Skocz do zawartości
IGNORED

VPI Aries 3 v Transrotor Zet 3 (ramię SME 309)


aszers

Rekomendowane odpowiedzi

Whitesnake, jest jeszcze jeden gramofon który dość ładnie daje się rozbudowywać. Wspominiany wcześniej LINN. Podstawowa wersja kosztuje koło dziesięciu tysięcy, a później można budować aż do opcji Klimax.

 

ABEC to amerykańska skala dokładności z jaką wykonano łożysko. Im wyższa liczba tym lepsze łożysko (standard określa liczbę z przedziału 1-9). Jest to stosunkowo ciekawa informacja, ale nie jest podawana przez wielu producentów. W audio jest wiele parametrów, nawet specjalistycznych jak ten, jednak nie mają takiego prostego przełożenia na brzmienie.

 

W skali ABEC podawana jest faktycznie precyzja wykonania łożyska (odpowiednikami są Clasess dla łożysk japońskich oraz ISO Rating [chyba w Europie]}, przy czym, pomimo tego że im wyższa precyzja (np. ABEC-7), to wcale nie oznacza, że dane łożysko będzie lepsze od tego o współczynniku ABEC-1:

1) na stronach amerykańskich producentów / dystrybutorów znajdują się zapisy wręcz podkreślające, że precyzja (ABEC) nie stanowi jedynego parametru oceny jakości łożyska (material, radial / axial play i jeszcze kilka innych),

2) łożyska o wysokiej już precyzji np. ABEC-5 kosztują dokładnie tyle samo co łożyska o dużo niższej precyzji np. ABEC-1 (zob. np. boca bearings).

 

Marketingowo dobrze brzmi, że ramię z wyższej serii ma łożyska ABEC-7 w miejsce ABEC-3 w ramieniu serii niższej. Czy i jak to się przekłada na jakość brzmienia - tego nikt nie wie ?

 

pozdr, donic

1. Napęd masz całkiem fajny, nie widzę powodu aby kupować inny.

 

2. Dlaczego wkładka koetsu black, słyszałeś inne ?

Kiedyś wydawało mi się, że AT33PTG jest super.

Dziś okazuje się, że to moja najgorsza wkładka.

 

3. Najpierw kupiłbym lepszą wkładkę, następnie ramię.

Oczywiście dobre trafo, pre o tym warto też pomyśleć.

A na samym końcu napęd.

 

4. Co do wymiennych headshell'i to uważam, że to zdaje egzamin.

Dziś słucham na MC ale są nagrania, że najlepiej brzmią na MM.

To przepinam na MM i słucham dalej. Zmiana to około 3 min.

 

5. Uważam, że bawiąc się w analog warto mieć kilka wkładek

i co najmniej dwa ramiona.

 

6. SME V super ramie do super wkładek. Tak bym to określił.

 

Słucham tak jak Ty rock, pop czasami jazz.

Powodzenia w szukaniu swojego dźwięku.

 

VIS

Witam,

Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi.Dopiero dzisiaj wróciłem z delegacji a jutro dzień wolny więc będzie czas na zakupy.

Co do wkładki to nie miałem zbyt wielu porównań i mam chęć zakupu kilku sztuk, które przypadną mi do gustu.Na poczatek wybrałem koetsu na resztę będę miał czas po dłuzszych odsłuchach.

Jak zakupię gramofon i posłucham w domu postaram sie napisać krótką chrakterystykę dla potomnych.

Nie wiecie czy sklep Nautiliusa na Okopowej w Warszawie jest już otwarty?

Pozdrawiam

Witam,

Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi.Dopiero dzisiaj wróciłem z delegacji a jutro dzień wolny więc będzie czas na zakupy.

Co do wkładki to nie miałem zbyt wielu porównań i mam chęć zakupu kilku sztuk, które przypadną mi do gustu.Na poczatek wybrałem koetsu na resztę będę miał czas po dłuzszych odsłuchach.

