Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


Rekomendowane odpowiedzi

Tak pisałem o silmic II, dokładnie przeczytaj jeszcze raz co piszę o nich. Źródło powinno być pewne podróbki też występują. 

Edytowane przez Mariusz03
19 godzin temu, Szosiu napisał:

Mariusz, o których elna silmic piszesz ? Pierwsze dwa wydania są niedostępne. Teraz trzecie wydanie aktualna produkcja to ponoć shit jest . Link poniżej  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pierwsze ARS ,drugi SILMIC ll ,to już inaczej brzmiący kondensator ,grający typową V,czyli skrajami pasma ,następny silmic ll RFS obecnie dostępne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hejka. Mam jeszcze odtwarzacz CD marantz CD63mk2 KI. Wszystkie Kondensatory zostały sprawdzone a wymienione zostały 3  sztuki na zasilaniu. Zaznaczyłem je na zdjęciu 1,2,3. Wsadzono jakiś  shit. Czy możecie polecić co w to miejsce włożyć aby uzyskać lekki tuning że już nie mówiąc o przywróceniu brzmienia fabrycznego ? Niestety nie mam schematu aby ułatwić zadanie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_1473.jpeg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
15 godzin temu, Szosiu napisał:

Czy możecie polecić co w to miejsce włożyć aby uzyskać lekki tuning że już nie mówiąc o przywróceniu brzmienia fabrycznego

Mnie to na Elna Silmic II wyglada

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
27 minut temu, rafa napisał:

Mnie to na Elna Silmic II wyglada

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprawdzę dokładnie co to za kondy. Ale jeśli elna silmic II RFS to lipa nie ? To jest ta aktualna produkcja ktoś pisał że słabe są.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, rafa napisał:

Mnie to na Elna Silmic II wyglada

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

moje są czarne , a Elna silmic II RFS jest brązowa. Potrzebuję propozycji na co je wymienić aby trochę stuningować CDka. 

 

image.thumb.png.b9cd76a384ce7d39f14e19031346dcce.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Szosiu
44 minuty temu, Szosiu napisał:

Sprawdzę dokładnie co to za kondy. Ale jeśli elna silmic II RFS to lipa nie ? To jest ta aktualna produkcja ktoś pisał że słabe są.

To nie są silmic rfs

bez schematu to nic nie pomożemy. Najlepiej załóż nowy wątek o tym konkretnym modelu, bo inaczej Forum z Rankingiem Kondensatorów zamieni się w śmietnik, jak będziemy tu każdy model "tuningować"

1 minutę temu, zombie7 napisał:

bez schematu to nic nie pomożemy. Najlepiej załóż nowy wątek o tym konkretnym modelu, bo inaczej Forum z Rankingiem Kondensatorów zamieni się w śmietnik, jak będziemy tu każdy model "tuningować"

Ok 🙂

1 godzinę temu, Szosiu napisał:

moje są czarne , a Elna silmic II RFS jest brązowa. Potrzebuję propozycji na co je wymienić aby trochę stuningować CDka. 

Mam na mysli ze oryginalnie byly SiImic II a przynajmniej tak wyglada po zdjeciach z linku.

Trzy kondensatory po 100uF 25V to nie jest jakis wydatek, mozna sprawdzic kilka opcji. Sprobuj te polecane wczesniej Wurth. Moze Nichicon PW ewentualnie tez.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

A ja mam takie pytanie, bo szukam kondensatora 100 pF, który pracuje na filtrze, by Wzmocnieniu OPA, zaraz przy rezystorze na pętli zwrotnej. Chciałem prosić o opinię, bo chciałbym skrócić ścieżkę luty-wyluty-odsłuchy - LOOP.

Mam teraz Silver Mica 100 pf, ale ogólnie urządzenie gra trochę jasno. Mam jeszcze taki kondensator ERO KP183 90 pF oraz Evox PFR 100 pF. Czy to są w miarę ok kondensatory? Polecano mi SMD panasonica 100 pF, ale dostępne tylko w Mouserze i koszty przesyłki mnie zjedzą. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 1.05.2025 o 19:12, Mariusz03 napisał:

Jak chesz dobrze i tanio to weź 220uf na 35 v ( nie na 25v) tonerex można je jeszcze dostc choć łatwo nie będzie, a za 100uf 63v wstaw 120uf Wurth ATLL lub ATLI.

