Skocz do zawartości
IGNORED

POdatek ekologiczny,kolejny podatek


tomek7776

Rekomendowane odpowiedzi

Właściciele starych aut zapłacą wysoki podatek

 

Najwięcej zapłacą kierowcy jeżdżący motoryzacyjnymi starociami /AFP1 godz. 18 minut temu

 

Resort finansów przygotowuje rewolucyjne zmiany w opłatach za samochody - ujawnia "Dziennik".

 

Na biurku ministra Jacka Rostowskiego leżą już założenia do projektu ustawy o podatku ekologicznym, który ma zastąpić akcyzę. Z informacji gazety, która dotarła do tego projektu wynika, że podatek ma być płacony co roku w urzędzie skarbowym lub magistrackim wydziale komunikacyjnym. Zacznie obowiązywać prawdopodobnie od 2010 r.

 

Najwięcej zapłacą kierowcy jeżdżący motoryzacyjnymi starociami: 3 tys. zł za auto sprzed 1992 r. Właściciele pojazdów, których wiek nie przekracza 9 lat, zapłacą około 500 zł. Wygrają ci, którzy kupią samochód prosto z salonu, podatek za małolitrażowe auto to zaledwie 100 zł - podaje "Dziennik".

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/51266-podatek-ekologicznykolejny-podatek/
Udostępnij na innych stronach

Widać, że "ekologia" ma ogromy potencjał. Za kilka lat może się okazać, że to główne źródło dochodu dla budżetu państwa. A tak BTW ten podatek to może być odpowiedź na podobne akcje w innych krajach jak dopłaty do nowych aut z salonu ;)

Cóż, jeszcze chwila i sam zacznę pisać o POpaprańcach;-). Nie wiem czy taki nasz los fatalny że niezależnie od rządzących zawsze zabiera się za takie regulacje od d..py strony. Podczas gdy wszędzie wprowadza się zasadę marchewki - premie za złomowanie starego auta przy zakupie nowego w Polsce robi się dokładnie odwrotnie. Oczywiście dlatego że nasz społeczeństwo jest tak zamożne że bez trudu wysupła parę groszy na zakup nowego auta i wszystkie stare pójdą na złom.

Podatek ten to nic innego jak wyciąganie kasy od kierowców - bo od nich się najfajniej wyciąga. Wielka szkoda że kierowcy nie potrafią się dobrze zorganizować, nie byłoby już tak łatwo.

wladz, 17 Kwi 2009, 07:46

 

>Nareszcie śmierdziele zapłacą więcej...i może to skłoni więcej osób do zakupu bardziej

>ekologicznych samochodów lub co najmniej zastanowią się co to jest ekologia.

 

Tutaj akurat ma zastosowanie jedna z prawd Tischnerowskich - gówno prawda. Emisję spalin będzie się określać na podstawie danych producenta i nie ma znaczenia np. czy takie auto jeździ na LPG.

Walery informacja podana przez numerka właściwie o niczym nie mówi.Nie znasz szczegółów tylko jakiś ogólnik podrzucony przez dziennikarza.Chciałbym przeczytać całą bowiem starszy nie zawsze oznacza mniej ekologiczny.

 

ja mam nowy samochód spełniający ekologiczne kryteria z kilkuletnim wyprzedzeniem.

Nasłuchałem się już w radiu o tych pomysłach. I niestety wyglądają niezbyt dobrze i zupełnie odwrotnie niż np. w Niemczech. Różnica jest taka że tam zachęcają a u nas chcą karać. Kolejny drenaż kierowców. Tusk kiedyś krytykował pomysły rządu Kaczyńskiego o sieci fotoradarów - "Tylko facet który nie ma prawa jazdy, może wydawać pieniądze na fotoradary, a nie na drogi” a jak słychać plan został podtrzymany - "Rząd stawia 1200 fotoradarów. Politycy Platformy szykują kierowcom wielką niespodziankę. Chcą do końca 2012 roku postawić przy drogach sieć 1200 nowych fotoradarów."

 

Różnice estetyczne między PO a Peacem nie wystarczą za wszystko.

z powodu interpretacji mam ograniczone zaufanie do informacji medialnej i muszę sam przeczytać ustawę.

 

Radary stawiane w niebezpiecznych miejscach mają sens lecz niestety spotykam ustawione tylko i wyłączne w celu wlepieniu mandatu.Może powołać społeczną komisję do ustawiania radarów i byłyby tam gdzie powinny.

Przejechałem w święta całe Czechy pod Austrię i z powrotem - żadnego fotoradaru nie spostrzegłem. Żadnych policjantów kontrolujących prędkość. I oni jakoś żyją!!!

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Gość

(Konto usunięte)

...Z wysokim podatkiem muszą liczyć się właściciele ponad 15-letnich aut: w ich przypadku może on sięgnąć nawet _3 tys_. zł. Najmniejsze obciążenie dotyczyć będzie kupujących nowe samochody. Opłata za małolitrażowe auta z normą emisji spalin Euro IV, takich jak Toyota Yaris, Nissan Micra czy Fiat Panda, wyniesie rocznie około 100 zł. Niewiele więcej zapłacą nabywcy nowych limuzyn z silnikami powyżej dwóch litrów, takich jak Mercedes C Klasa czy Audi A4. ___Ponieważ opłata nie będzie już zależała od pojemności silnika, to właścicielom drogich aut podatek przyniesie największe oszczędności___. Obecnie z tytułu akcyzy przy zakupie Audi A4 z silnikiem 3,2 odprowadza się do budżetu ponad 33 tys. zł, czyli 18,6 proc. wartości samochodu. W przypadku najmniejszych aut oszczędności są grubo mniejsze, bo akcyza jest niska. Sięga 3,1 proc. wartości auta, a więc przy wydatku 25 – 30 tys. zł oszczędności wyniosą od 750 do 910 zł. ...

