Skocz do zawartości
Kolumny

Aurum Cantus V6F

Zestawy głośnikowe AURUM CANTUS V6F

 

Przed nami testy kolejnych zespołów głośnikowych. Ostatnimi czasy były to niemieckie "diabły", tym razem zaś - podobnie zresztą jak ostatni wzmacniacz zintegrowany, który testowałem Tone Winner - z Chin. Zespoły głośnikowe Aurum Cantus V6F to produkt chińskiego producenta wywodzący się pierwotnie z firmy JINLANG AUDIO Co. Ltd. 

 

IMG_20240122_114633188_HDR~2.jpg   IMG_20240122_114700998_HDR~2.jpg   IMG_20240122_114642230_HDR~2.jpg   IMG_20240122_114653899_HDR~2.jpg   IMG_20240122_114728146_HDR~2.jpg   IMG_20240122_114913207_HDR~2.jpg

 

Producent może poszczycić się historią i tradycją, co prawda nie tak długą jak pionierzy rozgłośni radiowych z USA, Wielkiej Brytanii czy chociażby Niemiec. Rozpoczęli swe działania już w roku 1994. Jednak należy pamiętać, że nie warto tylko patrzeć za siebie i przeżywać to, co już minęło, podziwiać dyplomy i certyfikaty wiszące na przykurzonych ścianach. To powinno dawać lekcję na przyszłość, często lekcję pokory i przede wszystkim ułatwiać podejmowanie decyzji biznesowych. One od kilku już lat łatwe nie są i źle podjęte prowadzą równią pochyłą wprost do zakopania firmy, marki na wieki. Wtedy pozostają wspomnienia, opowieści, czasami tzw. "wielorybnicze" jak to "stryjeczny wuj szwagra mojego drugiego męża" miał i dbał o sprzęt i grał on tak (sprzęt, nie wujek), że żadna mucha nie usiądzie. Chińczycy praktycznie w każdym obszarze są w stanie osiągnąć sukces i nie tylko finansowy.

 

IMG_20240122_115032222_HDR~2.jpg IMG_20240122_114743496_HDR~2.jpg IMG_20240122_115044875_HDR~2.jpg IMG_20240122_114811925_HDR~2.jpg IMG_20240122_114832815_HDR~2.jpg  IMG_20240122_114859324_HDR~2.jpg   

 

Stwierdzili, że korzystne jest otwarcie biznesu na Starym Kontynencie, a konkretnie we Włoszech (otwarto tam jedynie biuro handlowo-marketingowe)- kraju pochodzenia legendarnego wybitnego Franco Serblina - założyciela firmy Sonus Faber. I to się czuje. Miałem zestawy głośnikowe tego producenta, co prawda model ze średniej półki cenowej, ale cechy wspólne jak gdyby od razu rzucają się w oczy. Jest to przede wszystkim kształt obudowy i jakość wykonania. Tutaj Włosi brylują i wcale nie jest tak jak z tandetnym wykończeniem niektórych elementów nawet najdroższych modeli Ferrari, gdzie to plastiki odchodzą, brzęczą, a stosowane zamki do wlewów paliwa są rodem z szafek ubraniowych BHP gdzie koszty tnie się najbardziej jak się da. Firma powstała w roku 1994 i zajmuje się opracowywaniem topologii i konstrukcji przetworników głośnikowych wysokotonowych z aluminiową wstęgą oraz średnio-niskotonowych. Zainwestowano ogromne pokłady finansowe w sprzęt produkcyjny oraz oprzyrządowanie technologiczne i pomiarowe do przeprowadzania testów elektroakustycznych. Również zatrudnieni zostali eksperci z dziedziny elektroakustyki do doradztwa technicznego. W roku 1997 opracowano i wyprodukowano głośniki aluminiowe wstęgowe serii 6, które zostały wysoko ocenione przez ekspertów w branży. Następnie opracowano i wdrożono kolejny prototyp serii APR oraz niskotonowy serii AC. I pojawił się rok 2001 kiedy to głośniki z z aluminiową wstęgą zaczęto z sukcesem eksportować w dość dużych ilościach pod marką Aurum Cantus. Dystrybucja w ponad 30 krajach na świecie. Jak się okazuje firma jest dostawcą komponentów dla znanych producentów amerykańskich oraz europejskich. Głośniki Aurum Cantus zdobyły wiele międzynarodowych nagród i świetnych recenzji. Stały się również jednymi z najczęściej nagradzanych w Chinach. I tutaj będzie okazja przekonać się nausznie czy wszystko to prawda.