Jeśli chcesz lepiej to seiryu nonpolar 220uf na 63v ( specjalnie przewymiarowane napiecie) lepsze ma parametry. A za 100uf dałbym albo Jupiter Cosmos lub wurth ATLL (jak wyzej).

Lub odwrotnie 220uf Jupiter a 100uf seiryu nonpolar. 

Czemu nie proponuje AN kaisei nonpolar bo to jest bardzo czysty i neutralny kondesator i może nie spodobać Ci się co uslyszysz z reszty podzespołów lub toru. 

Seiryu to bardzo muzykalny kondesator Jupiter Cosmos również do tego mają fajna barwę. I są dużo bezpieczniejsze.

W mundorfa bym nie wchodził. Może jest bardziej dostępny ale .... to nie jego miejsce. 

Możesz jeszcze rozważyć AN standard ale jego trzeba wziąć na pewno o oczko wyżej napięcie czyli jak masz 25V to bierzesz na 63v ,a jak masz 63v to bierzesz na 100V.

Jednka dałbym dwa rodzaje najlepiej innej marki ,czemu bo każdy wniesie coś innego od siebie i dźwięk będzie bardziej kompletny. 

Te 220uf są ważniejsze z tego co widać na schemacie wklejonym przez kolegę zombi7.

Tam daj lepsze. 

Hej Mariusz. Ze względu na wysokie ceny (+wysyłka 125zł , cło 150 zł) i małą dostępność nie będę w stanie zamienić wszystkich na te najdroższe. Dlatego mam pytania 🙂 

 

1. Te 220uF 25V - potrzebuję 4 szt Cosmos Jupiter . Ale będę miał tylko 2 szt. Czy mogę włożyć tylko 2 szt zamiast 4 szt ( po 1 szt na kanał ) ? A te 2 pozostałe to użyję Nichicon Muze KZ albo Elna Torenex ? Jeśli tak to który lepszy Nichicon KZ czy Elna Torenex ? Czy jednak koniecznie wsadzić 4 x Cosmos Jupiter z czasem jak zdobędę więcej ?

 

2. Te 63V 100uF - potrzebuję 4szt. Mam kupione wcześniej Nichicony FG. Póki co nie mam nic lepszego. Nada się to ?

52 minuty temu, zombie7 napisał:

A ja mam takie pytanie, bo szukam kondensatora 100 pF, który pracuje na filtrze, by Wzmocnieniu OPA, zaraz przy rezystorze na pętli zwrotnej. Chciałem prosić o opinię, bo chciałbym skrócić ścieżkę luty-wyluty-odsłuchy - LOOP.

Mam teraz Silver Mica 100 pf, ale ogólnie urządzenie gra trochę jasno. Mam jeszcze taki kondensator ERO KP183 90 pF oraz Evox PFR 100 pF. Czy to są w miarę ok kondensatory? Polecano mi SMD panasonica 100 pF, ale dostępne tylko w Mouserze i koszty przesyłki mnie zjedzą. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W filtrze ,w tym przypadku nic lepszego nie znajdziesz od styroflexa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
5 godzin temu, Szosiu napisał:

. Te 220uF 25V - potrzebuję 4 szt Cosmos Jupiter . Ale będę miał tylko 2 szt. Czy mogę włożyć tylko 2 szt zamiast 4 szt ( po 1 szt na kanał ) ? A te 2 pozostałe to użyję Nichicon Muze KZ albo Elna Torenex ? Jeśli tak to który lepszy Nichicon KZ czy Elna Torenex ? Czy jednak koniecznie wsadzić 4 x Cosmos Jupiter z czasem jak zdobędę więcej ?

Nic się nie stanie jak dwa zastosujesz takie a dwa inne oczywiście symetryczne na kanał. W Twoim przypadku dałbym Tonerex. 

5 godzin temu, Szosiu napisał:

Te 63V 100uF - potrzebuję 4szt. Mam kupione wcześniej Nichicony FG. Póki co nie mam nic lepszego. Nada się to ?

Nie polecam.  Poczekaj i wstaw coś lepszego. Albo jak będą robić zakupy w mouser grupowe to zamów chociaż wurth ATLL, ATLI, ATUL.

