Skocz do zawartości
IGNORED

Obudowy wzmacnaczy-jak ?


Lok

Rekomendowane odpowiedzi

>Bartek

"Ja wcale nie napisałem tego posta aby się sprzeczać czy przekomarzać,tak po prostu sprawa wygląda."

 

Jak sprawa wygląda wiem doskonale bo "przecierałem szlaki" dwa lata temu kiedy robiłem obudowę

do Alepha5 .Tokarza mam solidnego jego tokarko -frezarka ma ustawienia ręczne ale dobremu fachowcowi to nie przeszkadza . Alpha-numeryczna mo że jest ułatwieniem w produkcji ramion do gramofonu za 2000 dol.

Anodyzowanie wykonanano mi też profesjonalnie.

Widziałem zresztą przedtem dużą partię aluminium anodyzowaną przez tą firmę w szesciu kolorach !!!

 

Główek śrub celowo nie wpuszczałem bo taką miałem koncepcje wzorniczą ,ale radzę sobie z tym

wiertarką kolumnową.

 

Mysle że w tym wątku chodzi oto aby pokazać ludziom jak w prosty sposób wykonać efektowną obudowę ,

a nie zniechęcić kogoś ukazując tylko trudnosci. Wiadomo że z każdym następnym projektem eliminuje się błędy

porzednich. Większosc osób chce też wykonać obudowę szybko i raczej okazjonalnie .

 

Nie każdy początkujący potrzebuje też dokładnosci co do 0,01 mm . Dużo ważniejsza jest satysfakcja że zrobiło się coś własnoręcznie i według własnego projektu.

Każdy chce przecież zaznaczyć w ten sposób swoją indywidualnosc .

 

Ostatnio próbowałem też klejenia aluminium , daje to swietne efekty i upraszcza budowę .

Są doskonałe kleje polimerowe , specjalne silikony .

 

Bardzo dobry efekt wykończenia aluminium daje ręczne polerowanie pastami do lakieru samochodowego .

Oczywiscie przedtem trzeba usunąc wszelkie rysy . Zdziwiłem się bo tak przygotowana powierzchnia jest

odporna na odciski palców i rąk .

Jak przeprowadzacie operację szczotkowania? Czy można to zrobić samemu w domowo-garażowych warunkach? Czy szczotkowanie akrylu wymaga specjalnych zabiegów-bardzo mi się podoba ten aktylowy front ML.

> zorro

Znasz moze kogos kto jest w stanie (a moz ty) wykonac obudowe do przedwzmacniacz

zakup grupowy (potrzebujemy do blsa i pga2310)

Obudowa wymiary 440x350x100

Czolowka z aluminium z wycieciem na wyswietlacz (100x25)

Tyl wyciecia na gniazda (dysponuje rysunkiem)

-->zorro, automaxem ( czy jak mu tam było ) to przydziałowy saksofon czyściłem-polerowałe-woskowałem ( ślicznie po takiej operacji wygldał ), ale wzmacniacza to bym chyba tym nie potraktował :)

-->zorro, automaxem ( czy jak mu tam było ) to przydziałowy saksofon czyściłem-polerowałe-woskowałem ( ślicznie po takiej operacji wygldał ), ale wzmacniacza to bym chyba tym nie potraktował :)

Zgadzam sie z Zorro, ten watek powinien byc o tym jak cos mozna zrobic a nie jak trudno jest cos zrobic. Jak to mowia, dla chcacego nic trudnego ;)

 

Sprzet ktory budowalem 20 lat temu, niczym nie ustepuje jakoscia wykonania temu co robie teraz. A robilem to w typowo domowych warunkach, badz u rodzicow w kuchni, badz w akademiku. Tak prawde mowiac to zawalilem nawet przez to jeden rok Wyzszej Szkoly Morskiej (w koncu i tak na 5 roku zszedlem ze statku w Kilu).

 

Odnosnie szotkowania, to najlepiej w domowyh warunkach uzywac to tego szlifierke paskowa. Produkuje to troche innego typu rysy, ale moze nawet effekt jest lepszy. Przy szczotkach rysy sa krotkie i zachodza na siebie. Przy papierze sciernym mamy dlugie rysy. Sprzet Mark Levinson jest tak robiony. Osobiscie nie lubie kulowania (sandblasting), gdyz nie daje to zbyt ciekawego wygladu.

