Skocz do zawartości
IGNORED

Totem Staff, Totem Mite - najlepsze modyfikacje Uzytkownikow


xtr71

Rekomendowane odpowiedzi

Za tym czystym składnikiem metalowym jest również czysty drucik milimetrowy cewki i jeszcze mniejsze druciki rezystorów już nie tak czyste.

 

Witam

Zycze Wszystkim Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku.

 

Re:

Odpowiedz co do drucikow cewki -

Tak jesli naprawde jest to czysta miedz.

Odpowiedz do drucikow w rezystorach -

Drucik w rezystorze jest tak skonstruowany by mial specjalna rezystancje.

 

I dodam iz uzywanie rezystorow drutowych to bardzo kiepskawy pomysl

(zamulaja system).

Uzywam tylko weglowek.

Xtr71

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

System to zamulają ogólnie zwrotnice bierne. Pogarszając znacznie parametry głośników. To tez taka uwaga do pomiarów, ponieważ głośniki wysokotonowe należy mierzyć, a w każdym razie Tonsil je mierzył - z odpowiednim filtrem zazwyczaj II rzędu.

 

A tutaj takie krótkie rozważania o filtrach pasywnych kontra aktywnych cyfrowych. Czyli od razu mamy wyjaśnione w jaki sposób poprawić cały system odtwarzania dźwięku od wzmacniacza do głośników.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Realizacja tego może wyglądać następująco: krossownica cyfrowa Behringer DCX2496 cena regularna ok. 1400zł. za nia cztery wzmacniacze mocy - dla DIY może być to Velleman K8060. Jeden kanał - części z płytka to koszt 70zł. Zmontowany na radiatorze można kupić za 200 zł. i jakieś 100 złotych na transformator - powiedzmy 1200 za cztery kanały. Monza taniej bo wzmacniacze dla wysokich tonów nie muszą być jednakowe z tymi dla niskich i da się zaoszczędzić. Można drożej - kupując dwie stereofoniczne końcówki mocy np. Behringer A500.

 

Pozostaje to wszystko podłączyć pod głośniki w obudowie. A wybór mamy w zasadzie wtedy dowolny. I cobyśmy nie wybrali zawsze zagra lepiej niż te same głośniki na zwrotnicy pasywnej nawet z hi-endowym wzmacniaczem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chętnie bym zobaczył kompletne pomiary tych GDWK-ów jakbyś mógł w ten wątek wkleić ?

Czesci pomiarow nawet nie zapisywalem, ale cos tam zostalo.

 

gdwk 10/80/26 w obudowie monitora i gigantyczny wzrost znieksztalcen powyzej 5-6 khz. Cale szczescie udalo sie to usunac po modowaniu glosnika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

z 10/80/19 bylo bardzo podobnie, lecz ten glosnik wymagal jeszcze wyzszego ciecia, bo pasmo nie bylo tak rozciagniete w dol jak w /26, poza tym mial nieco wieksze thd ponizej 2khz.

 

pomiarow 11/100 chyba nawet nie zapisalem, byly one dramatycznie gorsze od powyzszych. Wszystkie glosniki pochodzily ze starej produkcji Tonsila.

 

I cobyśmy nie wybrali zawsze zagra lepiej niż te same głośniki na zwrotnicy pasywnej nawet z hi-endowym wzmacniaczem.

Wcale nie jest to takie pewne.

 

a tu dataszit najmocniejszej 5" Tonsila

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Niestety troche naciagane te parametry, szkoda ze nie jest podane w jaki sposob zostaly one zmieszone, w jakich warunkach i z jakim napieciem. Mi po jakis 3 latach posiadania tych glosnikow nie udalo sie zblizyc w pomiarach T-S do tego co podaje ten dataszit

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pewnie źle zatytułowali - powinno być Data shit ;)

Nawet tak prosty punkt, jak Fs bywa w firmowych kwitach oszukany ( zgadnijcie w którą stronę ) nawet o 10 Hz; jak są możliwości trzeba jednak mierzyć własnym sumptem.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Trochę się zdezorientowałem w tym pomiarze harmonicznych. Jak to będzie się przekładało na zawartość procentową albo decybelową, żeby się dało porównać na przykład z pomiarami od Zapha albo z pomiarami firmowymi Beymy ? Da się w ogóle zrobić takie porównanie ?

