Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  262 członków

Tannoy Klub
IGNORED

Tannoy -klub miłośników


Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym jednak nie ryzykowal nie majac doswiadczenia ile czasu te zawieszenia wytrzymaja w pomieszczeniu, gdzie jednak nie jest zupelnie ciemno, a jak jeszcze ten kot, to zaraz Ci podam jak to mozna zrobic i pokaze jak wygladalo to u mnie (do HPD295 jeszcze nie wykonalem). 

Kladziesz kosz glosnika na jakas sklejke 10 - 12mm i odrysowujesz. Nastepnie jakies 2 - 3 cm od tej linii - wewnatrz - rysujesz druga linie (jakby krawedz drugiego kosza - mniejszego  glosnika) i wycinasz powstala ramke. Kupujesz jakas gruba tkanine tapicerska (kot ! ) i dajesz do tapicera aby nia  obciagna ramke (lub sam to robisz). Dalej, kupujesz czarny brystol, wycinasz i wkladasz (wklejasz do srodka ramki na te tkanine) i masz super zabezpieczone zawieszenia, membrany przed dziecmi, wszelkim zwierzeciem i destrukcyjnym dzialaniem swiatla). W tym wypadku mamy pewnosc, ze panuje tam zupelna ciemnosc.

P1140345.JPG

38 minut temu, skali napisał:

No ale chyba jakoś je do Ciebie przysłali ? Wyrzuciłeś kartony ? 

Od razu wpadł mi pomysł , że mogę Ci pomóc i wysłać pudełka zrobione przeze mnie , ale uświadomiłem sobie że to inny rozmiar...

Wyrzucilem, bo to opakowanie skladalo sie z oddzielnych kartonowych pokryw, wypakowane styropianem i foliami.  Wszystko przyjechalo bezpiecznie, gdyz bez wyciagania po drodze byly przywiezione bezposrednio do mnie.  Co do przewoznikow - kurierow, to wiemy jak to wyglada i sam mam zle doswiadczenia.

Same powycinane z kartonu elementy do zlozenia pudelek o okreslonych wymiarach mam (zrobil mi je i przyslal ktos, kto kupil ode mnie poprzednie kolumny i byl jednoczesnie producentem opakowan). Nie wiem jednak, gdzie mozna kupic taka twarda gabke - na Allegro nie widze.  Gdybys mial troche takiej, to chetnie bym skorzystal.  Moje glosniki, to Redy 12-to calowe, a wiec rowniez okragle kosze.

Użyłem skrótu myślowego  : twarda gąbka , to czego użyłem to taki piankowy , dosyć elastyczny materiał , zdaje się że fachowo nazywany pianką poiletylenową, i jest często używany do opakowań niemasowych produktów . Fajnie się docina , uzyłem  pod głośnik dokładając na bokach wycięte ranty . Nie mam żadnego zapasu bo znalazłem kilka arkuszy w  zużytych opakowaniach ,  za mało aby zrobić całość i dokładałem kształtki z kartonu - ale to dosyć powszechnie dostępny materiał .

Pia.thumb.jpg.0884a200be992aa6ea0b471eb07b6ff8.jpg

A co do osłon na sam głośnik - super pomysł jak ma się kota, nie sięgnie skubany, a w każdym bądź razie mój zbyt leniwy na to.

Panowie. Czy ktoś wie może, jakie śruby mocujące głośnik HPD do obudowy? Chodzi mi o rodzaj śruby (gwint), bo to jakiś nietypowy. Kupiłem w UK 1BA, ale nie pasują

4 godziny temu, skali napisał:

to taki piankowy , dosyć elastyczny materiał

Po jego strukturze (dosyc duze pecherzyki powietrzne) widze, ze to raczej miekka gabka.

2 godziny temu, ciszyn11 napisał:

jakie śruby mocujące głośnik HPD do obudowy?

A orientujesz sie, czy HPD 315 jest mocowany innymi srubami niz 295 ?  Jesli tymi samymi, to moglbym jedynie pomoc wykrecajac jedna z kolumn.

1 godzinę temu, Lutek napisał:

 

A orientujesz sie, czy HPD 315 jest mocowany innymi srubami niz 295 ?  Jesli tymi samymi, to moglbym jedynie pomoc wykrecajac jedna z kolumn.

