Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

Jezeli chodzi i wlasciwosci jezdne, to najlepszym ukladem jest silnik umieszczony centralnie napedzajacy tylnia os. Niestety jest to uklad malo praktyczny dla samochodow rodzinnych i z tego powodu w wiekszych limuzynach mamy silnik z przodu i naped na tyl. Wyjatkiem jest Tesla Model S gdzie naped zajmuje bardzo malo miejsca i nie tracimy bagaznika (silnik i przekladnia mieszcza sie pomiedzy kolami z tylu).

 

Koledzy "rajdowcy" zapomnieli o Lancii Stratos ;)

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Nigdy nie pytałem czy AWD jest lepsze bo wiem że jest a Ty ciągle to udowadniasz.

wiem, czytam ale upierasz się przy tym francuzie jakbyś w marketingu robił, po za tym napisałem tylko "jak ja na to patrzę". Niestety ja trep jestem i tylko prosto jechałem, niestety nie miałem kiedyś zdobywać innych umiejętności a teraz szkoda mi auta i czasu nie ma, może uda mi się na jakiś PRO kurs iść.

 

I jeszcze jedno, nie śledzę rynku, nie czytam gazet, nie oglądam TV, nie oglądam się za sportowymi furami, gadżetami elektronicznymi i innym, nie interesuje mnie to a auto myje raz na miecha... (teraz jakąś tak często..) więc tak sorry ale ja się zatrzymałem na starych podstawach.

 

hmm ciekawe co ile stron będą te same informacje

Jakim francuzie? Skoro nie śledzisz, nie interesujesz się i tylko jeździsz prosto jednym autem, to skąd ta dyskusja?

 

A jeśli chodzi o szkołę... Jestem z jeszcze starszej niż Ty.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Jakim francuzie? Skoro nie śledzisz, nie interesujesz się i tylko jeździsz prosto jednym autem, to skąd ta dyskusja?

 

A jeśli chodzi o szkołę... Jestem z jeszcze starszej niż Ty.

Mnie po porstu nie kręci oglądanie filmików i obrazków, zwłąszcza że żadnych rewolucji nie ma a zasady i prawa fizyki od lat się nie zmieniły. Myślę że "stara szkoła" nie zwalnia Cie z czytania ze zrozumieniem, jak w końcu zrozumiesz co napisałem to możemy pogadać.

 

PS nie wiedziałem że zawody na 1/4 - 1/8 mogą się odbywać nie koniecznie "na prostych odcinkach", eh człowiek się uczy całe życie.

Na poprawienie humoru,motocyklowa solidarność :-))

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość cycus12

(Konto usunięte)

a czy ja go gdzieś wyzywam ? sory ale Ty też wciskasz innym to czego nie pisali (i w końcu może doczekam się odpowiedzi na moje pytanie).

 

Wracając do S60 w wersji R, niezbyt rozumiem jak to mogło konkurować z S3/M3... silnik tak ale reszta..

Gość cycus12

(Konto usunięte)

dobra teraz mam trochę więcej czasu..

 

Nie powiesz mi że rodzinne kombi ze sztywnym ale komfortowym zawieszeniem (+ servotronic) o osiągach zbliżonych do focusa RS czy golfa GTI (zbliżonych bo sprint lepszy) jest czymś złym. Doliczmy do tego spalanie w trasie jak w 1,6 i niewiele większe w mieście (przy rozsądnej nodze), 4buty i bardzo dobre fotele które nie dość że wygodne to bardzo dobrze trzymają w zakrętach, dobre materiały i mimo wieku brak denerwujących szorować czy trzeszczeń. Czegoś więcej chciałby tatuś jadąc do lasu z rodziną ? szutry i zabawy na polnych drogach też mu nie starsze... (chociaż dość nisko osiągane 500nm potrafi zmęczyć sprzęgło).

 

Trafiło na audi bo sobie rozbite stało za grosze, ale równie dobrze może być to BMW, mercedes, lexus czy dowolna inna marka. Idealny jest typ tego auta nie ten konkretny samochód czy dana marka. Gdybyś czytał to co piszą inni (a nie wciskał mi kupno 1,4) to byś zauważył takie zwroty jak "zdegustowany" czy "zawiodłem się" i pewno byś trafił na miejsce gdzie psiałem o raczej przeciętnym wyglądzie audi w tych rocznikach.

