Skocz do zawartości
IGNORED

Visaton TW 70 + Visaton BG 20


Hellraiser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, doradźcie jak dobrze połączyć w/w tweeter z szerokopasmowcem. Obudowa typu linii transmisyjnej, w której siedzi Visaton BG 20, zaś Visaton TW 70 w oddzielnej obudowie. Nie zależy mi na zwrotce, jedynie jakiś filtr typu kondensator do wysokotonowca. Chciałbym wiedzieć jak to wszystko ze sobą prawidłowo połączyć (głośniki szeregowo?) włącznie z terminalami.

 

obudowy podobne do tych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/111385-visaton-tw-70-visaton-bg-20/
Udostępnij na innych stronach

Do swojej konstrukcji wybrałeś dość specyficzne głośniki, które trudno ze sobą połączyć przy użyciu niewielkiej liczby elementów np. jednego kondensatora filtrującego głośnik wysokotonowy. Nie znając Twoich zamierzeń zrobiłem pobieżną symulację takiego układu z małą liczbą elementów, może się tym zadowolisz. Jeśli sam chcesz popróbować symulacji skorzystaj z programu Boxsim:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeśli już masz zrobione obudowy i zamocowane głosniki najlepiej to pomierzyć.

post-8410-0-68689900-1399192798_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Do swojej konstrukcji wybrałeś dość specyficzne głośniki, które trudno ze sobą połączyć przy użyciu niewielkiej liczby elementów np. jednego kondensatora filtrującego głośnik wysokotonowy. Nie znając Twoich zamierzeń zrobiłem pobieżną symulację takiego układu z małą liczbą elementów, może się tym zadowolisz. Jeśli sam chcesz popróbować symulacji skorzystaj z programu Boxsim:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeśli już masz zrobione obudowy i zamocowane głośniki najlepiej to pomierzyć.

 

Dzięki za odpowiedź :) Obudowy już mam, z tym, że tweeter będzie w małej osobnej obudowie umieszczonej na górze obudowy, w której siedzi szerokopasmowiec - jak na zdjęciu. Zapodanym programem już policzyłem, ale wywala mi błąd przez to, że Visaton tw 70 będzie osobno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten wysokotonowy ma taką energetyczność, że może zacząć grać poniżej 1 kHz.

 

Energetyczność ? ciekawe określenie ..

Wg producenta głosnik nie powinien pracować poniżej 3kHz -12dB/okt

To że głośnik pracuje od 800 Hz nie oznacza że cewka termicznie wytrzyma

Najpierwsze, że tak wyraże się do Hellraiser he he.

 

Układ , który chcesz zastosować, posiada dwa żródła wysokich tonów, więc będą się wzajemnie wygaszać w jakimś punkcie pasma, a w innym nakładać ( wzmacniać ).

Zależy to od wielu czynników, tutaj nie będę się rozpisywał.

 

Dlatego nie uda ci się nawet z pomiarem zgrać ich idealnie jako jedno żródło.

Dodatkowo dochodzi duże odsunięcie od siebie głośników.

 

Kolejna sprawa... ten głośnik nie nadaje się jako super tweeter, ponieważ nie przenosi najwyższych częstotliwości. Jeśli chcesz zastosować koncepcje, o której mówisz, lepszym rozwiązaniem będzie głośnik TW 6NG sięgający 30kHz.

Ok to już mamy : )

 

Lepszym rozwiązaniem w przypadku TW70 byłaby tradycyjna zwrotnica,

z podziałem około 5-6 khz , plus filtr R-L-C dla szerokopasmowca (robiłem bg20

w hornie 2-way podział 4500Hz, i grało bardzo ciekawie, dla tweerera proponuję zwrotnicę trzeciego rzedu), ponieważ przedstawione odudowy są typu Horn, więc efektywność wzrośnie o kilka db poniżej 1000 Hz.

Głośnik ma podbitą średnicę, więc sprawa załatwiona, pasmo się wyrówna, ale średnica nadal będzie delikatnie dominować, a poza tym ten głośnik ma bardzo słyszalny rezonans przy 3 kHz.

