Skocz do zawartości
IGNORED

Open Baffle - prosba w doborze zwrotnicy


Christos

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Synthax

(Konto usunięte)

Jest to zmierzone przez użycie sygnału wygenerowanego przez komputer i podłączonego do mojego pre. Poziom sygnału kalibrowałem miernikiem sygnału a potem podłączyłem również skalibrowany WM61A.

 

Chciałem Was zapytać jeszcze o układ Baffle Step Compensation z programu EDGE. Jakim napięciem zasila się taki układ i jak to się spisuje w praktyce? Brzmienie jest bardzo dobre, i chodzi mi o dodanie najniższego basu. Ostatnio słuchałem koncertu z organami kościelnymi i brakowało tego tętniącego basiszcza. Rozważam też Reckhorn B2 - ale tam siedzą op ampy i ingerencja w sygnał pewnie spora.. A nie mam drugiego wzmacniacza aby puścić korekcję tylko na bas.

  • 3 tygodnie później...
Gość Synthax

(Konto usunięte)

Dziś zainstslowałem gruby filc z bitumem w części średniotonowej oraz butyl w części basowej. Efekt znakomity. Nie ma co iść we frazesy ale przestrzeń się uporządkowała lepiej i kontrola basu znacznie lepsza. I mniej basu błądzi po pokoju, wyraźnie mniejsze promioniowanie ze ścianek bocznych. A filc w górze ładnie uspokoił rzadkie bo rzadkie sle zdarzające się z Isophona szczebioty.

 

Butyl 4 mm, tzn kompozyt 2mm bytul a 2 bitum.

 

Kolejne kroki w konstrukcji( nie elektronice) to 5cm wełny na ściankach basu. Trzeba po prostu spróbować.

post-23388-0-68955600-1399752947_thumb.jpg

post-23388-0-21022000-1399752965_thumb.jpg

post-23388-0-61749300-1399752978_thumb.jpg

W twoim przypadku trzeba tlumić okolo 200-250hz, wiec zamiast wełny trzeba dać coś gęstszego. Polecam gęstą piankę akustyczną z Apama.Im grubiej tym lepiej.

 

Nie ma takiej gabki, ktora bedzie tlumic te czestotliwosci lepiej niz welna skalna. W dodatku welna bedzie duzo tansza. Poza tym open back to jest lipa niestety.

Gość Cadam

(Konto usunięte)
Gość Synthax

(Konto usunięte)

Mimo wszystko jestem ciekaw.

Moje pudełka wymagają jeszcze troche pracy ale bardzo budujący jest fakt że w takim budżecie można mieć tak bogaty, przestrzenny i jrdnocześnie gładki dźwięk. Różnicowanie materiału jest bardzo dobre. Jedhny dotychczasowy mankament to brak tego basu rodem z uderzenia pioruna. Ale z drugiej strony aż tak często w akustyce nie ma się aż tak często potrzeby tych najniższych rejestrów. Niemniej warto jeszcze trochę podziałać w temacie.

Christos, graja juz te twoje OB? Wzornictwo masz mistrzowskie, po prostu nie moge sie napatrzec. Cudowne.

 

Ciekawe czy bez aktywnej zwrotnicy udalo ci sie to polaczyc do kupy. I bez osobnego wzmaka dla basu.

Grają.

 

Musiałem podciągnąć bass do 300Hz, dodałem rezystory na basie i jest w miarę liniowo.

 

Od mierzenia mam już szumy w uszach.

 

Wydawało mi sie, ze będę musiał przyciszyc SFR a tu niespodzianka.

Grają.

 

Musiałem podciągnąć bass do 300Hz, dodałem rezystory na basie i jest w miarę liniowo.

 

Od mierzenia mam już szumy w uszach.

 

Wydawało mi sie, ze będę musiał przyciszyc SFR a tu niespodzianka.

 

Rezystory na basie? Sciszasz bas w OB?

 

Wiem co mowisz o mierzeniu. Ciezka robota. Na dodatek w zamknietym pomieszczeniu mierzenie ponizej 100Hz jest nieporozumieniem co nawet Behringer pisze w opisie ich mikrofonow.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Ależ w żadnym wypadku nie jest za jasno.

 

Ale ja do fakamady pisałem :-)

 

Na dodatek w zamknietym pomieszczeniu mierzenie ponizej 100Hz jest nieporozumieniem co nawet Behringer pisze w opisie ich mikrofonow.

 

Nieprawda. W zwykłym pokoju można uzyskać prawidłowy bezechowy pomiar w pełnym paśmie audio, stosując połączenie bramkowanego pomiaru w polu dalekim i pomiaru w polu bliskim.

Może masz niedotłumiony pokój. Strojenie na płasko nie powinno dawać jasnego brzmienia.

 

Raczej nie. Poza tym gram na tubach, więc pokój ma mniejsze znaczenie niż normalnie. Raczej kwestia gustu i reszty systemu. Mam na razie dość sterylny zestaw wzmak/DAC i może dlatego preferuję lekko opadającą charkę, ale i tak mieszczę się w +/- 2db, więc mowa o delikatnych korektach barwy. Może mi się zmienić jak podłączę SET'a na 2a3. Zobaczymy.

Nieprawda. W zwykłym pokoju można uzyskać prawidłowy bezechowy pomiar w pełnym paśmie audio, stosując połączenie bramkowanego pomiaru w polu dalekim i pomiaru w polu bliskim.

W dcxie nie ma bramkowania a tak wlasnie Christos mierzyl. Chyba ze mi sie cos pokrecilo.