"UNBOXING" i BUDOWA

Każdy zestaw zapakowany w trzy kartony typu "matrioszka". Po otwarciu ostatniego moim oczom okazało się coś co znam i często miałem okazję słuchać. Otóż do złudzenia konstrukcja ta przypomina mi zestawy głośnikowe znanego brytyjskiego producenta, który ma identyczną wspólną cechę co produkty Aurum Cantus, czyli wszystko produkuje u siebie, tzw. produkcja "in-house". Rzecz jasna nie należy tego rozumieć że wszystkie śrubki, nakrętki, kolce, materiał na maskownice są produkowane przez tego producenta, bo chodzi tutaj o kluczowe elementy typu obudowa, przetworniki, nie wliczając w to elementów zwrotnicy, chociaż niektóre kondensatory produkowane są na zamówienie Aurum Cantus. Projekt od początku do końca autorski. Ten brytyjski producent to nikt inny niż Bowers & Wilkins i modele serii 803D wzwyż, czyli 801 i 800 w kolorze czarnym, malowane na połysk - lakier fortepianowy. Łudzące podobieństwo tym bardziej gdy zerknie się na kształt - przekrój poprzeczny obudowy.

 

IMG_20240117_152129315~2.jpg      IMG_20240117_152224824~2.jpg

 

Zestaw podłogowy, obudowa bardzo ciężka, wykonana z wysokiej jakości płyt MDF, klejonych i frezowanych CNC. Przednia ścianka ma grubość ponad 50 mm. Praktycznie zatem nie ma tutaj mowy o jakimkolwiek braku sztywności. W standardzie obudowa polakierowana na wysoki połysk czarną farbą PE (lakier fortepianowy). Dostępne są wersje: czarny PE, wiśniowy, klonowy, African Rosewood. Masa jednej sztuki to 39 kg. Tłumienie fal stojących oczywiście wewnątrz włóknem poliestrowym i pianką poliuretanową. Z zewnątrz - paraboliczny kształt obudowy, który utrudnia fali dźwiękowej odbicie i utrzymanie się w pierwotnym kierunku, co redukuje wpływ fali stojącej. Do tego zmienny kształt, w formie stożka zwężanego ku górze. Do tego przednia ścianka odchylona do tyłu w celu wyrównania czasów docierania dźwięku do uszu słuchacza. Mamy tutaj jeszcze gustownie zaokrąglone, wyoblone wszystkie krawędzie które zapobiegają i redukują zjawisko dyfrakcji dźwięku. Wszystkie wymienione cztery zabiegi powodują bardzo ciekawe wzornictwo, mogące kojarzyć się z dużo droższymi kolumnami - dla przykładu Bowers & Wilkins. Obudowa typu bas-refleks wentylowana dwukierunkowo. Eliptyczny dolny cokół zwiększający stabilność zestawu. Od spodu gwintowane adaptacje pod wkręcenie kolców. Kolce wykonane są po mistrzowsku. Świecą się jak produkt jubilerski wysokiej jakości. Jak to mówią - "Czuć pieniądz, gdy weźmiesz to do ręki".

 

IMG_20240117_130233323_HDR~2.jpg  IMG_20240117_130342502~2.jpg

 

Tylna ścianka. Otwór i tunel bas-refleks. Podwójne terminale głośnikowe z bardzo wygodną powierzchnią. Kolor złoty. Jest to typowe radełkowanie znakomicie zwiększające przyczepność i siłę dokręcania. Paski blaszane jako zwory spinające górne terminale z dolnymi, również koloru złotego.