Najprostszym rozwiązaniem będzie układ, który chcesz zastosować tylko

z TW6NG, ale powtarzam nie będzie to grało tak jak z tradycyjną zwrotnicą.

 

Utopia : )

 

Widać że się znasz, masz u mnie plusika, tylko nie wiem jak się daje plusika.

he he.

Pozdrawiam : )

Gry przygodowe ... " Wyłącznie Single Player !!! " ... 

"inżynieryjne" powiadasz. Gdybyś był inżynierem, to byś wiedział, jak się odmienia to słowo.

Chętnie też zobaczę te koszmarne zniekształcenia. Gdzie mam zajrzeć, co otworzyć?

 

Jak uznany recenzent myli ten głośnik z metalową kopułką i nazywa go superprzejrzystym, to jest to dowód na brak zniekształceń, czy na coś przeciwnego? Co mówi o tym inżynierskie doświadczenie i pomiary? Co lepsze, usłyszeć coś, czy powróżyć z papierów z kolorowymi zygzakami?

 

Lubię forumowiczów, którzy nic o sobie nie piszą albo bezpośrednio walą z reklamą swojej lutowniczej działalności na boku. Takim, to od razu można zaufać. Ciekawe, czy już któryś z was wysłał info na PW założyciela tematu, że chętnie podejmie się wykonania tego, o czym ktoś dopiero pomyślał? Oczywiście znacznie lepiej, niż pierwotne zamierzenie.

 

Zanim jeden z drugim coś odpowiecie, to przypomnę, że Einstein był jeden, pomimi że wielu naukowców miało dostęp do liczydeł i tabel matematycznych. Nie warto patrzeć na świat wyłącznie przez swoje ograniczenia.

 

Jeśli mega konstruktorzy nie mają nic konkretnego na potwierdzenie swoich podejrzeń i wyobrażeń, to niech nie piszą ogólników i nie cytują danych katalogowych. Ktoś, kto nie wiedziałby, że można dostroić bas refleks pomyślałby, że głośnik nie może zejść niżej, niż jego dolna specyfikacja. Ktoś, kto nie wiedziałby o istnieniu tuby, wnosiłby z parametrów producenta o ostatecznej efektywności przetwornika. Ktoś... uważa w końcu, że piszę bzdury, to zapraszam na posłuchanie mojej konstrukcji z omawianym głośnikiem. Gdy się go słucha pisanie staje się zbędne.

 

PS. Polecam takie urządzenie do szybkiego i płynnego sprawdzenia, w jakim zakresie głośnik czuje się najlepiej. Niech będzie, jak zmienia się jego dźwięk, gdy jest cięty poniżej i powyżej 3 kHz. Powyżej 3 kHz gra... bardzo przeciętnie. Poniżej i przy dobrym zestrojeniu robi się magia.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-19223-0-09453000-1399257790_thumb.jpg

 

Obawy o moc są nieuzasadnione, bo akurat prezentacje z Audio Show pokazały, że system z tym rodzajem przetwornika należał do zdecydowanie najgłośniej grających. Wprost burze z piorunami są jego żywiołem. Sam to sprawdziłem, na dowód czego też załączam zdjęcie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Lubię forumowiczów, którzy nic o sobie nie piszą albo bezpośrednio walą z reklamą swojej lutowniczej działalności na boku. Takim, to od razu można zaufać. Ciekawe, czy już któryś z was wysłał info na PW założyciela tematu, że chętnie podejmie się wykonania tego, o czym ktoś dopiero pomyślał? Oczywiście znacznie lepiej, niż pierwotne zamierzenie.

 

Tere fere. Jak się nie ma argumentów, to się dopisuje audiofilskie bajki do wynalazków albo spycha na działanie na czarno. Nie wychodzi Ci to kolego.

