Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofon.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość V-savage

(Konto usunięte)

Nagrania wykonane.

Musialem sobie bias na zwykle ferro ustawic, nagrywa sie te tasmy jak zwykle FE!! I gra calkiem calkiem na 19 nie wiele sie rozni od zrodla, nic sie nie sypie z nich jak na razie.

Pozdrawiam

Teraz szukac silnika musze

V-savage

JaroMi nie widział tych taśm, tylko kiedyś miał w ręce szpulę z Odry - zdecydowanie czarna i CrO (o ile pamięć mnię nie myli -BASF albo jakiś 3M), jak i przypuszczenie, ze muszą być to materiały twarde - stąd przekonanie :) widać niesłuszne, ze wszystkie są chromowe.

Pozdrawiam

A kto Wam Qurwa powiedział że to co mam to z Odry albo z Wołgi ... Wołga Wołga Mat' Radnaja... znam symbole tego dobra i stąd wiem że to chrom i z dziką rozkoszą dokonałbym machniom na ferro. Jest napisane w piśmie świętym, że jak był magnetofon przystosowany do pracy w terenie a tam nie zawsze można dostać w każdym kiosku marcepanowe ciasteczka moczone w spirytusie to był przystosowany do najpopularniejszego nośnika.

Pozdrawiam

Zbyszek

Dobranoc Dzień Dobry Dobranoc i idę spać po n+1 Ibupromie myśli mam jasne i czyste i nie tylko rytualną Kąpiel Wielkanocną mam już poza sobą

Musicie uważać na pochodzenie taśmy !!!

To może zniszczyć wasze zabawki , coś co jest przeznaczone do streamera czy helikalu albo jeszcze innych technik zapisu nie może być stosowane do cc , powód jest prosty testowane próbki taśm miały różne właściwości samego nośnika jedne bardziej nadawały sie do głowic stacjonarnych a inne do helikalu im więcej substancji poślizgowych tym gorsza właściwość użytkowania na stacjonarnych głowicach , nie powiem można robić doświadczenia ale żal mi Waszych maszyn przez co muszą one przechodzić Panowie jest powiedzenie jak mnie stać na konia to i na owies.

Dajcie swoim maszynom możliwie jak najlepszy nośnik a i będziecie przynajmniej zadowoleni z wyników to nie trudno zastosować sie do instrukcji a w każdej pisze jaka taśma z jaka był dany model testowany i ustawiany .

Dam przykład wezmę opony trochę szersze i przytnę trochę czy aby na pewno będzie to dobry pomysł ? pomyślcie nad tym czy włożylibyście taka kasetę do swojego decka?

Nikogo tym razem nie chcę obrażać czy nakazywać Sami zrobicie jak wam rozum dyktuje

Można sobie robić takie doświadczenia ale na pewno ja sprawdzał bym te taśmy bardzo ostrożnie i nie na sprzęcie który dla mnie jest jedyny , nie popsuty itd

Mam trochę doświadczenia i w życiu i w pracy a ta nie odbiega od tego tematu za daleko

Zastanawiałem się nad opcją wykorzystania taśm od streamerów, ale tutaj chyba są niestety różnice na niekorzyść szerokości taśmy, chociaż nie wiem, bo nie widziałem. Zastanawiałem się jednak wcześniej nad właściwościami taśm przeznaczonych do wykorzystania na innym sprzęcie. Czy aby na pewno można je bezpiecznie stosować w magnetofonach. Post Fan Decka potwierdził tylko moje wcześniejsze przypuszczenia. Czy zatem warto zaryzykować? Na razie bynajmniej pozostanę chyba wyłącznie przy taśmach CC, ale tych starszych, one były jednak najlepsze.

Tylko co zrobić, jak nie ma z czego wybierać? Taśmy, pod które był ustawiany sprzęt, mówisz. A skąd teraz wytrzasnąć taśmy z lat 70-tych w dobrym stanie? Zdarza się, ale niezwykle rzadko i na pewno drogo.

Witam

CC = Compact Cassette szerokość takiej taśmy to 3,6mm szerokość taśmy w magnetofonie szpulowym to 1/4" czyli 6.3mm. Taśma do streamera IBM ma dokładnie 1/2" czyli 2 x 1/4" pomimo tego że jest taśmą poliestrową, trzymana w chłodziarce ponad 48 godzin w temperaturze 2-4 st C nie wykazała tak zwanego efektu pocenia, nagrywałem już na takiej taśmie jest jak podaje producent naprawdę wielowarstwowa i drobnoziarnista normalna taśma audio nawet ta z lepszych przy tej taśmie to szajs. Ta taśma + UHER REPORT 4200 MONITOR i Mikrofon UHER-M640 to jedno z moich najlepszych nagrań muzyki wielkopostnej i pasyjnej w ciągu ostatnich trzech lat,

Pozdrawiam

Zbyszek

No Panowie !!! Dzisiaj dostałem przesyłkę z Akai GX 95 !!! Wygląda na to, że miałem jeszcze więcej szczęścia niż przypuszczałem ! W magnetofonie nie domyka się tylko kieszeń i nie przewija chociaż przewijanie się włącza, tylko szpulki się nie kręcą. Generalnie gdy domknie się ręcznie kieszeń, to odtwarza wspaniale i wcale nie zwalnia.Jest bardzo zabrudzona kieszeń wewnątrz i tor przesuwu. Domyślam się że cały mechanizm będzie zasyfiony.Stan wizualny jest prawie idealny ! Nie dość, że sprzedali mi go za śmieszną kasę to jeszcze za mało policzyli mi za wysyłkę, a w dodatku posłali paczkę "Ostrożnie szkło". Wewnątrz paczki znalazłem pilota i instrukcję obsługi oraz tłumaczenie na język polski. Z tego wynika, że magnetofon został napewno kupiony w Polsce.