 

IMG_20240122_114845198~2.jpg      IMG_20240122_114839261_HDR~2.jpg      IMG_20240122_114848667_HDR~2.jpg

 

 

PRZETWORNIKI I ELEMENTY ZWROTNICY

Z pewnością warte uwagi i posłuchania przetworniki wstęgowe wykonane z bardzo cienkiej folii aluminiowej o grubości 0,01mm zabezpieczone metalową siateczką ochronną. Pozostałe dwa przetworniki to kompozyt - włókno węglowe z kevlarem, oba o średnicy 165mm. Kształt membrany obu przetworników to stożek. Kosze głośników to konstrukcja aluminiowa odlewana. Dość ciężkie magnesy. Częstotliwość podziału: 120 Hz i 2100 Hz.

 

IMG_20240122_114735876_HDR~2.jpg   IMG_20240122_114926660_HDR~2.jpg   IMG_20240122_114922188_HDR~2.jpg   IMG_20240122_114938269_HDR~2.jpg

 

IMG_20240122_114713774_HDR~2.jpg   IMG_20240122_115025323_HDR~2.jpg

 

Elementy zwrotnicy umieszczono na dolnej ściance. Użyto dość prostych filtrów drugiego i trzeciego rzędu oraz części elektrotechnicznych wysokiej klasy. Mamy tutaj do czynienia z kondensatorami MKP z logo Aurum Cantus, Mundorfami z serii Supreme oraz Jantzen MKP. Cewki OFC i rezystory z tlenku metalu o wojskowym standardzie przemysłowym. Szczegółowe informacje i dane techniczne zamieściłem na dole - pod recenzją.

 

IMG_20240122_114940069_HDR~2.jpg        IMG_20240122_115022447_HDR~2.jpg

 

Impedancja przyjazna właściwie wzmacniaczom tranzystorowym oraz "cyfrowym" (klasy D) - nominalnie 4 ohmy ze spadkiem w okolicy 3,2 ohma. Skuteczność 88 dB (2,83 V/1 m). Nie podano tolerancji pomiarowej i najbardziej pożądanej - dolnej odchyłki pomiarowej która powie prawie wszystko o metodzie przeprowadzonego pomiaru. Należy więc przygotować się na wartości rzędu nawet 82-84 dB - co miało miejsce kilka lat temu w moich Sonus Faberach Toy Tower, trójdrożnej konstrukcji, która zmierzona przez Andrzeja Kisiela oferowała wartości 84 dB i 6 ohmów. Zatem wszystko okaże się po podpięciu amplifikacji i źródła dźwięku. Test zamierzam przeprowadzić na dostarczonej przez dystrybutora Audiomagic przepotężnej tranzystorowej końcówce mocy pracującej w czystej klasie "A" z możliwością zmiany trybu pracy na "AB" i ważącej niespełna 50kg wraz z przedwzmacniaczem liniowym firmy Tone Winner. Do dyspozycji mam jeszcze dwa wzmacniacze zintegrowane (jeden w pełni lampowy, drugi w pełni tranzystorowy), jednak ze względu na chęć wypróbowania różnych źródeł dźwięku tworzy się swoista mnogość możliwości brzmieniowych i postanowiłem skupić się na tandemie Aurum Cantus - ToneWinner.

 

BRZMIENIE

Pierwsze wrażenie - spokój, nostalgia, dociążenie, dojrzałe granie i nagle WOW! Czyli w momencie mocnego uderzenia w werbel. Końcówka mocy rozgrzana, bo była podłączona do prądu przez kilka godzin. Na pierwszy ogień poszła audiofilska płyta kompaktowa Acoustic Room 47 z wytwórni Proa Records.