Jak zakupię gramofon i posłucham w domu postaram sie napisać krótką chrakterystykę dla potomnych.

Nie wiecie czy sklep Nautiliusa na Okopowej w Warszawie jest już otwarty?

Pozdrawiam

Otwarty oczywiście :).

 

Przy okazji "podłączę się",i zapytam:

Do Transrotora Super Seven La Roccia,i ramienia SME V,koledzy jaką wkładkę by polecili?

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Dzieki stefek i sorry że jeszcze sie wcinam ale mam pytanie co do mojego clearaudio.Postanowiłem pozostawic gramofon córce i zauwazyłem że podczas zabawy mój syn uszkodził igłę.Czy jest możliwa wymiana samej igły w wkładce Aurum Classic czy muszę kupić nową wkładkę.Czy możecie polecić jakiś serwis gramofonowy w Warszawie.

Pozdrawiam

"Do Transrotora Super Seven La Roccia,i ramienia SME V,koledzy jaką wkładkę by polecili?"

 

W jakiej cenie? Jakie brzmienie preferujesz?

Pozdrawiam Mirosław Andrejuk

Dzieki stefek i sorry że jeszcze sie wcinam ale mam pytanie co do mojego clearaudio.Postanowiłem pozostawic gramofon córce i zauwazyłem że podczas zabawy mój syn uszkodził igłę.Czy jest możliwa wymiana samej igły w wkładce Aurum Classic czy muszę kupić nową wkładkę.Czy możecie polecić jakiś serwis gramofonowy w Warszawie.

Pozdrawiam

Igłę do Aurum Classic można dokupić. Serwis w W-wie: nie wiem.

Pozdro,

Yul

Ramię SME 309 to również świetny wybór.

Jedyną moją wątpliwość budzi Koetsu, nie ze względu na jakość wkładki tylko jej bardzo małą podatność. Teoretycznie powinna zostać zapięta do ramienia o masie ok 30g, SME waży prawdopodobnie 1/3 tego. Warto znaleźć jakąś bardziej miękką wkładkę. Moja walka z Denonem 103 (poległem) pokazuje że jednak warto zwracać uwagę na dopasowanie wkładki do ramienia.

 

Reasumując: ZET z SME 309 wyposażone w dobrą ale bardziej podatną wkładkę powinien wystarczyć na długo i, nawiązując do wpisu Yula, NIE POLECAM Technicsa :)

 

Brdzo podstawowy, bardzo poważny i pospolity błąd.

Jeśli wychodzi z obliczeń i/lub wykresów ramię 30g powinno to od razu wzbudzić czujność i zwrócić uwagę na to, że coś tu jest nie w porządku - w obliczeniach lub w danych wyjściowych.

 

A więc:

 

Compliance = 5 dla Koetsu Black jest podawany dla 100Hz, standardowo błędnie odnosisz to do wykresów z otoczenia 10 Hz. A dla 10 Hz ta włąsnie wkładka ma compliance ok. 10, podają to nawet jawnie niektóre źródła, nawet do 12.

 

Policzmy:

mam gotowce

F rez [Hz] = 1000/((2 x pi x SQRT (całkowita_masa_efektywna [g] x Compliance_Dyn_dla_10Hz))

 

Używane powszechnie jednostki dla compliance są wszystkie sobie równoważne: 1 [x10-6 cm/dyne] = 1 [mm/N] = 1 [μm/mN] (1 N = 10 000 dyn)

 

Wprowadzamy wzór do arkusza Excel'a (mam gotowce) i otrzymujemy:

 

Ramię: ok. 10 gram + wkładka i wkręty: ok 11,3 g + compliance: 10 = F rez 10,9 Hz. Blisko optimum.

A jeśli compliance = 12 to F rez = 10 Hz czyli ideał.

 

To m.in. dlatego ten transrotor z tą konkretną wkładką w czasie demonstracji tak dobrze grał.