"Yogi1"- Czy za przewijanie odpowiedzialne są paski napędowe ?

jak się nie myle to tak zobacz jak ci kalibruje kasete czy słupki BIAS ,LEVEL łatwo idzie skalibrować do wymaganej skali powinny spokojnie sięgać na 3 czerwonekrateczki i nie powinny zanikać

Gość V-savage

(Konto usunięte)

>JaroMI

Te taśmy nie są czarne, ale brązowe, to napewno ferro- po wstępnych testach.

Kasjel

Gx95 za bańkę, aż zazdrość ściska:)) Ale cieszę się, że trafił w Twoje ręcę.

Pozdr

Gałka poziomu zapisu jest dzielona, i można w ten sposób wyregulować balans bez wprowadzania dodatkowego potencjometru w tor sygnału. Pomyśleli o wszystkim.

JA mimo wszystko wolę klasyczne pokrętło Balans niż takie duże Rec Level dzielone na 2 - powód? Sa 2

1 - guzikiem direct i tak możemy to dodatkowe pokrętło balans ominąć

2 - Jeżeli nagrywam utwór nie w całości a nie chcę mieć brzydkiego urwania piosenki to powolnie ściszam rec Levelem. W przypadku jakbym miał 1 knob dzielony jeszcze na 2 kanały to byłby taki zabieg znacznie utrudniony.

No chyba że możnaby zblokować ze sobą razem te 2 kanały - kręcąc 1 drugi analogicznie też się kręci ale nie wiem o czyś takim nie spotkałem się

Wydaje mi się, że muszę tylko pożądnie wyczyścić mechanizm.Okazuje się, że nawet przewija ale krótsze taśmy które stawiają mniejszy opór. Pewnie wszystko chodzi na kółkach ciernych które są już zabrudzone.Podłączyłem go do wzmaka i gra ładnie, ale z fotela raczej nie spadłem. Głowice wyglądają bardzo dobrze !

gotyk1,

 

sądzę, że w większości przypadków jest tak, że jeżeli rec level jest dzielony, to przynajmniej w pozycji wyjściowej oba kanały są zblokowane. Tak jest bynajmniej u mnie w Technicsie RS-615 US. Przy czym u mnie zblokowanie jest w każdej pozycji bez względu na ustawienie kanałów względem siebie. Kręcąc jednym, to drugie kręci się automatycznie. Zatem w większości przypadków tak pewnie będzie.

 

 

Kasjel,

 

No, no, no. :) Pogratulować zakupu. Ładnie się prezentuje. Znając Twoje szczęście to pewnie znów będzie jakaś drobnostka, czego Ci życzę. No i cóż? Niech Ci się świetnie sprawuje. A z tą dupą nie królem to żeś chyba jednak trochę przesadził królu. :)

Kasjel, 19 Mar 2008, 17:40

 

>Jeśli już o tym mowa, to ja najbardziej lubię dwa osobne pokrętła dla lewego i prawego kanału !

 

 

Hmm, w tym przypadku to jednak jestem przeciwnikiem takiej opcji. Miałem kiedyś takie ustrojstwo w Technicsie RS-M 215. Sprzęt był fajny, ale to rozwiązanie doprowadzało mnie do szału za każdym razem, gdy chciałem, alebo byłem zmuszony wyciszyć nagranie. To ustrojstwo było tak czułe i delikatne, że za każdym razem któryś z kanałów przycichał szybciej drugi później. Nigdy tego nie opanowałem. Płynne ściszanie dwoma łapami na raz nie zdawało rezultatu. Wpadłem więc któregoś razu na genialny pomysł założenia gumy na oba pokrętła i kręcenie jednym - drugi krecić się miał więc automatycznie sam. Ale też nie zdało egzaminu, bo potencjometry były zbyt gładkie i sliskie i guma nic nie dała. Od tamtego czasu, mam niechęć do takiego rozwiązania.

 

Najbardziej preferuję osbno rec level i osobno balans, ale nie przeszkadza mi też absolutnie dzielony rec level. Ale dwóch osobnych na kazdy kanał oddzielnie nie toleruję. :)

Radmar - w nowszych deckach to oczywiście osobno rec.level i osobno balans. Ale dzielony rec.level to trzeba umieć zrobić ! W Sony TC 229 SD jest taki, i jest super ! Ale kazał bym ci ustawić poziom wysterowania w Optonice RT 3838....zgroza !!!

Kasjel

Co do niedomykania kasety to widzę że masz ten sam problem, co u mnie. Wyrobiona krzywka (napędzana silnikiem przez pasek i płaską sprężynę). Trochę pomoże podgięcie tej sprężyny lecz po pewnym czasie problem powróci :(

Co do przewijania jest on direct lecz o ile dobrze pamietam za momenty dowijania i przewijania odpowiada elektronika (jak w Sony :) ) więc poproś o serwisówkę i spróbujemy dojść do czegoś. Moze gdzieś tam po drodze są jakieś mechaniczne sprzęgiełka do przeczyszczenia... ale po co...

W GX6 regulacja była tylko elektroniczna. Więc HGW.

Ale gratuluję polowania:) wiesz przecież, ze zazdroszczę :-D.

Pozdrawiam

J

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.