 

Dataszit Tonsila pochodzi z czasów Tonsiltechnologie. Nie udało mi się znaleźć wcześniejszych, a być może że w Pro-Tonsilu mieli nawet pomiary z komory bezechowej.

Fs em nie ma się co podniecać. Tesla podawała Fs w rozrzucie +/- 20%. Poza tym Fs zależy od sygnału pomiarowego wiec każdemu może wyjść inny. Ja się tym w ogóle nie przejmuję, bo rozrzuty wcale nie tanich Monacorów na przykład potrafiły być jeszcze większe.

 

Natomiast warto porównać kształt charakterystyki powyżej 400 hz z przebiegami pomiarów producenta z komory bezechowej. Dla Tonsilów zwykle wychodziło podobnie. Kopułki do TLC były parowane z tolerancją 0,25db. Nigdzie jednak nie znalazłem z jakiej liczebności były selekcjonowane, bo to by coś powiedziało o powtarzalności całej produkcji. Tak samo nie wiem czy były jeszcze jakoś inaczej wykańczane niż seryjne

 

 

Przewaga systemów aktywnych z krosownicami cyfrowymi jest jednak niezaprzeczalna. Po to zresztą wstawiłem ten artykuł żeby nie strzępić języka. W tym wypadku sprawa jest oczywista. Przecież nawet TLC AMS1 był testowany przez profesjonalistów i wypadał dobrze mimo dość przeciętnych głośników i wysokiej częstotliwości podziału.

Tak samo jest z większością monitorów aktywnych bliskiego i blisko-średniego pola. Głośniki są w nich raczej dość przeciętne, żeby nie powiedzieć kiepskie. Wzmacniacze często również są raczej tanie, żadne hi-endy. A jednak wielokrotnie trafiają się konstrukcje dla których zbudowanie konkurencyjnych - porównywalnych brzmieniowo zestawów pasywnych na takich samych głośnikach, byłoby niemożliwe,

Witam

Zracam uwage iz odbiegacie Panowie od tematu i "bijecie piane"

Co by bylo gdyby -

Temat usycha

Xtr71 Autor watku.

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Moja propozycja na ciekawy mid-woofer

Jamo 150 mm

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdro Xtr71

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Trochę się zdezorientowałem w tym pomiarze harmonicznych. Jak to będzie się przekładało na zawartość procentową albo decybelową, żeby się dało porównać na przykład z pomiarami od Zapha albo z pomiarami firmowymi Beymy ? Da się w ogóle zrobić takie porównanie ?

Nie mozesz ich porownac, bo zostaly wykonane w inny sposob. Mozesz jedynie zobaczyc poziom znieksztalcen na skali czestotliwosci, gdzie dany glosnik zachowuje najnizsze znieksztalcenia THD.

 

Dataszit Tonsila pochodzi z czasów Tonsiltechnologie. Nie udało mi się znaleźć wcześniejszych, a być może że w Pro-Tonsilu mieli nawet pomiary z komory bezechowej.

Fs em nie ma się co podniecać. Tesla podawała Fs w rozrzucie +/- 20%. Poza tym Fs zależy od sygnału pomiarowego wiec każdemu może wyjść inny. Ja się tym w ogóle nie przejmuję, bo rozrzuty wcale nie tanich Monacorów na przykład potrafiły być jeszcze większe.

 

Skoro sa takie rozrzuty, to jak do tego zaprojektowac dokladna obudowe? Zebym osiagnal katalogowe Fs 48hz, musialbym pobudzic glosnik sinusem z tak wysokim napieciem, ze prawdopodobnie glosnik przekroczylby swoj xmax.

