Skocz do zawartości
IGNORED

subwoofer do stereo


daniel30

Rekomendowane odpowiedzi

nie miałem z niego żadnej korzyści. Nie było wówczas słuchać jego wpływu. Był to Velodyne, ze swoja konstrukcją, membraną, wzmacniaczem, itd. i być może przy niewysokim sygnale po prostu "nie gra".

To nie była wina Velodyne a raczej wzmacniacza. Po prostu nie pozwalał mu się wzbudzać.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

a raczej wzmacniacza. Po prostu nie pozwalał mu się wzbudzać.

jak mozna napisać ze to wina wzmacniacza ,jeśli nawet nie wiesz jakim wzmakiem dysponuje kolega SNM ,a może lepszym od twojego i mojego

Pozdrawiam

Tomasz

Wówczas miałem Exposure 2010, ale nie sądzę, żeby to była wina wzmaka. Sub był podłączony do wyjścia pre i przypuszczam, , że na tym wyjściu był sygnał również przy niskich poziomach. Ja miałem wrażenie, ze przy niskim poziomie głosności sub faktycznie się nie wzbudza.

Wiem, że takie wymagania, tj. słuchanie z subem cicho, sa dość nietypowe, a dla kogoś, kto nie musi się przejmować domownikami, czy sąsiadami, nawet dziwne. Dla mnie sub byłby substytutem dobrych, pełnopasmowych kolumn (powiedzmy prawdziwe -3dB 28Hz), ale takie zwykle kosztują, wymagają drogiego wzmocnienia i odpowiednio duzego pomieszczenia. Ja tego wszystkiego nie pogodzę.

Nie ma znaczenia jaki wzmacniacz mam ja. Jeżeli przy słabym wzmocnieniu wzmacniacza nie gra, czyli nie wzbudza się to znaczy że jest zbyt małej mocy ( zbyt niskie poziom sygnału)

 

W instrukcji obsługi jest zapisane, że w przypadku gdy sygnał z kanału sub out podłączonego do subwoofera jest zbyt słaby urządzenie nie może działać w sposób prawidłowy łącznie z wyłączaniem subwoofera w czasie pracy

 

Dlatego właściwe dobranie suba i wzmacniacza czasami jest trudne ( nawet jesli oba są bardzo dobre)

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

W instrukcji obsługi jest zapisane, że w przypadku gdy sygnał z kanału sub out podłączonego do subwoofera jest zbyt słaby urządzenie nie może działać w sposób prawidłowy łącznie z wyłączaniem subwoofera w czasie pracy

To tłumaczy moje wrażenia. Po prostu próbowałem słuchać w sposób nie przewidziany przez producenta suba - zbyt cicho. Instrukcję czytałem dość pobieżnie i tego nie wyczytałem.

Czy w RELu jest podobnie? Tym razem przeczytam instrukcję.

Walczysz o tego velodyne jak o niepodległośc

Chodzi mi o prawdę. I nie chodzi o Velodyne, REL to też bardzo dobry woofer. Zawsze twierdziłem, że oba górują nad pozostałą resztą, a że akurat mnie przypasował Velodyne? To rzecz gustu i ucha.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Chodzi mi o prawdę. I nie chodzi o Velodyne, REL to też bardzo dobry woofer. Zawsze twierdziłem, że oba górują nad pozostałą resztą

Absolutnie się z tym nie zgadzam.Już kiedyś nawet o tym pisałem.Miałem możliwość porównania subów Pradigma i Velodyne i w bezpośrednim starciu sub Paradigma wypadł dużo lepiej niż Velodyne.Suby były z podobnego przedziału cenowego.

Chodzi mi o prawdę. I nie chodzi o Velodyne, REL to też bardzo dobry woofer. Zawsze twierdziłem, że oba górują nad pozostałą resztą, a że akurat mnie przypasował Velodyne? To rzecz gustu i ucha.

Tak trzymaj:)

Absolutnie się z tym nie zgadzam.Już kiedyś nawet o tym pisałem.Miałem możliwość porównania subów Pradigma i Velodyne i w bezpośrednim starciu sub Paradigma wypadł dużo lepiej niż Velodyne.Suby były z podobnego przedziału cenowego.

nie słuchałem nigdy żadnego Velodyne ,ale Paradigma owszem i naprawdę fajnie sobie radził ,ale tylko w kinie

Pozdrawiam

Tomasz

Miałem możliwość porównania subów Pradigma i Velodyne
Z Paradigm to tylko servo, ale do muzyki nie jest on raczej stworzony, a do KD. Poza tym jeden lubi miękkie kluchy a drugi twarde łupanie w trzewiach, porównać się nie da.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

No ja mam nie najgorszy sub Velodyne DD12. I jest O.K. Ale jak napisał tomaszE w kinie. Stereo, moim zdaniem, lepiej zbudować bez tego polepszacza.