 

Obawy o moc są nieuzasadnione, bo akurat prezentacje z Audio Show pokazały, że system z tym rodzajem przetwornika należał do zdecydowanie najgłośniej grających. Wprost burze z piorunami są jego żywiołem. Sam to sprawdziłem, na dowód czego też załączam zdjęcie.

No to niech sobie gra głośno:) Każda przeciętna kopułka ma taki sam a nawet wyższy SPL, więc nie ma się co podniecać.

 

Jeśli mega konstruktorzy nie mają nic konkretnego na potwierdzenie swoich podejrzeń i wyobrażeń, to niech nie piszą ogólników i nie cytują danych katalogowych. Ktoś, kto nie wiedziałby, że można dostroić bas refleks pomyślałby, że głośnik nie może zejść niżej, niż jego dolna specyfikacja. Ktoś, kto nie wiedziałby o istnieniu tuby, wnosiłby z parametrów producenta o ostatecznej efektywności przetwornika. Ktoś... uważa w końcu, że piszę bzdury, to zapraszam na posłuchanie mojej konstrukcji z omawianym głośnikiem. Gdy się go słucha pisanie staje się zbędne.

Napisz do producenta, żeby wywalił fs z noty katalogowej, bo ona nic nie wnosi skoro takie super konstrukcje powstają :)

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Oczywiscie, ze mozna sobie pogadac, polac wode, wymyslac piekne slowka na opis dzwieku, ale ja tam wole uruchomic system pomiary i sprawdzic co jest warty dany przetwornik. Niestety TW70 jest tyle wart ile liczy sobie za niego producent.

Glosnik ma duze znieksztalcenia ( co jest w sumie nie dziwne patrzac na jego budowe ) i wszelkie zludzenie magi dzwieku z tego glosnika, to nic innego jak zdezenie sie z jego ulomnosciami. Niestety niektorzy moga odbierac to jako przyjemne granie, ale jak lubia, to co mi tam do tego...

Warto jednak trzymac sie zalecen producenta, poniewaz dla tego glosnika pasmo zalecane zaczyna sie od 5khz na zwrotnicy 2 rzedu przy zespole glosnikowym o mocy 80w. Absolutne minimum zeby nie ogluchnac, to 2 rzad od 3khz.

 

Znieksztalcenia? Prosze bardzo :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oczywiscie, ze mozna sobie pogadac, polac wode, wymyslac piekne slowka na opis dzwieku, ale ja tam wole uruchomic system pomiary i sprawdzic co jest warty dany przetwornik. Niestety TW70 jest tyle wart ile liczy sobie za niego producent.

Glosnik ma duze znieksztalcenia ( co jest w sumie nie dziwne patrzac na jego budowe ) i wszelkie zludzenie magi dzwieku z tego glosnika, to nic innego jak zdezenie sie z jego ulomnosciami. Niestety niektorzy moga odbierac to jako przyjemne granie, ale jak lubia, to co mi tam do tego...

Warto jednak trzymac sie zalecen producenta, poniewaz dla tego glosnika pasmo zalecane zaczyna sie od 5khz na zwrotnicy 2 rzedu przy zespole glosnikowym o mocy 80w. Absolutne minimum zeby nie ogluchnac, to 2 rzad od 3khz.

 

Znieksztalcenia? Prosze bardzo :

 

Nie twierdzę, że ten głośnik jest kapitalny, ale dziwi mnie fakt, że uznajecie go za niezbyt dobry, a mimo tego jest on montowany do kolumn Pylon Audio i bardzo zachwalany:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Poza tym, temat zszedł troszkę na boczny tor, zamiast skupić się na konkretnych poradach wdajecie się w jakieś przepychanki między sobą, to niepotrzebne. W każdym razie za trafne spostrzeżenia serdeczne dzięki, nie jestem aż taki obeznany w te klocki, ale staram się jakoś zbudować ten zestaw pod swoją lampę Feliks Audio PP EL84.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pylon, tak samo jak WLM, to nie fundacja charytatywna tylko firma, majaca za cel przynosic zysk. Koszty maja byc jak najmniejsze, przy jak najwyzszej cenie. WLM tutaj bryluje. Tweeter jest taki jaki jest, problem jest w tym, ze ludzie probuja wmowic innym, ze to jakis wybitny glosnik, a tak nie jest.