 

IMG_20240119_185024599~2.jpg       IMG_20240117_171212488~2.jpg

 

Nieskazitelnie czyste wysokie tony, szlachetne, wybrzmiewające. Doskonała praca głośnika średnio-niskotonowego, który w duecie z wysokotonowym oddaje niesamowite napowietrzenie i detaliczność dźwięku na poziomie zarówno mikro jak i makrodynamiki. Zarówno przy niskich jak i wysokich poziomach głośności czuć energię przekazu z głośnika wstęgowego. W innych systemach czasami jest tak, że tego nie ma. Niby słychać, że wysokotonówka brzmi poprawnie, a często nawet i szlachetnie, ale brakuje tej energii uderzenia. Pewnie wielu z Was słyszało muzykę na żywo z odległości 2,5-3 metrów jak brzmi talerz perkusyjny, obój, klarnet, saksofon czy trąbka na których to instrumentach zagrano wysoką partię z tzw. przedęciem (wszystkie oprócz talerza rzecz jasna). I tutaj na wysokich i bardzo wysokich poziomach głośności ma się wrażenie z obcowania z muzyką na żywo. Oczywiście odpowiednio obniżone natężenie dźwięku uspokaja i daje spokój podczas słuchania. Dźwięk absolutnie oderwany od głośników. Dobiega z przeróżnych miejsc ulokowanych na scenie dźwiękowej. Z racji bardzo dobrego mariażu środka z górą sposób prezentacji dźwięku jest bliski graniu dobrych zestawów podstawkowych (ewentualnie monitorów), jednak dodatkowy głośnik niskotonowy daje to mlaśnięcie na dole i nie jest to absolutnie mlaśnięcie tzw. "kartonowe". Jest pełne, mięsiste, w trybie pracy "Klasa A" jakby bardziej mokre i nasycone.

 

IMG_20240119_194633194~2.jpg      IMG_20240117_180125638~2.jpg      IMG_20240119_201802765~2.jpg

 

Charakter kolumn sprawdziłem zarówno na płytach kompaktowych, jak i winylach - na dwóch różnych wkładkach gramofonowych podwieszonych na dwóch różnych ramionach w dwóch różnych napędach i ustawionych poprawnie elektrycznie. Obie te wkładki grają inną szkołą dźwięku. Mam tutaj na myśli Audio Technikę MC 33 PTG oraz Denona MC DL-103R - obie "japonki", ale ze względu na różną budowę grające inna szkołą grania. I to na zestawie Aurum Cantus V6F - ToneWinner słychać. A-T 33 PTG gra szalenie analitycznie, ma bardzo ostry szlif Micro Linear na diamencie przyklejonym do bardzo cienkiego pręta wykonanego z boru. Efekt jest mocno słyszalny na płycie Jan Garbarek "Eventyr" oraz Andreas Vollenweider "White Winds" i "Carvena Magica". Smaczki w postaci wszelakich dzwoneczków zawieszonych w powietrzu w przestrzeni mienią się i lśnią. Za chwilą wchodzą trąby góralskie, czyli mamy tutaj do czynienia z przepływem powietrza uchodzącym z ciała i ust człowieka - wprawiających powietrze w drgania. Słup powietrza w instrumencie dętym powoduje niesamowite efekty soniczne. Mam tutaj na myśli zarówno narastanie dźwięku, jego trwanie oraz wygaszenie z wybrzmieniem w przestrzeni. Wkładka A-T 33 PTG utwierdziła mnie w przekonaniu, że wysokie tony pochodzące z zestawów Aurum Cantus V6F są wysokiej próby.

 

IMG_20240119_131941493~2.jpg        IMG_20240119_143123983~2.jpg

Jeśli zaś chodzi o średnicę i bas, to absolutnie nie ma wstydu. Wszystkie utwory z Acoustic Room 47 zostały odtworzone z klasą, a jak wiadomo mamy tam szereg nagrań różnego typu. Głos Anny Marii Jopek wciąga. Słychać jednoznacznie jaka była metoda nagrywania wokalu, czyli usta blisko mikrofonu i wrażenie dominacji wokalistki nad słuchaczem. Następnie partie grane na harfie. Porównałem przy okazji brzmienie harfy z koncertu zespołu "Raz, Dwa, Trzy" w NFM z okazji 25-lecia jego istnienia. Mianownik jest wspólny i jest nim niesłychanie szlachetne brzmienie na średnicy, przełomie średnicy i wysokich oraz samych wysokich tonów. Tutaj właściciele "ciemnych", ewentualnie niektórych ciepło-brzmiących systemów mogą nie poznać wielu swoich ulubionych nagrań. W ostatni piątek odwiedził mnie kolega meloman (właściwie to mój przyjaciel), gitarzysta i basista w jednym ciele.