Dzięki, ja mam te śruby, ale nie wszystkie, dlatego chciałbym dokupić. To jest jakiś nietypowy angielski rozmiar i gęstość gwintu chyba

20200226_062332.jpg

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Dzięki, ja mam te śruby, ale nie wszystkie, dlatego chciałbym dokupić. To jest jakiś nietypowy angielski rozmiar i gęstość gwintu chyba
20200226_062332.thumb.jpg.99ff691cc0f9e7b9a694048d4d0ec4d9.jpg
Przepraszam@Huberto1984 no ale może ktoś tam coś tam u Ciebie w firmie jest w stanie ogarnąć problem?

Strzał w ciemno. Pozdrawiam serdecznie
Dzięki, ja mam te śruby, ale nie wszystkie, dlatego chciałbym dokupić. To jest jakiś nietypowy angielski rozmiar i gęstość gwintu chyba
20200226_062332.thumb.jpg.99ff691cc0f9e7b9a694048d4d0ec4d9.jpg

Ja we Wrocławiu w sklepie specjalistycznym kupiłem ale imbusy bo oryginalne mi się nie podobają strasznie. To jest gwint calowy. Mierzyli


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
16 minut temu, Lutek napisał:

A jaka srednica sruby ? 

Średnica 4,55mm.

1 minutę temu, Marcin Wielgus napisał:


Ja we Wrocławiu w sklepie specjalistycznym kupiłem ale imbusy bo oryginalne mi się nie podobają strasznie. To jest gwint calowy. Mierzyli


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Marcin, możesz przesłać namiary na ten sklep na priv i średnicę gwintu, jeśli pamiętasz? Sprowadziłem z UK śrubki z gwintami 1BA i 3/16 BSF, ale nie wchodzą. 3/16 BSF wygląda podobnie, ale nie wiem, czy znowu profil/gęstość gwintu nie jest inny. Że też Ci Angole, muszą mieć wszystko na opak. Chciałem też dokręcić lepiej wysokotonowy w głośniku, to znowu żaden metryczny klucz nie pasuje (coś pomiędzy 6-7mm).

12 minut temu, ciszyn11 napisał:

Średnica 4,55mm

Jeszcze masz inne wyjscie, a mianowicie kup 8 nakretek - tych specjalnych z kolcami do wbijania - i 8 srub z lbem 6-cio katnym lub na imbus i nimi przykrec glosniki.

Nie wiem jak gdzie indziej, ale widze, ze w Polinku Wilkowo maja te nakretki M-6. Nie widze M-5.

2 godziny temu, ciszyn11 napisał:

Średnica 4,55mm.

Marcin, możesz przesłać namiary na ten sklep na priv i średnicę gwintu, jeśli pamiętasz? Sprowadziłem z UK śrubki z gwintami 1BA i 3/16 BSF, ale nie wchodzą. 3/16 BSF wygląda podobnie, ale nie wiem, czy znowu profil/gęstość gwintu nie jest inny. Że też Ci Angole, muszą mieć wszystko na opak. Chciałem też dokręcić lepiej wysokotonowy w głośniku, to znowu żaden metryczny klucz nie pasuje (coś pomiędzy 6-7mm).

A od czego te sruby (jaka kolumna, z jakiego miejsca) i dokladny rozmiar bym potrzebowal. 

Wieza STEREO Technics :)

Juz sobie poradzilem. Wydaje mi sie, ze potrzebujesz srube 2BA. Standard z lat 50tych... ?

https://www.ebay.co.uk/itm/272180613115

Jeszcze sprawdz czy na pewno I jaka dlugosc i jak w PL nie ma to Ci zamowie i wysle za free. 

1BA, ktory probowales ma ponad 5mm a 3/16 tez minimalne byl pewnie za duzy. 

Edytowane przez Huberto1984

Wieza STEREO Technics :)

6 godzin temu, Huberto1984 napisał:

Juz sobie poradzilem. Wydaje mi sie, ze potrzebujesz srube 2BA. Standard z lat 50tych... ?

https://www.ebay.co.uk/itm/272180613115

Jeszcze sprawdz czy na pewno I jaka dlugosc i jak w PL nie ma to Ci zamowie i wysle za free. 