 

Tobie natomiast nikt nie pomoze bez pomiarow Twojej konstrukcji. Kazda porada "zdalna" to tylko proteza.

Miło się rozmawia :-) Nie wiem kto i czego słuchał w kwestii wybitnych głośników, jednak gdyby ktoś chciał, to na tym forum znajdzie wypowiedzi ludzi, którzy słuchali tego rodzaju przetwornika i wyrazili się o nim - cytuję:

 

a) "Ten dźwięk, to jakiś kosmos."

 

b) "Rzeczywiście to było nieziemskie."

 

c) "Kosmos! Dźwięk marzeń."

 

Owszem, najlepszą zasadą jest kupować to, co się lubi. Jednak nie warto zakładać, że wszyscy są głusi. Albo ktoś robi coś tylko dlatego, żeby maksymalizować zysk. Pamiętajmy, że celem jest dźwięk, a nie jego pochodzenie. Na moim zdjęciu kolumna w tyle do porównań kosztuje ponad 20 tys. zł (5500 euro), więc zadbałem o obiektywizm wrażeń. Być może charakter tego głośnika akurat pasuje do twardo zawieszonych papierowych membran (u mnie 8 cali na środek i 10 cali na bas).

Myślę, że moja podpowiedź ze zwrotnicą daje szansę sprawdzenia głośnika na wszystkie strony. Gdyby ktoś nie chciał płacić w sklepie, to jest sporo miejsc wypożyczających sprzęt estradowy. Crossover na dobę można sobie wziąć za 50 złotych. Nawet wyślą do domu. Dla chcącego nic trudnego. A na koniec dodam, że moje wytwory nie mają na celu zrobienia sobie kolumny (te mam ze sklepu), tylko znalezienie odpowiedzi na pytanie: jak to jest, u licha, możliwe, że tak to gra!

 

Dzięki za wszelkie przestrogi, a w wolnej chwili zapraszam na konfrontację teorii z praktyką :-)

Nie musze kierowac sie opiniami osob trzecich, poniewaz ja te przetworniki mam w domu. Buduje na nich konstrukcje, ktora jest bardzo podobna do Stella monitor, przerobilem troche zwrotnic do tego zestawu i mam wlasna opinie, co z niego mozna wydobyc. Niestety cyfrowa zwrotnica nic tutaj nie zmienia, bo nie da sie obnizyc znieksztalcen tych glosnikow.

 

Dodac mozna tyle, ze oryginalnie w WLM jest zwrotnica 1 rzedu na tweeterze i to samo kopiuje Pylon w swoich zestawach.

 

Dzięki za wszelkie przestrogi, a w wolnej chwili zapraszam na konfrontację teorii z praktyką :-)

Dzieki za zaproszenie, ale wlasnie od tej praktyki na Visatonach juz mi zwiedly uszy i najchetniej bym to rzucil w kat. No ale kazdy lubi co innego.

A trochę z innej beczki. Jak rozumiem 1-szy rząd oznacza łagodny spadek, czyli jeszcze głębszą penetrację niżej leżących częstotliwości. Spotkałem się z opinią, że dla kolumn lepiej jest ciąć głośnik gwałtownie, bo wtedy ich pasma zachodzą na siebie w minimalnym stopniu. W ten sposób też można ograniczyć zbyt dalekie zapuzczanie się przetwornika, a więc tworzymy mu warunki do grania w optymalnym dla niego paśmie. Właśnie taka cyfrowa zwrotnica pozwala na bardzo łatwą zmianę nastaw. W sumie, to sam do końca nie wiem, czy wolę łągodne spadki, czy ostre cięcia.

