Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość V-savage

(Konto usunięte)

Finał o ile wogóle nastąpi;p.Żeby mieć lepszy łeb to by z pilota nawet chodziło,ale tam.Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się zrobi.Ostatnio wymieniałem paski w jakimś złomie i nie widziałem takich jeszcze zrobiły się jak guma do żucia normalny lep na muchy.

Pozdrawiam

Nikt nie licytował to kupilem se tego DUALA za 15 zł.

 

Mam konkretnego KENWOODA to taki jeden zabytek też się przyda dla porównań i testów.

Może akurat będzie chodził pięknie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Komary tną mnie niesamowicie,już nawet nie mam sił ich zabijać,dlatego dziś długo nie zasne a oto co znalazłem:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Kolejny deck z lat 80' prezentuje się okazale czy te wczesne decki naprawde były takie dobre?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podobno właśnie w latach80tych powstawały najlepsze decki, później wiele firm porzuciło badania i wprowadzanie do decków nowych technologii, jeżeli taki deck z lat 80tych nie będzie zajeżdzony to wg mnie można brać bo wtedy producenci naprawdę prsykładali sie do roboty

bywaja w Warszawie TDK sa-90( tylko takie) dosyc czesto jak pisałem w cenie 5zł.Moge kupic wieksze ilosci jak sie trafią.jezeli ktos bedzie chetny moge wtedy mu kupic po prostu i wysłac.Wiem ze w mniejszych miastach jest problem z kasetami i z audio wogóle.Tak samo z paskami moge pomóc jako ze bywam na wolumenie i jak mam stary pasek do porównania to moge dobrac komus kilka zamienników po 50 gr.jezeli ktos bedzie chetny to za tydzien wracam z urlopu...

pozdrawiam

Grundig High Fidelity

>Do Audiofila

 

Dzięki za info o tych kasetkach maxell w Lidlu są super - skręcane srebrnymi śrubkami a nie klejone, obudowa o ładnym niebieskim odceniu, widać że porządna robota - jeszcze nie nagrywałem na nie. 3 kasetki za mniej niż 9 zł, potem poszedłem jeszcze do jednego sklepu i nabyłem memorexa ferro 60tkę za 2,30 - raczej gorsza no ale będzie do kolekcji. Były też Sony EF ale faktycznie to są śmieci i nie brałem (pozatym tanie nie były)

Gardenus, Kasjel - oczywiście że szukałem na stronie Klar ale nic zbliżonego tam nie mają. Paski o szerokości 4mm zaczynają się od większych średnic.

Mozesz wysłac stare zuzyte a ja dopasuje w budzie u jednego goscia.Ale tyo dopiero za tydzien.5mim temu wróciłęm z zakupów i kupiłem sobie przy okazji ostatnie w sklepie 12 kasetek TDK SA oraz 1 sony UXS meksykanska na próbe za 2,50.Wbrew temu co sie pisze te tasiemki sa całkiem dobre oraz nowe co najwazniejsze.Majac dobry deck z porzadna kalibracja bias mozna z nich wycisnac pewnie duzo dobrego.

Grundig High Fidelity

Dzięki Mzawek. Odezwij się na prv jak już będę mógł wysłać.

Mam jeszcze pytanie z innej beczki - kiedyś w wątku chyba o duplikatorze wspomniałeś, że masz na celowniku Telefunkena TRX 3000. Udało Ci się go zdobyć?

Nagrywam własnie ( zona pakuje jakie szmaty na wyjazd i jeczy z dzieciakiem do spółki) na tym TDK SA-90 stara płytke

Tiny Turner niestety z CD.Urzadzenie to dual c 844.Wpierw odsłuch na ustawieniu CR II( najblizszy orginałowi na pierwszy moment nie do odróznienia).Na CR mimo podbicia srednicy zyskało stereo jako ze szerokosc sceny wzrosła o 1/3 chyba.Do starych nagran jak znalazł ustawienie.Po odłaczeniu CD z nagrywania własciwie go nigdy nie właczam i nie słucham płyt CD.

Meksykanski UX-S tez nie jest najgorszy( czarny plastik ale minimalnie przezroczysty) .Wysokie OK, braki minimalne w dynamice.Natomiast na kazdyn METALU jaki mam dual c 844 sie wykłada.Zdecydowanie słuza mu chromowe.

Grundig High Fidelity

tomektoon

Nie mam telefunken TRX 3000 niestety .Panowie TOMEKTOON I REAPER wysle wam adres na PW .W czwartek np.wyslijcie stare paski w kopercie do której wsadzcie po np.7 zł + na wysyłke.najlepiej po prostu kupic troche wiekszy wybór czyli po 2-3 paseczki podobne.na ten moment nie pamietam ceny dokładnej bo malutkie tansze a wieksze drozsza.Ale chyba od 50gr do 1 zł.paski dobiera córka własciciela...heheheh

Ciezko o paski okragłe ( umnie graja o przekroju kwadratowym zastepcze i jest ok.)

