Skocz do zawartości
IGNORED

Głośniki do muzyki 5.1


Bobcat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Próbowałem onegdaj zainicjować dyskusję na ten temat, jednak nie przyniosła ona zadowalających rezultatów. Sporo w tym mojej winy, gdyż umieściłem w zakładce Muzyka, pozatym wychyliłem się, że rozważam Xindaki Compass 1.6 (po pobieżnym słuchaniu spodobały mi się, po dokładniejszym - przestały). Było kilka luźnych propozycji - i tyle, reszta (licznych)wpisów dotyczyła wyższości stereo nad 5.1 (bądź odwrotnie) lub prezentowaniu swojego sprzętu. Ponieważ sprawy głośników nie są moją najmocniejszą stroną, a zauważyłem że tu na Forum są Wybitni Znawcy Tematu (duże litery użyte nieprzypadkowo) - dlatego proszę o radę:

 

Jakie dobre głośniki do wielonanałowego zestawu MUZYCZNEGO. Specjalnie to uwypukliłem, gdyż w przeciwieństwie do kina domowego - tu nie ma kanałów głównych i pomocniczych efektowych, jest 5 równoprawnych głównych (+ SW), więc wszystkie głośniki (oprócz SW) muszą być identyczne lub przynajmniej o identycznej charakrerystyce akustycznej.

 

Aby zawęzić obszar - w skrócie moje oczekiwania:

* półkowe (czyli monitory - nie lubię podłogowych), w jasnym drewnie (lub okleinie drewnopodobnej);

* moc na każdym kanale amplitunera: 100 W, impedancja 8 ohm (ew. może być 6 ohm);

* z podwójnymi wejściami dla bi-ampu i dwudrożne (znawcy powiadają, że takie są dla tego celu najlepsze);

* charakterystyka brzmieniowa: bardzo muzyczna, dżwięk otwarty, analityczny, przestrzenny, dobra góra i dół;

* jaki C? Piąty monitor? Rozkompletują parę? A może jakaś dedykowana C (pasująca)?

* Jaki SW? Powinien schodzić możliwie nisko.

 

Oferta na rynku jest przeogromna, a nie bardzo mam czas na długie chodzenie po sklepach i słuchanie wszystkiego. Państwa rady będą bardzo cenne, gdyż obszar rozwiązań branych pod uwagę zmniejszy się do akceptowalnych rozmiarów.

 

Aha i najważniejsze: budżet na to wszystko (2 pary + piąty monitor (lub C) + SW): powiedzmy 10000 zł. Chciałbym nówki.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/61807-g%C5%82o%C5%9Bniki-do-muzyki-51/
Udostępnij na innych stronach

mam dwie propozycje 5 monitorów usher s510 plus woofer sw103

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ewentualnie zamiast monitora odpowiedni centralny

 

lub taki komplet b&w 2 pary 685

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) sub

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i centralny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

BW sub jest tylko czarny. Niemniej interesujące propozycje. Dzięki. A co powiesz o Paradigmach Mini-Monitor i Monitor Titan? Wiele dobrego o nich czytałem i słyszałem. Słuchałem też ich, ale (znów) w takich sobie warunkach (Warsaw Audio Show). czy one mają możliwości bi-ampingu?

Hej,

do Twoich wymagań pasują moim zdaniem:

- Monitor Audio RX2/RX1

- Dalin Ikon 2/1

W obydwu w/w liniach są dostępne suby.

Monitory audio mają do tego naturalną okleinę i wyglądają świetnie ("macałem" na AS 2009). Ja pewnie właśnie je bym wybrał dla siebie w tej cenie. Jak trochę drożej, to brałbym Paradigmy Studio 20v5.

Co do kwestii: centralny czy piąta kolumna (fajnie zabrzmiało:)). Osobiście wziąłbym centralny, ze względów praktycznych, po prostu nie oszukujmy się - jego umieszczenie jest mniej problematyczne.

Natomiast przy rozwiązaniu bezkompromisowym sugeruję 3 pary tych samych kolumn. Sprzedawca nie będzie marudził (że kto mu kupi jedną kolumnę - i trudno się dziwić) i da pewnie spory rabat.

Ty z kolei parę kolumn zawsze ew. sprzedasz, z jedną nic nie zrobisz.

Po prostu druga kolumna do pudełka lub dla zabawy jako rozwinięcie do 6.1.