1BA, ktory probowales ma ponad 5mm a 3/16 tez minimalne byl pewnie za duzy. 

Dzięki wielkie!. Poszukam

Marcin, możesz przesłać namiary na ten sklep na priv i średnicę gwintu, jeśli pamiętasz? Sprowadziłem z UK śrubki z gwintami 1BA i 3/16 BSF, ale nie wchodzą. 3/16 BSF wygląda podobnie, ale nie wiem, czy znowu profil/gęstość gwintu nie jest inny. Że też Ci Angole, muszą mieć wszystko na opak. Chciałem też dokręcić lepiej wysokotonowy w głośniku, to znowu żaden metryczny klucz nie pasuje (coś pomiędzy 6-7mm).

Teraz wszystko zamknięte. Obadam adres tego sklepu bonna pamięć jechałem. Jak się otworza to ci kupię i wyślę. Bo wątpię że oni sprzedają sruby przez net. Ten mój imbus pasuje bo zakręciłem elegancko ale klucz imbus calowy musiałem też u ich kupić. Wtopa z tymi Tannoy ha ha dobrze że grają .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Masz zdjęcia tych śrub. Na imbusie jest napisane F837B. Tylko te cholerne śruby kosztują jak ze złota chyba coś 7-9 zł sztuka za nierdzewne. Klucz też masz na foto z metką 

Inny pomysł to możesz ten pierdolnik w który się śruba wkręca - na zdjęciu - wymienić na metryczny i masz full śrub za 20-30 groszy jakie chcesz no ale nie będzie orydżinal ?

B4635FA3-6615-43D7-B268-BAF6F7A19E2F.jpeg

0C775540-5EA0-4EB2-A3B4-F4D1F51B91B6.jpeg

W dniu 19.04.2020 o 22:12, skali napisał:

To przez podstawki na których stoją, nabierają optycznie smukłości. 

Smukłe bydlaki ?. Jaka dałeś wysokość tych podstawek ? Też mnie to czeka ale zrobię z drewna. 

No i opisz wrażenie z odsłuchu. Lepsze niż ...? Jak bas ? Średnica ?

W dniu 20.04.2020 o 11:49, skali napisał:

Nie chcę tu robić za czyjś cennik , ale w końcu to fanklub więc : robocizna 300 zł za oba plus koszty wysyłki. Zawieszenia na Ebay to ok. 240 zł za kpl z wysyłką .  Prawdziwym wyzwaniem jest bezpieczne spakowanie , poświęciłem na to pół dnia i sporo materiału typu twarda gąbka i kształtki z kartonu.

Ogólnie co do wymiany zawieszeń do spotyka się dwie "metody" montażu nowych  prościej , czyli zawieszenie klejone na membranę ( tak zaleca instrukcja załączana do kupowanych zawieszeń , tak też chyba najczęściej  robi Lockwood  ) , lub pod membranę, bo tak jest w oryginałach ( i tak jest zrobione w moich ). To pierwsze jest łatwiejsze , i jak ktoś to chce zrobić sam to ma większe szanse na sukces , to drugie jest trudniejsze gdyż trzeba umiejętnie oczyścić resztki starego kleju  . Pierwsza metoda z reguły ładniej wygląda na koniec, bo maskuje się brzeg membrany który może być "zmęczony" po usuwaniu starego zawieszenia. Większego znaczenia to ponoć nie ma . ( w sensie -  zawieszenie na membranę nie przesuwa "zerowej" pozycji membrany w stosunku do oryginału , bo pianka jest cienka ).  Widziałem głośniki Tannoya zrobione i tak i owak , i czasem te zrobione "jak w oryginale" czyli pod spód  wyglądają średnio lub po prostu źle . Szczęśliwie moje wyszły wyśmienicie.

 

Sprowokowałem dyskusję to też napiszę że super zrobione. I pokazuje jak być nie powinno :

 

D63979B1-5F5E-475A-A994-274643CDD777.jpeg

To na górze - jak widać zawieszenie nie jest okragle. Jest naciągnięte. Poniżej jest ok. Również uważam że czy krawędź na czy pod to bez znaczenia. Ważna jakość zawieszenia i robocizna. 