 

Na poprawienie humoru,motocyklowa solidarność :-))

 

http://www.youtube.com/watch?v=gVN1U6NiDe4

muszę tego spróbować :P
Gość cycus12

(Konto usunięte)

A wiesz jaki tam zawias siedzi?

nie, dzisiaj jechałem pierwszy raz i porównuje po prostu odczucia. S60 jest z 2005 roku moja audi rok młodsza. Ogólnie auto nie jest zbyt sztywne, układ kierowniczy to jakiś żart w stosunku do silnika (reakcja, precyzja), kąt skrętu heh volvo na 3-4 razy audi w kombi na 1. Hamulce słabe (sprawdzane, nie są zużyte, siedzą ori). Silnik jak na benzynę dużo mocy na dole i bardzo ładna kultura pracy, ogólnie auto dużo głośniejsze i mniej komfortowe (w stosunku do A4). To są pierwsze odczucia, będę miał je potem na dłużej to dowiem się czegoś więcej.

 

Stare Audi miały to coś np RS4 b5 miażdży :-)

RS4 b7 juz nie ma tego uroku :-)

mi się nie podoba żadna w powyższych :P ale fakt b5 zwłaszcza jak na tamte lata miała to coś, b7 to taki odgrzany kotlet b6 (niestety elektronika dość stara jak na te czasy).

Nie było sztywne i miało słabe hamulce? Jesteś pewny że to było S60R? Jechałeś i nie wpadło Ci w oko bardzo ciekawe zawieszenie? Coś kręcisz albo ktoś Ci wkręca że to oryginalne R.

R ma trzy opcje pracy zawieszenia ktore mozna zmieniac na srodkowym kokpicie. T5 maja juz zwykle zawiasy. Moze kumpel ma T5 po programie?

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Zrobić w T5 300PS jest banalnie prosto.

 

R ma trzy opcje pracy zawieszenia ktore mozna zmieniac na srodkowym kokpicie. T5 maja juz zwykle zawiasy. Moze kumpel ma T5 po programie?
Dokładnie. Jedno z najbardziej zaawansowanych zawieszeń aktywnych jakie kiedykolwiek powstało, zrobione wspólnie nie z kim innym a szwedzką legendą zawieszeń wyczynowych Öhlins.

 

A hamulce, to 6-cio tłoczkowe brembo, z zaciskami wprost od między innymi Ferrari. Te zaciski były stosowane w kilku innych topowych modelach różnych producentów. Miałem te hamulce u siebie w T5r i tylko Cosworth i M3 mogły się równać w tym zakresie.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

2pnydqzfbml9.jpg

 

gs42n2pnpgj7.jpg

 

R'ka raczej to jest chyba że ktoś się pobawił w pakiet stylistyczny,

 

2005 Volvo S60 R AWD 300 HP 2.5L Turbocharged DOHC 5 Cyl VVT.

 

Macie fotkę konsoli więc wskażcie gdzie to jest (nie zwróciłem na to uwagi),

Miałem te hamulce u siebie w T5r i tylko Cosworth i M3 mogły się równać w tym zakresie.

ja mam fabrycznie toczka w toczkę to co jest montowane w b7 S3 (przód i tył) u mnie siedzą zimmermann sport + textar (więc można się przykleić). Może volvo ma starego zwykłego DOT 5.1, trzeba oblukać, napisałem tylko jakie jest moje odczucie, kumpel tylko sprawdził stan tarcz i klocków.

 

Jechałeś i nie wpadło Ci w oko bardzo ciekawe zawieszenie?

nie.. i auto jest wyższe niż moja a4.

 

Zrobić w T5 300PS jest banalnie prosto.

soft sklepaliśmy na kolanie ale jest problem z gazem więc narazie olewamy temat
Gość cycus12

(Konto usunięte)

A jak z wagą R-ki ?

hmm tutaj piszą http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volvo/s60/i/silnik-benzynowy-2.5-i-20v-awd-r-300km

że 1620 kg i nie podają wagi z automatem (a ten ma) czyli pewno tyle co moja a. (manual)

To sporo... kiedyś sie łapałem z 340KM R-ką na niskim doladowaniu (220KM) to mi odeszła tylko z 1,5 długości auta. Raczej nie porównalbym jej z M3 bo bmw by ją z miażdżło. Waga... stąd może różnice w hamowaniu i osiagach, co nie zmienia faktu, że to bardzo fajne autko :-)

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Jeśli nie miało na konsoli przycisków od kontroli zawieszenia, to nie było R i nie ma o czym gadać. 4C, bo tak się nazywa ten system, w ustawieniu sport wywala plomby z uzębienia a auto prawie w ogóle się nie przechyla. Jak dodasz do tego że jest aktywne, to nie sposób tego nie zauważyć. No i R jest AWD a T5 FWD.

