Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

Trochę z innej beczki - pytanie - czy ktoś orientuje się czy jest skomplikowane dojście i ilość elementów do demontażu by dostać się do okolic idlera i sprzęgieł w Pioneerze Ct-a7 - mierzę siły na zamiary i zastanawiam się czy dam radę zdemontować co trzeba bez szkód - objaw jest taki że słychać jakby świszczenie/świergolenie podczas odtwarzania, również chwilkę po załadowaniu kasety (napinanie taśmy).Magnetofon odtwarza poprawnie, przewija w obie strony również.Dotychczas zdemontowałem wewnętrzną ściankę w kieszeni, od drugiej strony dość trudny dostęp - krótkie kable, złącza, elementy.

Musiko, a możesz cyknąć fotkę?

TA-E80ES | TA-N55ES MKIII | SS-G3 | CDP-X77ES | TC-K730ES | TC-K990ES | TC-765 | DTC-60ES | PCM-501ES | ST-S770ES | DENON DP-47F + AT AT33EV MC | JVC BR-7000ERA | PIONEER CT-9R

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Trochę z innej beczki - pytanie - czy ktoś orientuje się czy jest skomplikowane dojście i ilość elementów do demontażu by dostać się do okolic idlera i sprzęgieł w Pioneerze Ct-a7 ...

 

Zacząłbym od obejrzenia obrazków w instrukcji serwisowej http://elektrotanya.com/pioneer_ct-a7_sm.pdf/download.html

 

GM

Dziękuję, serwisówka jest pobierana, zdjęcia wstawię dziś, do objawów dodam że jak skończy się taśma głośniej słychać to świszczenie ok.2 sek i autostop się załącza stopując odtwarzanie.

"Świszczy" bo pracuje przekładnia cierna, tzn idler trze o talerzyki, guma już pewnie robi się coraz twardsza.

Ja jedynie zdejmuje maskownice mechanizmu tą z podświetleniem na zielono albo pomarańczowo jeśli deck jest czarny.

Wystarczy otworzyć kieszeń wyłączyć zasilanie i się trochę z tym po gimnastykować. Trzeba uważać żeby nie urwać

kabli od zasilania podświetlenia. Metoda bezinwazyjna prosta i szybka sprawdza się w większości pioneerów, w cta7 na pewno.

Koledzy pomóżcie. ostatnio mój Nakamichi zaczął po dłuższym postoju słabiej kręcić tasma. Trzeba go bylo po porostu trochę "rozkrecic" na zasadzie PLAY + FFWD i potem smigal ok. Cos mnie tknęlo ze to rolki jakos slabo kreca i wpadłem na genialny pomysł aby prysnac w nie WD 40 :) I po tym zabiegu nie chca ruszyc w ogóle he he. Ani REW ani FFWD ani PLAY. Sygnal oczywiscie dociera i silniki chodza. Tylko te rolki. Capstany tez sie kręcą. Tak ze pomóżcie koledzy i powiedzcie czym nasmarowac (i w jaki sposób lub gdzie konkretnie) te rolki bo widac ze WD 40 chyba po prostu zamiast naoliwic to zneutralizował mi cały smar. Z góry dzięki.

Koledzy pomóżcie. ostatnio mój Nakamichi zaczął po dłuższym postoju słabiej kręcić tasma. Trzeba go bylo po porostu trochę "rozkrecic" na zasadzie PLAY + FFWD i potem smigal ok. Cos mnie tknęlo ze to rolki jakos slabo kreca i wpadłem na genialny pomysł aby prysnac w nie WD 40 :) I po tym zabiegu nie chca ruszyc w ogóle he he. Ani REW ani FFWD ani PLAY. Sygnal oczywiscie dociera i silniki chodza. Tylko te rolki. Capstany tez sie kręcą. Tak ze pomóżcie koledzy i powiedzcie czym nasmarowac (i w jaki sposób lub gdzie konkretnie) te rolki bo widac ze WD 40 chyba po prostu zamiast naoliwic to zneutralizował mi cały smar. Z góry dzięki.

Dokładnie, odwadnia i wysusza. Panewki capstanów, osie rolek olej maszynowy i po ptokach.