Edytowane przez Marcin Wielgus

Dzięki. Standy zrobiłem na wysokość 57cm, tak żeby były na wysokości uszu. Wrażenia b.pozytywne. Grają bardziej przejrzyście, lepszą przestrzenią, wokale jak na żywo. Bas tak jak pisałem jest mniej zaznaczony niż w DC10T i nie jest tak głęboki.

U mnie zawieszenie takie. Chyba niezbyt fachowe?

 

20200420_144345.jpg

Edytowane przez ciszyn11
Dzięki. Standy zrobiłem na wysokość 57cm, tak żeby były na wysokości uszu. Wrażenia b.pozytywne. Grają bardziej przejrzyście, lepszą przestrzenią, wokale jak na żywo. Bas tak jak pisałem jest mniej zaznaczony niż w DC10T i nie jest tak głęboki.
U mnie zawieszenie takie. Chyba niezbyt fachowe?
 
20200420_144345.thumb.jpg.86d563beeaee6f7694c5125ad936c241.jpg

Dobrze jest. Kształt ok i nie nasmarkane kleju. Tylko śrubki wypadły od tego basu
A jak staly na podłodze to bas nie był większy ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
13 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

Smukłe bydlaki ?. Jaka dałeś wysokość tych podstawek ? Też mnie to czeka ale zrobię z drewna. 

No i opisz wrażenie z odsłuchu. Lepsze niż ...? Jak bas ? Średnica ?

A jak Twoje, dalej w remoncie czy już słuchasz?

moje podstawki to ciężkie stalowe kloce Rogoz Audio, oryginalnie zrobione pod monitory Yamahy, wchodzą ładnie w przestrzeń pod cokołem Berkeley-i, podnosząc je o 26cm względem pozycji, gdy stoją na ziemi. Idealnie , bo oś głośnika mam na wysokości ucha gdy siedzę na mojej kanapie. W porównaniu do pozycji na ziemi jest trochę więcej detalu i więcej dyscypliny na basie.

Slucham dopiero parę dni i na świeżutkiach zawieszeniach wiec wstrzymuje się z definitywnymi osądami, ale jest bardzo dobrze, 15’’ daje trudny do zdefiniowania efekt „oddechu” , nawet przy cichszym słuchaniu . Bas oczywiście schodzi trochę niżej niż z HPD315 .Nie trzeba słuchać głośno aby pojawiły się emocje. Oczywiście przy Cheviotach czy Devonach w porównaniu do typowych słupków tez tak jest, ale w Berkeleyach jest tak jeszcze bardziej.

13 godzin temu, ciszyn11 napisał:

U mnie zawieszenie takie. Chyba niezbyt fachowe?

Całkiem OK również moim zdaniem. 
 

11 minut temu, skali napisał:

A jak Twoje, dalej w remoncie czy już słuchasz?

moje podstawki to ciężkie stalowe kloce Rogoz Audio, oryginalnie zrobione pod monitory Yamahy, wchodzą ładnie w przestrzeń pod cokołem Berkeley-i, podnosząc je o 26cm względem pozycji, gdy stoją na ziemi. Idealnie , bo oś głośnika mam na wysokości ucha gdy siedzę na mojej kanapie. W porównaniu do pozycji na ziemi jest trochę więcej detalu i więcej dyscypliny na basie.

Slucham dopiero parę dni i na świeżutkiach zawieszeniach wiec wstrzymuje się z definitywnymi osądami, ale jest bardzo dobrze, 15’’ daje trudny do zdefiniowania efekt „oddechu” , nawet przy cichszym słuchaniu . Bas oczywiście schodzi trochę niżej niż z HPD315 .Nie trzeba słuchać głośno aby pojawiły się emocje. Oczywiście przy Cheviotach czy Devonach w porównaniu do typowych słupków tez tak jest, ale w Berkeleyach jest tak jeszcze bardziej.

Całkiem OK również moim zdaniem. 
 

