Skocz do zawartości
IGNORED

Wykonanie Interkonektu


pinio

Rekomendowane odpowiedzi

Dobre i stosunkowo niedrogie wtyki produkuje Neutrik (ok 120zł komplet). Nieco droższe, ale podobno b. dobre są wtyki Eichmann Bullet Plug i najtańsze WBT. Wewnętrzne przewody należy podłączyć po obu stronach, natomiast dodatkowy przewód umieszczony pod folią ekranującą należy przylutować do masy tylko po stronie źródła.

Ciekawe (z punktu widzenia "elektronicznego") wtyki widziałem tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tylko się nie śmiejcie... każdy kiedyś zaczyna... ale czym właściwie różni się tzw. interkonekt od zwykłego kabelka 2xRCA/2xRCA? Czytałem, że niektórzy robią interkonekty z kabli głośnikowych, ale informacji w jaki sposób i dlaczego, to już nie mogłem znaleźć.

Zgłupiałem. Jak to tylko jeden przewód? Przecież muszą być dwie żyły na jeden kanał podłączone do obu urządzeń (jedna do bolca w końcówce RCA, a druga do kołnierza). To o czym piszecie (połączenie tylko od strony źródła) to dodatkowa trzecia wiązka oplatająca z zewnątrz dwie poprzednie i pełniąca funkcje ekranu. Ale nie w każdym kabelku jest taka możliwość.

  • 34 lat później...

a ja mam jeszcze takie pytanie moze i nie umiem czytac, ale skrobnijcie slowo choc,

kupilem ze szpuli ultralink ultima 100 i mam dwie zyly osobno izolowane (+ i -)

wokol tego aluminowa folie no i splot miedziany, od strony wzmacniacza

czerwony jako plus przylutowalem "do toru" jako sygnal, natomiast bialy polaczylem z masą,

a jak od strony CD? Minus i plus razem do toru czy bialy wisi w powietrzu? :-/

 

pozdrawiam

:-) miedzy innymi dzieki Tobie go kupilem bo czytalem tu i tam na forum...

tym czasem siedze teraz z rozbebeszonym kablem i czekam az ktos sie zmiluje i podpowie...

ekran w postaci splotu i aluminiowej foli laczy mi sie z masa z dwoch stron... ale ten drugi bialy kabelek..

narazie zostawie go swobodnie (bez laczenia z niczym) podlacze i zobacze...

w sumie mogę jeszcze coś skrobnąć na ten temat, ja kupiłem konfekcjonowany odcinek, który ma końcówki zalane gumą tak więc nie mogę odkręcić żeby sprawdzić, ale na wypożyczeniu miałem wersję którą dało się odkręcić. I z ciekawości odkręciłem :) Niestety tylko z jednej strony. Z tego co pamiętam czerwony przewód podłączony był do sygnału a biały do masy, nie pamiętam czy był tam oplot i do czego był podłączony. Wiem, że paru forumowiczów też sobie robiło ten interkonekt może oni się wypowiedzą. Jak ci się uda napisz koniecznie jakie wrażenia.

 

Pozdr.

:-) Udalo sie, wczoraj jeszcze jeden z forumowiczow mnie oswiecil i szybko sie poprawilem,

z tym ze na sluchanie juz malo bylo czasu a i glosniej juz nie dalo sie o tej porze...wiec wiele nie moge powiedziec teraz, moze poza jednym - na kilku plytach jakie pospiesznie przerzucilem nizej zaczal schodzic bas, wczesniej za interkonekt sluzyl mi jakis tani bazarowy kabelek (20-30 zloty) wiec roznica momentami jest wyczowalna, jak poslucham te kilka dni moze to moze cos wiecej napisze... tym czasem smigam do pracy :-/

... a taka ladna pogoda...