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Koledzy pomóżcie. ostatnio mój Nakamichi zaczął po dłuższym postoju słabiej kręcić tasma. Trzeba go bylo po porostu trochę "rozkrecic" na zasadzie PLAY + FFWD i potem smigal ok. Cos mnie tknęlo ze to rolki jakos slabo kreca i wpadłem na genialny pomysł aby prysnac w nie WD 40 :) I po tym zabiegu nie chca ruszyc w ogóle he he. Ani REW ani FFWD ani PLAY. Sygnal oczywiscie dociera i silniki chodza. Tylko te rolki. Capstany tez sie kręcą. Tak ze pomóżcie koledzy i powiedzcie czym nasmarowac (i w jaki sposób lub gdzie konkretnie) te rolki bo widac ze WD 40 chyba po prostu zamiast naoliwic to zneutralizował mi cały smar. Z góry dzięki.

 

"Te rolki" to znaczy? Rolki dociskowe?

Na wstępie pragnę szczerze pogratulować pomysłu wtryśnięcia, środka do odkręcania zardzewiałych śrub, w okolice rolek dociskowych, a może i do wnętrza mechanizmu, he, he, he, he.

Następnie, polecam dokładnie i zgodnie z zasadami sztuki, wyczyścić powierzchnię rolek dociskowych, jeśli to o nie chodzi.

Smarowanie łożysk rolek dociskowych, po ich dokładnym wyczyszczeniu, wykonujemy lekkim olejem maszynowym.

Z góry dzięki.

 

GM

"Te rolki" to znaczy? Rolki dociskowe?

Na wstępie pragnę szczerze pogratulować pomysłu wtryśnięcia, środka do odkręcania zardzewiałych śrub, w okolice rolek dociskowych, a może i do wnętrza mechanizmu, he, he, he, he.

Następnie, polecam dokładnie i zgodnie z zasadami sztuki, wyczyścić powierzchnię rolek dociskowych, jeśli to o nie chodzi.

Smarowanie łożysk rolek dociskowych, po ich dokładnym wyczyszczeniu, wykonujemy lekkim olejem maszynowym.

Z góry dzięki.

 

GM

 

Nieeeeeeee. Nie rolki dociskowe.Na rolki które kręcą kasetą (muszelkami kasety). Te które odpowiadaja za REW FFWD i PLAY. Na rolki dociskowe nawet bym nie śmiał he he.

Grzegorz, korzystąjac że jesteś, jakie są szanse na wysycenie elektrolitów po 20 letniej przerwie. Czy możliwe jest pełne wskrzeszenie pojemności. Wybacz za debilne pytanie ale może tkwię w błędnym rozumowaniu?

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Nieeeeeeee. Nie rolki dociskowe.Na rolki które kręcą kasetą (muszelkami kasety). Te które odpowiadaja za REW FFWD i PLAY. Na rolki dociskowe nawet bym nie śmiał he he.

 

Dlatego należy pisać precyzyjnie. Tym bardziej gratuluję pomysłu i śmieję się rozkosznie razem z Tobą. Instrukcja serwisowa na szczęście nie podaje sposobu demontażu mechanizmu, a to Cię niestety czeka. Środek do odrdzewiania skutecznie zasyfił cały mechanizm i zatłuścił powierzchnie cierne.

Powodzenia w czyszczeniu i konserwacji powierzchni ciernych życzę.

 

Grzegorz, korzystąjac że jesteś, jakie są szanse na wysycenie elektrolitów po 20 letniej przerwie. Czy możliwe jest pełne wskrzeszenie pojemności. Wybacz za debilne pytanie ale może tkwię w błędnym rozumowaniu?

 

Wysycenie? Chyba raczej chodzi o uformowanie kondensatorów, które "leżakowały". Da się to zrobić, jeśli kondensatory są szczelne i nie ma ubytku elektrolitu.

 

GM

Wysycenie? Chyba raczej chodzi o uformowanie kondensatorów, które "leżakowały".

He,he i tak wiedziałeś o co mi chodzi. Dzięki. Pozdrawiam Włodek:-)

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

He,he i tak wiedziałeś o co mi chodzi. Dzięki. Pozdrawiam Włodek:-)

 

Zestawić prosty obwód, składający się z szeregowo połączonych:

- zasilacz regulowanego napięcia stałego o maksymalnej wartości większej do napięcia pracy danego kondensatora,

- amperomierza prądu stałego, zakres do 50mA,

- formowanego kondensatora.

Do kondensatora podłączyć równolegle miernik uniwersalny.