 

 

Pozdrawiam

"Do Transrotora Super Seven La Roccia,i ramienia SME V,koledzy jaką wkładkę by polecili?"

 

W jakiej cenie? Jakie brzmienie preferujesz?

Cena ok.12-15tys.zł

Nie mam doświadczenia z wkładkami,miałem tylko Lyra Argo w VPI.Chętnie poczytam jakieś opinie,którą wybrać i dlaczego,z krótką charakterystyką brzmienia.

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

>Ryszard z moich wlasnych doswiadczen Koetsu black w swojej pierwszej wersji na ramieniu 9" z teoretycznym obciazeniem do okolo 20g wymagalo dodatkowej przeciwwagi i duzego dociazenia 10g glowki by zaczac wogole po ludzku grac. Optimum dla niego to ciezkie 12", obecnych konstrukcji synow tworcy tej wkladki nie znam i pewnie nie bedzie mi dane poznac bo nie mam zwyczajnie przy ich fanaberiach cenowych ludzkiej mozliwosci. Pozatym Vasa piszac 30g nie podaje wagi samej rurki bo to przeciez bezsens. Sensowne do naszych wyliczen sa np. wzory przedsawione na jednej z DIY stron dzieki uprzejmosci Marka ktory pisal na tym fotum.

 

>Aszers Dobrych wkladek jest sporo i o dziwo nie musza kosztowac 15000zl lecz np. polowe tego (niestety), natomiast pomysl praktycznego sprawdzenia kilku teoretycznie dopasowanych do posiadanego ramienia i pre wkladek nie jest glupi (choc chyba najbezpieczniej zaczynac od wybitnej wkladki dopasowujac potem do niej reszte) szczegolnie kiedy chcesz sie pchac w jednostkowe konstrukcje hi-endowe bo takiego LP12, 126, czy 3012 to znaja wszyscy i maja od lat zestawione pewniaki, choc np pewniakiem moze byc tez np. taki Thorens Reference z dlugim ramieniem Ikedy ktorzy przekracza mozliwosci wlasciwie niemal wszystkich i to nie tylko na tym forum) natomiast majac nawet sporo kasy balbym sie manufaktor skierowanych wylacznie w strone snobow bo wkladki jak sie ostatnio okazuje moze robic niemal kazdy... ramie to tez "sluga" wkladki, poeksperymentowac mozna natomiast z roznymi napedami zwracajac glownie uwage np na szafirowe lozyska, magnetyczne, pneumatyczne, cisnieniowe odseparowanie elementow od drgan itp, (tam gdzie nie pomagaja cuda techniki pomaga bardzo/bardzo solidna podstawa) ale nie ma tak dobrze z napedem - dziwnym trafem dziwne akrylowe konstrukcje z masa udziwnien najczesciej dosc czesto dzinie graja w przeciwienstwie do przyslowiowej "stali i drewna". Generalnie polaczylbym w poszukiwaniach szczyt wiedzy alogowej, rozsadku i precyzji z podporzadkowanymi tej pierwszej mozliwosciami najwspolczesniejszej techniki.

Ortofon, firma matka wkładek MC. Doświadczenie i technika. 0 czarów i bajek. Tylko rzetelna wiedza poparta doświadczeniem kilkudziesięciu lat.

 

Model A 90 - jest zdaje się jedna czy dwie sztuki w kraju. Może warto się zainteresować i porozmawiać z Waldemarem Łuczkosiem z Mediamu. Na pewno nie odmówi pomocy i coś podpowie.

 

Trochę na temat A-90.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

tutaj akurat z systemem Continuum

"The Continuum Castelli Stand with the Criterion turntable, Copperhead tonearm, and Ortofon A-90 MC cartridge: "…a formidable combination of audio virtues…" [Photograph and processing by Robinson]

 

A latecomer to the 2009 audio chariot races was the Continuum Criterion turntable system.