Jak czytam ochy i achy nad kablami za tysiace zl to nie moge opanowac histerycznego smiechu. To nic innego jak czyste robienie ludzi w balona i wykorzystywanie ich naiwnosci. Kabel jest kabel - roznice moga byc tylko w kolorze izolacji, ja osobiscie preferuje czerwona! Ponizej link do tematu kablowego na forum ludzi zawodowo zajmujacych sie realizowaniem dzwieku:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

  • Redaktorzy

Niech żyje wiara religijna. Również ta ze znakiem negatywnym. Rozumiem że osobiste relacje osób, które DOZNAŁY różnicy, w żaden sposób cię nie interesują.

yayacek, myslisz że wyskoczyłeś tu z czymś nowym i kogoś "nawrócisz"? Temat wałkowany i znany nam wszystkim. Tak jak znany jest tutaj większości wpływ kabli na brzmienie reszty toru. Użyj wyszukiwarki, może czegoś nowego się dowiesz...

Doprawdy, wiedza "profesjonalistów" jest imponująca. Mam ją okazję weryfikować podczas słuchania profesjonalnie spie... płyt. Takie "dzieła" stanowią większość wydawnictw dostępnych na rynku i tak pozostanie, dopóki nagrywaniem zajmować się będą przygłusi ignoranci. Może tym się zainteresujesz?

Czy Szanowny Jozwa Maryn mysli, ze producent wraz z inzynierem dzwieku to ludzie glusi i przypadkowo pracujacy w zawodzie? Hmm, mniejsza o to. Czy Szanowny Jozwa Maryn mysli, ze inzynierowie dzwieku i producenci zaopatruja swe studia w kilometry kabli po $1000 za metr? Czy wiecie ile kabli wala sie w studiu? Zaden z nich nie jest typowo "audiofilski". Nikt przy zdrowych zmyslach nie wyda na kable w studiu kilku tysiecy dolarow (za to mozna kupic kilka procesorow dzwieku) a to dla tego iz nie ma najmniejszej roznicy pomiedzy kablem tanim a drogim. Kabel musi byc tylko wytrzymaly.

Pozdrawiam wszystkich zwolennikow hiper drogiego okablowania.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Wniosek z dyskusji na w. zapodanym linku chyba jest tylko jeden: zgroza panowie, zgroza.... a my zastanawiamy sie potem czy to wina nośnika, tłoczenia.... a to tylko panowie realizatorzy, ciekawe co powiedzieliby na temat jakości nagrań na płytach np. Audioquest-music (materiał rejestrowany analogowo na 2 ścieżkowym Revox. etc).

Ano zgroza Oles, zgroza. Oczywiście że można dać przykłady firm, które dbają o jakość nagrania i zatrudniają prawdziwych dźwiękowców. To słychać na ich płytach. Nawet w Polsce kilku prawdziwych profesjonalistów się znajdzie. Jednak ogólna świadomość problemu jest mniej więcej taka, jaką prezentuje yayacek i pożal się Boże profesjonaliści. To chyba po prostu kwestia pewnej kultury cywilizacyjnej i technicznej, która u nas za PRL'u nie miała szans się rozwinąć, a teraz powolutku i wbólach się tworzy.

I odpowiedź na pytanie yayacka - tak, uważam że większość realizatorów to głusi ignoranci. Dowody leżą na półkach sklepowych w postaci płyt CD.

Dlaczego Olesiu zgroza? Wrecz przeciwnie - ciekawe wyniki "ślepych" testów...

Jak słuszne napisał Jozwa Maryn, ludzkie DOZNANIA są różne dla różnych kabli

ale problem polega na tym, że muzycy jako "lepszy" wybrali kabel tańszy

i to jest niepokojące...a może raczej krzepiące :-)

Jakość nagrań jest trochę innym problemem.

Co byście wybrali: "zły" kabel i dobrego realizatora czy odwrotnie?

yayacek->

No wlasnie sam sobie odpowiedziales:

" Czy wiecie ile kabli wala sie w studiu? Zaden z nich nie jest typowo "audiofilski". Nikt przy zdrowych zmyslach nie wyda na kable w studiu kilku tysiecy dolarow (za to mozna kupic kilka procesorow dzwieku) (...)"