Monitory RX2

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chyba pisałem "piąty monitor", nie "piąta kolumna"?

Dzięki za bardzo cenne wskazówki.

 

Faktycznie jest dylemat. Jakbyś nie usiadł - d... z tyłu: :)

 

* Dedykowana C (wydaje mi się) ZAWSZE będzie brzmieć trochę inaczej niż pozostałe monitory. W kinie domowym to jest nawet zaleta. W wieloknanałowych zastosowaniach muzycznych - wprost przeciwnie.

 

* Kupić 3 pary: przepłacam. To już lepiej wziąć jakieś (jeszcze) lepsze monitory. 6.1 mnie nie bawi, wielokrotnie miałem przyjemność przedstawić swoje stanowisko w przedmiotowej kwestii. W kinie domowym być może to coś daje (acz sprawa dyskusyjna), w muzyce nie daje nic, a nawet przeszkadza. Wszystkie zapisy wielokanałowej muzyki są i będą 5.1, na co wielokrotnie zwracałem uwagę.

 

Chyba jednak bardziej praktyczna jest ta dedykowana C... Byle ją maksymalnie dopasować (akustycznie) do pozostałych. Choć to rozwiązanie, na które ortodoksi się krzywią...

Bobcat, 6.1 to jak napisałem dla zabawy, normalnie - do pudełka. Też jestem za 5.1

Wg mnie nie przepłacasz za 3 pary kolumn.

Powiedzmy, że para to 3000zł. Trzy pary dostaniesz bez żadnego problemu za 7.500, a jak się postarasz to i za mniej.

A teraz negocjuj rozkompletowanie. Jak nic zapłacisz za 1 sztukę pewnnie i 2000 zł.

A jak będziesz sprzedawał, to weźmiesz za 1 sztukę może 500zł, parę sprzedasz za 1500.

Policz łącznie, co lepsze.

Chyba że tak i niech sobie stoi w pudełku. Masz rację :)

 

Napisałeś, że jeśli Paradigmy to Studio 20v5. Tu już znacząco wychodzimy ponad budżet (monitory po 4800 za parę, SW wypadałoło adekwatnej klasy). Titan Monitor v6 odradzasz? A może nie mają bi-ampu?

 

A Infinity?

Poleciłbym kolumny swoje, ktorych uzywam (ogladam sporo koncertow i brzmia bardzo fajnie w aero JMJ) ale pewnie nie bierzesz nawet polskich produkcji pod uwagea ja z kolei na sile nie bede namawial. Za to na pewno polece ci Subwoofera, ktorego używam wlasnie za dobre granie z muzyka - Velodyne CHT10

I find your lack of faith disturbing...

Witaj,

 

nie wiem jaki masz sprzęt, ale wnioskuję że amplituner Pioneer'a.

Przed zakupem kolumn, sugeruję podłączyć na chwilę dobrą 5-kanałową końcówkę mocy pod wyjścia pre out Twojego amplitunera i do obecnych kolumn. Mimo iż nie mam pojęcia na czym teraz słuchasz, jestem pewien że możesz się mocno zdziwić co się będzie działo jak kolumny dostaną dobry prąd :)

 

Dużo zależy od kolumn, bo może rzeczywiście należy je wymienić, ale może się okazać że nie w kolumnach tkwią największe ograniczenia systemu.

 

Pozdrawiam

Witam uprzejmie.

 

Tak. Mam amplituner Pioneera, wspominam w mojej wizytówce. Przeprowadziłem eksperyment odsłuchowy, jaki sugerujesz: (1) końcówka mocy + obecne kolumny; (2) obecny amplituner + lepsze (bo mam dobre, wszelako lepsze jest wrogiem dobrego) kolumny.

 

W moim odczuciu (2) daje znacząco lepsze rezultaty. Zapewnie gdyby dać końcówkę mocy + nowe kolumny efekt końcowy mógłby byc jeszcze nieco lepszy, ale spokojnie i po kolei... Nie od razu Kraków zbudowano :)

 

Kiedyś dyskutowaliśmy na temat (biernego) bi-ampu. Przy okazji wspomnianego eksperymentu pobawiłem się również i w to. Kilkanaście razy przełączałem "w tę i weftę", wkładałem i wyjmowałem zwory. Na różnym materiale muzycznym. Stawiam dolary przeciwko orzeszkom, że poprawa jakości jest.

