Skocz do zawartości
IGNORED

Co to są monitory i do czego slużą?


zmk

Rekomendowane odpowiedzi

Dokladnie, masa watkow, tyle ze w kazdym z nich piszacy operuja juz nazwami, proponuja ustawienia. A ja zwyczajnie nie wiem, czym jest taki monitor (co do komputerow, to akurat mnie nie trzeba wyjasniac - jestem informatykiem). Nawet w sklepach mozna znalezc informacje o promocji monitorow, co z tego, skoro nie wyjasniaja, co to takiego jest? Podejrzewam, ze przydalby sie jakis slownik, bo dla mnie nie jest wcale jasne, co to za typ ten monitor ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

Rozumiem przez to, ze cokolwiek postawie na podstawce, to bedzie okreslane mianem monitora?

No moze nie sub, czy kol. podlogowe ;)

 

Drugie pytanie z serii klopotliwych, bo zbyt prostych:

czy receiver i amplituner to to samo?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównam to do zagadnień informatycznych.

Dawno dawno temu kiedy byly takie komputer jak DEC Vax i systemy jak VMS monitorem nazywalo sie program umozliwiajacy podgladanie pamieci i dzialan. Nazwa monitor w technologiach audio pojawila sie w studiach nagraniowych a oznaczalo to glosniki o wysokiej wiernosci i neutralnosci do obiektywnego "podladania" nagran. Najbardziej znane charakterystyki monitora zostaly stworzone na potrzeby studiow BBC dzieki czemu powstaly produkty takich firm jak Rogers i KEF a nastepnie Harbeth, Spendor, ATC oraz AVI.

 

Monitory oznaczaly jednoczesnie glosniki bliskiego pola (siedzisz za konsoletami a glosniki 1,5 od ciebie). Od dluzszego czasu to sie rozmywa i nazwa monitor okresla sie glosniki podstawkowe ktore powinny stac na standzie a nie polce (przynajmniej tak to wyczuwam :-)

Czyli raczej lepsze podstawkowe i tyle.