 

Przewaga systemów aktywnych z krosownicami cyfrowymi jest jednak niezaprzeczalna. Po to zresztą wstawiłem ten artykuł żeby nie strzępić języka. W tym wypadku sprawa jest oczywista. Przecież nawet TLC AMS1 był testowany przez profesjonalistów i wypadał dobrze mimo dość przeciętnych głośników i wysokiej częstotliwości podziału.

W teorii jest, w praktyce nie zawsze. Co ams1 to i owszem, mial dobre opinie mimo dosc kiepskich zastosowanych glosnikow i szczegolnie ich podzialu.

 

Tak samo jest z większością monitorów aktywnych bliskiego i blisko-średniego pola. Głośniki są w nich raczej dość przeciętne, żeby nie powiedzieć kiepskie. Wzmacniacze często również są raczej tanie, żadne hi-endy. A jednak wielokrotnie trafiają się konstrukcje dla których zbudowanie konkurencyjnych - porównywalnych brzmieniowo zestawów pasywnych na takich samych głośnikach, byłoby niemożliwe,

 

Ja jestem zupelnie innego zdania. Z nowych monitorow aktywnych do powiedzmy 2 tys nie kupisz nic rewelacyjnego. Tanie chinskie glosniki, wzmacniacze na tda lub lm, cienka obudowa z mdf w okleinie pcv i czym tu sie jarac?

 

Witam

Zracam uwage iz odbiegacie Panowie od tematu i "bijecie piane"

Co by bylo gdyby -

Temat usycha

Xtr71 Autor watku.

 

Kolego, rozmawiamy o glosnikach tonsila, Ty wyjezdzasz z propozycja uzycia jakiegos Jamo. Co to ma wspolnego z tematem Totemow? Ale ok, to Twoj temat.

Moja propozycja na ciekawy mid-woofer

Jamo 150 mm

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdro Xtr71

re:

Wlasnie tak pisza niektorzy userzy.

gloryfikuja dzielo Totema .A co by bylo gdyby w te paczki zapakowac cos naprawde ok?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdro.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

A co by bylo gdyby w te paczki zapakowac cos naprawde ok?

 

Została by się z Totemów dość marna obudowa z cieniutkiej płyty.

 

Pozostańmy raczej przy Totemie takim jak jest

 

Nie mozesz ich porownac, bo zostaly wykonane w inny sposob. Mozesz jedynie zobaczyc poziom znieksztalcen na skali czestotliwosci, gdzie dany glosnik zachowuje najnizsze znieksztalcenia THD.

 

 

No własnie nie bardzo wiadomo czy te THD sa duże czy nie w porównaniu z czymś innym. Porównywałem Seasy w pomiarach na stronie Zaph. Są u Seasa modele wysokotonowe które zachowują niemal jednakowy poziom harmonicznych w całym paśmie użytecznym.

Ale są też takie w których poziom zniekształceń zmienia się dość wyraźnie.

 

Skoro sa takie rozrzuty, to jak do tego zaprojektowac dokladna obudowe? Zebym osiagnal katalogowe Fs 48hz, musialbym pobudzic glosnik sinusem z tak wysokim napieciem, ze prawdopodobnie glosnik przekroczylby swoj xmax.

 

 

Raczej chyba niskim napięciem. Tesla podawała napięcie pomiaru jeśli pamiętam 2V i 4V

 

Nie wiadomo czy to są rozrzuty parametrów czy rozrzuty pomiaru. Nie ma się tym co przejmować. Obudowa strojona pod parametry Qts dla Qts mniejszego od 0,4 wyjdzie zawsze mniejsza niż Vas i strojona wyżej od Fs. Gdy się dołoży cewkę zwrotnicy wypadkowe Qts się zwiększy i obudowa powinna być nieco większa niż obliczona, do tego dojdzie wytłumienie którego rozłożenie też zmienia konieczność strojenia tunelu - zazwyczaj podwyższenie częstotliwości Fb ale w połączeniu z powiększoną obudową to nadal nie będzie jakiś określony z góry punkt. To się dobiera eksperymentalnie, a tak naprawdę można się rozjechać ze strojeniem najczęściej nieco w górę i nic przykrego się nie stanie. O ile nie przekroczymy w ogóle pewnej wartości Qtc przy której głośnik będzie już produkował bumsy.