 

Wiec lepiej spaprac dzwiek jeszcze bardziej przepuszczajac go przez kolejne procesory, zamiast stosowac lepsze kable?

Uwazam, ze realizator dzwieku nie majacy pojecia o wlasciwym doborze sprzetu odsluchowego, nie dbajacy o poprawne brzmienie (bo go pewnie nie zna) nie jest profesjonalista.

Pozdrawiam.

yayacek ---->

O, mamy do czynienia z estetą! Czerwony to ładny kolor. Szkoda tylko, że sprzętu mało w tej tonacji, bo z pewnością czerwone "klocki" grają najlepiej :)

A tak na marginesie: pojemność kabli, ich indukcyjność itp. nie mają wpływu na dźwięk?

Ale żeby to wiedzieć trzeba słuchać a nie oglądać!!!

 

Ten, który nabija w butelkę :)

->Dobrodzieju

Zdecydowanie 'wybrałbym' dobrego realizatora, i to nie podlega żadnej dyskusji, i dlatego zgroza, bo - jak już ktoś zauważył z wpisów z zapodanego linka bije wielką ignorancją , ale to być może specyfika każdego zamkniętego środowiska (pewnie i lukarowego), jakoś nie doczytałem się txt w stylu 'no dobra panowie, a możeby tak sprawdzić to w praniu ?, zgadajmy się z jakimś dystrybutorem i wypożyczmy trochę "audiofilskich" kabli, mikrofonów etc. i sprawdźmy ile to jest warte'; i jeszcze jedno, dobrze brzmiący materiał na płytę niekoniecznie powstaje przy użyciu tych wszystkich mikserów i całej tej cyfry od efektów, przy pomocy której panowie realizatorzy produkują boomboxowe granie, no bo niby jak ma to brzmiec inaczej skoro tor realizatora od boomboxa nie odbiega...

na pożarcie lwom OLES

bez obrazy, ale widze po obydwu stronach frontu niezlych "specjalistow":)

 

albedo>

Ty chyba robisz komercyjne kabelki. I jak idzie sprzedaz? Uwazasz ze kolor nie moze miec znaczenia? A na jakiej podstawie? sluchales dwoch identycznych przewodow rozniacych sie jedynie kolorem? Czy zakladasz tez ze kable z teflonu graja lepiej niz z polyprop.? Ze 6N gra lepiej niz 4N? Wiekszosc producentow tak robi i mamy potem miernote za kilka tys. zl.

Co do koloru...inny kolor oznacza inny sklad chemiczny dielektryka. Czy roznica miedzy "zwyklym" teflonem a np. Dupont moze byc istotna? byc moze, ale czy wieksza niz miedzy "zwyklym" czarnym a czerwonym:) Sprawdzales to?

ALBEDO->

Jeśli potraktujemy kable jako linie przesyłową, to można ją scharakteryzować

(poprawcie mnie jeśli się mylę) czterema parametrami: L, C, R, G,

gdzie L-indukcyjmość, C-pojemność, R-opór drutu, G-przewodność dielektryka

(wszystko na jednostkę długości). L i C zależą od geometrii linii

i stałych materiałowych dielektryka. W zakresie częstotliwości akustycznych

są więc praktycznie stałe. Podobnie zapewne G. R może zależeć od częstotliwości

choćby przez efekt naskórkowy ale jak sądzę łatwo go wyeliminować.

Czy jako producent kabli mógłbyś podać "najlepsze" wartości tych parametrów?

(Chyba że jest to najściślej chroniona tajemnica :-)

Śmiem twierdzić, że jakie by one nie były, to dla częstości akustycznych

łatwo je osiągnąć przy użyciu tanich materiałów.

Ale nie jestem oczywiście "specjalistą" tylko nowicjuszem...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.