6 godzin temu, zombie7 napisał:

szukam kondensatora 100 pF, który pracuje na filtrze, by Wzmocnieniu OPA,

Daj coś łagodnego, masz tam dużo rezystorów smd więc będziesz miał czysto . Wystarczy jakiś polypropylen, jak dopalisz styroflex to będzie miał problem. Polecam kondy SMD. 

Jeśli zostawisz rezystory węglowe i inne badziewia to styroflex da Ci jakiś wgląd. To stara szkoła kiedyś się to stosowalo, bo były słabe rezytory, dziś unika się takich zabiegów.

Godzinę temu, Mariusz03 napisał:

stara szkoła kiedyś się to stosowalo, bo były słabe rezytory, dziś unika się takich zabiegów.

🤣🤣🤣A ja naiwny myślałem że dźwięk  np.skrzypiec Stradivariusa był zawsze taki sam a konstruktorzy sprzętu audio czy 40 lat wstecz czy dziś starali się stworzyć urządzenia które by wiernie odtwarzały brzmienie danego instrumentu.Styroflexy i ostre brzmienie 😁

Silwer mika ,ok ,no mógłbym im tą cechę przypisać .

9 minut temu, Mariusz03 napisał:

Każdy ma inny tor, ja stosuję nowe zabawki, nikt Ci nie zabrania stosować rezystorów węglowych, a później styroflex ów. 

To co ty stosujesz ,raczej nikogo nie obchodzi 😁Fakt jest taki że styroflex jest najbardziej stabilnym kondensatorem ,polecanym do filtrów ,generatorów  ,w chwili obecnej drogim w produkcji .Okładki tych kondensatorów jakby kolega nie wiedział to folia aluminiową  i te kondensatory jak każde inne foliowe mają POLARYZACJĘ!   A kolega o tym jeszcze nie wie 🤣

Ja na Twoim miejscu zastanowiłbym się dlaczego nikt w zabawkach hi-endowych nie stosuje tak wspaniałych Twoim zdaniem styroflex ów.

Odpowiedź typu że mają polaryzajce lepiej zostaw dla początkujących. 

9 godzin temu, zombie7 napisał:

A ja mam takie pytanie, bo szukam kondensatora 100 pF, który pracuje na filtrze, by Wzmocnieniu OPA, zaraz przy rezystorze na pętli zwrotnej. Chciałem prosić o opinię, bo chciałbym skrócić ścieżkę luty-wyluty-odsłuchy - LOOP.

Mam teraz Silver Mica 100 pf, ale ogólnie urządzenie gra trochę jasno. Mam jeszcze taki kondensator ERO KP183 90 pF oraz Evox PFR 100 pF. Czy to są w miarę ok kondensatory? Polecano mi SMD panasonica 100 pF, ale dostępne tylko w Mouserze i koszty przesyłki mnie zjedzą. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pewnie te ero podejdą, patrząc na dielektryk i napięcie. 

Teraz off topic, kto bawił się filtracją lpf na WO, tylko trochę inaczej, zmieniając balans między R <=>C, zachowując oczywiscie w miarę częstotliwość odciecia i tzw. wsp. jakości (lub tlumienia). 😉 

Edit. Tak, faza I częstotliwość rezonansowa i odpowiedź impulsową też, da się to zrobić poprawnie. Upraszczając mogę zrobić lpf na "dużych" C i "małych" R i odwrotnie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez OLES
13 godzin temu, Mariusz03 napisał:

Nic się nie stanie jak dwa zastosujesz takie a dwa inne oczywiście symetryczne na kanał. W Twoim przypadku dałbym Tonerex. 

Nie polecam.  Poczekaj i wstaw coś lepszego. Albo jak będą robić zakupy w mouser grupowe to zamów chociaż wurth ATLL, ATLI, ATUL.

Daj coś łagodnego, masz tam dużo rezystorów smd więc będziesz miał czysto . Wystarczy jakiś polypropylen, jak dopalisz styroflex to będzie miał problem. Polecam kondy SMD. 

Jeśli zostawisz rezystory węglowe i inne badziewia to styroflex da Ci jakiś wgląd. To stara szkoła kiedyś się to stosowalo, bo były słabe rezytory, dziś unika się takich zabiegów.