Wydawać by się mogło, że w gospodarce rynkowej wystarczy uskładać sobie "zaskórniaka" i można wybierać / przebierać w ofercie rynkowej jak tylko dusza zapragnie. Okazuje się, że owszem ale bynajmniej.

 

Proponowane przez Miksona B&W 685 + centralny HTM 62 + SW ASW 610XP: znakomita propozycja, niestety jest tylko w kolorze czarnym lub wiśnia. Nie oszukujmy się: to ma nie tylko bardzo dobrze grać, ale również pasować wyglądem do pokoju, w którym to będzie stało. Również pasować wyglądem do reszty sprzętu.

 

Proponowane przez Mczaja Dynamic Audio RX2: również znakomita propozycja, wszelako mają coś, co przez wielu jest postrzegane jako wada. Mianowicie otwór bass-reflexu dmucha do tyłu. Trzeba więc uważać na odstawienie od ścian.

 

Sprzedawcy nawet słyszeć nie chcą o rozkompletowaniu pary i sprzedaży pojedyńczego głośnika. W grę wchodzą wyłącznie 2 pary monitorów + dedykowana C + odpowiedni do tego SW.

 

Czyżby zbiór moich wymogów i oczekiwań, jak zdefiniowałem przy zakładaniu wątku - był zbiorem pustym? Albo wewnętrznie sprzecznym? Science-fiction? Nie do zrealizowania? Sądziłem, że jest bardzo konkretny i możliwy do realizacji. A tu się okazuje, że oczekuję gwiazdki z nieba i sam nie wiem czego chcę.

Bobcat, 25 Lut 2010, 14:00

A tu się okazuje, że oczekuję gwiazdki z nieba i sam nie wiem czego chcę.

 

A może jest tu ziarnko prawdy? Przy zakładanym budżecie zawsze trzeba przecież iść na jakiś kompromis.

Tego b-r z tyłu to nie ma co demonizować, chyba że kolumny mają stać 10cm od ściany, ale to przecież nie wchodzi chyba w grę?

mczaj, 25 Lut 2010, 14:16

> Przy zakładanym budżecie zawsze trzeba przecież iść na jakiś kompromis.

 

W naiwności swojej myślałem, że kompromisy są konieczne, jeśli się przeznacza (powiedzmy) 1500 zł na zestaw głośników 5.1. Ale w ramach budżetu 10000 zł można do woli grymasić, marudzić i przebierać niczym w ulęgałkach.

 

Zbiór moich wymogów jest chyba oczywisty mając taki a nie inny amplituner (moc, impedancja) oraz jasno określone zastosowanie. Nie ma tam żadnych fanaberii, no może poza tą, że mają być jasne. Zawsze uważałem, że głośniki (oprócz ich podstawowej funkcji, dla której zostały stworzone) są również elementem wystroju pokoju, a nawet jego ozdobą.

>A może jest tu ziarnko prawdy? Przy zakładanym budżecie zawsze trzeba przecież iść na jakiś

>kompromis.

>Tego b-r z tyłu to nie ma co demonizować, chyba że kolumny mają stać 10cm od ściany, ale to przecież

>nie wchodzi chyba w grę?

 

Te 10 cm od sciany dla kolumny z bass-reflex z tylu bedzie niczym morderstwo dla basu, bedzie chuczacy i za mocny. Jakims tam pomyslem moze byc wypchanie br slomkami. Definitywnie najlepszym pomyslem jest kolumna z otworem br z przodu jak podana przez miksona 685-tka. Problem z dostawieniem do sciany znika a i jakosciowo to dobra paczka ; )

krakoviak, 26 Lut 2010, 11:04

> Definitywnie najlepszym pomyslem jest kolumna z otworem br z przodu jak podana przez miksona 685-tka.

 

Też tak uważam. Wszelako są dostępne tylko w kolorze czarnym i wiśnia. Wg otrzymanej informacji: produkcja tego modelu w innych kolorach (np. bardzo mi pasujący buk) została zakończona. Napisałem powyżej w moim poprzednim poście dlaczego mi zależy jasnym kolorze.

W tym układzie pokoju, jaki sobie wykombinowałem - blisko. Stąd tylny B-R w moim przypadku JEST problemem. Pozatym jak wiesz to ma być konfiguracja muzycza. SL/SR będą stały na kącie +/- 135*. więc tu nie tylko tylna, ale i boczna ściana jest istotna.