 

Ma ktoś jeszcze wątpliwości komu sprzyjają, a czym kosztem chcą ratować budżet państwa?

Gość sugam

(Konto usunięte)

Walery ma rację, nie tylko co do metody kija zamiast marchewki, ale co do kategoryzowania samochodów. Gdyby chodziło o ekologię, to byłaby mowa o normach emisji spalin, a nie o wieku auta. Jeśli w mediach nie ma tu przekłamań, to chodzi ewidentnie o socjalną pomoc dla branży samochodowej.

wladz, 17 Kwi 2009, 09:04

 

>Radary stawiane w niebezpiecznych miejscach mają sens lecz niestety spotykam ustawione tylko i

>wyłączne w celu wlepieniu mandatu.

 

Bo w zamyśle ma to być kolejny sposób na ściąganie haraczu od kierowców. Dlatego też były podejmowane próby walki policji przez chwilę z CB radiem.

wladz, 17 Kwi 2009, 09:04

 

>Może powołać społeczną komisję do ustawiania radarów i byłyby tam

>gdzie powinny.

 

A może ministerstwo bezpieczeństwa drogowego i fotoradarów (MBDiF), bo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Ministerstwo Transportu, Ministerstwo Infrastruktury i Policaja może nie podołać temu zadaniu ;)

oplata ekologiczna placona przy I rejestracji auta wynosi 500zl,miala byc przeznaczaona na tworzenie i dofinansowanie sieci recyklingowych,a poszla jednym pociagnieciem piora(rozporzadzenie),na kongres klimatyczny.

zarli i balowali za pieniadze podatnikow,debatujac nad drobiazgami.

fajny sposob na zycie za cudze pieniadze.

wasz premier chyba w zyciu nie zarobil zlotowki,zawsze dostawal pieniadze z budzetu.

czy znacie jakie ulgi,z tytulu np.paneli slonecznych,elektrowni wiatrowej (na swoim podworku),czy z tytuly uzywania samochodu na gaz,

a moze w jakiejs innej dziedzinie zycia?

>3 tys. zł za auto sprzed 1992 r.

 

Za starego zdezelowanego, śmierdzącego i hałasującego trupa kupionego za 3-5 tys zł! I bardzio dobrze. Złomy starsze niż 15 lat nie powinny mieć prawa wjazdu do Polski! I nie mam tu na myśli ekologii, tylko bezpieczeństwo i poziom hałasu i wygląd tych posklejanych z 5 innych wraków rdzewiejących gruchotów.

 

Panale słoneczne w Poscce są nieopłacalne. To czysta ptopaganda. Na razie są 3-5x za drogie.

Gość

(Konto usunięte)

Wszystko Molibden fajnie tylko, że PO przymierza sie do wprowadzenia tych opłat takze dla posiadaczy takich aut i tu się zaczynają schody, nie mówiąc już o tym, że ktoś kto jezdzi takim hmmm, zabytkowym samochodem niezbyt będzie szczęsliwy kiedy przyjdzie mu co roku płacić 3000 zeta, a spróbuj sprzedac takie auto.

Po co sprzedawać? 18-letni samochód do nieczego się nie nadaje. I kto to kupi?

Miejsce zabytków jest w muzeum. Wyrejestrować. Dla zabytków powinni wprowadzić paragraf, znoszący opłatę, np od wyprodukowanych przed 1975r.

Tomus nie ogladaj swiata przez jakas zardzewiala rure ze Schrottu tylko ogarnij raz stan rzeczy jak rozgarniety srodkowoeuropejczyk.

 

o co chodzi??

o 2 rzeczy

a) ekologie

b) szmalec

 

Prawie wszystkie dziedziny gospodarcze sa przez Polakow prawie jeden do jednego od wstretnych szkopow kopiowane.

Tak i tu podatek drogowy bedzie chyba zamieniony z pojemnosci silnika na wysokosc wydzielania CO2 na kilometr tak jak planowane jest od niedlugo w D.

Ja mam juz aktualnie zielona plakietke na szybie , ktora pozwala na wiazd do wielu miast jako posiadacz "czystego" silnika.

 

Taka reforme wprawadze akurat wiele krajow cywilizowanych w europie tomus.

 

PO prostu za malo czytasz.

 

Co do Oldtimerow to zasady sa w Niemczach dosc proste i sprawiedliwe.

 

Samochod musi miec conajmniej 25 lat i ma byc zachowany originalny stan-czyli zadnych przebudowek, dobudowek, felg od traktoro-podobnych pojazdow itd.

 

Podatek na takie auta sa smiesznie male.

 

Najbardziej czystrzymi autami jazdza Niemcy, Atmosfera w 80 % przychodzi z D do Polski dlatego pOLACY SA POD TYM WZGLEDEM szczesciarzami

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.