 

Yes, you're right; I did give the Criterion a Brutus Award in 2008, with my final evaluation comments in Issue 45 just last September/October (www.positive-feedback.com/Issue45/continuum.htm). But this isn't the same system. The Criterion turntable and Copperhead arm are the same, but the addition of the Continuum Castelli stand instead of the Finite Elemente, and the Ortofon A-90 instead of the Air Tight PC-1 (see below) has changed the game significantly.

 

Because of the relative lateness of launch, I'm at the front end of my evaluation for this system. Nevertheless, I can already hear without any doubt that the Continuum Criterion/Copperhead/Castelli mated with the A-90 is a formidable combination of audio virtues: dead quiet in operation and thus providing a fine silence from which rises the music, dynamic, stable, highly resolving, capable of projecting a near-holodeck-like three dimensionality, a marvelous harmonic balance and rightness—and it does all of this without letting go of musicality at any time. While the earlier Criterion system was very good indeed, this new iteration is quite a bit better.

 

Rather than wait a year to render recognition, I'm going to get the word out now: the Continuum Criterion/Copperhead/Castelli combination, in tandem with the Ortofon A-90, is an exceptional turntable system.

 

I therefore award this system a 2009 Brutus Award!

 

Ortofon A-90 MC cartridge

 

The Ortofon A-90 MC cartridge on the Continuum Copperhead tonearm, gliding along above the Criterion platter: "…this means that something special has arrived." [Photograph and fresco by Robinson]

 

As I mentioned above, the Ortofon A-90 on the Continuum Criterion/Copperhead/Castelli system is hard to walk away from. The A-90 is a radical new cartridge from Ortofon, with a minimalistic profile and space-age fabrication. Weighing in at only 8 grams, the A-90 has an output of .27mV, a recommended loading range of 10-100 Ohms, and a tracking force range of 2.0 - 2.5 grams (2.2 - 2.3 grams recommended). The claimed frequency response is a very fine 10Hz - 80kHz (-3dB points).

 

But it's when you listen to the A-90 on a fine turntable that you sit up immediately and say, "Hey, now!" If you're experienced, and have trained your senses to what's really good in fine audio, those moments don't happen too often; it's the price you pay for that training. On the other hand, when those moments do come, you pay attention… this means that something special has arrived.

 

Though my evaluation of the A-90 is still a-forming, I can already tell you that this is an extraordinary new MC. It may well be the best MC that I've ever had in my listening room, and I like my Micromagic Magic Diamond MC quite a lot.

 

And the best news? The A-90 retails for only USD $4200—in audiophile MC terms, a relatively reasonable sum. I have heard that only 400 of these are going to be made…though who knows? Perhaps Ortofon will make more if the demand is extremely high. Which I suspect it will be, once the word gets out.

 

So…consider this to be "the word." The Ortofon A-90 is killer!

 

And definitely a 2009 Brutus Award winner"

 

Sam myślę usilnie nad Ortofonem Candezą Black i SPU Royal N. A 90 niestety poza zasięgiem:) obecnie.

 

pozdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ortofon, firma matka wkładek MC. Doświadczenie i technika. 0 czarów i bajek. Tylko rzetelna wiedza poparta doświadczeniem kilkudziesięciu lat.

 

Model A 90 - jest zdaje się jedna czy dwie sztuki w kraju. Może warto się zainteresować i porozmawiać z Waldemarem Łuczkosiem z Mediamu. Na pewno nie odmówi pomocy i coś podpowie.

 

Trochę na temat A-90.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

tutaj akurat z systemem Continuum

"The Continuum Castelli Stand with the Criterion turntable, Copperhead tonearm, and Ortofon A-90 MC cartridge: "…a formidable combination of audio virtues…" [Photograph and processing by Robinson]

 

A latecomer to the 2009 audio chariot races was the Continuum Criterion turntable system.