 

Jesli robimy recznie, najlepiej arkusz papieru sciernego polozyc na plaskiej powierzchni (MDF bylby dobry) i uzywajac jakiejs deski za prowadnice, przesuwamy dany panel wzdluz tej deski. Powoduje to ze wszystkie rysy so idealnie rownolegle do siebie i to daje bardziej estetyczny effect. Dobrze jest czesto przesuwac na boki miejsce w ktorym panel chodzi po papierze, aby rysy czesto zmienialy charakter (byly bardziej rownomierne i nie tworzyly wzorow). Ja to zwykle robilem na sucho, ale mozna uzyc wody z mydlinami gdyz smarowanie ulatwia prace (WD40 lub Varsol sa tez OK). Na szlifierce nie uzywam wiecej niz 120 grid (papieru sciernego), ale przy recznej pracy mozna sprobowac wiecej, moze 200 grid bylby dobry na start. Wazne tez jest aby pozniej to szybko umyc i wytrzec, gdyz woda pozostawiona na powierzchni alumnium moze powodowac plamy lub odbarwienia.

 

Do koncowego wykonczenia uzywam pads jak na zdjeciu. Prawdopodobnie mozna je dostac w sklepach z materialami budowlanymi lub narzedziami. Takze nieraz mozna to znalezc w kuchni (gdyz niektorzy uzywaja podobny produkt do czyszczenia naczyn). Tu nosi to nazwe Scotch Bright Pads. To tez bylo uzyte przy wykanczaniu akryliku. Z akrylikiem pracuje sie bardzo fajnie, duzo latwiej niz z metalem, a effect koncowy bardzo przypomina powierzchnie metalu, wszystko przy duzo nizszym nakladzie pracy.

[obrazekLUKASZ-192256_1.jpg]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z tego, co dałeś na zdjeciu powyżej moim zdaniem wychodzi ładniejsze szczotkowanien niż z papieru ściernego.Są też rolki na wiertarkę z tego samego materiału jak masz zamocowaną wiertarkę na sztywno i blok alu do obrabiania na jakiejś przesuwnicy to mozna przy wprawie coś wymącić.

Tak, tylko ze to co na zdjeciu nadaje sie jedynie do koncowego wykanczania. Zwykle aluminium jest lekko porysowane (czasem bardziej niz lekko) i bez wstepnej obrobki papierem sie nie obejdzie. To tez zalezy od tego jaki effect koncowy chcemy uzyskac. Ja preferuje troche glebsze rysy i bardziej matowy wyglad, niz swiecace powierzchnie.

>Peter Daniel

Tych bordowych pianek (pads) używałem do polerowania frontu Pasa .Jesli robi się to w kierunku poziomym i utrzymuje jeden kierunek to daje to bardzo delikatny efekt szczotkowanego aluminium . U nas jest do kupienia w sklepach z materiałami do malowania samochodów .

Następnie próbowałem lakierować lakierem bezbarwnym-efekt koszmarny !!!. Ostateczny wygląd uzyskałem przecierając front szmatką rozcienczonym wodą akrylem . Finał jest taki że lakieru nie widać a aluminium nie koroduje i można je dotykać .

Spróbowałbym tego alodine , ale co to konkretnie jest i jaka firma produkuje ? Jesli jakis międzynarodowy koncern to możę znajdę w Polsce .

 

>Adrian

Nie znam nikogo kto taką rzecz mógłby wykonać kompleksowo.

Sam zajmuję się tym w ramach hobby.

Chociaż czasami myslałem o takiej produkcji a mam nawet wolny garaż 200m.kw

 

>Lt_Bri

W sklepie z profilami na ul. Zwierzynieckiej jest specjalna pasta produkcji niemieckiej do polerowania metalu ,

kupiłem ją ale jeszcze nie próbowałem.

===> zorro

jeśli chodzi o alogine to szukaj jako "chromianowanie"

np.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zamawialem alodine stad:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jest to traktowane jako hazardous material, takze sa specjalne zabezpieczenia przy przesylce (podwojne pojemniki plastikowe w metalowej puszce przez specjalnego kuriera). Material ten jest dostepny w postaci proszku, ktory miesza sie z woda. Lepsze to niz zamawiac gotowy roztwor.