 

IMG_20240119_152433009~3.jpg   IMG_20240119_195456739~2.jpg   IMG_20240119_154331141~2.jpg   IMG_20240120_202943532~2.jpg

 

Posłuchaliśmy różnych gatunków muzycznych i stwierdził, że dzieje się naprawdę dużo i niektórych partii dźwiękowych nie poznaje, albo nawet wcześniej ich nie słyszał. Chociażby taki utwór formacji Pink Floyd z płyty "The Wall" - "Bring the Boys Back Home", gdzie dzieje się naprawdę dużo - chór, głos wiodący na tle orkiestry symfonicznej liczącej kilkadziesiąt osób, kiedy to każda z nich gra naprawdę głośno. Sięgaliśmy po nagrania Deep Purple żeby przekonać się, że niektóre z nich brzmią dość chudo na tle chociażby "Animals" Floydów CD/winyl z epoki oraz na CD "poprawiony" mix z 2018 roku przez Jamesa Guthriego. Sięgaliśmy po klasykę: Haydn (Jacqueline du Pre), Rachmaninow, Ravel, Paganini (Salvatore Accardo). Z racji bardzo przejrzystego grania na średnicy i wysokich zestawy głośnikowe Aurum Cantus V6F doskonale różnicują zarówno realizację nagrań jak i źródło dźwięku. Kolumny potwierdziły również moje wcześniejsze obserwacje o charakterze grania amplifikacji - zestawu ToneWinner 1PRE i ToneWinner 1PA. Podobnie jak moje epokowe Yamahy NS-1000M pokazały charakter brzmieniowy ToneWinnera jako zestawu grającego analogowo, bez żadnych oznak suchości, wyostrzenia znanego z części być może tylko tanich, ale na pewno kiepsko zrealizowanych topologicznie i komponentowo wzmacniaczy tranzystorowych.

 

IMG_20240119_194743743~2.jpg             IMG_20240119_204746280~2.jpg

 

Mam jeszcze pewne przemyślenia dotyczące mocy końcówki mocy, która oferuje 2x300W przy (8 ohmach). Wiadomo, że przy 4 ohmach moc powinna osiągnąć dużo większy poziom (teoretycznie podwoić się). Do czego zmierzam? Ano do tego, że płyty są nagrane z różnym poziomem głośności i żeby naprawdę głośno posłuchać cicho nagranych płyt w moich niespełna 25 metrach kwadratowych,  byłem zmuszony podkręcać prawe pokrętło przedwzmacniacza na wartość -8 -5dB czyli było blisko 0 dB. Absolutnie żadnych zniekształceń, tym bardziej charczenia nie słyszałem. ToneWinner oferuje kulturę grania aż do najwyższych poziomów głośności. To jest jedynie dowód na to, że w przypadku zestawów głośnikowych 4-ohmowych (ze spadkiem do 3,2 ohma) i skutecznością 88 ohmów z tak naprawdę niewiadomym spadkiem może okazać się, że do pomieszczeń o wielkiej kubaturze - powierzchni większej niż powiedzmy 50 m2 warto wstawić inny, być może nawet i wyższy model kolumn tej firmy. Zerkając w portfolio producenta znajdujemy najwyższy model o nazwie Aurum Cantus Genesis. Nie chodzi tutaj li tylko o aspekty finansowe, ale o realną skuteczność oraz przebieg impedancji kolumn. Stąd też jako potencjalne wady tych kolumn znajdzie się właśnie konieczność pożenienia z dość mocną amplifikacją i ograniczenia metrażowe. Być może już od 35-40m2 mogą pojawić się problemy z uzyskaniem bardzo dużego natężenia dźwięku, czyli może okazać się, że np. naszego ulubionego Rammsteina bardzo głośno niestety nie posłuchamy. Co innego gdy ktoś słucha cicho i z bliskiego pola. Wtedy  problem przestaje istnieć.

