Skocz do zawartości
IGNORED

Modyfikacje Philips CD720/CD721 etc.


Lt_Bri

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie nie podziałałem. Jak napisałem wcześniej, dotknęłem grotem do ścieżki i odpadła. Się wq... nic, może jeszcze wyjdzie z tego coś dobrego... na razie poszukuje jakiś prosty acz dobry schemat :)

Daleko nie trzeba szukać. Schemat który w tym wątku zapodał kolega Darkul chyba będzie ok. Będę jednak potrzebował pomocy przy jego budowie. Jakiej, jeszcze nie wiem :D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tyle że o ile mnie pamięć nie myli to dla tego DAC-a nic prawie nie potrzeba. Dochodzi do niego zasilanie plus stream z filtra, a wychodzi sygnał do analogówki. Tylko dobre zasilanie i odsprzęgnięcie go i po sprawie.

Gdzieś pisałem, że dobrze sprawdza się na zasilaniu oscon 22u/20V SA lub SG i do tego jakiś MKT 0,1uF. Ja mam trochę to rozbudowane bardziej, ale po długich poszukiwaniach :) Jak chcesz mieć bardziej rozbuchany basik to daj oscona 47u i oczywiście jakiś 0,1uF. Bardzo fajnie sprawdzają się także olejaki - ja mam 10uF olejowy, 10uF BG-N i 0,1uF również olejowy.

Gdybyś jednak chciał faktycznie robić to na osobnej płyteczce, to zrób razem z analogówką, bo ścieżki z DAC-a do opa wloką się niemiłosiernie po tej płycie, a później trafiają i tak do złącza skąd marnym kabelkiem wychodzą na zewnątrz.

Analogówka jest tak banalnie prosta (jeden podwójny opa na dwa kanały), że grzechem byłoby tak nie zrobić.

Jeśli jeszcze tego nie uczyniłeś, to wywal z NFB te dławiki i zostaw tylko elpoda 3,6k-3,9k i ceramicznego 100pF. Na wyjściu BG-N 4,7-10uF, albo olejak i po sprawie. Do masy 22k (może być ciutek mniej jak masz dobrego opa) w sygnał 1k, albo mniejszy i nie poznasz źródełka:)

No właśnie - nic tam nie ma. to chyba najprostsza aplikacja przetwornika :)

Acha zasilanie proponuję zrobić dla przetwornika naprawdę dobre - bo odwdzięczy się nam pięknie. Oczywiście jeśli jesteś w stanie zdobyć TDA1541, to śmiało możesz zastąpić ten 1545 będzie fajniej :)

No 1541 to by było już szaleństwo :) Ale wątpię aby udało mi się go gdzieś zdobyć.

NFB już od dosyć dawna jest zrobione. Na wyjściu Elpod 1k również siedzi od niepamiętnych czasów ;) WO - w tej chwili mam AD797, lepiej mi grają niż OPA2604. Zasilanie w tej chwili jest do "wszystkiego" osobne. Dla zegara się już robi. Całkiem osobne trafo, pamiętasz pisałem. Do DAC osobny mostek z LT1086, do opa LM317/337. Oryginalne zasilanie do reszty, czyli silniki, wyświetlacz i inne.

Za autonomicznym drukiem optuje to co powiedziałeś oraz to, że grzebanie w tym parszywym laminacie przyprawia mnie o mdłości. Albo ten mój jest taki tragiczny albo ja jestem taka pierdoła.

Niestety ten laminat jest faktycznie do dupy. Od pewnego czasu operuje na nim jak na otwartym sercu tylko ze stacją lutowniczą. Moja transformatorówka wypala dziurę na dzień dobry:)

Sam już swego czasu myślałem nad zrobieniem nowej płyty do tego CD, ale to chyba przerost formy. Zamknąłem już gada - mam nadzieję na zawsze i nie chce mi się go otwierać.