Swoja droga mozesz rozjasnic co daje pomiar basu w OB w polu bliskim? Rozumiem ze mozna zalozyc 6dB na baffle step ale u mnie te 6dB to zawsze byla tylko teoria. Moznaby bylo nalozyc wyniki bramkowania na wykres w polu bliskim ale mamy wtedy zupelnie inna glosnosc. Bede wdzieczny za krotkie wyjasnienie.

E, to nie ma w ogóle o czym mówić :-)

 

Trochę jak u Troelsa - z reguły mieści się w +/-2.5db, ale charka zawsze jest lekko opadająca. Niestety nigdy nie słyszałem jego projektu. Niektórzy twierdzą, że jest za ciemno. Szczególnie osoby przyzwyczajone do strojenia na linijkę.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

W dcxie nie ma bramkowania a tak wlasnie Christos mierzyl. Chyba ze mi sie cos pokrecilo.

Swoja droga mozesz rozjasnic co daje pomiar basu w OB w polu bliskim? Rozumiem ze mozna zalozyc 6dB na baffle step ale u mnie te 6dB to zawsze byla tylko teoria. Moznaby bylo nalozyc wyniki bramkowania na wykres w polu bliskim ale mamy wtedy zupelnie inna glosnosc. Bede wdzieczny za krotkie wyjasnienie.

 

Mierzysz pole dalekie i pole bliskie, po czym łączysz je dokładnie tak samo, jakby to była kolumna "pudełkowa". Potem bierzesz Edge, symulujesz swój dipol i nakładasz charakterystykę z Edge na swoje pomiary (oczywiście tylko na część z pola bliskiego) i viola. Masz pomiar basu z dipola.

 

W dipolu nie mówimy o baffle step, tylko o zwarciu akustycznym (charakter fizyczny zjawiska jest inny). Musisz uwzględnić nie tylko -6 dB/okt od dipola, ale także drugie -6 dB/okt od spadku poniżej fr głośnika.

 

A jak Christos mierzył, to się nie wgłębiłem.

 

Trochę jak u Troelsa - z reguły mieści się w +/-2.5db, ale charka zawsze jest lekko opadająca. Niestety nigdy nie słyszałem jego projektu. Niektórzy twierdzą, że jest za ciemno. Szczególnie osoby przyzwyczajone do strojenia na linijkę.

 

A ja z kolei nie lubię jazgotu, więc jak buduję dla siebie, to często robię lekką dziurę na górnym środku.

Uparlem sie i mimo odradzania OB w moim malym pokoju: max 20m2 i max 0.5m odleglosci kolumn od tylnich scian Na przekor wszystkiemu postanowilem sprobowac OB

 

Co badz bedzie to skromny projekt ale z rozmachem, oparty o 2x eminence 15a i 1x Tang Band W8 1808 na strone. Jako deski odniesieniem bedzie Jamo R909.

 

Sa w sieci na zagranicznych forach 2 takie projekty zakonczone pozytywnymi rezultatami.

korespondowalem z Martinen J. Kingiem i zasugerowal na poczatek takie oto rozwiazania:

 

zwrotnica aktywna:

 

Low Pass 2 rzad LR 200 Hz

High Pass 2 rzad LR 300 Hz

 

woofer i full range polaczone w fazie

 

lub

 

Pasywna zwrotnica:

 

Low Pass 2rzad

 

1.0 ohm rezystor w seri z induktorem 4.7 mH (ERSE Super Q) w serii z glosnikiem, a 135 uF kondensator rownolegle z glosnikiem.

 

High pass 2rzad

 

kondensator 39 uF w seri z glosnikiem, i inductor 7.2 mH (ERSE Super Q) rownolegle z glosnikiem

 

glosniki polaczone w przeciw fazie

SPL woofera mozna zwiekszyc badz zmniejszyc przez zmiane wartosci rezystora 1.0 ohm polaczonego w seri.

 

woofery sa polaczone razem w faziee, ale Tangband polaczone z woofereami w przeciwfazie w zwrotnicy pasywnej (w actywnej wszystko polaczone jest w fzie)

 

w obu przypadkach kolumny powinny miec ok 93.5 dB/W/m

 

Co do tak malego pokoju i bliskiego ustawienia do scian - sprawa bedzie komplikowac sie bardziej w coraz to wiekszych glosnosciach natomiast przy normalnym sluchaniu kluczowa role bedzie robic wytlumienie mozliwie najwiekszej powierzchni za kolumnami i scian bocznych.

 

 

Glosniki juz zamowione ,jesli chodzi o zwrotnice chyba zdecyduje sie na jakas tania aktywna, Wierze iz w razie jakichkolwiek niepowodzen lub rozczarowan kazdy z elementow moze byc latwo odsprzedany z niewielka strata, a bez prob i wlasnej opini opartej na uszach ciezko i jakies odniesienie.

 

Tangband docelowo zasilany bedzie yaqinem 100b po tuningu w sonus oliva a bass jakims triampem przynajmmiej na poczatek.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Czy te zwrotnice są poparte jakimikolwiek pomiarami? Bo wydaje mi się, że to wszystko wróżenie z fusów.

 

To, ze głośniki są podłączone "plus do plusa, minus do minusa", nie oznacza, że są ze sobą w fazie.

 

Uważam, że zmarnujesz tylko kasę, ale przecież Cię nie powstrzymam.

 

a bliskiego) i viola. Masz pom

 

"Viola"? Naprawdę napisałem "viola"? Co za masakra... :-)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.