 

PODSUMOWANIE

Zestawy głośnikowe Aurum Cantus V6F są zbudowane porządnie i "uczciwie". Przyglądając się cenie ok. 8 i pół tysiąca złotych za jedną sztukę zastanawiam się jak to jest, że dysponując ogromnym zapleczem R&D i biorąc na siebie koszty wysyłki z odległości 13 tysięcy 700 kilometrów trasami pieszymi, ewentualnie 17 godzin samolotem - producent jest w stanie obniżać swoją marżę i zaoferować klientowi konstrukcję porządnie zbudowaną i porządnie grającą. Aurum Cantus V6F są ciężkie, sztywne, grają spójnym, koherentnym dźwiękiem o bogatej barwowo górze pasma oraz średnicy. Z mocnym pomrukującym basem, dającym impuls prawie jak z dobrej obudowy zamkniętej zarówno przy niskich jak i wysokich poziomach głośności. Schodzące relatywnie nisko tak, że śmiało można posłuchać nowoczesnych nagrań typu P!nk, Dawid Kwiatkowski czy Afromental gdzie to "basiszcze" syntezatorowe chce przesunąć dywan w pokoju. Niska średnica i średnica właściwa bardzo przyzwoita, że nic nie przeszkadza w odbiorze wokalu czy to męskiego nisko schodzącego basu czy najwyższego sopranu żeńskiego w muzyce operowej. Wokale absolutnie nie są wysuszone. Czuć parę wodną uchodzącą z płuc śpiewaków, czyli można uznać że wokale są mokre, nasycone jak z dobrych wzmacniaczy lampowych. Być może to jest pokłosie zestawu ToneWinner, bo podobne wrażenia miałem z berylowych YAMAH NS-1000M, które nie ze wszystkimi wzmacniaczami i źródłami zechcą zabrzmieć "mokrym" średnicowym wokalem.

Na pierwszy rzut oka robi wrażenie malowanie kolumn na czarny lakier fortepianowy, co jest dobre jeśli utrzymujemy codziennie, ewentualnie co drugi dzień czystość. Inaczej odbicia palców oraz kurz mogą powodować rozczarowanie. Stąd też jednocześnie zaleta może okazać się wadą i chcę o tym napisać. Drugą wadą jest świadomość, że byle piecykiem tych zestawów się nie napędzi. Będą jedynie ujadać z głodu, a nie szczekać jak rasowe psy zwyczajnie spuszczone ze smyczy, głodne wyzwań, a nie jedynie psiej karmy. Na szczęście w obecnych czasach mocną elektronikę tranzystorową można dostać relatywnie niedrogo z drugiej ręki, a kto nie ma niechęci do produktów z Dalekiego Wschodu może pokusić się dodatkowo o całkowicie nowe "klocki" ToneWinnera, czy to "integry" czy "dzielonki", pamiętając że na ich pokładzie znajdziemy ciekawie grające wbudowane przetworniki cyfrowo-analogowe (DAC) oraz w niektórych przedwzmacniacze gramofonowe RIAA.

 

                           Łukasz Piechocki

 

Dystrybutor: Audiomagic

 

 

Specyfikacja:

