Skocz do zawartości
IGNORED

Przedwzmacniacz z regulacją barwy w sprzężeniu zwrotnym


witek_z

Rekomendowane odpowiedzi

nie każdemu pasuje niska oporność wejściowa.

Zwykle przyjmuje się 47-50k Okma.

I o taką lub ewentualnie niższą mi chodzi a nie coś z przedziału 100-200k.

Nie chce mi się wierzyć że nikt nie ma schematu fajnego preampa lampowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Preamps

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Postaram ci się jutro porzesłać na priva schemat(2szt) o który prosisz:czyli preamp RIAA w układzie SRPP + liniowy również w układzie SRPP do którego zaprojektowałem płytkę drukowaną(po drobnej modyfikacji poza płytką można dodać układ korekcji).Układ RIAA oparłem na układzie Audio NOTE,natomist wzm liniowy to klasyczna konstrukcja.dziś nie mam czasu.Moim zdaniem gra b.dobrze.Możesz ewentualnie podać na priva telefon.

Dalej stoję w miejscu, szukam i szukam i nic sensownego nie znalazłem. (RIAA mnie nie interesuje)

A może nie ma schematów w których sprzężenie zwrotne jest przy okazji regulacją barwy a nie jak to jest zazwyczaj za pierwszym stopniem wzmocnienia daje się barwy i potem drugi stopień.

Dalej stoję w miejscu, szukam i szukam i nic sensownego nie znalazłem. (RIAA mnie nie interesuje)

A może nie ma schematów w których sprzężenie zwrotne jest przy okazji regulacją barwy a nie jak to jest zazwyczaj za pierwszym stopniem wzmocnienia daje się barwy i potem drugi stopień.

Witam! Tak z grubsza to korektory graficzne, to nic innego jak barwa tonu ze sprzężeniami zwrotnymi dla każdego suwaka z osobna, a ich dobroć jest uzależniona od podziału częstotliwościowego, czyli od ilości suwaków.

Przedwzmacniacz plus korekcja to serce każdego wzmacniacza, a w miarę dobry przedwzmacniacz to: przedwzmacniacz dopasowujący wejście, podstawowa korekcja z wytłumieniem nie większym niż 50%, następnie stopień wzmacniający do wyrównania wytłumienia, następnie filtr pasywny 400Hz z wytłumieniem 50%, potem stopień wzmacniający, następnie minimum filtr aktywny 80Hz i 4kHz, a najlepiej w tym miejscu korektor minimum dziesięciu punktowy o dużej dobroci, co daje spore możliwości dopasowania się do obciążenia, czyli kolumny.

Ilość filtrów pasywnych jest uzależniona od jakości i średnicy głośnika, na przykład dla głośnika 15 cali i gitary basowej najkorzystniej wypadają trzy takie filtry, dla głośnika 12 cali tylko dwa, a dla 8 cali jeden. Na pewno się to jeszcze zmieni, jeżeli kolumna posiada zwrotnice, bowiem to też nic innego jak korekcja, tylko na wyjściu.

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.