Skocz do zawartości
IGNORED

Pierwsza lampa...pytania....

wp45

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów :)))

Jestem kompletnym laikiem w temacie lampy...Planuję zakup pierwszej sztuki.

Zastanawiam się nad Xindakiem MT-3 RC, MingDa MC-34A lub MingDa MC300-ASE...

Czy ktoś z kolegów miał okazje porównywać te wzmacniacze? Jakie wrażenia...sam nie wiem który wybrać a nie mam możliwości przetestowania wszystkich w domu.

Pokój 42m kw. kolumny Dali Ikon 7, Yamaha CD R500...z takim czymś miało by to grać...

Proszę o Wasze opinie i spostrzeżania.

https://www.audiostereo.pl/topic/101416-pierwsza-lampapytania/
Gość StaryM

(Konto usunięte)

Jeśli masz okazję posłuchać, to najpierw posłuchaj. Dobrze by było, gdybyś posłuchał kilku utworów, które dobrze znasz.

Jak nie, to będziesz brał w ciemno i zapewne będą to "pierwsze koty za płoty". I z tym się musisz liczyć całkiem poważnie.

Miałem okazję posłuchać kilku wzmacniaczy lampowych, a dwa sprawdzić dogłębnie, to nie jest duże doświadczenie, więc nie wypowiadam się autorytatywnie. Mam wrażenie, że bardzo popularne wzmacniacze z lampami EL-34 są dość przeciętne, słuchałem w sumie trzech takich i były bardzo przyzwoite, ale mimo wszystko gorsze od dobrego tranzystora. Mniej szczegółów, gorszy bas, soprany też nie są oszałamiające. A tych wzmacniaczy jest na rynku sporo.

Kolumny Dali Ikon 7 potrafią wydobyć z muzyki bardzo wiele szczegółów, mają zrównoważoną charakterystykę i są neutralne. Dobry wzmacniacz wraz z nimi może dać kupę zadowolenia. Jaki wzmacniacz masz teraz?

Sam używam wzmacniacza lampowego i jestem z niego bardzo zadowolony, więc owszem, lampa może grać fajnie.

Jak na razie zestaw napędza Harman_Kardon AVR 5500...mam go od wielu lat i coś mnie nosi na zmiany ;)

Z kina domowego już dawno zrezygnowałem...