 

Yes, you're right; I did give the Criterion a Brutus Award in 2008, with my final evaluation comments in Issue 45 just last September/October (www.positive-feedback.com/Issue45/continuum.htm). But this isn't the same system. The Criterion turntable and Copperhead arm are the same, but the addition of the Continuum Castelli stand instead of the Finite Elemente, and the Ortofon A-90 instead of the Air Tight PC-1 (see below) has changed the game significantly.

 

Because of the relative lateness of launch, I'm at the front end of my evaluation for this system. Nevertheless, I can already hear without any doubt that the Continuum Criterion/Copperhead/Castelli mated with the A-90 is a formidable combination of audio virtues: dead quiet in operation and thus providing a fine silence from which rises the music, dynamic, stable, highly resolving, capable of projecting a near-holodeck-like three dimensionality, a marvelous harmonic balance and rightness—and it does all of this without letting go of musicality at any time. While the earlier Criterion system was very good indeed, this new iteration is quite a bit better.

 

Rather than wait a year to render recognition, I'm going to get the word out now: the Continuum Criterion/Copperhead/Castelli combination, in tandem with the Ortofon A-90, is an exceptional turntable system.

 

I therefore award this system a 2009 Brutus Award!

 

Ortofon A-90 MC cartridge

 

The Ortofon A-90 MC cartridge on the Continuum Copperhead tonearm, gliding along above the Criterion platter: "…this means that something special has arrived." [Photograph and fresco by Robinson]

 

As I mentioned above, the Ortofon A-90 on the Continuum Criterion/Copperhead/Castelli system is hard to walk away from. The A-90 is a radical new cartridge from Ortofon, with a minimalistic profile and space-age fabrication. Weighing in at only 8 grams, the A-90 has an output of .27mV, a recommended loading range of 10-100 Ohms, and a tracking force range of 2.0 - 2.5 grams (2.2 - 2.3 grams recommended). The claimed frequency response is a very fine 10Hz - 80kHz (-3dB points).

 

But it's when you listen to the A-90 on a fine turntable that you sit up immediately and say, "Hey, now!" If you're experienced, and have trained your senses to what's really good in fine audio, those moments don't happen too often; it's the price you pay for that training. On the other hand, when those moments do come, you pay attention… this means that something special has arrived.

 

Though my evaluation of the A-90 is still a-forming, I can already tell you that this is an extraordinary new MC. It may well be the best MC that I've ever had in my listening room, and I like my Micromagic Magic Diamond MC quite a lot.

 

And the best news? The A-90 retails for only USD $4200—in audiophile MC terms, a relatively reasonable sum. I have heard that only 400 of these are going to be made…though who knows? Perhaps Ortofon will make more if the demand is extremely high. Which I suspect it will be, once the word gets out.

 

So…consider this to be "the word." The Ortofon A-90 is killer!

 

And definitely a 2009 Brutus Award winner"

 

Sam myślę usilnie nad Ortofonem Candezą Black i SPU Royal N. A 90 niestety poza zasięgiem:) obecnie.

 

pozdr

 

do powyzszego mozna dodac jeszcze "pierwsza wersje" Candenzy Black Ortofona Jubille

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale nie lekcewazylbym oryginalnych Koetsu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ikedy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a dla milosnikow staroci Spu Silver Meister i EMT choc jest tez wspolczesna seria

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Reszta ciekawych wkladek to niestety nie produkowane juz muzeum ze zlotego okresu analogu badz japonskie manufaktury acz z tradycjami produkujace na zamowienie

 

pewnie znajdzie sie jeszcze kilka egzotycznych "kosmosow" posrod calej masy drogich "fabrycznych" wkadek co nie graja i amatorskich wynalazkow tylko czy jest sens wierzyc wszystkim ze robia to sumiennie i potrafia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dokładnie zgadzam się Ortofon Jubille miało bardzo dobre opinie.

Candeza Black jest nieco "nowszą" wersją Jubille.

