Skocz do zawartości
IGNORED

Amortyzatory- seryjne KYB czy KYB AGX


marcinw899

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam seryjne amortyzatory + sprężyny H&R (-30mm lub -35mm, nie pamiętam dokładnie).

czy stosując KYB AGX (skrócony, regulacja twardości, nie gwint) polepszy się komfort (mniej dobijania, lepsza kultura pracy)?

szukam kompromisu między obniżeniem, a komfortem.

w tej chwili przez tory/progi zwalniające muszę się przetaczać się na jedynce...

zastanawiam się też czy po prostu nie kupić seryjnych springów KYB, a H&R sprzedać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/87201-amortyzatory-seryjne-kyb-czy-kyb-agx/
Udostępnij na innych stronach

Do springów -35mm, amory o skróconym skoku.

Do seryjnych sprężyn, seryjne amory.

 

Pośrednie rozwiązania = ryzyko złej

charakterystyki pracy.

 

Pamiętaj że jeśli zostawisz aktualne

springi i zmienisz amory na krótsze

będzie jeszcze twardziej niż masz teraz.

 

Kompromis pomiędzy obniżeniem (a co za

tym idzie utwardzeniem auta) a komfortem

jest nieosiągalny lub ciężko osiągalny.

Mozna KYB AGX pod seryjna sprzezyne zapodac. Bedzie sztywniej a wysokosc auta zostanie bez zmian.

Jak zapodajesz springi to praktycznie MUSISZ zapodac sztywniejszy amortyzator.

Używam w jednym aucie obecnie Eibach -35/-25 na standardowych KYB excel i jest poprawnie. Płynna charakterystyka gazu jest komfortowa na małych szybkich nierównościach, a przy tym dobrze tłumi duże i jest w miarę twardo. Dobijania nie ma. Jedynie przy dużych hopach czuć jakby że koła z mocno wychodzą w dół i u góry skoku jest martwa strefa przy opadaniu. Bo amortyzator jest za długi. Ale to do cywila nie przeszkadza. W innym aucie posiadam h&r cup kit, czyli 60/40 z krótkimi amortyzatorami H&R, ale nie polecam amortyzatorów h&r. Zwykły cywil, słaba wartość tłumień. Najbardziej polecam bilstein b8 z tych co mam i obniżenie rzędu 50/40. Sprężyny AP. Dobre i tanie. Bistein B8 To znów gaz, ale bardziej sport, odpowiednia deska, a przy tym płynna, nie szarpiąca praca. KYB AGX nie miałem. Ale jeżeli wejdziesz w B8 to będziesz zadowolony jak każdy. (lub B10, B12). Dodatkowo jeżeli się okaże że chciałbyś więcej tłumienia, to wysyłasz do serwisu Bilsteina i Ci zwiększą powiedzmy o 20%. Ja tak zrobiłem i uzyskałem optimum przy cięższym silniku. Koszt był 300zł.

 

I nie poddawaj się, na lekkim obniżeniu i bardzo dobrych amortyzatorach można uzyskać większy komfort i bezpieczeństwo zarazem niż na seryjnej kozie i tanich olejakach popularnych dla aut klasy średniej. Amortyzatory te szarpią i nie są ani bezpieczne ani wygodne.

W mojej corolli E11 są amortyzatory gazowo-olejowe (czyli potocznie po prostu gazówki- na pierwszy montaż szły KYB lub Tokico).

Niestety ja nie szukam sztywności, tylko obniżenia (wygląd).

Teraz wiem, że tak się nie da- wg ludzi z corolli club H&R są to jedne z twardszych sprężyn dostępnych do tej corolli.

Na 90% zamienię się (+dopłata, w końcu te H&R kosztują ok 1000 zł za komplet) na seryjne springi.

Nie chcę się poddawać, ale nie mam już nerwów do obniżenie auta (mały budżet więc wachlowanie sprężynami różnych firm nie wchodzi w rachubę); przez pierwsze 2 lata (pierwsze auto w życiu) jest fajnie, ale później do codziennej jazdy już nie...

Pozdrawiam

No nie da się nisko i byle jak. Gazowo-olejowe to nie gazowe. Gazowo-olejowe takie typowe nie pracują zbyt fajnie, np Bilstein B4. Są dość toporne i chodzą średnio płynnie. Skoro te h+r wypadają twardo, to załóż kyb excele. Bardzo dobra jakość do ceny, wystarczająca twardość i płynność w miarę. Nie szarpie tak ciałem. Tak jak mówiłem mam je z eibachami, które wypadają jako najtwardsze do mojego auta i daję radę na co dzień. Za 900zł bardzo dobre amory.

W mojej corolli E11 są amortyzatory gazowo-olejowe (czyli potocznie po prostu gazówki- na pierwszy montaż szły KYB lub Tokico).

Niestety ja nie szukam sztywności, tylko obniżenia (wygląd).

Teraz wiem, że tak się nie da- wg ludzi z corolli club H&R są to jedne z twardszych sprężyn dostępnych do tej corolli.

Na 90% zamienię się (+dopłata, w końcu te H&R kosztują ok 1000 zł za komplet) na seryjne springi.

Nie chcę się poddawać, ale nie mam już nerwów do obniżenie auta (mały budżet więc wachlowanie sprężynami różnych firm nie wchodzi w rachubę); przez pierwsze 2 lata (pierwsze auto w życiu) jest fajnie, ale później do codziennej jazdy już nie...

Pozdrawiam

 

 

Mam na zbyciu 2 sprężyny oryginały na przód od corolli e10.Sprawne -nie osiadłe.Żółte znakowanie twardości.

Cena za parę 160PLN.O ile wiem pasuja bo zawieszenia takie same.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.