Ja także jestem zdania,że dobre fronty nie potrzebują protezy w postaci subwoofera.

JungSon,

zakładając, że masz na myśli podłogowce grające pełnym pasmem, to ok., racja, sub jest zbędny. Proteza może być przydatna, tam, gdzie bas kończy się na tych 40Hz (realnie, nie katalogowo), a chciałbyś, żeby schodziło powiedzmy do 30Hz. Nie masz kasy na dobre, trójdrożne podłogowce i porządny wzmak, który to uciągnie. Ja nie wiem, czy da się w miarę tanio taką protezę zaimplementować nie psując tego, co daje dobre stereo. Mam jednak podstawy przypuszczać, że generalnie idea nie jest zła, to prędzej kwestia kosztów. Raczej nikt nie kupi suba droższego od frontów ,a te tańsze wiadomo jak grają. Są chyba konstrukcje korzystające z aktywnej sekcji basowej, dlaczego więc nie próbować zbudować takiego systemu z oddzielnych elementów? Kwestia dopasowania elementów, zestrojenia i ekonomi takiego działania. Czy się da, nie wiem, pytam, zbieram opinie osób, które to sprawdziły w mniej lub bardziej udanych zestawieniach.

Raczej nikt nie kupi suba droższego od frontów ,a te tańsze wiadomo jak grają.

I to jest bardzo cenna myśl ponieważ aby efekt był słyszalny do naprawdę dobrych kolumn podłogowych , np. w cenie około 5000 złotych należałoby zakupić subwoofer w podobnej kwocie. Kolumny stojące nierzadko mają naprawdę kapitalny dół dlatego dokupywanie woofera jest już brawurą, szczególnie dla tych zamożniejszych. I ja to rozumiem.

 

Jednakże w przypadku mniejszych mieszkań i stojących tam monitorów nie zawsze można w pokoju dostosować optymalną akustykę i wydobyć z nich ciekawy dół, dlatego woofer jest świetnym uzupełnieniem zestawu. Tylko jednak dobrej jakości gdzie wielkość pudła nie musi od razu świadczyć o nieziemskim dźwięku. Do KD większość juz sie nadaje, lecz do muzyki jest już gorzej.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

  • 3 miesiące później...

Witam jestem zainteresowany subem Wharfedale SPC-10. Sub ma obudowę zamkniętą więc teoretycznie nadaje się do stereo.

 

SPC-10 głośnik 25 cm; moc 150 W; maksymalne SPL (db) 114; 37 - 200Hz (-3db)

 

Sub miałby uzupelnić bas w pianocrafcie w pokoju 17m2

 

Czy miał ktoś okazję słuchać tego suba?

  • 2 tygodnie później...

Witam, zamierzam kupić subwoofer aktywny do muzyki (70%) i kina domowego (30%). Kwota to max 800zł. Kolumny aktywne już są. Bas musi być dynamiczny i mieć uderzenie. Za czym warto się rozejrzeć? Są modele JAMO oraz KODA ale opinie na ich temat bardzo różne, jednym super grają a innym pierdzą.

Pomieszczenie odłuchowe ok 15m2 ale później będzie większe.

Pozdrawiam

Witam, pytanie jak w temacie.

Który subwoofer wybrać: Wharfedale SPC-10 czy Wharfedale SW 150? Obydwa podobne, ale inna konstrukcja.

Zależy mi na dynamicznym i "kopiącym" basie do słuchania muzyki oraz filmów. Mam aktywne głośniki Microlab 7c i chciałbym aby razem z subem grały. Ceny głośników porównywalne (różnica ok 100zł).

Jeśli subwoofer do muzyki to polecił bym coś ze stajni Velodyne albo Acoustic Energy, za 800zł nie kupisz dobrego subwoofera (chyba, że trafisz okazję na jakiegoś używaka). Rozejrzyj się też za produktami JBL. Zapomnij o tych wszystkich Kodach, tanich yamahach, no Jamo jeszcze się nadaje, ale wyższe modele. Tanie subwoofery których jest pełno nadają się jedynie do kina domowego, gdzie wymagania jakościowe nie są aż tak krytycznie wyznaczane jak do muzyki (do tańszych systemów oczywiście).