Podnosić skokowo napięcie wyjściowe zasilacza, mniej więcej o 10% napięcia pracy danego kondensatora i obserwować prąd płynący w obwodzie. Kolejny "skok" napięcia powinien odbyć się przy prądzie zbliżonym do zera.

Po uzyskaniu na kondensatorze napięcia pracy, pozostawić kondensator w tym stanie na kilkadziesiąt minut, kontrolując wartość prądu płynącego w obwodzie. Jeśli będzie ona cały czas zbliżona do zera, a kondensator nie będzie się grzał, można uznać iż kondensator został uformowany.

Jego pojemność to inna sprawa i należy ją skontrolować przyrządem.

 

GM

Edytowane przez G.Mark

Osierocony przez dzieci w sobotni wieczór (czytaj- mając wolną chatę)wpadłem na pomysł porównania zachwalanego nie dawno przeze mnie i Kasjela Sharp RT-1155 z SONY TC-137 SD. Pochodzących z tego samego okresu produkcji. Podłączone jednocześnie pod Philips 686 adekwatnego do nich i odsłuchując ten sam utwór Mike'a Oldfield'a na przemian na obydwu deckach zauważyłem, że firmowe magnetofony z odpowiadających sobie poziomów zaawansowania oferowały dźwięk zbliżony klasą pod względem dynamiki, barwy i ogólnie pojętej klasy dźwięku. Jednoznaczne stwierdzenie który jest lepszy jest bardzo trudne.

Ps. Nuda, to wspaniały bodziec do dokonywania badań (wszelkich):-)

 

Jego pojemność to inna sprawa i należy ją skontrolować przyrządem.

 

GM

Grzegorz, czy to dotyczy również "bambusowych" Technics'ów ?

Edytowane przez vlado

Jeśli ktoś upaprał mechanizm magnetofonu, który jest oparty w dużej mierze na kółkach ciernych preparatem WD40 to początkowo może być nawet nieco załamany. Jednak powtórzę to co już kiedyś pisałem. Mianowicie WD40 po dłuższym czasie działania powoduje jak gdyby zwiększenie przyczepności stwardniałych oponek na kółkach ciernych. Nie jest to jakiś "złoty środek" i z pewnością bardzo kontrowersyjny, ale napewno nie zaszkodzi czemuś...co i tak nadaje się już do wymiany. Ostatnio bardzo się zdziwiłem, gdy mój Pioneer CT 9191 zaczął trochę przewijać taśmy. A nie przewijał wcale. Kiedyś w akcie desperacji spryskałem WD40 oponki kółek ciernych. I minął baaardzo długi czas, ale po tym czasie nagle magnetofon zaczął przewijać. Oczywiście i tak wiem, że muszę wykombinować nową "oponkę" na wałek silnika, który w tym decku pracuje wyłącznie podczas przewijania. Ale fakt jest faktem, że WD40 pomógł. Pisałem też o negatywnych skutkach działania tego preparatu. I tak np. jeśli spryskamy nim wszystko jak leci, to mogą się odkleić filce na hamulcach szpulek. W skutek czego szpulki nię będą hamowane zaraz po wyłączeniu przewijania. Jest jeszcze jedna sprawa...

Jeśli właśnie berzemy się za renowację magnetofonu, który dwadzieścia lat stał nie używany, to do rozruszania zapieczonych elementów mechanicznych WD40 też jest dobry. Oczywiście zamiast rozruszać, możemy zdemontować wszystko i wyczyścić oraz nasmarować. Jednak chyba nie muszę nikomu tłumaczyć, czym może się skończyć taki demontaż na części pierwsze. Szukaniem na dywanie podkładek zaciskowych ? :-)

Myślę, że nie należy wpadać w skrajności. I umiejętnie oraz ostrożnie używać tego środka smarującego.

Savagee

 

"Świszczy" bo pracuje przekładnia cierna, tzn idler trze o talerzyki, guma już pewnie robi się coraz twardsza.

Ja jedynie zdejmuje maskownice mechanizmu tą z podświetleniem na zielono albo pomarańczowo jeśli deck jest czarny.

Wystarczy otworzyć kieszeń wyłączyć zasilanie i się trochę z tym po gimnastykować. Trzeba uważać żeby nie urwać

kabli od zasilania podświetlenia. Metoda bezinwazyjna prosta i szybka sprawdza się w większości pioneerów, w cta7 na pewno.