Jak konfiguracja tzw "muzyczna" to kolumny L, C, R powinny stać na obwodzie okręgu, którego środkiem jesteś Ty. Skoro już same L i R będą stać blisko ściany, to nie ma już możliwości cofnięcia centralniaka (chyba że do dziury w ścianie) i kolumny będą stały trochę w linii zamiast na łuku.

 

Postawienie blisko ściany tylnej jest faktycznie problemem, i to nie tylko z powodu B-r z tyłu (ten w sumie zawsze możesz przytkać), po prostu nie będzie dobrej przestrzeni na miarę potencjału systemu.

 

Natomiast b-r w głośnikach surround już w ogóle bym się nie przejmował, będzie pracował tyle co nic, poza tym możesz je bez uszczerbku przyciąć od dołu, powiedzmy od 60Hz, a b-r praktycznie zawsze są strojone na niższe częstotliwości. Nie dajmy się zwariować.

Warunek stania na okręgu jest spełniony nie tylko w przypadku L/C/R, ale także SL/SR. Na planie pokoju okrąg ten wychodzi w pewnych miejscach poza jego ściany, ale głośniki stoją dokładnie na jego obwodzie. W przypadku surroundów problemem jest nie tyle ściana tylna, co właśnie boczna. Nie tylko mają stać na kącie, jak napisałem, ale dodatkowo być wycelowane na punkt 80 cm z tyłu za punktem, w którym będę siedział.

 

Chyba będę musiał przymknąć oko na wymóg kolorystyczny i pójdę w sugerowane przez Miskona B & W. Sprawa B-R stanie się bezprzedmiotowa, gdyż u nich jest z przodu.

 

Nie zgadzam się że B-R w SL/SR będzie pracował tyle co nic, a zresztą mogę je przyciąć od dołu. To jest myślenie kategoriami kina domowego, gdzie surroudy pełnią rolę podrzędną, pomocniczą i uzupełniającą w stosunku do L/C/R. W muzyce jest 5 pełnoprawnych kanałów głównych i mają one być absolutnie identyczne.

Bobcat, włącz po prostu nagranie muzyczne 5.1, odłącz fizycznie kolumny L, C, R i zobacz jakie dźwięki dochodzą z SL/SR i jak tam pracuje ten b-r nawet przy odkręceniu głośności mocno w prawo.

O tym tylko mówię - idea ideą, a praktyka praktyką.

Zrób eksperyment, o jakim piszesz na Dire Straits Brothers in Arms (SACD), lub Metallica czarny album (DVD-A), lub nowe SACD Peder af Ugglas. Od rzau zauważysz, że ilość basu w SL/SR jest nie mniejsza niż w L/C/R.

Dyskusja wielka nie rozgorzała, Miksonowi i Mczajowi serdeczne dzięki za cenne rady i wskazówki.

Miałem okazję posłuchać B&W 685 jak i Monitor Audio RX2. Niestety nie były to konfiguracje 5.1 (z dopasowanym C i SW), ale pojedyńcze pary. Moje wrażenia:

 

* Wadą B&W jest brak w kolorze jasnego drewna, oraz dźwięk - w moim odczuciu czegoś mu brakowało, to nie był ten dźwięk, którego od razu chce się słuchać. Znawcy powiadają, ze z B&W trzeba się osłuchać, wtedy zaczyna się doceniać ich zalety i nie chce już potem niczego innego - bardzo możliwe, że tak właśnie jest.

 

* Wadą Monitor Audio jest B-R dmuchający do tyłu (jednak bym się upierał przy takim stwierdzeniu). No i cena... O 34% wyższa, co jednak w mojej ocenie nie przekłada się na jakość dźwięku o 1/3 wyższą, moim zdaniem klasa jest zbliżona i w obydwu przypadkach bardzo wysoka. Natomiast ich dźwięk wydał mi się bardziej otwarty, analityczny i przestrzenny.

 

Może jeszcze coś wyszukam i trzeba się będzie decydować. Niestety nie ma miejsca, gdzie można posłuchać obydwu, przełączając w trakcie trwania tego samego utworu. Trzeba zasuwać kawał drogi, aby posłuchać drugiej pary. Kto inny bowiem sprzedaje B&W, kto inny MA.

 

Na razie na opracowanej na użytek własny liście rankingowej prowadzą MA RX2 w proporcji preferencji 55:45.

 

Pozdrowienia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.