A jak ze stereofonią/holografią? Zastanawiam się, czy takie duże paczki potrafią znikać w pomieszczeniu. Devony są w tym świetne jak na mój gust. Scena jest szeroka. Jeżeli nagrania na to pozwalają, to potrafi wychodzić spomiędzy kolumn. Z graniem wgłąb też jest nieźle, ale tutaj ogranicza mnie pomieszczenie.

Holografia, scena, znikanie - super, jak w całej serii HPD. Scena wyraźnie wychodzi poza linię łączącą głośniki, rozmiar w niczym nie przeszkadza - choć wymaga przyzwyczajenia , oczami tez słuchamy .

To co jeszcze zauważyłem w stosunku do DC10T, to HPD mają przyjemniejszą dla ucha górę. DC10T potrafiły grać nieco metalicznie. Jestem ciekawy wrażeń Marcina po porównaniu Berkley do DC10ti.

 

2 godziny temu, ciszyn11 napisał:

To co jeszcze zauważyłem w stosunku do DC10T, to HPD mają przyjemniejszą dla ucha górę. DC10T potrafiły grać nieco metalicznie. Jestem ciekawy wrażeń Marcina po porównaniu Berkley do DC10ti.

 

 

ja krótko swoich berkeley słuchałem bo wymagały remontu . słuchałem, aby podjąć decyzje czy warto w nie inwestować. i decyzja jak wiecie była na tak. co do DC10Ti to zgadzam się z tobą i mi bardzo pomógł kabel głośnikowy który doradził mi forumowicz tj. Van Den Hull model The wind. znalazłem taki używany z konfekcja na WBT i problemy się rozwiązały tj. trzeba pamiętać ze te nowe tannoy są wg mnie bardzo kierunkowe tj. ustawienie ich odgrywa dużo role i wielkość set spot do optymalnego odsłuchu nie jest duży. ale jak już w ten punk G trafisz ze swoimi .... :) uszami to grają nowocześnie, dynamicznie dużym sprężystym basem. wzmak oczywiście tez ma znaczenie. wg mnie (ale nie słuchałem) DC10Ti pomimo swojej wysokiej skuteczności nie są pod lampę, i nie chodzi o dumping factor tylko charakter grania. ja je mam ustawione nie na twarz - odkręcone / rozwarte dość mocno

co mi chodzi po głowie to mam obecnie MF AMS35i wiec super A klasowy wzmak. podłączę go pod DC10Ti, bo to może być super para.

Berkeley u mnie:

-  zawieszenia profesjonalnie zrobione w firmie, we Włoszech która robi głośniki. po wymianie był pomiar i jest ok. nie wiem czy nowe zawieszenia nie powinny pograć, żeby się dźwięk ułożył. może znawcy się wypowiedzą. ja pierwszy raz vintage remontuję

- paczki wyremontowane i zawinięte w folii. piękna robota fachowca od mebli antycznych z olejowaniem włącznie. chciałem zachować stary fornir. 

- zwrotnica wyczyszczona potencjometry działają i nie ma żadnych przegrzań na płytce, układach. kondów nie ruszam bo to nie elektrolity więc nie ma co psuć. i nie chcę robić żadnego tunningu na mudorfy czy cos innego.. zakładam ze projektant wiedział co robił i jak zacznę poprawiać to owszem munorfy są lepsze, ale jak zacznę grzebać to trzeba na nowo stroić zwrotnicę tak na zdrowy rozum. 

- śruby imbusy kupione 

- pianka - cieniutka uszczelka pod głośnik i pod porty czeka

- pianka tłumiąca to mnie trzyma, bo stara śmierdziała starością i konsultowałem się z producentem pianek, bo kumpel ma dojście. nie uciesze Was, ale pewnie to wiecie. każda pianka, a szczególnie te produkowane 30-40 lat temu utlenia się i paruje. zmienia swoja sprężystość, gęstość i objętość. oni - producenci - wiedzą, ile na rok co się zmienia. wzięli kawałek mojej zbadali ja i na podstawie swojego programu (taka analiza regresywna na bazie zmiany parametrów w czasie) powiedzieli mi jaka ta pianka była 35 lat temu. po co to wszystko - no bo zamówiłem nową wiec będzie pod względem parametrów taka jaka producent dawał. i na nią czekam. zakład ma postojowe. może przyszły tydzień dostane i składam. ciekawostka, której nie wiecie, jak sądzę. pod pianką na ściankach są naklejone duże płaty maty bitumicznej. sprytnie. to taka jak w car audio używa się. wiec jest płyta - mata bitumiczna - gąbka. każdy materiał ma inny rezonans wiec to ze sobą współgra. 