 

W przypadku GDN 13/40/4 i 15/40/3 widze raczej problem ze zbyt wysokim EBP coś około 144, który nie pozwala jakoś racjonalnie nisko stroić tych głośników. W zestawach 2.5-dr używano GDN 13/40/4 jako nisko-średniotonowego, a na pasmo dolne stosowano GDN 13/40/2.

Jeśli założymy zwrotnicę z cewką o dużej rezystancji to pewnie uda się uzyskać zadowalająco niski bas z GDN 13/40/4 lub 15/40/3 ale wtedy obudowa nie będzie miała 6-7 litrów tylko tak ok. dwa razy więcej. W małej obudowie będzie wyraźne podbicie średniego basu, co wcale nie musi brzmieć źle - wręcz przeciwnie, da poczucie lepszego wypełnienia, a ewentualne pogorszenie impulsu przy tych częstotliwościach będzie niezauważalne.

Dla przykładu GDN 13/40/2 -8om stosowany w Mite miał Qts 0,4. Czyli w obudowie 5,6 litra objętości musiał mieć podbicie albo tak stłumiony bas że otwór Br niczego już nie emitował. Ten sam głośnik w Totem Staff był w objętości ok. 16 litrów (niektórzy podają że 20 litrów) i strojenie poniżej swojego Fs pozwalało schodzić użytecznie do 38 hz. Mimo że symulacja pokazuje łagodny spadek słuchacze twierdzili że basu jest dużo.

 

 

Można też z powyższych powodów pokusić się o budowę zestawu 2.5dr w obudowie stojącej w kształcie Totem Staff. Ale to już nie będzie w ogóle przypominało Totemów.

 

W teorii jest, w praktyce nie zawsze. Co ams1 to i owszem, mial dobre opinie mimo dosc kiepskich zastosowanych glosnikow i szczegolnie ich podzialu.

 

AMS-1 nie miał także zbyt wyszukanych wzmacniaczy. Zresztą za ok. 1200 zł można kupić Behringery o bardzo podobnych gabarytach, mocy i rozwiązaniach z równie niewyszukanymi głośnikami i też są chwalone. Naprawdę w tej cenie nie kupi się żadnych domowych sensownie brzmiących podstawkowców tej wielkości na pasywnych filtrach.

 

Tym niemniej wkładając pieniądze w pełny tor cyfrowy - od zwrotnicy przez wzmacniacze, to raczej nie warto podłączać pod niego głośników wielkości Totem Mite, tylko coś właśnie rozmiaru z AMS-1.

Kilka pomysłów z Elektrody. Niestety raczej ni emieszczących sie w obudowie Mite. Ale to może i lepiej, bo koszty nie sa wiele wieksze a jednak takie rozwiązania umożliwiają wyrażnie lepsze osiągi.

 

Na początek propozycje doboru głośników:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Oraz dwie konstrukcje podłogowe:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

ps. przeglądając pomiary wysoko tonowych głośników na blogu zaph audio

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

zauważyłem że większość z nich ma wzrost zniekształceń thd powyżej ok. 5kHz.