IKEDA - piękne ramiona (podziwiałem na AS 2010 mniam) i świetne wkładki. Niestety ceny zabijają:) szybciej niż kula 0,45 cala:)))

No skoro kwitnąca wiśnią kraina z IKEDĄ i KOETSU na tapecie to może jeszcze:

TRANSFIGURATION

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) model Orpheus lub Phoenix II. Tej drugiej słuchałem kilka razy. Wspaniała.

EMT wznowiła produkcję także wkładek w wersji Nude :) biorą przykład z Ortofona:)ale nie miałem okazji zobaczyć ani posłuchac

 

pozdr.

 

 

do powyzszego mozna dodac jeszcze "pierwsza wersje" Candenzy Black Ortofona Jubille

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale nie lekcewazylbym oryginalnych Koetsu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ikedy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a dla milosnikow staroci Spu Silver Meister i EMT choc jest tez wspolczesna seria

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Reszta ciekawych wkladek to niestety nie produkowane juz muzeum ze zlotego okresu analogu badz japonskie manufaktury acz z tradycjami produkujace na zamowienie

 

pewnie znajdzie sie jeszcze kilka egzotycznych "kosmosow" posrod calej masy drogich "fabrycznych" wkadek co nie graja i amatorskich wynalazkow tylko czy jest sens wierzyc wszystkim ze robia to sumiennie i potrafia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja także....

parametry bardzo zbliżone łącznie ze szlifem Ortofon Replicant.

Niestety... nie dane było posłuchać.

W A 90 są zastosowane nowsze (czytaj lepsze) materiały obudowy.

Na 1 rzut oka kształt wkładki też nieco się różni od Windfeld'a/ Candezy/ Jubille

Może ktoś z kolegów miał z nią (A 90)więcej do czynienia i uchyli rąbka tajemnicy?

 

 

A ja jestem ciekaw czy sa jakies roznice w dzwieku pomiedzy A-90 a Windfeld-em?

Ja także....

parametry bardzo zbliżone łącznie ze szlifem Ortofon Replicant.

Niestety... nie dane było posłuchać.

W A 90 są zastosowane nowsze (czytaj lepsze) materiały obudowy.

Na 1 rzut oka kształt wkładki też nieco się różni od Windfeld'a/ Candezy/ Jubille

Może ktoś z kolegów miał z nią (A 90)więcej do czynienia i uchyli rąbka tajemnicy?

 

Czolem

A miales moze okazje sluchac Windfelda? Bylbym ciekawy jakie masz wrazenia?

Pzdr

Windfelda nie słyszałem.

 

Co do Ortofon'a A90, czy też Ortofon'a Cadenza Black to polecam.

Można by dużo pisać tylko co mam pisać, że są najlepsze.

 

Bo są najlepsze, przynajmniej dla mnie.

Trzeba je po prostu usłyszeć, ciężko jest mi uprawiać

"poezję audiofilską" nie jestem złotousty.

 

Mam kilka wkładek Ortofona każda jest z innym szlifem.

Dzięki temu mogę słuchać, i słuchać.

 

dla mnie Ortofon ma kilka zalet:

 

1. brzmienie europejskie.

2. dostajemy 90 lat tradycji.

3. ochronę ceny.

 

Takie wkładki trzeba po prostu usłyszeć. Moje wyobrażenie

na temat wkładek zostało obrócone o 180 stopni.

 

Powiem tak, jeżeli chodzi o wkładki.

To nirwanę dostąpiłem dzięki Ortofonowi.

 

Moje odczucia mogę wyrazić dwoma słowami suddhi i santi.

 

VIS

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

VIS

 

Dzieki. To myslisz tak jak ja, choc ja mam tylko 1 wkladke ortofona i to MM (2M Black) i uwazam ze gra naprawde dobrze (nawet wiecej niz dobrze). Chodzi mi po glowie od jakiegos czasu wejscie na 'MC' w zwiazku z tym zakup pre (Moon 310 - niestety nie ma jeszcze opinii bo sprzet bardzo nowy jest) plus nowy gramofon (to duzy znak zapytania jaki?). Byc moze uda sie zrobic jakis odsluch w najblizszym czasie.