 

 

soft sklepaliśmy na kolanie ale jest problem z gazem więc narazie olewamy temat

 

Teraz nie kumam robiliście soft do tej niby R na kolanie i to jeszcze z gazem czy jednak to było zwykłe T5? Czy na nitro? Jeśli chodzi o gazowanie White Block, to ten silnik tego bardzo nie lubi, bardzo powszechny problem w Volvo.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Teraz nie kumam robiliście soft do tej niby R na kolanie i to jeszcze z gazem czy jednak to było zwykłe T5? Czy na nitro? Jeśli chodzi o gazowanie White Block, to ten silnik tego bardzo nie lubi, bardzo powszechny problem w Volvo.

auto zostało kupione już z BRC + sportowa listwa, soft był tylko lajtowo ruszony (nastawy na 330-340ps) ale ze względu na gaz jest nadal fabryka ( nie doładowywał), auto ma swoje problemy jak się go wypicuje, powymienia co trzeba i wykona podstawowe mody to trafi na sprzedaż (średnio auto jest w naszych rękach 6 miesięcy).

 

Jeśli nie miało na konsoli przycisków od kontroli zawieszenia, to nie było R i nie ma o czym gadać. 4C, bo tak się nazywa ten system, w ustawieniu sport wywala plomby z uzębienia a auto prawie w ogóle się nie przechyla. Jak dodasz do tego że jest aktywne, to nie sposób tego nie zauważyć. No i R jest AWD a T5 FWD.

2005 Volvo S60 R AWD 300 HP 2.5L Turbocharged DOHC 5 Cyl VVT.

nie zwalnia Cie z czytania ze zrozumieniem

Rozumiem że chodzi o "active dynamic settings" ? przecież widać na zdjęciu że ma ... (pytałem gdzie tego szukać), nie wiem na jakim ustawieniu jechałem.

 

 

To sporo... kiedyś sie łapałem z 340KM R-ką na niskim doladowaniu (220KM) to mi odeszła tylko z 1,5 długości auta. Raczej nie porównalbym jej z M3 bo bmw by ją z miażdżło. Waga... stąd może różnice w hamowaniu i osiagach, co nie zmienia faktu, że to bardzo fajne autko :-)

no można się czasem zdziwić, myśmy byli w szoku jak golf 5 1,9 tdi bkc (fabryka 105ps) tylko z GT1749VA (turbo od ASZ 130 ps) do 100km/h lał golfa 5 GTI.. Ograniczyła najbardziej skrzynia. Co by nie było TDI miał z 15 koni mniej, za to soft ostro wykręcony i porządnie wyregulowane bebechy. Fabryczne softy no co tu gadać.. no ride, no fun ;]

 

Tego s60 przydałoby się na rolki wrzycić ale w darmowe użytkowanie mamy tylko 1oskę ;/ najbliżej VTG ale... no kto w temacie to wie ;]

Nie czytałem wcześniej co pisałeś o tej R a to co pisałeś później wskazywało, że to nie R. Wiec daruj sobie te szczeniackie teksty o czytaniu ze zrozumieniem. Piszesz o samochodzie o którym nie masz jak widać zielonego pojęcia, masz do dyspozycji jedno z najlepszych zawieszeń a nawet o tym nie wiesz i tego nie widzisz. Ja w każdym razie chyba odpuszczam rozmowę na poziomie "zagazowanego golfa po tjuningu" i jaraniem się ile ma do setki i na liczniku. Dla mnie auta, to coś więcej. Chociaż jak ponad dwadzieścia lat temu kupiłem pierwszego RS Turbo też mnie to podniecało, wiec rozumiem ale już jestem chyba za stary. ;)

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Nie czytałem wcześniej co pisałeś o tej R a to co pisałeś później wskazywało, że to nie R. Wiec daruj sobie te szczeniackie teksty o czytaniu ze zrozumieniem. Piszesz o samochodzie o którym nie masz jak widać zielonego pojęcia, masz do dyspozycji jedno z najlepszych zawieszeń a nawet o tym nie wiesz i tego nie widzisz. Ja w każdym razie chyba odpuszczam rozmowę na poziomie "zagazowanego golfa po tjuningu" i jaraniem się ile ma do setki i na liczniku. Dla mnie auta, to coś więcej. Chociaż jak ponad dwadzieścia lat temu kupiłem pierwszego RS Turbo też mnie to podniecało, wiec rozumiem ale już jestem chyba za stary. ;)

no fajnie, to po co gadamy skoro nie czytasz ? z resztą co za różnica skoro i tak wiesz lepiej co ja robię, czym i jak jeżdżę. Fajnie by było gdybyś czytał co piszą inni i łączył to w jakąś całość.