Racjonalność wyboru kopułki jest wiec przy tym dość problematyczna - z jednej strony nie byłoby źle dobrać jak najlepszy i neutralny głośnik wysokotonowy, z drugiej strony pozostaje kwestia ceny i pytanie czy najtańszy Seas wniesie do konstrukcji o tyle więcej żeby rezygnować na przykład z GDWK 10/80/26 albo z tuningu jakiegoś głośnika Tonsilu ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Racjonalność wyboru kopułki jest wiec przy tym dość problematyczna - z jednej strony nie byłoby źle dobrać jak najlepszy i neutralny głośnik wysokotonowy, z drugiej strony pozostaje kwestia ceny i pytanie czy najtańszy Seas wniesie do konstrukcji o tyle więcej żeby rezygnować na przykład z GDWK 10/80/26 albo z tuningu jakiegoś głośnika Tonsilu ?

Zalezy dla kogo. Ja uwazam, ze male polipropyleny Tonsila, zasluguja na glosnik wysokotonowy z pulapu 200zl. Chcesz sie meczyc z badziewiem wysokotonowym Tonsila, to prosze bardzo, tylko miej swiadomosc tego, ze w takim polaczeniu to bedzie caly czas przecietne granie. W zestawie dwudroznym to kopulka odgrywa istotniejsze znaczenie niz midbas. Dlatego zawsze trzeba stawiac na mozliwe najlepszy glosnik wysokotonowy, a nie odwrotnie,

Moim zdaniem trzeba by iść w coś jeszcze droższego a wtedy zaczyna się już gonitwa kosztów. Dlatego stawiałbym najpierw na jakiś tuning głośnika Tonsila, żeby od razu z kosztów popularnego klona nie przeskakiwać w koszty wysokiego hi-fi, bo to warto robić w przypadku zamiany całego projektu na coś dużo droższego.

 

O ile oczywiście te kopułki tonsila jeszcze są dostępne, bo mam z tym wątpliwości.

Moim zdaniem trzeba by iść w coś jeszcze droższego a wtedy zaczyna się już gonitwa kosztów. Dlatego stawiałbym najpierw na jakiś tuning głośnika Tonsila, żeby od razu z kosztów popularnego klona nie przeskakiwać w koszty wysokiego hi-fi, bo to warto robić w przypadku zamiany całego projektu na coś dużo droższego.

 

O ile oczywiście te kopułki tonsila jeszcze są dostępne, bo mam z tym wątpliwości.

Sprobuj sie spokojnie zastanowic czy to ma sens, tzn kupowac glosniki po to zeby je przerabiac. Ja swoje przerobilem bo juz je mialem od dawna i postanowilem przeprowadzic operacje. Na stronie producenta, gdwk 10/80/26 kosztuje 62zl, a za 86 zl mozna kupic np Tangbanda 28-847 sd, ktory jest nowoczesnym glosnikiem, przy ktorym kazdy gdwk wypada bardzo blado. Malo tego, do 100zl masz wybor niemal kilkunastu glosnikow. Po co upierasz sie przy GDWK skoro to sa bardzo przestarzale glosniki? Myslisz, ze setki osob, ktore mialy i uzywaly kolumny na gdwk sa gluche i nie potrafia dostrzec jakis walorow brzmieniowych gdwk? GDWK to muzeum i tam jego miejsce. Chcesz to buduj na GDWK, ale widze ze caly czas wrecz na sile chcesz przekonac innych i siebie, ze to dobry wybor. Niestety, dzis to jest fatalny wybor, a nie dobry.

Nie upieram się przy głosniku tylko raczej przy zachowaniu zewnętrznego wyglądu Totemów. Żeby to jeszcze można nazwać Totemem i żeby było tanie.

 

Dopóki nie zobaczę pomiarów porównawczych to niestety ale twierdzenie o jakichś wyjątkowo wysokich thd do mnie nie przemawia. Tonsile graja za szorstko zazwyczaj i dlatego można poszukiwać alternatywy, ale nie przekonywaniem na zasadzie bo coś jest przestarzałe, do muzeum itp.