Mariusz, wielkie dzięki za pomoc. Dzięki Tobie mój kolega i ja będziemy mieli cudo wzmacniacze 🙂 Bo to samo będę lutował u kolegi.

Podsumowując, proszę rzuć jeszcze okiem  😉

 

1. ten 63V 100uF  - kupiłem 4 sztuki / wzmacniacz  WCAP-ATLI 120uF 63V 20% Radial.

2. ten 25V 220uF - kupiłem 4 sztuki / wzmacniacz Jupiter Cosmos 25V 250uF. Kond 220uF nie występuje więc czy zakupione 250uF będą ok ?

 

Nie jestem elektronikiem ale potrafię lutować. Kondy mam nowe. Czy muszę je rozładować przed przylutowaniem ? Jeśli tak, jak to zrobić ? Czy po prostu od razu przylutować do płytki i tyle ?  🙂

pozdrawiam

Jarek

 

 

 

 

@Szosiu 250 uF zamiast 220 uF będzie ok.

Nie musisz rozładowywać, wlutuj. Nie pomyl polaryzacji (+/-) - z reguły na płytkach są oznaczenia, ale dobrą praktyką jest przed wylutowaniem zrobić zdjęcia.

czy te kondy należy lutować w poziomie czy pionie względem płytki ? 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
5 minut temu, Szosiu napisał:

czy te kondy należy lutować w poziomie czy pionie względem płytki ? 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wg mnie obojętnie, starając się aby nóżki były możliwie krótkie. Recap jest często wyzwaniem zwłaszcza że względu na gabaryty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zombie7
7 minut temu, zombie7 napisał:

Wg mnie obojętnie, starając się aby nóżki były możliwie krótkie. Recap jest często wyzwaniem zwłaszcza że względu na gabaryty.

Myślę dać w poziomie aby obie nóżki były tak samo długie względem płytki 🙂

Zajrzyj na priv - taka koperta w rogu, bo może to są opisane właśnie kondensatory.

C 655 do 658 ...

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

1 godzinę temu, Szosiu napisał:

Myślę dać w poziomie aby obie nóżki były tak samo długie względem płytki

Jak wejdą to będzie lepiej, jak nie  to wstaw w pionie,  nic się nie stanie. 

Godzinę temu, Mariusz03 napisał:

Jak wejdą to będzie lepiej, jak nie  to wstaw w pionie,  nic się nie stanie. 

dzięki, jeszcze tylko ostatnie pytanko. Jupiter Cosmos 25V 250uF. Kond 220uF nie występuje więc czy zakupione 250uF będą ok ?

Nic 

W dniu 7.05.2025 o 21:55, Mariusz03 napisał:

Ja na Twoim miejscu zastanowiłbym się dlaczego nikt w zabawkach hi-endowych nie stosuje tak wspaniałych Twoim zdaniem styroflex ów.

Odpowiedź typu że mają polaryzajce lepiej zostaw dla początkujących. 

Nic nie wiesz o styroflexach a piszesz ,i po co ?  Przecież ci pisałem ,że styroflexy już praktycznie nie są produkowane ,za cenę jednego dowolnej pojemności ,można kupić naście byle jakich SMD 🤣 o polaryzacji ci przypominam byś stosował ,a nie wypisywał takie bzdety że kondensator teflonowy jest cienki albo styroflex to stara szkoła , 

Nic 

W dniu 7.05.2025 o 21:55, Mariusz03 napisał:

Ja na Twoim miejscu zastanowiłbym się dlaczego nikt w zabawkach hi-endowych nie stosuje tak wspaniałych Twoim zdaniem styroflex ów.

Odpowiedź typu że mają polaryzajce lepiej zostaw dla początkujących. 

Nic nie wiesz o styroflexach a piszesz ,i po co ?  Przecież ci pisałem ,że styroflexy już praktycznie nie są produkowane ,za cenę jednego dowolnej pojemności ,można kupić naście byle jakich SMD 🤣 o polaryzacji ci przypominam byś stosował ,a nie wypisywał takie bzdety że kondensator teflonowy jest cienki albo styroflex to stara szkoła , 

Po co znowu prowokujesz, podobają Ci się styroflexy to fajnie, mam ich jeszcze kilka, (wywalam systematycznie) mogę Ci podesłać jak tak je cenisz. 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.