  • Konstrukcja: 2,5-drożna obudowa wentylowana
  • Pasmo przenoszenia: 38 Hz - 40 kHz
  • Czułość (2,83 V/1 m): 88 dB
  • Impedancja: 4 ohm (minimum 3,2 ohm)
  • Wymagania dotyczące zasilania: zalecane 50-200 W
  • Głośnik wysokotonowy: Model: G3N. Głośnik wysokotonowy wstęgowy z oczyszczonego aluminium, wielkości wstęgi aluminiowej
  • (wysokość x szerokość x grubość)): 110 mm × 14,5 mm × 0,01 mm. Wysoka moc, wysoka wydajność, ekranowana konstrukcja, łatwa wymiana taśmy w terenie.
  • Głośnik niskotonowy: Model: AC165AVM/50CK, 1×165 mm. Aluminiowa rama, kompozytowy stożek z włókniny węglowej i kevlaru, 50 mm aluminiowa cewka drgająca pokryta miedzią z płaskim drutem, specjalny system magnesów z pierścieniem Faradaya i cewką demodulacyjną, magnes ferrytowy Y30 120 mm x 20 mm.
  • Głośnik niskotonowy: Model: AC165AVM/50CK, 1×165 mm. Rama aluminiowa, kompozyt
  • membrana z włókniny węglowej i kevlaru, 50 mm aluminiowa cewka drgająca pokryta miedzią z płaskim drutem, specjalny system magnesów z pierścieniem Faradaya i cewką demodulacyjną, magnes ferrytowy Y30 120 mm x 20 mm.
  • Częstotliwość podziału: 120 Hz i 2100 Hz
  • Nachylenie tłumienia zwrotnicy: głośnik niskotonowy -6dB, głośnik niskotonowy -12dB, głośnik wysokotonowy -18dB
  • Elementy zwrotnicy: Kondensatory M-Cap Supreme MKP i Jantzen MKP
  • służą do zwrotnicy głośnika wysokotonowego, kondensatorów Aurum Cantus MKP i niepolaryzacji
  • Kondensatory elektrolityczne służą do zwrotnicy głośnika średnio-niskotonowego i niskotonowego. Oczyszczone cewki OFC i rezystory z tlenku metalu o wojskowym standardzie przemysłowym.
  • Kabel połączeniowy: Kabel OCC w izolacji teflonowej
  • Materiał tłumiący: włókno poliestrowe i pianka PU
  • Połączenia: 4 pozłacane złącza miedziane 18 mm, Bi-wiring
  • Materiał obudowy: wysokiej jakości płyta MDF
  • Wykończenie: Standardowym wykończeniem jest farba Rosewood PE o wysokim połysku. Ponadto istnieją również
  • Farba o wysokim połysku z klonu figurowego PE, farba o wysokim połysku Cherry PE i farba o wysokim połysku z czarnego PE dla opcji.
  • Wymiary (wysokość x szerokość x głębokość): 1050 mm × 316 mm × 432 mm.
  • Masa netto: 39 kg/szt.

 

Cena: 8450 zł

Cena za sztukę, zakup tylko w parach.

 

 

 

 

Data dodania

Audio Pro C20

Jeszcze do niedawna, pomimo coraz bardziej zaawansowanej integracji „domowej inteligencji” większość nieskażonych audiophilią nervosą użytkowników żyła w przekonaniu, że TV najrozsądniej wzbogacić o soundbar, bądź podpiąć pod posiadany zestaw MCh/stereo a mniej bądź bardziej bezprzewodowe ekosystemy składające się z większych i mniejszych jednostek są może i wygodne, jednak zazwyczaj pełniły rolę niezobowiązujących umilaczy codziennej krzątaniny w kuchni, relaksu w sypialni, czy też na balkonie.

Fr@ntz
Fr@ntz
Kolumny

Porównanie JBL Go 4 z poprzednimi modelami - co się zmieniło?

Porównanie nowego modelu głośnika JBL Go 4 z jego poprzednimi wersjami to temat, który z pewnością zainteresuje wielu miłośników muzyki i technologii audio. Marka JBL słynie z innowacyjnych rozwiązań dźwiękowych, które nie tylko zachwycają jakością brzmienia, ale także ewoluują wraz z postępem technologicznym. Dlatego też warto przyjrzeć się bliżej, jakie zmiany i ulepszenia zostały wprowadzone w najnowszym modelu JBL Go 4 w porównaniu z jego poprzednikami. #dwa_boxy_lewo_prawo_

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Recenzje

Sonus Faber | Wywiad z Projektantem | Film

Cześć! Dzisiaj mamy dla Was wywiad z Livio Cucuzza, który jest głównym projektantem dla włoskiego Sonusa Fabera. Zadam mu kilka pytań, między innymi o jego ulubiony model, plany na przyszłość oraz o to, jakie polskie jedzenie mu najbardziej zasmakowało 😉 Zapraszamy do oglądania!   Chcielibyście zobaczyć więcej takich filmów? Dajcie znać w komentarzach pod filmem!