Btw - jakie kolumny frontowe? w 15 metrach zazwyczaj nie potrzeba nawet subwoofera. Ja w 11 metrach posiadam maleńkie AE Aegis Evo One z których jestem zadowolony, w filmach bas schodzi tak nisko i miękko że nawet nie myślę o dostawianiu suba.

emyyyl, jeśli chcesz kupić naprawdę dobry subwoofer, to musisz przeznaczyć większą kwotę. Po co masz wyrzucać kasę w błoto i być niezadowolonym? Do muzyki robi subwoofery firma REL. Posiadam model T5 i nie wrócę do systemu 2.0.

Suby Kody z serii Harmony podłączone za pomocą wejść wysokopoziomowych grają przyzwoicie w stereo (lepiej niż Jble z serii Studio1/E/ES) - teraz chyba wszystkie są na wyprzedaży, więc za 500-800zł spokojnie kupisz nówkę.

emyyyl, jeśli chcesz kupić naprawdę dobry subwoofer, to musisz przeznaczyć większą kwotę. Po co masz wyrzucać kasę w błoto i być niezadowolonym? Do muzyki robi subwoofery firma REL. Posiadam model T5 i nie wrócę do systemu 2.0.

 

Tak samo myslalem do czasu jak zagraly u mnie atc w obudowie zamknietej. Velodyne poszedl na ebaya bo troszke sie gubil i nie nadazal za monitorami....

Roksan Caspian m2, Epos m12.2,Cambridge Audio Stream Magic 6

Tak samo myslalem do czasu jak zagraly u mnie atc w obudowie zamknietej. Velodyne poszedl na ebaya bo troszke sie gubil i nie nadazal za monitorami....

 

A przypadkiem ten Velodyne to nie był BR? Uwierz mi, że przerobiłem trochę zestawów i znam wady/zalety różnych rozwiązań. Monitory zamknięte ATC - fajnie! Tylko co z basem? Nie będzie go wiele, prawda? A REL to konstrukcja zamknięta i nadąża za bardzo szybkimi Thielami UZUPEŁNIAJĄC pasmo od dołu. Na ten temat toczyła się dyskusja w innych wątkach, nie będę więc powtarzać argumentów, które wówczas przytaczałem. Przez długie lata stałem na stanowisku, że sub w stereo to zło. Jakże się cieszę zmianą swego zdania.

Tak samo myslalem do czasu jak zagraly u mnie atc w obudowie zamknietej. Velodyne poszedl na ebaya bo troszke sie gubil i nie nadazal za monitorami....

Ciekawi mnie w jakiej konfiguracji miało to miejsce? Bo coś mi sie nie chce wierzyć. Jaki to był Velodyne?

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Ciekawi mnie w jakiej konfiguracji miało to miejsce? Bo coś mi sie nie chce wierzyć. Jaki to był Velodyne?

 

Prawdopodobnie CHT-10Q (sądząc z "o mnie" hydrogena), czyli typowy BR. W połączeniu z zamkniętymi monitorami nie mógł grać dobrze :).

Znaczyłoby że nie uzupełnił swojego profilu .....Sam posiadam CHT-8Q i nie zauważyłem jeszcze aby był zbyt wolny. Właśnie przeciwnie, nawet w szybkiej, bardzo szybkiej muzyce rockowej a nawet punkowej zasuwa aż miło posłuchać. Do tego jeszcze szybszy Rotel i nawet dość powściągliwe Dynaudio radzi sobie w tym zestawie. Dlatego bardzo mnie zdziwiło, że obudowa zamknięta może zachowywać się aż tak odmiennie

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Ooooj mili koledzy, ATC mają bas, moje AE też, i to wcale nie mały, i nie zły jakościowo. Nie należy tych kolumn sądzić po pozornie małych obudowach i przetwornikach niskotonowych :)

Dziękuję za odpowiedzi, posiadam aktywne Microlaby 7c. Grają ładnie, ale posiadają za słaby bas. Wiem, że dla innej osoby to będzie szrot nie głośniki, ale w tej klasie cenowej nie znalazłem niczego lepszego. Podniosłem widełki cenowe do 1000zł i po długim poszukiwaniu znalazłem dwa ciekawe suby aktywne: Wharfedale SPC-10 oraz Wharfedale SW 150. Różnią się odrobine parametrami, które mi niewiele mówią dlatego proszę o napisanie w kilku słowach co o nich myślicie. Mogę je mieć za 999zł z przesyłką.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.