 

Czyli jak rozumiem oponka do wymiany lub czyszczenie i zmatowienie jej oraz czyszczenie talerzyków?Nie zdążyłem dziś wkleić zdjęć - zrobię to jutro, mimo zapoznania się z serwisówką nadal mam dylemat jak dostać się głębiej od przodu :-)).

 

P.S.Poszukuję informacji na temat wzmacniacza Ortofon KS 591

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dlatego należy pisać precyzyjnie. Tym bardziej gratuluję pomysłu i śmieję się rozkosznie razem z Tobą. Instrukcja serwisowa na szczęście nie podaje sposobu demontażu mechanizmu, a to Cię niestety czeka. Środek do odrdzewiania skutecznie zasyfił cały mechanizm i zatłuścił powierzchnie cierne.

Powodzenia w czyszczeniu i konserwacji powierzchni ciernych życzę.

GM

 

No dobrze. Prosze tylko o rade czym te "powierzchnie cierne" smarować natłuścić/odtłuścić czy jak tam. Bardziej chodzi mi o podanie konkretnych specyfików bo w sumie nie wiem od czego zaczac? Czy najpierw odtłuścić czy już to zrobiłem swoim WD 40 i teraz natłuścić. I co jakim środkiem najlepiej robić. Ewentualnie jak byście mi koledzy po prostu jak dla chłopa na wsi wytłumaczyli cóżem ja najlepszego narobił i jakim środkiem to "odczynić" :) Jeszcze raz z góry dzięki

achristo - nie wiem na ile rozebrałeś mechanizm, musisz porozkręcać na tyle by dostać się do małych kółek w środku mechanizmu, generalnie wd musisz usunąć skąd się tylko da, głownie z kół zamachowych, pasków, kółek z gumy i z plastiku, powierzchnie cierne to te gdzie jakieś kółko lub metalowy wałek styka się z innym kółkiem i je napędza - chodzi o to by te kółka się napędzały, a wd tylko powoduje ich ślizganie się.Preparat do usuwania wd i nie tylko i do czyszczenia to alkohol izopropylowy, dostępny w sprayu lub płynie w sklepach z częściami elektronicznymi np. spray "kontakt IPA PLUS".

Bierzesz zapałkę lub patyczek z nawiniętą watą psikasz tym sprayem na niego i czyścisz jak napisałem wyżej, wymieniając często watę lub patyczek z watą.

 

 

 

Co do CT-a7 - wstawiam zdjęcia mechanizmu od strony czołowej, co powinienem kolejno zdemontować ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-19017-0-78901300-1321178543_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez musiko
Gość G.Mark

(Konto usunięte)

...

 

Co do CT-a7 - wstawiam zdjęcia mechanizmu od strony czołowej, co powinienem kolejno zdemontować ?

 

Odłączyć sprężynę wskazaną czerwoną strzałką i ew. zdemontować dźwignię z hamulcami szpulek wskazaną strzałką niebieską.

Idler można zdemontować do czyszczenia, po ustawieniu szpulek w taki sposób, aby prześwit pomiędzy "listkami" na szpulkach był jak największy. Mnie się udało zdemontować idler bez zdejmowania dźwigni z hamulcami.

Jeśli nie będziesz szlifował powierzchni bieżni idlera, a jedynie ją czyścił, demontaż idlera nie jest konieczny. Musisz sobie tylko zrobić miejsce do wygodnego "podejścia" do bieżni idlera.

 

Przy okazji wyczyść rolki dociskowe. Jeśli dobrze widzę na zdjęciu, ich powierzchnia jest zbyt błyszcząca.

 

GM

post-3254-0-01922000-1321179090_thumb.jpg

Edytowane przez G.Mark

Witam

 

A propo Technics RS-B965 muszę stwierdzić że jest trochę przereklamowany jeśli chodzi o nagrywanie,to mój stary model RS TR165 lepiej jakościowo nagrywa.Nie mam do tego RS-965 instrukcji obsługi może nie wszystkie możliwości tego modelu wykorzystuje i stąd taka jakość nagrywania

Instrukcja obsługi jest tutaj...

Musisz się zarejestrować.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Z resztą proszę...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

G.Mark

 

"Odłączyć sprężynę wskazaną czerwoną strzałką i ew. zdemontować dźwignię z hamulcami szpulek wskazaną strzałką niebieską.