Pzdr

VIS

 

Dzieki. To myslisz tak jak ja, choc ja mam tylko 1 wkladke ortofona i to MM (2M Black) i uwazam ze gra naprawde dobrze (nawet wiecej niz dobrze). Chodzi mi po glowie od jakiegos czasu wejscie na 'MC' w zwiazku z tym zakup pre (Moon 310 - niestety nie ma jeszcze opinii bo sprzet bardzo nowy jest) plus nowy gramofon (to duzy znak zapytania jaki?). Byc moze uda sie zrobic jakis odsluch w najblizszym czasie.

Pzdr

 

Gratuluję

 

uważam, że zostawia w tyle nie jednego Japończyka MC

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kto jak kto, ale widzę, że kolega >vis< to ma oko i rękę do zdjęć! Gratulacje!

Zachęcam kolegę do zrobienia jeszcze innych, bo aż ślinka leci jak się na nie patrzy (mimo to, że kanapeczkę z polędwiczką już zjadłem), hehe.

Pozdro,

Yul

>Ryszard z moich wlasnych doswiadczen Koetsu black w swojej pierwszej wersji na ramieniu 9" z teoretycznym obciazeniem do okolo 20g wymagalo dodatkowej przeciwwagi i duzego dociazenia 10g glowki by zaczac wogole po ludzku grac. Optimum dla niego to ciezkie 12", obecnych konstrukcji synow tworcy tej wkladki nie znam i pewnie nie bedzie mi dane poznac bo nie mam zwyczajnie przy ich fanaberiach cenowych ludzkiej mozliwosci. Pozatym Vasa piszac 30g nie podaje wagi samej rurki bo to przeciez bezsens. Sensowne do naszych wyliczen sa np. wzory przedsawione na jednej z DIY stron dzieki uprzejmosci Marka ktory pisal na tym fotum.

 

 

Na bakier z fizyką. Trzeba używać właściwej terminologii. Nie istnieje żadne pojęcie teoretycznego czy praktycznego obciążenia dla ramienia. W ogóle nie można operować tu pojęciem ciężaru czy obciążenia a wyłącznie masy, to fizycznie różne rzeczy. Wyłącznie masa efektywna. Tylko ona jest tu standardem i wystepuje we wszystkich wzorach, rozważaniach i praktyce. Tylko masa efektywna ma wpływ na częstotliwość rezonansu układu ramienia, nie żaden ciężar. Masa efektywna zawiera w sobie element bezwładnościowy i żadnego elementu związanego z ciężarem czyli grawitacją. Tamtemu koledze chodziło o 30 gram masy efektywnej, ponieważ przyjął compliance 5 podawany fabrycznie dla 100Hz, a to błąd. Największy jest zawsze compliance statyczny, czyli wkładka jest najbardziej miękka statycznie, w miarę wzrostu częstotliwości drgań igły wkładka sztywnieje, najczęściej i w przybliżeniu w zakresie do ok. 200 Hz logarytmicznie, a więc dla 10 Hz będzie bardziej miękka niż dla 100 Hz. Zatem w miarę wzrostu częstotliwości maleje compliance - podatność, wkładka twardnieje. Compliance podawany przez Japończyków jest zawsze dla 100Hz, standard Europejski to zawsze i bez wyjątku compliance dla 10Hz i do niego właśnie odnoszą sie wszystkie popularne wykresy i obliczenia. Żeby otrzymać compliance europejski dla 10Hz mnoży sie compliance japoński dla 100Hz przez 1,5 do 2 i dopiero wtedy mozna przystapic do obliczeń i analizy wykresów. I konfrontacji z praktyką.

 

Dlatego tu podają praktyczny compliance 10 - 12 dla tej wkładki, nie standardowe 5 dla 100 Hz :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Koetsu z ZET3 gra bardzo dobrze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...........Wkładkę jaka wybrałem to koetsu black.

