1239336779_thumb.jpg

post-16534-100008017 1239336779_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kim jest mój przyjaciel, który jest nieprzyjacielem?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.