 

Jeśli masz jakąś teorię odnoszącą się do papierowych membran (dużych i małych), to będę wdzięczny za podzielenie się kilkoma zdaniami. No i dodam, że nigdy nie ukrywałem, że jestem tylko słuchacze, bez podbudowy teoretycznej i aspiracji konstruktorskich. Może dlatego z góry nie skreślam żadnych rozwiązań, ale też nie forsuję żadnego rozwiązania jako lepszego od innych. Chętnie poznam Twoje wnioski po odsłuchach.

Nie wiem kto i czego słuchał w kwestii wybitnych głośników, jednak gdyby ktoś chciał, to na tym forum znajdzie wypowiedzi ludzi, którzy słuchali tego rodzaju przetwornika i wyrazili się o nim - cytuję:

 

a) "Ten dźwięk, to jakiś kosmos."

 

b) "Rzeczywiście to było nieziemskie."

 

c) "Kosmos! Dźwięk marzeń."

 

Owszem, najlepszą zasadą jest kupować to, co się lubi. Jednak nie warto zakładać, że wszyscy są głusi

I w drugą stronę, nie można wmawiać komuś że jest coś super, bo tysiąc innych osób o tym pisze na forum i że piszą o tym w czasopismach.

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Rozmawialiśmy o tym, czy ten głośnik można "puścić" poniżej 3 kHz. Starałem się wykazać, że tak. Więcej, podnoszone tu zniekształcenia i problemy mocowe są mitem. Co potwierdza moje doświadczenie i bardzo liczne opinie (tysięcy bywalców naszego AS i recenzentów z całego świata).

 

Ponadto, gdyby o wartości dźwiękowej miały przesądzać tylko parametry, to np. wzmacniacze lampowe nie miałyby racji bytu. Mój zestaw by się musiał kompromitować przy każdym średnim tranzystorze. Miałem i te ponad średnie i gram, na czym gram.

 

Ciekaw byłbym zdania o ewentualnej przewadze nie wchodzenia sobie głośników w paradę przy gwałtowniejszym ich odcięciu (wysokim rzędem). Powinno to dobrze się przysłużyć fazie i być może czemuś jeszcze. Nie rozmawiajmy już o wrażeniach odsłuchowych (chyba wyczerpaliśmy temat i doszliśmy do słusznej konkluzji, że każdemu może podobać się co innego), lecz przejdźmy do ściśle technicznych rozważań związanych z TW 70. Pozwolicie, że będę już tylko czytał :)

O lampiakach możemy podyskutować w inny sposób, bo sam jestem wielbicielem lampy.

 

Natomiast jeśli chodzi o filtrowanie... Powinno być tak proste jak na to pozwalają wykresy i zgodna faza, ale bez przesady (stąd też nie jestem zwolennikiem 1rzędu, bo zazwyczaj są robione na siłę a to nie wychodzi na dobre). Ostra filtracja o której piszesz to chyba próba "łatwizny", która wynikałaby raczej z braku wiedzy i doświadczenia w sumowaniu charakterystyk przy filtrach niskich rzędów.

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

A trochę z innej beczki. Jak rozumiem 1-szy rząd oznacza łagodny spadek, czyli jeszcze głębszą penetrację niżej leżących częstotliwości. Spotkałem się z opinią, że dla kolumn lepiej jest ciąć głośnik gwałtownie, bo wtedy ich pasma zachodzą na siebie w minimalnym stopniu. W ten sposób też można ograniczyć zbyt dalekie zapuzczanie się przetwornika, a więc tworzymy mu warunki do grania w optymalnym dla niego paśmie. Właśnie taka cyfrowa zwrotnica pozwala na bardzo łatwą zmianę nastaw. W sumie, to sam do końca nie wiem, czy wolę łągodne spadki, czy ostre cięcia.

No tak mozna powiedziec, ale to samo zrobie zwrotnica pasywna.

