Skocz do zawartości
IGNORED

Zakup karty dźwiękowej lub DAC'a i głośników.

tazdaro95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z góry chciałem zaznaczyć że jestem zielony w "technicznej" tematyce audio. Muzyka towarzyszy mi dosłownie na każdym kroku i przywiązuje ogromną wagę co do jakości czy przyjemności czerpanej z słuchania muzyki. Mam zamiar kupić nowy sprzęt ale najpierw chciałem poprosić o radę co do wyboru zakupu sprzętu, kogoś kto zna się na tym lepiej ode mnie.

Moim celem jest zakup karty dźwiękowej i głośników 2.1. Chociaż zastanawiałem się też nad kupnem porządnego, mobilnego DAC'a. Nie wiem na co się zdecydować. Zastanawiałem się nad:

Kartami dźwiękowymi - ASUS Essence STX, ASUS Xonar D2X / D2, CREATIVE X-FI Titanium HD

DAC'em - FiiO ALPEN E17

Głośniki - MODECOM MC-MHF60U

Często dzień spędzam poza domem, słuchając muzyki z AKG K430. Ale potrafię też przesiedzieć cały dzień w domu i wtedy korzystam z głośników które mam zamiar zastąpić głośnikami MODECOM MC-MHF60U. Siedzę także późnymi wieczorami ( i nie tylko ) przy komputerze i oczywiście jestem zmuszony używać słuchawek - AKG K121 Studio. Słucham wiele rodzajów muzyki ale głównie elektronicznej, trance itd..

Proszę o pomoc w wybraniu karty dźwiękowej lub może zakup mobilnego DAC'a okaże się bardziej opłacalny?

Jeśli poszukujesz sprzętu mobilnego to tutaj jest wyraźna przewaga FiiO E17 nad kartami dźwiękowymi, bo możesz go wszędzie ze sobą zabrać, a także używać zarówno z PC'tami jak i laptopami. Jest wykrywany przez komputer jako zewnętrzna karta dźwiękowa USB.

Pisałeś, że często słuchasz muzyki na AKG K430. Akurat na nich wielkiej różnicy nie uświadczysz po dodaniu wzmacniacza w tor, bo one są łatwe do wysterowania. Powinno trochę więcej powietrza w utworach się pojawić.

Jeśli zaś chodzi o K121 to jestem niemal pewny, że po dodaniu FiiO E17 do toru znacznie poprawi się ich wysterowanie i więcej przyjemności będziesz czerpał ze słuchania muzyki.