Grundig High Fidelity

ze wszystkich magnetofonów kasetowych jakie sie u mnie przwineły jest i bedzie chyba jednak na długo numerem jeden C2.Tak naprawde to dobrze brzmiacy C844 nie ma szans na dłusze starcie ze starym Braunem.Dynamika ,dynamika i ogrom dzwieku ...Niestety sie rozjechał mu przesów tasmy.Dual c 844 ma jednak chyba lepsze i wyzsze pasmo do góry..

Grundig High Fidelity

"Korwin"- czy to o tym magnetofonie pisałeś kiedyś, że go masz i że tak pięknie gra ???

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak jest gra rewelacyjnie. kasetę ma w przedziwnej skośnej kieszeni za szybką wyjątkowo zwarta solidna konstrukcja i wygląd wręcz piękny, rzygam już magnetofonami, różnych firm, typów i przedziałów cenowych ale do tego pioneera mam poprostu wyjątkową słabość

Pozdrawiam

Zbyszek

PS

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Kasjel

o mnie | ignoruj | PW

stat: 823 / 1028 / 4

 

9 Sie 2007, 19:21

Zobaczcie za ile poszedł "Akai GXC 750D", którego ja zdobyłem za 150zł he,he !

http://www.allegro.pl/item219219000_akai_gxc_750d_najwyzszy_model_unikat_.html

 

 

Kasjel jak to gra? Naped oki ale glowice sa chyba srednie.

@ mzawek, 10 Sie 2007, 19:21

 

>Natomiast na kazdyn METALU jaki mam dual c 844 sie wykłada.Zdecydowanie

>słuza mu chromowe.

 

Chyba w jednym ze starych testów kaset z amerykańskiego Audio wyczytałem, że w owym okresie, tzn. ok. 1980 r., gdy taśma metalowa była nowością, a producenci "gwałtem" dostosowywali magnetofony do współpracy z taśmami metalowymi (bo tak wypadało ze wzgl. marketingowych - na wielu ówczesnych magnetofonach był wywalony wielki napis "METAL", co miało zachęcać nabywców), w wielu magnetofonach to dostosowanie do metalu było bardzo naciągane, bo ani generator prądu podkładu nie był w stanie wygenerować aż tak dużego prądu, ani głowice nie były dostosowane do tak dużych prądów podkładu.

 

Poza tym różne taśmy metalowe bardzo różniły się parametrami. Konkluzją testu było to, że stosunkowo niewiele magnetofonów naprawdę nadawało się do współpracy z taśmami metalowymi (mimo posiadania odpowiednich napisów i przełączników), a wiele zależało od tego do jakiej taśmy magnetofon był kalibrowany.

A jak to jest z Type III ? Czemu jest zła że się tak wszyscy na nią wypieli? A gdyby ktoś wiedział jak ma się różnica pomiędzy type I i type II jeśli chodzi o jakość zapisanego na niej dźwięku i to, z jakim maxymalnym rec levelem można je nagrywać

Nic prostszego jak kupić książkę poświęconą taśmom magnetofonowym i magnetowidowym i poczytać sobie. Upraszczając Ferro i superferro wyjątkowa odporność na przesterowanie brak do podbijania lub obcinania dolnym i wysokich częstotliwośći zapis śpiewu, chrom lekkie podbijanie wysokich wrażliwy na przesterowanie. żelazochrom nie mam i nie nagrywałem, metal nie mam możliwości nagrywania ani na CR-240 ani 4200 Monitor a więc się nie wymądrzam.

Pozdrawiam

Zbyszek

PS. Przywykłem do nagrywania na taśmach chromowych.

Wg mnie typ trzeci brzmi troche inaczej od typu pierwszego, na pewno góra jest lepiej słyszalna, ale tony średnie jakby troche zanikały, stereofonia się pogarsza, dół jest troche bardziej płaski, testowałem na

Kenwood KX 880D,Nakamichi BX 100 E i Pioneer CT 740 , w tym ostatnim przypadku było najlepiej. To tylko moje odczucia.

gotyk1, 11 Sie 2007, 02:33

 

>A jak to jest z Type III ? Czemu jest zła że się tak wszyscy na nią wypieli?