- kabel pod porty podłączeniowe do zwrotnicy. co sadzicie wymienić ? oryginalny to lipna cienka linka, a my tu dajemy od wzmaka nasze kable . kupiłem 2x2.5mm miedź srebrzoną. wymienić?

no i tyle z mojej walki. mam nadzieję, że warto było. 

m.

No to poszedłeś widzę na całość. Powinno być super granie. Czy ta firma z Włoch, to nie czasem ta: http://www.estroarmonicoaudio.com

Sam rozważam zamówienie większych obudów do moich. Rozesłałem zapytania. Ale to byłyby raczej proste, bo takie eliptyczne będą koszmarnie drogie.

Co do kabli nie pomogę. Ostatnio dochodzę do wniosku, że dobra muza zabrzmi dobrze na zwykłych miedzianych ?

Choćby to: https://tidal.com/album/103807420

Edytowane przez ciszyn11
23 godziny temu, Marcin Wielgus napisał:

Inny pomysł to możesz ten pierdolnik w który się śruba wkręca - na zdjęciu - wymienić na metryczny i masz full śrub

Wlasnie powyzej pisalem mu o takim wyjsciu:

" Jeszcze masz inne wyjscie, a mianowicie kup 8 nakretek - tych specjalnych z kolcami do wbijania - i 8 srub z lbem 6-cio katnym lub na imbus i nimi przykrec glosniki.                                           Nie wiem jak gdzie indziej, ale widze, ze w Polinku Wilkowo maja te nakretki M-6. Nie widze M-5.    

Nie to nie ta. Może źle napisałem. Ta firma robi drivery nie całe kolumny ale ten gość co wyżej podaliscie zrobił re-foaming 1sza klasa

Co do skrzyń / są na forum namiary na gościa który robi oonos super . Jak znajdę podejsle. W PL myślę że będzie taniej. I jestem realistą stare paczki to nie jest rakieta kosmiczna. Można lepiej te Lutka widziałem zdjęcia z wewnątrz to był cymes.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wlasnie powyzej pisalem mu o takim wyjsciu:
" Jeszcze masz inne wyjscie, a mianowicie kup 8 nakretek - tych specjalnych z kolcami do wbijania - i 8 srub z lbem 6-cio katnym lub na imbus i nimi przykrec glosniki.                                           Nie wiem jak gdzie indziej, ale widze, ze w Polinku Wilkowo maja te nakretki M-6. Nie widze M-5.    

Tak dokładnie o to mi chodziło. Dopiero jak odpisałem to przeczytałem.
To najtańsze i najprostsze rozwiązanie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No to poszedłeś widzę na całość. Powinno być super granie. Czy ta firma z Włoch, to nie czasem ta: http://www.estroarmonicoaudio.com
Sam rozważam zamówienie większych obudów do moich. Rozesłałem zapytania. Ale to byłyby raczej proste, bo takie eliptyczne będą koszmarnie drogie.
Co do kabli nie pomogę. Ostatnio dochodzę do wniosku, że dobra muza zabrzmi dobrze na zwykłych miedzianych
Choćby to: https://tidal.com/album/103807420

masz rację w tej całej gonitwie za jakością za lepszym ... Nie można zapomnieć o czerpaniu przyjemności że słuchania muzyki.
Zapuszczam twojego Klausa Schulze


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dzień dobry,

Jestem posiadaczem kolumn Tannoy Arden i szukam dla nich kabla, którym podłączę je ze wzmacniaczem Accuphase E 650.

Może ktoś podpowie jakie kable przesłuchać, bo jest dość duży wybór na rynku, wszystkich nie przesłucham ? Muzyki słucham bardzo różnej, wiec muszą to być kable uniwersalne.

Z góry dziękuje za pomoc...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.