Q21
Q21
Wywiady

Męskie Granie 2024

START SPRZEDAŻY OSTATNIEJ PULI: 24.04.2024, g. 12:00 Już 23.04 o g. 12:00 pojawi się line-up 15-tej edycji trasy festiwalowej Żywiec Męskie Granie! FAQ - najczęściej zadawane pytania dotyczące zakupu biletów znajdziesz TUTAJ. Ważne: płatność za bilety będzie możliwa wyłącznie za pomocą BLIK oraz Vouchera eBilet. Do zatańczenia pod sceną! Bilety na trasę Męskie Granie 2024 Limit biletów: 4 bilety na użytkownika na dany koncert. Wszystkie bilety są personalizowane - o

AudioNews
AudioNews
Newsy

Orange Warsaw Festival 2024

O wydarzeniu OGŁOSZENIE ARTYSTÓW: legendarne The Prodigy zamknie Orange Main Stage 7 czerwca! Co-headlinerem piątku na OWF 2024 będzie Yeat. Orange Warsaw Festival to od kilkunastu lat najważniejsze wydarzenie muzyczne i kulturalne Warszawy oraz idealne rozpoczęcie festiwalowego lata. Każda edycja jest świętem muzyki, skupiającym dziesiątki tysięcy fanów i eklektyczny line-up. Orange Warsaw Festival 2024 line-up W dniach 7-8 czerwca na Torze Wyścigów Konnych Służewiec wystąpi

AudioNews
AudioNews
Newsy 1


Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Co to jest za kretyński zwyczaj podawania cen za sztukę skoro zakup jest tylko w parach? Idiotyzm!!! I niestety obserwuję to tylko na polskich stronach. Taka polackość i januszowatość najniższego sortu.

5cb7229899068_o_large.jpg

A Chińczyków bym nie lekceważył. Coraz lepiej im idzie.

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, il Dottore napisał:

Co to jest za kretyński zwyczaj podawania cen za sztukę skoro zakup jest tylko w parach? Idiotyzm!!! I niestety obserwuję to tylko na polskich stronach. Taka polackość i januszowatość najniższego sortu.

5cb7229899068_o_large.jpg

A Chińczyków bym nie lekceważył. Coraz lepiej im idzie.

Boostuje znacząco pozycje w wynikach google. Bo aktualnie google merchant nie ogarnia kupowania par i 1 sztuki. 

Klasyczny zabieg aktualnie stosowany w 90% sklepach internetowych. 

 

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Espectro napisał:

Klasyczny zabieg aktualnie stosowany w 90% sklepach internetowych. 

Dodajmy - w Polsce. Bo w krajach cywilizowanych cena jest ZAWSZE podawana za parę. Można? Można!

Mogę przytoczyć setki przykładów z UK czy IRL. Ale po co? Każdy może sobie sam zobaczyć.

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, il Dottore napisał:

Dodajmy - w Polsce. Bo w krajach cywilizowanych cena jest ZAWSZE podawana za parę. Można? Można!

Mogę przytoczyć setki przykładów z UK czy IRL. Ale po co? Każdy może sobie sam zobaczyć.

Każdy kombinuje jak lubi. 🙂 

 

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.01.2024 o 10:31, kangie napisał:

Myślę, że Polacy są dobrzy w liczeniu i poradzą sobie. 😉

 

Oki, ale po co w ogóle wykonywać taką kretyńską niepotrzebną czynność? Trochę kurka SZACUNKU do klienta!

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na stronie pod opisem produktu widnieje wyraźny opis: "cena dotyczy 1 sztuki", to w czym problem? W Ameryce na kubkach z kawą umieszczane jest ostrzeżenie, że kawa jest gorąca i można się poparzyć. A jaka ma być jeśli z założenia zalewa się ją wrzątkiem? Oczywiście możemy pogodzić się z gwałtownie postępującym trendem zidiocenia społeczeństwa. Możemy też oczekiwać, że człowiek, po ukończeniu szkoły podstawowej jednak jest w stanie przeczytać ze zrozumieniem jedno, proste zdanie. Szacunek dla klienta? Oczywiście. Ale czytanie ze zrozumieniem i myślenie nie bolą i można oczekiwać tego od przeciętnego, dorosłego człowieka

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.