 

Chciałbym się dowiedzieć co w tym zawieszeniu jest takiego dobrego (nie jestem takim znawcą jak ty by po 15 minutach o aucie wiedzieć wszystko). Dotychczas z fabrnycznych auta najlepszy zawias miało RS z kompensacją przeciążeń.

 

BTW: 1,9 tdi + lpg przekracza 300ps więc uważaj co piszesz.

 

http://www.youtube.com/watch?v=FxaITP3rKCM

heh ponad 100ps różnicy... może w końcu co niektórzy zrozumieją że nalepka RS wcale tak dużo nie znaczy.

 

Szrototdi...

BTW: 1,9 tdi + lpg przekracza 300ps więc uważaj co piszesz.

 

Na pewno wiesz o czym piszesz? Bo wiesz że LPG+diesel to rozwiązanie średnio nadające się do osobówek i kosztujące majątek?

Gość cycus12

(Konto usunięte)

tak ale LPG używa się jako 3 paliwo a nie jako zastąpienie ropy ( działa jak nitro przy stałej dawce), chociaż LPG jako podstawa też się montuje. Instalacje dual fuel nie są takie drogie, całość wychodzi porównywalnie do silnika benzynowego.

 

Gdyby się nie nadawała do osobówek to... patrz pierwszy film. Ciekawa jest też instalacja typu HHO, w końcu czemu nie jeździć na wodę.

 

http://www.youtube.com/watch?v=1WlaeS7xn_Q

http://www.youtube.com/watch?v=ZwuvZ0oq3I4

Gdyby się nie nadawała do osobówek to... patrz pierwszy film.

 

Nie żebym się czepiał ale autokar MAN ciężko zaliczyć do osobówek. A na tym filmie mimo najszczerszych chęci nie znajduje niczego innego. Co do drugiego filmu - poczytaj o trwałości silnika i kosztach takiego rozwiązania. I porównaj do kosztów 260 KM w 2-litrowej benzynie. Ja wiem że na siłę wszystko można. Można jednak lepiej i taniej. Dlatego w Formule 1 diesli nie ma i nic nie wskazuje na to żeby kiedykolwiek były.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Przypominam że wybrane 1,9 są pół zakute więc trzymanie takich mocy nie jest dla nich większym wyzwaniem, nawet stare VP latają na mocach powyżej 200ps gdzie fabrycznie nawet 100 nie miały (klepiąc konkretne przebiegi). Gaz dla mnie poniżej 300ps nie ma sensu, powyżej po prostu brakuje ognia. 2litrowa benzyna 260 konna (fabrycznie) dostanie duży łomot od tego 1,9 ale gdyby nad nią usiąść i pomęczyć... wiadomo potencjał większy (teoretycznie).

2litrowa benzyna 260 konna (fabrycznie) dostanie duży łomot od tego 1,9

 

Jakiż Ty jesteś wszystkiego pewny... I nie pokazuj mi filmików bo ja Ci pokażę jak Matiz objeżdża Ferrari. Wystarczy dać odpowiednio wąską bramkę. Na tej samej zasadzie te Twoje diesle objeżdżają wszystko na świecie.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Jakiż Ty jesteś wszystkiego pewny... I nie pokazuj mi filmików bo ja Ci pokażę jak Matiz objeżdża Ferrari. Wystarczy dać odpowiednio wąską bramkę. Na tej samej zasadzie te Twoje diesle objeżdżają wszystko na świecie.

A dziękuje, dziękuje... ale lepiej byś podyskutował i rzucił jakimiś argumentami.

 

fabryczne nastawy mają oszczędzać silnik, łagodnie osiągać moc i najlepiej mieć ja w krótkim peeku, auta są projektowane uniwersalnie pod różnych kierowców i rożne warunki eksploatacji. Pomijam kwestie kalkulacji i marketingu. Niestety to też dotyka typowe sportowe auta. Więcej wiary w papierowe konie.

 

Nawet wyżej było napisane że 220 konny silnik dał radę utrzymać się za 300 konną pseudo sportową furą.

 

1,9 i 1,8T jeśli chodzi o VAG'a to legendy benzyna oczywiście osiąga dużo większe moce, z tymi mam doświadczanie te znam ale widzę że bardzo duża popularnością cieszą się fiaty i ecoboosty forda która naprawdę potrafią zaskoczyć.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.