 

Dzialanie jest podobne jak uzywanie sealera na drewnie, a wiec zachodzi tu pentracja powierzchni metalu a nie wytwarzanie ochronnej powloki (jak w przypadku anodowania). Zabezpiecza to przed korozja i przyjmowaniem plam ale nie przed porysowaniem. W zaleznosci od tego jak dlugo moczymy dana czesc, kolor bedzie albo ciemno zolty, albo tylko lekko przyciemniony, z bardzo ladnym, szarostalowym odcieniem, ktory zastepuje ten nieciekawy blysk na przeszlifowanym aluminium. Po procesie alodine, mozna jeszcze powierzchnie dodatkowo przetrzec tymi gabkami (z poprzedniego zdjecia) aby ujednolicic kolor i uzyskac odpowiednia odcien.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wszystkie panele samolotow sa traktowane alodine przed nakladaniem primera, stad tez przyszlo mi na mysl, ze mozna by ta technike wykozystac tez przy budowie sprzetu audio.

Można również zerknąć tutaj.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Obudowy wymiarowo raczej można sobie dobrać i ceny przystępne. Trzeba tylko zmodyfikować przedni i tylny panel. Miałem 2 szt. obudów z tej firmy i raczej problemów nie było. Nic nie musiałem prostować ... Mam zrobiony filtr sieciowy właśnie z takiej obudowy z modyfikowanym przednim panelem. W przyszłym tygodniu postaram się pożyczyć aparat cyfrowy i zamieszczę foto takiej obudowy.

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

===> zorro

np:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

może z aluminium da się wykorzystać też ten przepis, może jakiś chemik się wypowie?:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Panowie , wszyscy jak jeden mąż mówicie o metalowych obudowach , natomiast co jakiś czas znajduję w sieci info o zaletach obudowy z drewna ( zwłaszcza twardego).

Czy oprócz obaw przed zbyt mocnym nagrzewaniem się wzmaka są jeszcze jakieś przeciwwskazania , bo jeśli chodzo o obróbkę to chyba nic lepszego się nie znajdzie

Zresztą na rynku są produkty , które mają obudowy z drewna ( np UR ) i wygląda to przepięknie.

 

Prz okazji zapytam jeszcze o jedno , czy ktoś robił z was eksperymenty z ekranowaniem sekcji zasilania za pomocą ołowiu ( np wlany pomiędzy dwie szyny aluminiowe ( abstrachujemy od kwesti zdrowotnych ( swoją drogę ołów obłożony innym materiałem nie stanowi już zagrożenia )

Szukałem o tym w sieci ale nic nie znalazłem , znalazłem natomiast informację , iż w czasach zimnej wojny rosyjskie stacje radiolokacyne i naprowadzania pocisków rakietowych miały osłonę z grubych płyt ołowianych , które miały za zadanie obniżyć efekt działania promieniowania elektromagnetycznego po ewentualnym wybuch bomby atomowej a co zatym idzie pozwalać na zadawanie kontr-ciosu.

Z tego wynikałoby , iż ołów ma bardzo dobre właściowści izolowania od fal elektro - magnetycznych , a jego brak zastosowania w klockach seryjnych można by tłumaczyć przepisami dotyczącymi ochrony zdrowia.

 

 

pozdro

Oj dodo, czyżbyć przewidywał jakiś wybuch jądrowy w pobliżu Twojego sprzętu?

Ołów raczej się nie nadaje do audio - używany jest jako dobra osłona przed promieniowaniem przenikliwym beta i gamma (chyba dobrze pamietam?). Nas raczej ten zakres nie interesuje. Jeśli by tak rzeczywiście było, to sami byśmy musieli chodzić w zbrojach z ołowiu.;-)

do jar1>=

 

pozwoę się nie zgodzić z tobą , ołowiane płyty stosuje ( bądź stosował ) na obudowy SF :)

, a to też audio , cyna lutownicza zawiera ołów więcej lub mniej % zależnie od jakości

a tak na poważnie , to nikt nie przeprowadzał może eksperymentów w tej dziedzinie

to że ołów jest od gamma to wiem , aleto nie gamma powoduje zaprzestawanie działania elektorniki po wybuchu atomowym ale impuls elektromagnetyczny , stąd moje rozważania