Gdybym ja miał stacje :) A tak posiadam lutownice za 20PLN 40W... w tej chwili kończę go dla kogoś. Mój przyjaciel posłuchał go w połowie tuningu i stwierdził że on taki chce. Ja niedługo wyjeżdżam na pół roku więc mi nie będzie potrzebny. Po powrocie zapewne kupie coś porządnego, coś na 1541A i tam będę grzebał od nowa.

No tak. Ja mam 75W transformatorówkę i do większości spraw jest OK. Stacją lutuję tylko SMD, albo takie trudne przypadki. Co by nie powiedzieć udal się Philipsowi ten model. Łatwy w tuningu i gra całkiem nieźle. Mam jeszcze CD820 z 1541 na pokładzie, ale na tym etapie na którym z nim jestem to gra jak stary szrot. Nie mam jakoś czasu, żeby się za niego zabrać.

>Leszek B

Zostały przez zasiedzenie :) Ja wrzuciłem tam 220R z elpoda, ale te rezystory faktycznie nie są konieczne, ale różnica bez nich nie była zauważalna i je ostatecznie zostawiłem. Co innego to 1k, które było oryginalnie - było je słychać w torze, a przynajmniej po wymianie na elpoda było lepiej.

Radziłbym wsadzić ew 22-51R w zamian a za nim do masy ok 51k.220R to i mało i dużo zarazem, przy niektórych IC moze mieć znaczenie.

Porównywaliście te cedeki po przeróbkach?Przy jakich klockach fabrycznych można je postawić ? :)

U mnie jest 22k do masy i 220ohm w szereg i jest OK. Nie ruszam już tego, bo faktycznie przerabiałem już wszystko ze 30razy. Mój filipsiak był porównywany z wszystkim czego się udało mi odsłuchać. Poprzez Marantza 17KI, Naima 5, Rotela 02, Primare 20-tkę itd.. itp... Bez kompleksów. Zabrałem go (w trochę jeszcze nie dokończonej wersji) do KAiM na testy porównawcze i podobno się podobał. Za takie pieniądze - rewelacja (po zrobieniu).

No to pięknie.Z tego co pamiętam w tym odtwarzaczu jest sporo miejsca na dodatkowe moduły np zasilaczy.

Po skńczeniu swojej Sonki też chętnie bym wystawił ją pod jakąś ocenę.Ale mi idzie powoli ze względu na brak czasu.

Pozdrawiam

Witam

Mam takie pytanie odnosnie zmiany i mozliwosci zastosowania fragmentu ukladuNOS DAC Petera Daniela

Mam odtwarzacz CD Philipsa CD-604 ktory jako DAC ma wlasnie uklad TDA 1543. w wysjciu analogowym NOS DAC Petera zaraz za tda sa tylko kondensatory i od razu czincze, w moim CD natomiast jest caly uklad na LM833 kilka kondow (rozne dla kanalu lewego i prawego, nie wiem dlaczego).

Chce poprawic ten swoj CD i zastanawiam sie nad pominieciem tych wszystkich ukladow i zastosowaniu takiego rozwiazania jak w NOS-ie tzn same kondy na wyjsciu.

Czy to wiele zmieni?

Drugie pytanie, czy moge swoj CD przerobic na NOS??

Gdzies wnecie znalazlem taki uklad dla TDA1541 i SAA, jednak w moim sa inne uklady.

mam serwisowke wiec jakby co moge podeslac, na razie zalaczam rysunki ukladow NOS-a i mojego CD

Co byscie polecali jeszcze w nim pozmieniac aby uzyskac lepsze dzwieki :-)

Zaznaczam ze to bedzie moj pierwszy CD w ktorym mam zamiar cos zmieniac no ale na czyms uczyc sie trzeba

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-9877-100007316 1170284068_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Gdzieś na necie widziałem taki mod z przerobieniem 1543 i 1545 na NOS-a z ominięciem oversamplingu w filtrze cyfrowym, ale nie pamiętam gdzie to było. Nawet nad tym myslałem, ale opinie o wyższości NOS-a były sprzeczne i dałem sobie spokój.