 

Jeśli masz jakąś teorię odnoszącą się do papierowych membran (dużych i małych), to będę wdzięczny za podzielenie się kilkoma zdaniami. No i dodam, że nigdy nie ukrywałem, że jestem tylko słuchacze, bez podbudowy teoretycznej i aspiracji konstruktorskich. Może dlatego z góry nie skreślam żadnych rozwiązań, ale też nie forsuję żadnego rozwiązania jako lepszego od innych. Chętnie poznam Twoje wnioski po odsłuchach.

Coz ja moge napisac. Lubie papierowe glosniki. Z tych duzych i bardzo duzych papier to nadal jeden z najlepszych materialow na membrane. Tweetery papierowe to dzis nienajlepsze rozwiazanie, sa po prostu tanie i trudno wykrzesac z nich jakosc dzwieku lepsza od tradycyjnych kopulek. Jednak sa wyjatki, takie jak np 60 letnia Saba Greencone czy tej samej daty Isophony, ktorych dzwiek naprawde robi wrazenie.

 

Rozmawialiśmy o tym, czy ten głośnik można "puścić" poniżej 3 kHz. Starałem się wykazać, że tak. Więcej, podnoszone tu zniekształcenia i problemy mocowe są mitem. Co potwierdza moje doświadczenie i bardzo liczne opinie (tysięcy bywalców naszego AS i recenzentów z całego świata).

 

NIe moge sie z tym zgodzic. Pomiary glosnikow w sposob bezwzgledny pokazuja z czym mamy przyjemnosc badz nieprzyjemnosc. Moglbym do odniesc do optyki w aparatach fotograficznych. Te najlepszej jakosci obiektywy maja wysrubowane parametry, aby w mozliwie kazdej sytuacji zagwarantowac wysokiej jakosci obraz. Jednak sa rozwiaznia starsze, gorsze, nie tak doskonale, ktore oferuja inny obraz z uwagi na swoje ulomnosci ale moga sie komus bardziej podobac. To wszystko zalezy od gustu i potrzeb. Nie da sie wykonac fotograficznej kopii obrazu byle jakim obiektywem. Tak samo jak nie da sie zblizyc do dzwieku live na byle jakich glosnikach. Bedzie podobne ale dalekie od oryginalu.

 

Ponadto, gdyby o wartości dźwiękowej miały przesądzać tylko parametry, to np. wzmacniacze lampowe nie miałyby racji bytu. Mój zestaw by się musiał kompromitować przy każdym średnim tranzystorze. Miałem i te ponad średnie i gram, na czym gram.

 

Wzmacniacze lampowe, nawet te powiedzmy najgorsze i tak maja duzo nizsze znieksztalcenia niz przecietne glosniki. To glosniki sa najslabszym ogniwem lacucha audio i to od nich zalezy najwiecej w reprodukcji dzwieku.

 

Ciekaw byłbym zdania o ewentualnej przewadze nie wchodzenia sobie głośników w paradę przy gwałtowniejszym ich odcięciu (wysokim rzędem). Powinno to dobrze się przysłużyć fazie i być może czemuś jeszcze. Nie rozmawiajmy już o wrażeniach odsłuchowych (chyba wyczerpaliśmy temat i doszliśmy do słusznej konkluzji, że każdemu może podobać się co innego), lecz przejdźmy do ściśle technicznych rozważań związanych z TW 70. Pozwolicie, że będę już tylko czytał :)

 

Dobry konstruktor probuje znalesc jakis kompromis, pomiedzy prostota zwrotnicy, a jej dzialaniem na danych przetwornikach. Nie zawsze warto isc w skrajnosci, czy to lagodnych filtlrow, czy ostrych. Jesli chcemy zbudowac kolumny z lagodnymi filtrami, ktore przeciez maja swoje niezaprzeczalne zalety, obok calej gory wad, to najpierw trzeba znalesc glosniki, ktore beda do tego odpowiednie. Moim zdaniem TW 70 do tego sie nie nadaje, poniewaz ma zbyt duze znieksztalcenia i w sumie nieciekawe pasmo czestotliwosci. Na zwrotnicy 2 rzedu ( elektrycznie ) mozna go znacznie lepiej spozytkowac.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.