Poza tym szukałem tez alternatywy dla GDNów bo to również nie są jakieś wybitne głośniki. I niestety niewiele znalazłem w tej cenie. Jeśli się wykłada trzy razy tyle - cztery razy tyle to już można coś ciekawego znaleźć. No ale tak jest ze wszystkim.

 

na przykład coś takiego: Monacor SPH-135C i DT-350NF

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale cena jest już zupełnie inna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nawet DT-99 ma nizsze znieksztalcenia od GDWK, tak samo wodospad jest lepszy na Monacorze, a to glosnik, ktory mozna kupic taniej niz gdwk. Nie wspominajac juz o SB Acoustics czy Wavecore. Malo tego, nawet Vifa DX25 jest lepsza od gdwk, bo ma znacznie nizsze znieksztalcenia. Nawet nie ma nad czym tu specjalnie dedukowac.

Ja uwazam, ze male polipropyleny Tonsila, zasluguja na glosnik wysokotonowy z pulapu 200zl

 

Pełna zgoda. Jednym z zestawów, które czasem podłączam i słucham jest były klon Staffów. Były, bo wymieniłem w nim GDWK 11/100 na Vifę PL27TG35. To zupełnie inne granie niż na kopułce Tonsila. A GDN 13/40/2 w obudowie Totema (kilkanaście litrów) świetnie sobie radzi.

 

Zresztą Włosi z firmy Opera w modelu Duetto (taki włoski Mite) połączyli tego GDN bodajże z Seasem. Dlatego nie ma co wyważać otwartych drzwi i jeżeli ma być znacząco lepiej, to należy dać sobie spokój z kopułkami Tonsila.

Kuzyn murzyna

Akurat ta Vifa PL27tg35 dobrze pasuje do GDN 13/40/2 i 16/40/1. Oba to polipropylenowe membrany z takim samym obwodem magnetycznym. Miałem je kiedys własnie z ta Vifą i dobrze to wypadało brzmieniem.

Ale w ogole Vifa jako głosnik ni ejest jakaś rewelacja zwłaszcza kiedyś - dzisiaj produkowana jest jako Scan Speak i jest znacznie tańsza. Ale wtedy wybrałem ja tylko w celu połączenia z midwooferem Vify i przypadkowo użyłem z Tonsilami. Normalnie z powodu ceny takiego zestawienia w ogóle bym nie rozważał. Zamiast tego raczej z Vifą PL14WO

 

W Operze Duetto był GDN 13/40/8 połączony z najtańszym Seasem o średnicy kopułki 19 mm, a to był wtedy najtańszy głośnik seasa. Też dobry pomysł, bo mniejsze kopułki maja przeważnie mniejszy wzrost zniekształceń dla najwyższego pasma. Tyle że trzeba je tez wyżej filtrować.

 

Obecnie jest jeszcze taki najnowszy Seas z 22 milimetrową kopułką metalową. Widziałem tylko w pomiarach i wygląda na bardzo dobry pod względem zrównoważenia pasma i zniekształceń - to byłoby cos bardzo fajnego do połączenia z midwooferem o polipropylenowej membranie - tylko znowu - mam wątpliwości czy w ogóle dla takiego głośnika zawracać sobie głowę midwoferami Tonsila. Chyba sensowniej byloby poszukać jakiegoś małego Seasa na dolne pasmo takiego zestawu.

Polipropylen Tosnila siedzial rowniez w zestawach Phonar, tam na gorze siedziala Vifa, ale nie znam dokladnego modelu.

 

Chyba sensowniej byloby poszukać jakiegoś małego Seasa na dolne pasmo takiego zestawu.

A kupisz midbas Seasa za 70 zl?

Nie wiem o czym mowa. Phonary kojarzę dopiero od P20s gdzie były głośniki podobne do Monacorów SPH-135c

 

Wiem że te GDNy 13/40/2 były w zestawach produkowanych pod marka Denon, ale górę pasma obsługiwał GDWK 11/100. Większe GDN 16/40/1 były w zestawach pod marka Heco.

