Skocz do zawartości
IGNORED

Złożenie kolumn DIY - for dummies ;)

Piotrmac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Rozglądałem się ostatnio za możliwościami nabycia kolumn głośnikowych. Zaznaczam na wstępie, że jestem początkującym w kwestiach audio. Udało mi się dość okazyjnie kupić parę elementów zestawu audio i na chwilę obecną brakuje mi przede wszystkim porządnych kolumn.

Jak zapewnie nieraz słyszycie - także i mój budżet jest dość ograniczony - planuję wydać ~2-3k zł za parę z okablowaniem. Nie zależy mi na pięknym logo ze znaną marką, a na jakości dźwięku - stąd pomysł konstrukcji typu DIY. Uwagę mą zwróciły zestawy zaprojektowane przez akustyk.com.pl. W grę, z cenowego punktu widzenia, nie wchodzą raczej gotowe kolumny, tylko elementy do samodzielnego złożenia (podana na stronie opcja 1.). Stąd też moje pytanie - czy poradziłbym sobie jako bardzo początkująca osoba w świecie elektroniki/stolarki ze złożeniem do końca "grających" kolumn o satysfakcjonującej jakości dźwięku i ogólnych walorów estetycznych. Czego chciałbym uniknąć, to zapłacenia za elementy dość znacznej sumy i albo uzyskania marnej jakości efektu końcowego, albo wręcz "zepsucia" całości. Domyślam się, że skoro firmy typu AkustyK liczą sobie znacznie więcej (około dwu krotność kosztu elementów i projektu) za złożenie całości, to nie jest to ani dziecinnie proste, ani szybkie. Stąd też moje pytanie - czy mam szansę złożyć kupione w takim miejscu elementy stosując się do instrukcji/planu dołączonych do nich i uzyskać wspomniany efekt?

Przy okazji może doradzicie jakieś ciekawe oferty tego typu na konkretne modele, nie koniecznie od Akustyka. Podam poniżej parametry mojego obecnego zestawu, do którego dobierane są kolumny:

• Wzmacniacz z przedwzmacniaczem Rotel RA-06
  • Gramofon Dual 505-4 z wkładką Ortofon 10E (wkrótce Ortofon 2m Bronze)
  • DVD/CD Player Pioneer DV-600-AV-S

Na chwilę obecną nie mam jeszcze przewodów głośnikowych - te będę dobierał pod wybrany głośnik.