Moze macie jakies swoje propozycje godne uwagi, które możecie polecić to poprosze o propozycję.

Bardzo ciekaw jestem waszych sugestii dotyczacych wkładek poniewaz na tym polu mam najmniejsze doswiadczenie.

 

Jak będziesz miał okazję to posłuchaj Ortofon'a Cadenza Black.

Lepiej doskładać trochę kasy i kupić coś lepszego.

Będziesz miał na wiele lat z głowy wkładki. No chyba, że nie ;-)

Jest idealnie stworzona pod ramiona Ortofon RS-309D czy też SMEV

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ryszard_pp pisalem o masie efektywnej, ale nawet nie poslugujac sie wlasciwa terminologia nie zaczepilbym np. koetsu black pierwszej produkcji na rege rb250 montowana standardowo w ZET3 tylko na 12" ciezkie ramie ktorych "po drobnych przerobkch" nie upycha sie wszedzie gdzie to tylko mozliwe bo poprostu nie wypada. Nie dziwi mnie tez dlaczego Vasa polegl z dl103 bez takich "ciezkich" ramion.

Pozdrawiam serdecznie P

  • 2 tygodnie później...

Im wyższa cyfera tym mniejsze tarcie łożyska, ale kiedyś kolega zastosował środek do czyszczenia i smarowania luf na ABEC1 i kręciły się niczym ABEC 5.

a co to takiego,ŁOŻYSKA ABEC 1,2,5,7????,pytam całkiem poważnie,może jakiś link do poczytania//

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam Mirosław Andrejuk

  • 2 lata później...

koetsu z ZEt 3(czyli w tym przypadku z sme 309) gra-

i tak powinno to brzmieć nic mniej nic więcej

znowu znalazłem fajny wątek z mnożnikami podatności, czy ktoś to sprawdza?

czy standard, bo tak piszą gdzieś w necie

za chwilę się przekonam nausznie, ale jedno już wiem po rozmowie ,dlaczego -zorientowane- osoby mające te wkładki za circa 30 tys wieszają je jednak na ramionach o masie powyżej 20 gram ,a nie na 12 gramowych SME.

vasa czy vis słusznie pisał ramiona -ciężkie-i to nie żaden błąd

przykład miniabyra

denon 103r podatność 5 i masa ramienia 22 czy 23gramy(wtedy ma optimum 10 Hz)

ta inna wkładka o tej samej podatności i też dramat.

103SA podatność 5 czy ktoś wieszał na redze i słuchał -opisze superdźwięk -

ja mogę opisać -gra do dupy

wieszałem tę wkładkę na ramieniu15, 18, 22, 26 i ponad30 gramowym o różnej długości -i w tym układzie do dupy na pewno 2 ostatnie próby nie były.

phase tech podatność 7 albo 6 -wszystkim którzy wieszają to na ramionkach 12 gramowych polecam jednak posłuchanie tych wkładek na ramionach powyżej 20 gram , może oczka przetrą, a mnożniki wsadzą w...... mrowisko.

wkładeczkę należy mieć u siebie i potestować ,a potem pisać o klasycznych błędach.

 

i na zakończenie;

wszystko ze wszystkim zagra super dla niektórych ,tylko raz układ będzie miał 17Hz innym razem 7Hz

i gra i buczy kapela z Kampuczy ;)

pozdr.

103SA podatność 5 czy ktoś wieszał na redze i słuchał -opisze superdźwięk -

ja mogę opisać -gra do dupy

Ja słyszałem (akurat wersję bez "R", ale to w przypadku podatności jest bez znaczenia), lecz opisywać nie mam czego, bo zgadzam się z tym co sam napisałeś :) To tak w najprostszych, żołnierskich słowach.

Gra i buczy kapela z Kampuczy, hehe.

Pozdro,

Yul

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.