Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Pytanie do sklepów( nie tylko) o zasady zwrotów

zwrot 14dni

  • Nie możesz odpowiedzieć
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   arekm

  • Użytkownicy
  • 793 postów
  • Rejestracja: 12.03.2015

Napisano 16.05.2018 - 07:14

Dzień dobry, jeśli temat nie w tym dziale proszę o przeniesienie.
Mam pytanie jak w temacie,  jakiś czas temu zakupiłem kolumny w sklepie zajmującym się sprzedażą sprzętu audio nowego i używanego. Zapłaciłem za kolumny poprzez aledrogo, kolumny dotarły do mnie. Standard. Kolumny jednak nie do końca mi pasowały z różnych względów, więc po raz pierwszy pomyślałem że zrobię zwrot towaru, skontaktowałem się ze sprzedawcą wysyłając formularz zwrotu towaru/odstąpienia od umowy, a po dwu dniach od zakupu wysyłając całe kolumny podstawkowe kurierem.
I teraz są już pytania i schody :
1) Jedna z kolumn dotarła obita, sprzedawca ( odbiorca paczki) zrobił protokół i zdjęcie przy kurierze,  które załączyłem do reklamacji firmy kurierskiej. Paczka była solidna i ubezpieczona.
2) Mimo iż na stronie sprzedawcy jest zapis powołujący się na prawo handlowe, bądź jego założenia, iż w przypadku uszkodzeń sprzętu pomniejszy on kwotę zwrotu pieniędzy o wartość szkód to żadnych pieniędzy nie dostałem.
3)Może błędnie zakładam, ale czuje że 100% kosztów od firmy  kurierskiej nie dostanę.
4) Mam mieszane uczucia co do faktu że sprzedawca ma i kolumny, owszem mniej warte, ale ma, ale ma też i moje całe pieniądze. Ja zostałem z niczym.

Czy ktoś może coś poradzić jak to w praktyce wygląda, czy sprzedawca powinien, chociaż cześć kasy oddać, przecież wiem że je sprzeda przynajmniej za połowę ceny.
Dzięki za sugestie.

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Allegro

  • Użytkownicy
  • 1 postów
  • Rejestracja: 16.05.2018

Napisano 17.05.2018 - 09:58

Nawiązując do Twojego pytania, jeśli Ty jako kupujący dochowałeś należytej staranności i odpowiednio zapakowałeś towar, na czas przesyłki, wówczas odpowiedzialność spada na przewoźnika. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu wszystkich kosztów w ciągu 14 dni od momentu otrzymania oświadczenia o odstąpieniu lub natychmiast po otrzymaniu towaru. Ty jako kupujący możesz przenieść na sprzedającego prawa do złożenia reklamacji i odebrania ewentualnego odszkodowania. Co do reklamacji u firmy kurierskiej. Jeśli jej wynik jest taki, że to kupujący dopuścił się zaniedbań i niewłaściwie opakował towar (w związku z tym reklamacja została odrzucona), wówczas sprzedający może domagać się od kupującego naprawienia szkody wynikłej z powodu nienależytego wykonania zobowiązania (art. 471 KC: Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.). W razie pytań napisz do nas.





Użytkownicy przeglądający to forum: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Audiostereo Magazyn

 
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Na naszej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - więcej o tym w Naszej polityce prywatności. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia.

Akceptuję   Zmiana ustawień