 

Midbasa Seasa nie kupie za 70 złotych, ani żadnego innego przyzwoitego w takiej cenie. Ale kopułki Seasa to również są ceny powyżej 120 złotych a zwykle trzeba się przygotować na cenę ponad 150 złotych.

 

Dobry midwoofer seasa z membraną polipropylenową to raczej cena ok. 330 złotych.

 

W ogóle patrząc na ceny głosników widze że kazdy kolejny wprowadzany jest już droższy. Cos mi sie zdaje że skończył sie krotki okres niższych cen na głośniki i sprzedawcy powracają do swoich dawnych praktyk.

 

Szkoda że ZAP-Audio sprzedający głośniki Seasa ma tylko jedna kopułkę Tonsila w sprzedaży bo może pokusiłby się o pomiary tych głośników w warunkach porównywalnych z Seasami.

W Operze Duetto był GDN 13/40/8 połączony z najtańszym Seasem o średnicy kopułki 19 mm,

W Duetto na pewno nie było GDN 13/40/8 - był GDN 13/40/2.

Kuzyn murzyna

Wyglądał na wersje z okrągłym koszem. /8 to to samo co /2

 

ps. sprawdziłem w necie są tylko nowsze zdjęcia na których Duetto rzeczywiście ma głośnik GDN 13/40/2. W wersji którą pamiętam z recenzji w Audio kosz tego głośnika był okrągły. Wiec albo miał ramkę ozdobną albo była tam wersja GDN 13/40/8

 

Jest także Opera Terza

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wyglądał na wersje z okrągłym koszem. /8 to to samo co /2

 

Prawie to samo. Oprócz różnych kształtów koszy są pewne różnice w parametrach. Fakt, że niewielkie ale są.

Kuzyn murzyna

Zależy którą wersje produkcyjna z którego roku brałeś pod uwagę. Wersji parametrów GDN 13/40/2 tez było kilka co najmniej w całym okresie jego produkcji.

Nie wiem o czym mowa.

Phonar monitor.

 

Moze pod koniec tygodnia dotra do mnie gdn 13/40/9 to napewno podlubie na nich alternatywna obudowe podlogowa i monitor.

Zależy którą wersje produkcyjna z którego roku brałeś pod uwagę

A Ty wersje z którego roku brałeś pod uwagę? Bo ja opieram się na dostępnych notach katalogowych i tam są widoczne różnice.

 

sprawdziłem w necie są tylko nowsze zdjęcia na których Duetto rzeczywiście ma głośnik GDN 13/40/2. W wersji którą pamiętam z recenzji w Audio kosz tego głośnika był okrągły.

 

W którym numerze Audio była ta recenzja? Bo ja znam dwie wersje Duetto, tyle tylko że w obu był GDN 13/40/2, natomiast różniły się głośnikami wysokotonowymi.

Kuzyn murzyna

Nie gromadzę takich informacji. Parametry GDNów 13/40/2 czy /8 były spotykane rożne w różnym czasie. Były tez wersje oznaczane jako GTC o takim samym wyglądzie jak /8 . Poza tym większośc tych róznic jeśli nie dotyczyła istotnych parametrów impedancji czy rozmiarów można było uznać za jakś rozrzut w obrębie różnych partii produkcyjnych. Był GDN 13/40/2 o Qts 0,44 i taki jak teraz 0,4 i był jakiś poniżej 0,4. Różniły się też Vas

 

Jestem prawie pewien że była Duetto z okrągłym głośnikiem, ale w internecie nie potrafię odnaleźć

Moze pod koniec tygodnia dotra do mnie gdn 13/40/9 to napewno podlubie na nich alternatywna obudowe podlogowa i monitor.

A znasz parametry tego głośnika? Bo widzę, że np tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

skopiowali parametry GDN 13/40/2. A tak na chłopski rozum, to dołożenie drugiego magnesu co nieco powinno zmienić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kuzyn murzyna

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.