 

Taśmy ferrochromowe, typ III, to taśmy dwuwarstwowe. Stworzono je w drugiej połowie lat 70-tych jako próbę połączenia dobrych cech tlenku żelaza gamma (Fe2O3) i dwutlenku chromu (CrO2), i wyeliminowania ich wzajemnych wad. Fe2O3 lepiej rejestruje tony niskie i średnie, ale słabo tony wysokie, ma wyższe szumy, ale i wyższą wysterowalność. CrO2 z kolei lepiej rejestruje tony wysokie i ma niższe szumy, natomiast ma niższą wysterowalność i gorzej rejestruje tony niskie.

Dlatego stworzono taśmę dwuwarstwową: na podłoże poliestrowe nanoszono grubszą warstwę tlenku żelaza gamma (Fe2O3), a na nią cienką warstwę dwutlenku chromu (CrO2). Ponieważ ktrótkie fale (wysokie częstotliwości) wnikają bardzo płytko w warstwę magnetyczną, rejstrują się one tylko w cienkiej powierzhniowej warstwie dwutlenku chromu; w głębokiej warstwie tlenku żelaza zapisują się tony niskie.

Skomplikowana technologia produkcji podnosiła znacznie cenę tych taśm, a taśmy różnych producentów podobno znacznie różniły się między sobą.

Taśmy takie produkowało kilka firm: Agfa (typ Carat), BASF, Scotch, Sony (pod nazwą DUAD lub FeCr), Denon (DX5). Można też było kupić takie taśmy Grundiga i Permatonu, ale Grundig to na pewno był Basf, a Permaton to Basf albo Agfa.

Wymarły ostatecznie w pierwszej połowie lat 80-tych, prawdopobobnie ze względu na znaczne ulepszenia taśm typu II i pojawienie się taśm metalowych.

Co ciekawe, taką samą dwuwarstwową budowę z tlenku żelaza i dwutlenku chromu miała AGFA Superchrom z początku lat 80-tych, ale parametry miała ustawione jako typ II.

W późniejszym okresie rozwiązanie z taśmą dwuwarstwową, o dwóch warstwach do rejestracji różnych zakresów częstotliwości) zastosowano w wielu różnych kasetach, przeważnie typu II (TDK SA-X, wiele kaset Fuji, Basf Chrome Super i Maxima, itp.), ale także niektórych najlepszych typu I i typu IV. TDK SA-XS miała nawet trzy warstwy magnetyczne!

Taśmy wielowarstwowe, mimo ich wielu zalet, zawsze były krytykowane za nierównomierną charakterystykę przenoszenia częstotliwości, bo wskutek zastosowania dwóch różnych warstw zawsze miały jakieś "górki" i spadki czułości w różnych zakresach - i nie można tego skompensować zwykłą regulacją prądu podkładu.

 

 

 

> A gdyby ktoś wiedział

>jak ma się różnica pomiędzy type I i type II jeśli chodzi o jakość zapisanego na niej dźwięku i to,

>z jakim maxymalnym rec levelem można je nagrywać

 

Odpowiedź w zasadzie jest wyżej: taśmy typu I wyższej klasy mają przeważnie wyższą wysterowalność, taśmy typu II przeważnie niższą, przy czym taśmy z prawdziwego dwutlenku chromu (np. Basf Chrome Extra II) przeważnie mają niższą niż żelazowo-kobaltowe (np. TDK SA), jednakże taśmy typu I klasy niższej też nie są odporne na przesterowania.

 

Ale to bardzo ogólne zalecenia. Niektóre magnetofony mają podany w instrukcji albo na wskaźniku tzw. poziom zalecany - ale często informacje te są błędne albo dotyczą starych typów taśm (przez 20 lat taśmy zmieniły się!)

Najlepiej sprawdzić własnym uchem czy przy danym poziomie słychać zniekształcenia w zapisanym sygnale. Poza tym poziom zapisu trzeba też dostosować do rodzaju nagrywanego dźwięku, pamiętając o tym, że większość taśm, z wyjątkiem metalowych, ma dość niską maksymalną wysterowalność na wysokich częstotliwościach. Dlatego przy zapisie muzyki w której jest dużo tonów wysokich lepiej jest trochę obniżyć poziom zapisu.

Taśmy FeCr (typ III) wymagają prądu podkładu pośredniego między typ I a typ II, i korekcji przy odczycie 70 mikrosekund (jak Cr i Me). Od biedy można je nagrywać jako Fe, choć wtedy podbijane są wysokie tony. Odtwarzać najlepiej byłoby jako Cr lub Me, ale to do zrobienia tylko przy ręcznym przełączniku.

W przeciwieństwie do typu II i IV, nie opracowano dla nich automatycznego przełącznika rodzaju taśmy, a więc po włożeniu do magnetofonu rozpoznawane są jako typ I.

Niektórzy producenci zalecali nagrywanie taśm FeCr jako typ I w przypadku braku pozycji typ III, co zresztą robiło się samo jeśli magnetofon miał przełącznik automatyczny.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.