Idler można zdemontować do czyszczenia, po ustawieniu szpulek w taki sposób, aby prześwit pomiędzy "listkami" na szpulkach był jak największy. Mnie się udało zdemontować idler bez zdejmowania dźwigni z hamulcami.

Jeśli nie będziesz szlifował powierzchni bieżni idlera, a jedynie ją czyścił, demontaż idlera nie jest konieczny. Musisz sobie tylko zrobić miejsce do wygodnego "podejścia" do bieżni idlera."(...)

 

 

Dostałem się dziękuję, idler zdemontowałem - oponka patrząc w płaszczyźnie kółka - przybrała kształt lekkiej wklęsłej rynienki, czyli tak jakby się wstąpiła pośrodku - jak w tym wypadku najlepiej postąpić ?Czy wchodzi w grę również "odwrócenie oponki" czyli powierzchnią wewnętrzną do zewnętrznej ?

Może dobierzesz nową oponkę...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam

 

A propo Technics RS-B965 muszę stwierdzić że jest trochę przereklamowany jeśli chodzi o nagrywanie,to mój stary model RS TR165 lepiej jakościowo nagrywa.Nie mam do tego RS-965 instrukcji obsługi może nie wszystkie możliwości tego modelu wykorzystuje i stąd taka jakość nagrywania

 

Mam instrukcję do tego magnetofonu po polsku. Niestety ma ona ponad 2MB. Jeżeli ktoś potrzebuje to wyślę na e-maila.

Pozdrawiam.

Na razie papierem ściernym i wodą z ludwikiem udało mi się doprowadzić ją przypuszczalnie do użytku,jest teraz ładna czarna, matowa, boczki rynienki nieco starłem papierem - podejrzewam że powinno być ok., niestety przy montażu wystrzeliła mi w dal podkładka zatrzaskowa i teraz jasna cho... mnie wzięła bo skąd mam taką teraz wziąść ?

Na razie papierem ściernym i wodą z ludwikiem udało mi się doprowadzić ją przypuszczalnie do użytku,jest teraz ładna czarna, matowa, boczki rynienki nieco starłem papierem - podejrzewam że powinno być ok., niestety przy montażu wystrzeliła mi w dal podkładka zatrzaskowa i teraz jasna cho... mnie wzięła bo skąd mam taką teraz wziąść ?

A mówiłem żeby zdejmować takie "podkówki" przykładając wpierw magnesik. Jak wystrzeli, to zostanie złapana przez ten magnes.

Dodam że po stracie tegoż elementu akurat w słuchanym utworze było słychać tekst z angielskiego "...a ona odeszła" :-)))No ale mi wesoło nie jest bo przy lekkim potrząsaniu deckiem w celu "wypadnięcia" ewentualnie schowanej podkładki z decka wypadła... inna sprężyna, która wygląda na uszkodzoną, a nie wiem co to za sprężyna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość G.Mark

(Konto usunięte)

Dodam że po stracie tegoż elementu akurat w słuchanym utworze było słychać tekst z angielskiego "...a ona odeszła" :-)))No ale mi wesoło nie jest bo przy lekkim potrząsaniu deckiem w celu "wypadnięcia" ewentualnie schowanej podkładki z decka wypadła... inna sprężyna, która wygląda na uszkodzoną, a nie wiem co to za sprężyna.

 

Ta sprężyna uszkodzona nie jest. To jest sprężyna, która łączy elektrycznie przednią maskownicę kieszeni kasety, z metalowym chassis mechanizmu. Powinna być założona w taki sposób, aby prosty odcinek dotykał chassis, a płaska część, maskownicy kieszeni.

Umiejscowienie sprężyny jest pokazane na rysunku w instrukcji serwisowej.

 

GM

post-3254-0-65914900-1321201842_thumb.jpg

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kasjel

Dzięki G.Mark. Nie doszedłbym do tego - myślałem że sprężyna pełni gdzieś funkcję "skrętno-siłową".Zajmę się ją przy składaniu po naprawie, teraz jednak mam problem z tą podkładką - mimo poszukiwań nie znalazłem jej, dorobiona z blaszki podkładka nie dała się założyć, niedziela mija a magnetofon nie zrobiony :-( Czy można kupić gdzieś takie podkładki lub ma ktoś może by się podzielić?Oczywiście pokryje koszty.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.