Swoją drogą jak tak będę mówił o tych wybuchach jądrowych to niedługo będę odnotowany przez CIA lub ABN :) :)

pozdro

Myśle, że wieksze problemy zaczynają się gdy zaczynamy ekranować i zamykać sprzet w obudowach metalowych. Zewnetrzne zakłócenia nie są tak szkodliwe w przeciwieństwie do prądów bładzących zaindukowanych w ekranach i metalowych obudowach. Czasami odnoszę wrzażenie, że lepiej gra bez obudowy i ekranu...

Ja czasem bez obudowy odbieram jakieś ruskie radio w głośnikach :)

 

Dodo

 

Sklejka czy jakieś szlachetne drewno nadaje sie dobrze na obudowy i nawet temperatury 60-70st. nie są jakieś duze dla drewna,tak myślę.Ale czy drewno sie lepiej obrabia? Teoretycznie tak ale wpraktyce duzo łatwiej jest zachować wymiar w twardym materiale niż miękkim ,który się poddaje.

 

A tak poza tym to obudowa ze sklejki to świetny pomysł na bardzo tanią obudowę DIY w domowych warunkach i dziwię się czemu więcej osób nie robi obudów z drewna,pewnie alu (i niebiesie diody) są "trendy".

 

Jeśli potrzeba aby obudowa była ekranowana to można kupić taśmę miedzianą 3M jedno-lub dwustronnie klejącą z klejem przewodzącym i wykleić calą obudowę od wewnątrz.

No wlasnie, czemu nie drewno? Z odrobina wyobrazni mozna stworzyc calkiem funkcjonalne i estetyczne konstrukcje ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[obrazekLUKASZ-192811_1.jpg] [obrazekLUKASZ-192811_2.jpg] [obrazekLUKASZ-192811_3.jpg]

post-3442-100002433 1170260465_thumb.jpg

post-3442-100002434 1170260464_thumb.jpg

post-3442-100002435 1170260462_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tym bardziej pomyslowe, ze uzyte tu byly deski podlogowe (ktore nic mnie nie kosztowaly). ;-)

 

Inna mozliwosc to polaczenie drewna z metalem i ograniczenie se do jak najmniejszych wymiarow:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[obrazekLUKASZ-192925_1.jpg]

post-3442-100002428 1170260473_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja mam taką koncepcję na moją obudowę do Gainclona i Alepha P.

Z samą obudową raczej się nie namęczę. Zamierzam na giełdzie kupić stary, może być popsuty wzmacniacz/odtwarzacz. Trochę roboty będę miał z przednim panelem. Chcę połączyć drewno i aluminium. Drewno wybarwię na kolor ciemna wiśnia, polakieruje na wysoki połysk. Coś podobnego do obróbek drewnianych w Mercedesach np. Mój zamysł mniej więcej może przedstawić poniższy, niezbyt dokładny rysunek. Jak skończę (a nastąpi to nie w najbliższym czasie) na pewno pochwale się efektem końcowym. Pozdrawiam

 

Uki

[obrazekLUKASZ-193059_1.jpg]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>>krisabc

takie wybłyszczanie srebra i miedzi ma sie nijak do chemicznego polerowania aluminium, jeśli jesteś zainteresowany wrzuce tu kilka prostych receptur na roztwor wybłyszczający alu,

nie uzyska sie tak pełnego lustrzanego połysku, ale nie o to tu chyba chodzi. (efekt powinien być niezły po wcześniejszym szczotkowaniu)

===> pirx

Tu nie chodziło o wybłyszczanie ale o chromianowanie

cytat ze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Jeśli chce się zabezpieczyć wyroby ze srebra przed ciemnieniem, to oczyszczone srebro należy poddać chromianowaniu przez zanurzenie na 3 minuty do ciepłego roztworu o składzie:

chromian sodu 20 g

tiosiarczan sodu 20 g

woda do1 litra

W kąpieli tej srebro zostaje pokryte przezroczystą ochronną warstewką Cr2O3. Jeszcze trwalsze zabezpieczenie daje połączenie powyższej kąpieli z katodową polaryzacją oczyszczanego przedmiotu."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.