Sądzę, że to będzie dobra przeróbka. Na wyjście daj może kondensatory MKP, np. Jantzen Audio, są dość tanie i dobre, jeśli nie możesz zdobyć BG N. No i osobny clock. Jesli nie odpowiada Ci praca z oversamplingiem to możesz odłaczyć ten filtr i brać sygnał wprost z dekodera EMF.

Rekin

a czy ten "pomysl" z pominieciem tych LM833 jest dobry? jako kondy na wyjsciu zastosowalbym ruske olejowe akurat przyszly :)

Czy moze lepiej pomyslec o wymianie opampow?

Co jeszcze moge zmienic w swoim CD aby go troszke poprawic?

Jeśli pominiesz oversampling, to teoretycznie nie powinno być tyle śmieci powyżej 20-22kHz, żeby trzeba było dawać low pass filter na tych opa. No ale ich funkcja jest tutaj podwójna, bo robią też jako I/V, czyli zapewniają komfortową pracę wyjściom przetwornika. W NOS-DAC-u jest to po prostu rezystor do gleby.

Ktoś mądrzejszy musiałby się wypowiedzieć, czy zda to egzamin również w TDA1545A, ale dla 1543 powinno być OK.

Nie wiem na ile dobre są te AN. Ja stosuję najtańsze z LT czyli LT1086-CT5.

Peter polecał AN. U nas chyba mało dostepne i mało popularne? Mozna użyć właśnie LT1086-5CT albo LT1086 (regulowany) zamiast np. LM317, albo zrobić podwójną stabilizację: wtórnik tranzystorowy + LM317. Z tych ostatnich najlepsze są LM317AN.

Rekin

W moim CD jest wlasnie TDA 1543 nie jak napisales 1545A, chyba ze ja sie gdzies wczesniej "walnalem" w opisie to przepraszam...

ok Czyli moge zastosowac wyjscie "bezposrednie", dam na wyjsciu tylko te olejowki i rezystory do masy tak jak w NOS DAC.

Zrobie na razie na jakiejs uniwersanej plyteczce i porownam, zawsze bedzie mozna odloczyc i powrocic do oryginalnej konfiguracji,

A co bys polecal powymienic jeszcze w tym CD?

Mysle o diodach w zasilaniu (choc tu opinie sa rozne) i kondach w zasilaniu na Panasonic FC, co do reszty, przy DAC chyba oscony?

Wartosci kondensatorow raczej zmienial nie bede.

Czy ktos juz zmienial tak uklad ze sygnal podawal prosto z daca na czincze?

 

Mam jeszcze jeden pomysl na poprawienie, a raczej...chcialbym miec mozliwosc rownierz wejscia sygnalu cyfrowego do daca... da sie zrobic cos takiego? Chcialbym kompa podpiac pod to CD i wykorzystac od czasu do czasu jako sam DAC

"Smieci" są właśnie przy Non-oversampling, gł. od 22kHz aż do 2fs, z oversamplingiem x4 "alias" pojawia się jako pasmo > 176.4kHz - to już łatwo odfiltrować, właściwie wystarcza I-rząd, a najlepiej nie filtrować - głośniki i wzm. załatwaiją tu całą filtrację. Właśnie po to wprowadzono oversampling bo filtry antyalisaingowe to była zmora pierwszych odtwarzaczy.

Czyli nosa sobie darowac? na razie i tak nie mam nigdzie zadnego schematu gdzie co jak poodlaczac i popodlaczac zeby pominac oversampling, ale jakby gdzies sie cos takiego znalazlo i bylo w miare proste w realizacji (przy TDA 1541 i SAA tylko kilka scierzek sie zmienia) to bym pokusil sie o sprawdzenie

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.