Skocz do zawartości
IGNORED

Modernizacja Diora Polaris 200 czy ma sens

piotrreq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam kolumny diora polaris 200. Kolumny grają ładnie ale brakuje im trochę "kopa". Zastanawiam się czy można je w miarę tanim kosztem poprawić pod względem brzmienia, od razu zaznaczam, że jestem trochę zielony w tych sprawach.

W kolumnie są zastosowane następujące przetworniki:

2x ARN 226-05/4

1x ARN 150-05/8

1x gdwk 8-11/120 8 ohm

Dodaje zdjęcie zwrotnicy i zastosowanych w niej komponentów.

W głowie narodziły mi się dwie koncepcje:

1. Wymiana okablowania w kolumnie i wymiana kondensatorów na zwrotnicy, ew. wygłuszenie jakimś innym materiałem skrzynki.

2. Wymiana okablowanie, przerobienie lub ponowne zaprojektowanie zwrotnic, wymierzenie skrzynki i ew. jej modernizacja (ale tego nie dam rady sam zrobić).

Teraz mam pytanie czy to ma sens czy lepiej zostawić to tak jak jest ?

Największy kondensator myślałem żeby zastąpić tym SCR MKP PA 10uF / 250VDC RoHS

W załącznikach zdjęcia kabli i zwrotnicy.

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-50602-0-01612100-1379525925_thumb.jpg

post-50602-0-32188900-1379525976_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Głośniki, sądząc z np:

Ukryta Zawartość

są raczej do obudowy zamkniętej, ale zachowując proporcje można spróbować wytłumiając skrzynki masą bitumiczną czy np. filcem ( patrz inne wątki ) dostroić kolumnę długością BR dokładnie do rezonansu wooferów zwiększając jednak pole powierzchni rur BR, tak do przynajmniej 2 X 70 mm średnicy wewnętrznej.

Elementy w zwrotnicy nie odbiegają od średniego poziomu i biorąc pod uwagę jakość przetworników i ich wartość, trzeba uważać, żeby zbytnio nie przeinwestować ;-)

Co do przewodów, to wystarczy na początek wymienić okablowanie kopułki na cienki miedziany solid do 0,5 mm lub srebrzankę.

Ukryta Zawartość